124 risultati
Perché Capterra è gratis
Sblocca il potenziale della tua community con Hivebrite, la piattaforma di social networking multifunzione più avanzata. Facile da configurare e completamente personalizzata per abbinarsi ai tuoi colori, Hivebrite ti consente di promuovere il coinvolgimento del marchio e di creare opportunità per il tuo social network privato. Gestisci il database dei membri, centralizza la comunicazione con gli stessi, crea eventi e raccogli i pagamenti online, utilizzando un'unica interfaccia intuitiva. Ulteriori informazioni su Hivebrite Sblocca il potenziale della tua community con la soluzione di social network di gestione della community più versatile e avanzata. Ulteriori informazioni su Hivebrite
Piattaforma Intranet social multifunzione e luogo di lavoro digitale, specificamente progettata per aziende che lavorano con G Suite di Google. La piattaforma riunisce una Intranet, funzioni di collaborazione e social networking in un'unica soluzione unificata. Le sue funzionalità social sono simili ai principali canali di social media, caratteristica che la rende familiare durante l'utilizzo. Happeo è una soluzione pluripremiata per intuitività, facilità d'uso, migliori integrazioni sul posto di lavoro e facilità di implementazione. Guarda il video dimostrativo completo o richiedine uno in diretta! Ulteriori informazioni su Happeo Intranet con solo G Suite per dipendenti. Collega i dipartimenti, centralizza i tuoi strumenti Google e crea il tuo posto di lavoro digitale personalizzato. Ulteriori informazioni su Happeo
idloom-wall è una rivoluzionaria piattaforma intranet/extranet che combina la validità delle soluzioni intranet tradizionali con la potenza delle funzionalità e delle applicazioni dei social media. Specializzata nella gestione delle conoscenze e delle competenze, idloom-wall unisce la forza di una piattaforma collaborativa con la flessibilità e l'agilità di un social network, che è in grado di adattarsi alle esigenze specifiche delle organizzazioni. Ulteriori informazioni su idloom-wall idloom-wall unisce tutti i migliori strumenti che i social media possono offrire all'interno di un'unica piattaforma intranet/extranet multiuso. Ulteriori informazioni su idloom-wall
(0 recensioni)
Visita il sito web
Plek è una piattaforma di Intranet sociale, di facile utilizzo, veloce, intelligente e sicura, che offre tutte le funzionalità essenziali: notizie, profili, gruppi, messaggi, calendari, documenti e messaggistica. Plek ti permette di andare oltre i silos, stimolando la collaborazione e la condivisione delle informazioni. Con Plek potrai coinvolgere internamente o oltre i confini dell'organizzazione persone quali dipendenti, partner, freelancer, volontari, cointeressati e consumatori... Ulteriori informazioni su Plek Plek è una Intranet sociale di facile utilizzo, veloce, intelligente e sicura. Ulteriori informazioni su Plek
Bitrix24 è un software gratuito di social intranet disponibile sia in cloud che sul posto. È gratuito al 100% se utilizzato da piccoli team. Bitrix24 viene fornito con oltre 30 strumenti intranet gratuiti, codice open source, applicazioni mobili, API, Content Management System, interfacce social e classiche e integrazioni per Active Directory, elenchi di SharePoint, Outlook e MS Exchange. Sono disponibili piani utente illimitati. Ulteriori informazioni su Bitrix24 Social intranet e software di social network privato n° 1 per le aziende utilizzati da oltre 4 milioni di aziende in tutto il mondo. Ulteriori informazioni su Bitrix24
Samepage è un pluripremiato software di collaborazione creato per aiutare i team a condividere la stesura di documenti e file, gestire attività e calendari, disegnare diagrammi, modificare fogli di calcolo e altro ancora operando in tempo reale. La condivisione sicura aiuta a collaborare con colleghi, appaltatori, clienti, ecc. La funzionalità di chat e videochiamata di gruppo integrata consente di vedere il proprio team e le sue conversazioni assieme al contenuto a cui si sta lavorando insieme. Questa soluzione può anche essere integrata con centinaia di applicazioni che permettono di consolidare i flussi di lavoro ed evitare il sovraccarico del servizio e-mail. Ulteriori informazioni su Samepage Software di collaborazione concepito per aiutare i team a condividere file, gestire attività, collaborare sui contenuti, comunicare più velocemente e fare di più. Ulteriori informazioni su Samepage
Tribe offre un software di social networking completamente personalizzabile per creare siti social altamente coinvolgenti. Il design moderno, abbinato a un feed di attività personalizzate, basato sull'intelligenza artificiale, a un sistema di ludicizzazione e alla funzionalità di creazione di sottogruppi, consente di creare destinazioni social che generano abitudini con connessioni profonde. Gli utenti possono pubblicare articoli, porre domande, inviare risposte, votare a favore, commentare e condividere più tipi di contenuti. Sfrutta un motore social altamente modulare, le integrazioni native, i widget e le API per mantenere il coinvolgimento degli iscritti. Ulteriori informazioni su Tribe Tribe offre una piattaforma per creare siti di social networking coinvolgenti con feed di attività, gruppi e supporto per più tipologie di post. Ulteriori informazioni su Tribe
Unily è una piattaforma pluripremiata di esperienza dei dipendenti alla base del tuo posto di lavoro digitale. Con strumenti di social network potenti e intuitivi, consentendo a tutti di lavorare meglio. In tutta l'azienda, ovunque si trovino le persone e qualunque cosa facciano, grazie a questa piattaforma interagiscono tra loro e si uniscono alle loro applicazioni di produttività e alle informazioni di cui hanno bisogno e che desiderano, insieme in un'esperienza digitale, centralizzata e significativa. Ulteriori informazioni su Unily Unily aiuta a unire le imprese di tutti i settori verticali coinvolgendo il loro personale con incredibili esperienze pluripremiate per i dipendenti. Ulteriori informazioni su Unily
Rivoluziona le comunicazioni interne riunendo tutti i dipendenti in un social network aziendale privato e sicuro. Connettiti con le persone della tua organizzazione per prendere decisioni migliori, più rapidamente. Consente a tutti i dipendenti di sapere cosa sta accadendo giorno dopo giorno e di basarsi sul lavoro degli altri. I dipendenti saranno in grado di creare gruppi pertinenti al lavoro e ad altri interessi, oltre che di mantenere documenti o foto nel contesto mentre discutono online. Rivoluziona le comunicazioni interne riunendo tutti i dipendenti in un social network aziendale privato e sicuro.
eXo Platform è un potente strumento open source per le gestione aziendale dei social network, creato per fornirti tutto ciò che ti serve per rendere il lavoro di squadra facile e produttivo. eXo Platform è uno strumento open source, indipendente, scalabile, personalizzabile e completo per la creazione e la gestione aziendale dei social network. È dotato di chat, forum, gruppi, eventi, caselle di posta e molto altro. eXo Platform ti aiuterà a connettere e coinvolgere i tuoi dipendenti rompendo i silos di comunicazione e facilitando la condivisione delle informazioni. Un social network aziendale per coinvolgere i dipendenti, promuovere una cultura aziendale aperta e facilitare la condivisione delle informazioni.
OnSemble è più di una semplice intranet per i dipendenti: è un hub completo che collega le persone alle informazioni di cui hanno bisogno quando ne hanno bisogno. È la homepage della propria organizzazione. L'interfaccia mediante trascinamento di OnSemble fa della propria immaginazione l'unico limite e permette di creare pagine che riflettono la propria cultura senza dover scrivere una singola riga di codice. È un'intranet che i dipendenti apprezzano e usano realmente. Molto più di un portale intranet. Una piattaforma di collaborazione, coinvolgimento e documentazione per i dipendenti che consente di creare senza dover programmare.
La soluzione ESN consente di creare facilmente un social network privato per i dipendenti, premettendo loro di connettersi e comunicare facilmente. Basato su una piattaforma intelligente per i dipendenti, MangoApps è progettato per servire organizzazioni con 50-50.000 dipendenti di un'ampia gamma di settori tra cui vendita al dettaglio, sanità, produzione, non profit, servizi professionali, servizi finanziari, media, tecnologia e settore pubblico. La soluzione ESN consente di creare facilmente un social network privato per i dipendenti, premettendo loro di connettersi e comunicare facilmente.
Consente alle istituzioni del settore dell'istruzione di aggiornare automaticamente il database degli alunni, gli avanzamenti di carriera e accademici, la raccolta di fondi e di migliorare la fidelizzazione degli ex studenti, con oltre 250 clienti in 12 regioni tra cui India, Australia, Europa, Malesia, Medio Oriente, Africa, Giappone, Filippine, Stati Uniti e Indie occidentali. Consente alle aziende di rimanere in contatto con gli ex dipendenti, migliorando il branding del datore di lavoro, le ri-assunzioni e i referral. È stato scelto da società come Qualcomm India, HeroMotoCorp e organizzazioni come la GESCI alle Nazioni Unite. Una soluzione completa per la gestione degli ex studenti (SaaS) per le istituzioni del settore dell'istruzione e grandi società che consente di creare esclusive reti di ex studenti.
----> Pensato per imprese di servizi (B2C), SaaS e agenzie. NiceJob è il modo più semplice per ottenere più recensioni e crearsi un'ottima reputazione. NiceJob automatizza il marketing sui social media utilizzando le recensioni e le foto dei clienti. Inoltre, ti aiuta a migliorare i risultati nelle ricerche, il traffico sul sito e le vendite pubblicando le recensioni e le foto sul tuo sito web. A differenza dei prodotti simili, non ci sono contratti ma una prova gratuita di 14 giorni e un costo di 75 $ al mese ---> Provalo gratuitamente su get.nicejob.co <--- ----> NiceJob è il modo più semplice per ottenere recensioni, referral e aumentare le vendite. Nessun contratto, prova gratuita di 14 giorni e poi solo 75 $ al mese.
talkspirit è un nuovo tipo di piattaforma di gestione aziendale dei social network per il posto di lavoro che fornisce una gamma completa di funzionalità per connettersi, comunicare e collaborare in una semplice panoramica. Tutte le funzionalità si trovano esattamente dove ti aspetti e interagiscono senza problemi con oltre 500 app, strumenti e servizi già utilizzati dalla tua azienda. Inoltre, il sicuro e disponibile contenuto consente di eseguire ricerche mentre sei in movimento attraverso le applicazioni mobili per Android e iOS. La soluzione di social network aziendale personalizzata della tua impresa per essere connessi, comunicare e collaborare.
Zimbra, un prodotto di Synacor, è una piattaforma di e-mail e collaborazione che comprende contatti, calendario, attività, messaggistica istantanea e condivisione di file, oltre a componenti aggiuntivi come videoconferenza, creazione di documenti e archiviazione di file. Zimbra gestisce centinaia di milioni di caselle postali in oltre 140 paesi e viene offerta tramite oltre 500 BSP e 2.000 partner di canale. Grandi imprese, governi e fornitori di servizi utilizzano Zimbra con fiducia. Zimbra può essere distribuito sul cloud, on-premise (su cloud privato) o come soluzione ibrida. Zimbra consente di gestire e-mail e collaborazione con contatti, calendario, attività, chat e condivisione/archiviazione di file, videoconferenza e altro ancora.
Beekeeper è un'app di comunicazione mobile-first per i settori in prima linea che facilita il social networking e il coinvolgimento dei dipendenti. Funzionalità di comunicazione operativa come flussi in stile newsfeed e messaggistica diretta consentono il networking top-down, bottom-up e peer-to-peer e la collaborazione sul posto di lavoro. Un'avanzata funzione di analisi consente agli amministratori di valutare le iniziative di coinvolgimento dei dipendenti e ottimizzare la loro strategia di comunicazione interna. La piattaforma n. 1 all-in-one per la comunicazione e la produzione utilizzata per raggiungere e mettere in contatto ogni individuo all'interno di un'organizzazione.
Zoho Connect è un'app di collaborazione di gruppo, che unisce persone, risorse e le applicazioni di cui hanno bisogno. Gli utenti possono condividere idee, tenere discussioni in tempo reale, contattare qualsiasi persona nella rete, creare le proprie app, creare la propria knowledge base, gestire i piani di lavoro e accedere alle app progettate per rendere il lavoro in team facile e veloce. Con Zoho Connect sono garantite una comunicazione più veloce e una collaborazione migliore. Zoho Connect è un software per la collaborazione in team che unisce le persone e le risorse di cui hanno bisogno in un'unica posizione, semplificando il lavoro.
SocialEngine PHP è una piattaforma di social network che consente di creare immediatamente un social network personalizzato. SocialEngine PHP mette a disposizione un network semplice e senza brand che è possibile personalizzare in qualsiasi modo si desideri. Questa soluzione offre la possibilità di mantenere un controllo accurato su tutti gli aspetti del proprio sito e dei relativi contenuti. Questa soluzione ha una vivace community di sviluppatori terzi. Soluzione basata sul Web e on-premise che consente di creare siti web di social network utilizzando la gestione dei contenuti, la messaggistica privata e altro ancora.
La missione di Sprinklr è aiutare i marchi più amati del mondo a rendere felici i clienti. Lo fa con la prima piattaforma al mondo di gestione dell'esperienza del cliente (Customer Experience Management, CXM), che consente connessioni one-to-one umane su larga scala attraverso oltre 25 diversi canali di comunicazione, come Twitter, Facebook e Instagram. Con sede a New York e 1.400 dipendenti in 22 uffici, Sprinklr lavora con oltre 1.200 dei marchi più prestigiosi al mondo, tra cui: McDonalds, Nike e Microsoft. Sprinklr è una piattaforma software d'impresa creata per gestire le esperienze dei clienti su vasta scala.
Scopri uno strumento davvero semplice che unisce le persone. Perché? Oggi le organizzazioni sono più complesse che mai, con persone sparse tra più sedi, più informazioni e più modi differenti di comunicare che in passato. Sforzarsi di creare una comunità sul luogo di lavoro è un obiettivo nobile, ma non deve aumentare il livello di complessità già presente. È necessario trovare un modo per aiutare le persone a partecipare alla cultura aziendale e apprezzare il valore del contributo che offrono. Jostle è progettato per spronare persone e organizzazioni. I posti di lavoro dovrebbero essere straordinari. Questo è lo scopo di questa soluzione. Questa piattaforma di coinvolgimento delle persone è un'intranet completa e intuitiva.
mooSocial è un software "white-label" per social network compatibile con dispositivi mobili. Crea il tuo social network, pronto all'uso, con mooSocial e personalizzalo come più ti piace. È dotato di un'estetica gradevole che tiene in considerazione l'esperienza dell'utente finale. mooSocial è estremamente configurabile ed espandibile e offre la possibilità di aggiungere ulteriori temi e plug-in. È facile da usare anche per i proprietari di siti che non sono in grado di programmare. Crea la tua comunità online con questo software per social network compatibile con dispositivi mobili. È un'applicazione "white-label", configurabile ed espandibile.
Clinked avvicina il tuo team alla tua impresa all'interno di aree di lavoro sul cloud sicure e personalizzabili. Utilizzata da aziende in tutti i settori, dalle PMI alle grandi imprese, la soluzione ricca di funzionalità Clinked farà risparmiare tempo prezioso alla tua azienda, migliorandone l'efficienza. Le funzionalità principali includono la condivisione di file, la chat di gruppo integrata, la gestione dei compiti, i forum di discussione, i calendari dei team, l'applicazione mobile brandizzata e altro ancora. Iscriviti oggi stesso per chiedere una versione di prova gratuita per 10 giorni. Clinked offre soluzioni sul cloud personalizzate per le imprese. Permette di condividere i file in modo sicuro, comunicare con i clienti e monitorare i propri compiti.
Speakap è una pluripremiata piattaforma, sicura e privata, che consente di coinvolgere oltre 250 dipendenti esterni. Grazie alla condivisione delle campagne, dei risultati e delle pratiche migliori in diverse sedi, con Speakap i clienti hanno registrato il 10% di aumento delle vendite medie. Utilizzata in 27 paesi da oltre 350 clienti tra cui Marriott Hotels, G-Star, Hudson's Bay, Suitsupply e Mars. Grazie alle integrazioni personalizzate potrai rafforzare il tuo marchio con la tua stessa applicazione. Con un tasso di successo dell'implementazione del 100%, Speakap ti consente di coinvolgere i tuoi impiegati in modo più intelligente. Ottieni una condivisione del 30% superiore tra i tuoi oltre 250 dipendenti esterni, con una pluripremiata piattaforma sicura. Coinvolgi i tuoi dipendenti in modo più intelligente con Speakap.
Kentico una delle poche piattaforme per ASP.NET CMS, e-commerce e marketing online completamente integrate, che ti consente di creare esperienze digitali davvero ottimizzate su più canali. Con web farm, integrazione continua, protezione dei dati, GDPR e sviluppo MVC completamente supportati su tutta la piattaforma, Kentico consente ai tuoi sviluppatori di offrire siti web ed esperienze all'avanguardia più velocemente. Kentico è una piattaforma multifunzione per CMS, e-commerce e marketing online, che promuove risultati commerciali per aziende di tutte le dimensioni.
La piattaforma social phpFox permette a tutti di costruire le proprie community online per promuovere campagne, eventi, prodotti e aziende. phpFox offre molte funzionalità social, che incoraggiano i tuoi utenti a visitare, rimanere e partecipare con entusiasmo. Visita il sito del produttore. Un'ottima soluzione per creare siti con funzionalità social o community online.
IBM Connections è una piattaforma di social network e collaborazione aziendale che ti aiuta a svolgere il tuo lavoro, coinvolgendo le persone giuste per ottenere risultati. La piattaforma integrata nel cloud promuove una migliore condivisione delle conoscenze e migliori decisioni, con funzionalità quali e-mail aziendali, chat e messaggistica istantanea, conferenze web, condivisione di file, modifica di documenti online e altro ancora. IBM Connections è una piattaforma di social network aziendale che ti aiuta a svolgere il tuo lavoro, coinvolgendo le persone giuste per ottenere risultati.
Honey is the modern, beautiful intranet your team members will love. Founded at an award-winning design agency in Brooklyn, Honey gives your employees a simple, central location to find all of the company information and resources they need. Our team embraces user-focused design, believes in empowering every workflow, and knows that great teams grow from simple, democratic communication. Honey is a simple and beautiful modern intranet. We believe in loving your job and the tools you use at work.
Ideale per le aziende con oltre 500 dipendenti, Areitos è la migliore piattaforma di social media white-label per creare i tuoi social network privati! Piattaforma di networking innovativa e conveniente, supporta la comunicazione all'interno dell'organizzazione, nonché lo sviluppo e la gestione della community. Si tratta di una soluzione multilingue (è possibile aggiungere la propria lingua) ospitata sul web/dispositivi mobili, in locale o nel cloud. Totalmente personalizzabile, include API e integrazione con LinkedIn e altri social media o piattaforme aziendali. Consente di creare una propria piattaforma di social media o applicazione privata online/mobile con funzionalità di sviluppo della community integrate. Totalmente personalizzabile!
Una versatile soluzione di social networking, white-label, creata su misura per te. L'intuitiva piattaforma di VeryConnect ti consente di creare la tua community tenendo conto della tua missione. Potrai condividere post, taggare persone, inviare messaggi privati, creare gruppi e condividere file. La scalabilità della piattaforma ti consente di modificare le funzionalità in base alle tue esigenze, man mano che la tua community cresce. Richiedi oggi stesso una demo gratuita per vedere come VeryConnect può aiutarti a creare la tua community online. Software che ti consente di creare, coinvolgere e far crescere la tua community online. Richiedi una demo oggi stesso.
Social Networking/Community Software. Includes Video, Photos, Forums, Activity Feed, Extensible User Profiles, Content Management, Single Sign On, Document Management and so much more. Enterprise Implementations: Trusted by the New York Yankees, Chelsea Soccer Club, Capcom entertainment, Caron Treatment Centers (HIPAA compliant) and others who demand unmatched support, up-time (99.99%) and professional services. White Label Social Networking Software with full suite of API's for Healthcare, Brands, Gaming and Education.
A Mighty Network gives you the ability to create your own social network with an activity feed, member profiles, sub-groups, chat messages and more, on the web, native iOS and Android apps, all under your brand. No ads and fully private if you choose. Create articles with a rich CMS, embed images, videos and sound files, and post engaging questions and polls, all of which support comments and cheers. You can even charge for access with a one-time payment or a subscription, monthly or annually. Create your own social network with an activity feed, member profiles, sub-groups and more.
Whaller enables its users to build their own private and secure social/collaborative networks. It's ideal for companies, organizations, schools, public institutions, sports clubs,... Build your own private social and collaborative networks for your business or organization.
An innovation Management Software that will enable your organization's transformation through collaborative innovation. Boost your corporate innovation program with us, spark your team best ideas and make innovation happens! The companys Management can monitor the entire process in real time, take action directed at a specific part of the process, receive detailed information on its evolution, and ensure that the most powerful, innovative and disruptive ideas become concrete implementations. Access to the best talent and ideas from the collaborators you choose. Engage them through crowdsourcing to make innovation happen.
Custom, Full-Featured & Branded Social Networks That You Own and Control. Honeycommb is the only consumer grade, complete, custom social network solution in the world that gives you total control and ownership over all data and content. Used by Lady Gaga, The MLB Players Association and other notable brands, Honeycommb provides a full suite of community capture and engagement tools. A customized social platform for brands, creators, influencers and communities alike.
Hearsay Systems is reinventing the advisor/agent-client experience in Wealth Management, Insurance and P&C with digital communications and workflow solutions. The Hearsay Advisor Cloud for financial services digitizes painful manual processes, freeing up advisors to provide proactive, timely service for clients. The leading social selling solution for financial services. 150,000 advisors and agents at the worlds largest financial services and insurance firms to engage with customers.
The most full-featured, developed and widely-supported community management system with focus on social networking, content sharing and mobile social engagement. Social networking platform for building online community sites.
100% ready professional dating site and mobile apps for business in 1 day, open code, with ready member profiles 100% ready professional dating site and mobile apps for business in 1 day, open code, with ready member profiles
We help brands build independent, valuable and trusted social networks in a safe space that they own and control. With Disciple platform, you can create unlimited groups to segment your audience, post all types of content, live stream your events and sell online courses and subscriptions Your members can create their own profiles and then use that information to find, friend and message each other. Get your own fully-branded social networking platform on Web, iOS and Android. Grow, engage and monetise your community with Disciple. Get your own fully-branded social network on Web, iOS and Android
SaaS, All-in-one digital marketing automation platform. At Captavi, we believe that tactical marketers work lives can be made easier and deliver more results if armed with technology that offers everything they need, and nothing they really don't. Captavi delivers the best bang for the buck, by offering a fresh and clean marketing platform that removes the grunt work and repetitive tasks. SaaS, All-in-One Digital Marketing Platform - up to 60% less and very powerful. Unlimited users and contacts in marketing CRM.
Crowdstack is a modern, mobile-friendly engagement hub for your community. As a SaaS, there's no coding, it just works. Easily collaborate and communicate with fans, volunteers, constituents, customers, employees, and influencers. Bring everyone together in a public or private (or mixed) space with forums, blogs, photos, videos, chats, calendars, databases and more. Our responsive design makes mobile experience a pleasure. Use our APIs to integrate with the rest of your marketing stack. Crowdstack is a modern, mobile-friendly engagement hub for your community.
NING is a platform allowing you to build an online presence from the ground up. We've helped thousands of users across the globe to create their own social networks and stay connected with the world. And you don't need any technical or design skills to build your social website. With NING's help, you will be able to effectively promote any network, be a political, music, religious, arts, or any other type of online communities. You can also monetize your blog, website and conduct fundraising. NING is the online platform for the worlds organizers, activists and influencers to create social experiences that inspire action.
Crea8social is the Leading Social Network Software with complete modern features you need to Start a Vibrant Social Network with little or no technical experience. Crea8social is light, fast, mobile-friendly, and easy to use with clean code and cache system. It is easy to extend and customize with user-friendly theming and plugin system from the Admin Panel, with complete access to the source code. Leading Social Networking Software with most compelling features you need to start a vibrant online community.
Makes it easy to build and manage your social networking site for your business. Makes it easy to build and manage your social networking site for your business.
Social networking component for Joomla that provides user profile management, Facebook integration, photo, video sharing and more. Social networking component for Joomla that provides user profile management, Facebook integration, photo, video sharing and more.
Cloud based social networking component for Joomla! Features include profile management, photo galleries, and videos. Cloud based social networking component for Joomla! Features include profile management, photo galleries, and videos.
A messaging app with a Task Manager and a Newsfeed with segmented channels. Works like a private corporate social network combined with features to work, such a: 1. Task manager, to follow up on teams and projects. 2. Private wikipedia for knowledge management. 3. Game for learning and make sure that everyone is on the same page. 4. Professional Profiles. 5. News. 6. Idea Manager, to foster innovation. 7. Chat - Instante messages with users, groups and projects. 8. Simple Admin. Messaging App combined with a Task Manger and a Newsfeed to improve internal communication and avoid pitfalls. Other features available
Web-based platform that allows businesses to manage product catalogs, discounts and advertisements across social media platforms. Web-based platform that allows businesses to manage product catalogs, discounts and advertisements across social media platforms.
Social networking software that offers web communities building, branding, media sharing for media producers, schools, and churches. Social networking software that offers web communities building, branding, media sharing for media producers, schools, and churches.
Open source social networking software for building communities inside WordPress sites. Open-source tool that helps businesses build community websites inside WordPress, manage user profile fields, and connect with friends.
AlumnForce is a private professional social network solution dedicated to schools, universities, alumni associations and foundations with the aim of building relationships between students, graduates alumni, recruiters, professors and administrations. The application can be customized to suit the image of the community and is functionally modular to meet your organizations priorities. More than 250 alumni networks use AlumnForce around the world ! A private professional social network solution designed to empower Alumni networks. Engage alumni on an evolving and modular platform.
tessello's feature set enables learners to capture, track and share their complete learning experience, powering the organisation to capture a wider range of learning patterns as well as the knowledge that exists in your employees through detailed reporting and analytics. Robust, next-gen tools Personalised & exportable learning record Social & collaboration tools Coaching tools Wrapped up in a simple, intuitive and fully responsive interface to create a seamless user experience. Award-winning platform enabling companies to transform their L&D offerings into something extraordinary.
Movable Type is a social publishing platform equipped with powerful functions that help users publish information online. Movable Type includes a highly flexible system for managing website files and images, as well as functions that anyone can use to build web content easily. The various functions support the creation, operation and management of all sorts of online presences, from simple blogs to large-scale corporate websites. Social publishing tool that helps create, edit and preview a blog entry or web page, and select categories for uploading information.
Stackla is the user-generated content (UGC) platform that puts customer stories at the heart of brand marketing. Through predictive intelligence and automation, Stackla helps brands identify authentic, compelling customer content from across the social web and showcase them at scale throughout their core marketing channels increasing engagement, strengthening customer trust and driving sales. Stackla is designed to meet the content personalization needs of enterprise-level organizations. A user-generated content marketing platform that puts customer stories at the heart of brand marketing.
Hallwaze Inc.- is a provider of a Cloud based Rich, Interactive, Social & super Secure Collaboration & Messaging Platform for Enterprises. In todays competitive world, innovation and collaboration are fundamental to success. Hallwaze fuels innovation and triggers 360 degree collaboration in your enterprise. Hallwaze fosters organic connections and conversations within and across organizational silos to deliver better business value.
Opensource-Socialnetwork (OSSN) is a social networking software written in PHP. It allows you to make a social networking website and helps your members build social relationships, with people who share similar professional or personal interests. OSSN is released under the GNU General Public License (GPL) Version 2. Ossn is founded in November 2014 by Arsalan Shah, It can be easily installed on Apache based server having php 5.4 and mysql support. OSSN V4 - It allows you to make a social networking website and helps your members build social relationships!
If you can imagine building your own social-collaborative hub, with your brand on top, that you totally control, and with features that look like a combination of Facebook, Linked In, Yahoo Groups and Yammer, then you have Connect. Enterprise-level security, deployable either on-premise or on-demand, totally customizable, and upgradeable as supported software. Includes geolocation, photos, videos, restful API and over 15 modules. Build your own social-collaborative, mobile hub with Concursive.
Zoho Discussions helps create Idea Forums, Employee Forums, Intranets etc at the click of a button. With Zoho Discussions, customer and employee engagement becomes a snap. Experience higher customer satisfaction with Zoho Discussions. Social networking platform that helps create external and internal communities to discuss topics, solve problems, and exhange ideas.
Worlds first UI as a Service for Office 365. Documents organized in a recognizable user interface, that allows you to attach files to your posts on the wall, like and comment, read company news and much more. As easy to use as any social network.For PC, MAC, tablet or smartphone.No setup in SharePoint online required. No deployment. No maintenance. No added cost. Note: SimplySo for Office 365 runs "on top" of SharePoint online only. Replace your file-server and work together smarter. Collaboration, file-sharing and social made easy, effortless and mobile.
KZO makes managing your video library simple by giving users access to content from anywhere. Organize / group by playlists, and easily search content and discussions. KZO also let you synchronize your video with accompanying materials. KZO, the simple way to Create videos from any device anytime, Share videos within any LMS or portal, and Socialize your video, engage social learning, letting viewers add comments, ask questions and get answers. Allows you to deliver on-demand videos from any app including web portals, SharePoint, or any popular Learning Management Systems.
Social networking software that includes advertisement module, messaging, content management, video conferencing capabilities. Social networking software that includes advertisement module, messaging, content management, video conferencing capabilities.
Customized to meet your unique registration needs so your attendee is guaranteed a personalized registration experience every time. Our services and software are highly customizable to ensure a consistent brand experience. ConferenceNet was designed to facilitate the registration and data management needs of both complex and simple events. Each registration experience is customized to meet the unique needs of the conference which guarantees a personalized experience for your attendees. Customizable online registration and payment processing software.
Mobile friendly intranet solution that provides organisations with the tools for content creation and sharing. Mobile friendly intranet solution that provides organisations with the tools for content creation and sharing.
Business intelligence solution that hosts networks of sales data combined with AI and predictive analytics to create intelligence. Business intelligence solution that hosts networks of sales data combined with AI and predictive analytics to create intelligence.
Business matchmaking platform for organizations who want to enable dealmakers to match and meet at live and online events. Business matchmaking platform for organizations who want to enable dealmakers to match and meet at live and online events.
Branded websites with social networking, discussion forums, email lists, and calendars allowing members to communicate and share. Branded websites with social networking, discussion forums, email lists, and calendars allowing members to communicate and share.
Open source social application engine providing elegant, flexible and scalable solutions for organisations, groups and individuals. Open source social application engine providing elegant, flexible and scalable solutions for organisations, groups and individuals.
MediaPlatform's Event Success Dashboard provides next-level analytics that enable organizations to clearly understand how their CEO company-wide business broadcasts are performing technically, as well as how their audiences are reacting to the information thats being presented. The Event Success Dashboard displays: how live streams are being delivered to users across the network, timeline-based dynamic sentiment scoring they can use to gauge messaging effectiveness and much more. MediaPlatform's Event Success Dashboard Provides Intuitive Insights on the Success of Live Webcast Content and Video Delivery
Cloud-based networking solution which helps firms with advertising, event management, social media integration and group management. Web-based solution that enables businesses to build social networking platforms via customizable layouts, web advertising and more.
PHP social networking software with mySQL compatibility, major internet browsers support. PHP social networking software with mySQL compatibility, major internet browsers support.
Alternative to a traditional CRM - for the whole team including independent reps Suntico is optimized for B2B account management scenarios where you may have multiple touch points with your key customer or vendor accounts. Save time looking for information about a customer. Discuss a sticky order, follow a troublesome invoice, or share a customer query. Manage customer tasks across teams. Manage sales teams and hierarchies for reporting and for controlled data access. Account management system that links tightly with popular accounting / ERP software including Sage 50
Attention buying platform that provides social media advertising strategies improvement, proactive audience conversion and engagement. SocialFlow Cadence analyzes real-time conversational data and automatically delivers your message to the right audience at the right time for maximum engagement. Cadence analyzes real-time conversational data and automatically delivers your message to the right audience at the right time for max
InstEngine is a great tool to launch your own mobile social network in minutes. Be among first conquerors of growing mobile market. Bring your ideas to life! Mobile framework that helps you create your own social network.
Create a forum to connect your business, customers and colleagues. Create a forum to connect your business, customers and colleagues.
Social HubSite brings all your committee communication into one place w/o the distractions and costs from email, real-time collaboration apps and in-person meetings. The cloud-based system combines asynchronous collaboration, project management and document sharing tools designed to keep everyone in your organization on the same page. Social HubSite brings all your committee communication into one place w/o the distractions from email and real-time collaboration.
Build powerful mobile-friendly online communities and social networking sites with our open source social CMS builder. Build powerful mobile-friendly online communities and social networking sites with our open source social CMS builder.
Enables marketers & medias to collect social UGC, moderate, curate, republish on any screen to inform, inspire, engage, highlight audience to amplify it. You create social media hub for web sites & social wall for TVs from all social media Facebook, Instagram, Twitter, Youtube... and also RSS with full control to republish them in order to amplify them everywhere > improve ROI API also available in JSON or XML for raw data feed aggregation. Enables brands & their agencies to curate & display social content on their website or any screen with full control to amplify them.
Connects users with each other, with features such as live chat, groups, pages, profiles, messages, comments, and more. Connects users with each other, with features such as live chat, groups, pages, profiles, messages, comments, and more.
Building, growing, and scaling your customer-to-customer community can be a frustrating and expensive process. Bevy is the first C2C marketing platform that enables companies to build, grow and scale their virtual and in-person community. Bevy empowers the the best companies and communities in the world to build, scale and revitalize their C2C communities all without scaling the amount of work community leaders have to do. Customer-to-customer marketing platform that enables companies to build, grow and scale their virtual in-person community events.
With an "Enabled Customer Community" enterprises increase revenue, drive business decisions, and affect change by leveraging the collective intelligence of customers. Gain a sustainable, continuous pulse on attitudes. Not just capture but drive and shape behavior and attitude. Build sustainable relationships with your customers and community members. Deploy and support a multi-community strategy with the benefits of one infrastructure and central management and administration. Enterprises increase revenue, drive business decisions, and affect change by leveraging the collective intelligence of customers.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
Create lasting online communities with an easy-to-use visual interface that encourages activity. Create lasting online communities with an easy-to-use visual interface that encourages activity.
Delivers an integrated software platform designed and built to deliver a unique, branded social web experience. Delivers an integrated software platform designed and built to deliver a unique, branded social web experience.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
Feature rich open source social networking platform supports multiple tiered paid and free membership plans. Main features include photo album, video, music, blog, forums, classifieds, directory, file management, banners, article directory, confessions, gift store, activity points, store front, leader boards etc.. You can enable /disable any feature from from admin panel. Support most payment gateways and recurring payments. We customize the software based your unique requirements. Add a community to your existing web site or use as a standalone web 2.0 application.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
A customizable PHP based social networking software to allow you to start your own online community portal. A customizable PHP based social networking software to allow you to start your own online community portal.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
Gives you a direct line of communication with and among your customers and prospects while enhancing brand awareness. Gives you a direct line of communication with and among your customers and prospects while enhancing brand awareness.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
SkaDate offers multiple features like classifieds, chat, and bad words and spam filter. There is a support service and free Forum. SkaDate offers multiple features like classifieds, chat, and bad words and spam filter. There is a support service and free Forum.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
Web-based communication tool with the best benefits of social networking for churches, colleges, corporations, and non-profits. Web-based communication tool with the best benefits of social networking for churches, colleges, corporations, and non-profits.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
ARISalign is the world's first social BPM platform and community site, combining social networking tools with intuitive tools for process design and modeling. Process users, IT and process experts as well as business managers can work together to inspire and execute innovative process change. Social BPM platform and community site, combining social networking tools with intuitive tools for process design and modeling.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
Automatic social network discovery from enterprise email. Uses email traffic to map social networks. Automatic social network discovery from enterprise email. Uses email traffic to map social networks.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
iEngage.ai is an augmented intelligence platform for enterprises. iEngage builds reusable enterprise intelligence from interactions for your teams. The platform can mine & consolidate interactions from multiple interaction channels in text, audio, video an & images format. iEngage builds an Enterprise knowledge graph from these interactions and lets you access this intelligence via APIs to power stakeholder engagement and/or create delightful experiences for employees and customers. iEngage.ai is an augmented intelligence platform for enterprises.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
Cloud-based social enterprise platform that enables business to create a network of networks- a social enterprise eco-system of interconnected networks that helps disseminate knowledge, foster a culture of innovation, and boost business performance. Cloud-based platform that enables business to create a social enterprise eco-system of interconnected networks.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
Curation software for bloggers and social media marketers with search, drag and drop to any html editor. Curation software for bloggers and social media marketers with search, drag and drop to any html editor.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
Member subscription solution for Joomla. It allows you to charge subscription fees for goods, automate marketing, collect donations. Member subscription solution for Joomla. It allows you to charge subscription fees for goods, automate marketing, collect donations.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
A social network solution with video capabilities for engaging customers across mobile, online and social platforms. A social network solution with video capabilities for engaging customers across mobile, online and social platforms.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
Open source platform for building social web and mobile app services. Open source platform for building social web and mobile app services.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
Social networking and content management platform with blog engine, activity streams, tags, openID & RPX support, built-in web parts. Social networking and content management platform with blog engine, activity streams, tags, openID & RPX support, built-in web parts.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
Software that allows to create a social networking website, provides member role management, notifications, ads management. Software that allows to create a social networking website, provides member role management, notifications, ads management.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
Web-based social marketing dashboard that provides customer engagement management, social networks control, and user guidance tools. Web-based social marketing dashboard that provides customer engagement management, social networks control, and user guidance tools.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
For associations to build online member communities with library, groups, tagging, and unique information discovery capabilities. For associations to build online member communities with library, groups, tagging, and unique information discovery capabilities.
(0 recensioni)
Visualizza profilo
Designed exclusively for radio and television networks, SoCast develops social media marketing and website content management systems to help increase efficiency, ad revenue, and online visibility. Our affordable, user-friendly platform is secure, cloud-based, and scalable in order to meet the needs of any size network. Your audience will love the modern, responsive websites and promotions created with SoCast tools. Social media marketing and website content management systems designed exclusively for broadcast companies.

Manuale utente per Software per creare community

Che cos'è un software per creare community?

Un software per creare community consente agli utenti all'interno di un'organizzazione di collaborare ad attività specifiche, condividendo diversi tipi di media gli uni con gli altri. Con i software per creare community, gli utenti coinvolti in uno specifico progetto hanno uno spazio di lavoro virtuale condiviso, che consente loro di ricevere aggiornamenti e novità su riunioni, eventi e altre informazioni vitali ai propri ruoli individuali nel progetto. I contenuti interni alla community possono essere condivisi anche esternamente (sotto forma di articoli, blog, podcast e newsletter).

Quali vantaggi porta un software per creare community?

  • Maggior collaborazione tra dipendenti: creando gruppi di utenti specifici per progetto, i membri del gruppo possono facilmente condividere aggiornamenti su progetti, media correlati e tempistiche di completamento. L'organizzazione di eventi e riunioni usando software per creare community interni contribuisce a distribuire inviti e condividere i verbali delle riunioni con i partecipanti. I dipendenti hanno una piattaforma in cui discutere i progetti attraverso commenti e live chat.
  • Team building: proprio come i social network tradizionali consentono agli utenti di sentirsi connessi indipendentemente da dove si trovino, i software per creare community consentono ai dipendenti di sentirsi più socialmente connessi al resto dell'organizzazione.

Quali sono le funzionalità tipiche di un software per creare community?

  • Profili utente: possibilità di creare profili utente contenenti informazioni di base.
  • Gestione dei gruppi: capacità di modificare le politiche di gruppi e membri specifici.
  • Attività e feed di notizie: flusso continuo di aggiornamenti in tempo reale.
  • Gestione degli eventi: distribuzione di informazioni sugli eventi futuri agli utenti.
  • Chat in tempo reale: possibilità di chattare con altri membri dei gruppi di utenti.
  • Tag sui social media: possibilità di menzionare o taggare se stessi e gli altri utenti in post e contenuti multimediali caricati sulla piattaforma.

La directory di software per creare community permette di effettuare ricerche applicando filtri in base alle funzionalità che servono alla propria azienda, così da restringere i risultati della ricerca.

Quali considerazioni bisogna tenere a mente quando si vuole acquistare un software per creare community?

  • Sicurezza dei dati: per molte organizzazioni la sicurezza dei dati è di importanza fondamentale. Le aziende devono esaminare attentamente lo schema di configurazione per creare community, per stabilire cosa vada condiviso solo con utenti specifici e cosa con tutta l'azienda. Siccome diverse app per creare community aziendali consentono a utenti e amministratori di automatizzare la condivisione di contenuti multimediali con piattaforme di social media esterni, le aziende dovranno impostare politiche rigide sulla modalità di automatizzazione e sugli account abilitati in tal senso.
  • Coinvolgimento degli utenti: la maggior parte degli utenti ha esperienza con qualche tipo di social network. Anche se questa familiarità con i concetti dei social media dovrebbe facilitare il coinvolgimento degli utenti in un social network aziendale, l'idea di un'ennesima piattaforma in cui pubblicare potrebbe scoraggiare alcuni. Prima di implementare una piattaforma per creare community, è opportuno considerare non solo come attirare gli utenti, ma anche come fidelizzarli.

Alcuni dei trend più rilevanti legati ai software per creare community

  • Il telelavoro è sempre più popolare: dal 2005 il numero di lavoratori che trascorrono almeno metà dell'orario di lavoro a casa è più che raddoppiato. Con sempre più datori di lavoro che decidono di decentralizzare la propria forza lavoro, l'esigenza di piattaforme di collaborazione digitale diventerà sempre più importante man mano che i dipendenti cercano modi migliori di riunire i dipendenti.
  • La tecnologia informatica indossabile ottimizzerà la creazione di community aziendali: considerando che il 54% delle piccole e medie imprese pianifica di implementare tecnologie indossabili nei prossimi anni, nasceranno molte opportunità di usare tali tecnologie nel panorama dei social media aziendali. Implementando le funzionalità di acquisizione di dati e video della tecnologia indossabile, gli utenti potranno essere virtualmente presenti in qualsiasi conversazione, anche quando le restrizioni fisiche non lo consentiranno.