52 risultati
Perché Capterra è gratis
Una soluzione completa e innovativa basata sul cloud per la gestione dei funerali, creata su misura per il settore funerario. Ulteriori informazioni su Memcare
Memcare aiuta le famiglie che hanno perso una persona cara in un momento difficile, semplificando la comunicazione, le attività necessarie, le notifiche e le condoglianze disponibili sul loro telefono o computer/Pad. Offre alle case di pompe funebri una soluzione basata sul cloud di cui hanno bisogno per le operazioni quotidiane, efficiente e che aumenta le entrate sin dal primo giorno. Ulteriori informazioni su Memcare

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Aiuta le agenzie di pompe funebri a far crescere l'attività e consente ai clienti di pagare online.
Parting Pro è stato verificato per aiutarti a crescere e gestire la tua attività di cremazione. I servizi funebri innovativi utilizzano Parting Pro per offrire alle famiglie un'esperienza moderna e solenne. Può essere usato facilmente da tutto il tuo personale, ma è abbastanza potente da offrire un'esperienza moderna e innovativa alle famiglie. Aumenta i clienti, risparmia più tempo e fai crescere la tua attività di cremazione con Parting Pro. Ulteriori informazioni su Parting Pro

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Osiris ti garantisce l'accesso a potenti funzionalità di sistema che ti aiuteranno a gestire tutti gli aspetti di una o più sedi commerciali.
Osiris è un software potente, ma semplice da usare, per l'assistenza funeraria, creato da direttori di pompe funebri e responsabili di cimiteri per i professionisti del settore. Semplifica il tuo sito web, i pagamenti, la pianificazione, la contabilità e la documentazione, tutto in un unico posto facile da raggiungere. Sfrutta l'ottima integrazione con Quickbooks, supportata da un team di contabili esperti nell'assistenza funeraria. Osiris è uno dei pochi software per pompe funebri, crematori e cimiteri oggi disponibili sul mercato. Inizia oggi stesso a utilizzare la versione di prova gratuita di 30 giorni. Ulteriori informazioni su Osiris

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Easy-to-use management software and mapping solution for cemeteries and crematoria.
PlotBox is a cloud based management solution that facilitates cemeteries and funeral homes in operating to world class standards. It is unique and significantly superior because unlike all other providers, it is the world's first solution to fully integrate 2 previously separate functions - software and mapping. The number and scope of problems this innovation solves, revolutionises the way death care facilities both operate and grow, it will change the landscape of cemetery management forever. Ulteriori informazioni su Plotbox

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Applicazioni robuste per la gestione di pompe funebri e crematori.
La soluzione per la gestione di pompe funebri di Halcyon è una solida applicazione per la gestione completa della tua agenzia di pompe funebri. Dai modelli per necrologi personalizzati alle potenti funzioni per la creazione di report, questo software completo ti offre gli strumenti necessari per sfruttare al massimo il tuo tempo e le tue risorse. La soluzione per la gestione di crematori di Halcyon gestisce l'attività e/o, in caso di necessità, le cremazioni di persone e di animali da compagnia. Dal monitoraggio dei corpi fino ai portali per i partner e alla creazione di report finanziari, questo software consente di gestire l'intero crematorio. Ulteriori informazioni su Halcyon Death Care Management Solutions

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Helps funeral homes keep track of their daily paperwork, maintain price lists and calendar/case status screens to help in scheduling.
With over 30 years of experience, TerraPro helps funeral homes keep track of their daily paperwork, maintain price lists, create templates for various contract options and provides calendar/case status screens to help in scheduling. TerraPro works with other websites such as Answering Service for Directors, Front Runner Professional to provide seamless Integration to your online presence. Additionally, TerraPro can interact with state EDRS systems to avoid re-entering information. Ulteriori informazioni su TerraPro

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
I 4 moduli possono essere acquistati separatamente o insieme, evitando ai clienti di dover acquistare software costoso con funzioni che non servono.
I programmi professionali sono formati da quattro parti che possono essere acquistate separatamente o insieme. LedgerPro stampa moduli statali e federali e necrologi, archiviando tutti i dati biografici per casi urgenti e prevedibili. PrintPro stampa biglietti di preghiera, cartelle commemorative, opuscoli ripiegabili, biglietti di ringraziamento e libri di registro. AR/Pro stampa contratti, fatture, estratti conto e report relativi ai crediti esigibili in caso di bisogno. PN/Pro gestisce le informazioni finanziarie prevedibili. Ulteriori informazioni su The Professional Programs

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Cloud-based funeral management web application designed to meet the needs of the modern funeral director.
Cloud-based funeral management web application designed to meet the needs of the modern funeral director allowing you to drastically reduce your admin time and coordinate your staff better. Easily monitor how your business is doing using our advanced reporting section and dashboard. Produce professional invoices and death notices with ease. Schedule pickups and transfers and track their progress. Handle your cash-book and disbursements and export any financial data to Sage. Ulteriori informazioni su Obit

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Funeral home solution that helps businesses create obituaries, collect family pictures, manage online checklists & collect eSignatures.
PROCession delivers even greater flexibility, creativity and streamlined productivity to the funeral home.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Making funeral arrangements easier, saving time and securing your families' information.
Making funeral arrangements easier, saving time & securing your families' information. The proprietary FuneralTech platform enables you to enter your client familys information just once, and then automatically syncs this data everywhere you need it, allowing you to complete forms, contracts and invoices. It saves these documents to each case for easy retrieval. Eliminate the large filing cabinets in your office and the time it takes to look up information. Easily sync with our Websites. Ulteriori informazioni su MiMS Elite

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Software for funeral homes to centralize, manage & optimize their records, activities (or events), staff & resources.
Software for funeral homes to centralize, manage & optimize their records, activities (or events), staff & resources, accessible anytime from any device.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Cemify is an intuitive and affordable cemetery software system.
Cemify is an intuitive and affordable software system to help you digitize your cemeteries mapping, plot owner / burial records, work orders and more.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Access and use your program anywhere in the world via the internet.
Access and use your software anywhere in the world via the internet. FDMS' Network provides unmatched reporting capabilities & integration with today's technologies. Experience the Freedom!

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Funeral care tool which provides personalized services through website design, consultation, and tribute video software.
Funeral care tool which provides personalized services through website design, consultation, and tribute video software.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Una soluzione di collaborazione per le professioni funebri con gestione integrata dei casi, creazione di report personalizzati e lavagne digitali.
Una soluzione di collaborazione per le professioni funebri con gestione integrata dei casi, creazione di report personalizzati e lavagne digitali.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Cloud-based, intelligent, complete funeral management and administration software.
In a world that demands more and more in ever shorter periods of time, eFD from Seker is designed to give Funeral Directors more time to care. Our complete funeral administration and management software combines automated processes, intelligent learning and industry expertise to reduce the burden of administration whilst ensuring consistent quality of presentation and product. From first call to aftercare eFD is the natural choice for independent Funeral Directors. Ulteriori informazioni su eFD

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Quick funeral record retrieval with an integrated scheduler facilitates better business management.
Quick funeral record retrieval with an integrated scheduler facilitates better business management.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Crematory, cemetery, and mortuary solution that helps businesses of all sizes with property transfer data, and placement plans.
Crematory, cemetery, and mortuary solution that helps businesses of all sizes with property transfer data, and placement plans.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Web-based funeral software that allows you to print forms, contracts, stationery & more. Easy and affordable.
Web-based funeral software that allows you to print forms, contracts, stationery & more. Easy and affordable.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Serving Funeral Homes, Cemeteries, Combination Properties, Trust Companies, and Banks
Serving Funeral Homes, Cemeteries, Combination Properties, Trust Companies, and Banks

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Turn by turn or map tracking of funeral procession lead vehicle solution. Able to be personalized.
Mobile application iOS and Android funeral procession solution with turn by turn or map tracking of lead vehicle. Able to be personalized.with logo, web link and telephone.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Browser-based software solution designed for the funeral industry that allows customers to complete needed paperwork from their home.
Funeral Buddy is a browser-based software solution designed for the funeral industry that allows customers to complete needed paperwork from their home.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
MACCS provides an easy to use, flexible, and completely integrated system for memorial parks and mortuaries providing funeral services.
MACCS provides an easy to use, flexible, and completely integrated system for memorial parks and mortuaries providing funeral services.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Funeral home sales information management system that helps with features such as account journals, pre-needs funeral services and more
Funeral home sales information management system that helps with features such as account journals, pre-needs funeral services and more

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Is the premier software package for funeral homes to manage their day-to-day operations.
Is the premier software package for funeral homes to manage their day-to-day operations.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Fully integrated set of tools that work together to increase your productivity and make your job easier .
Fully integrated set of tools that work together to increase your productivity and make your job easier .

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
FuneralKiosk is an easy to use software program for merchandising all your funeral products on a desktop, laptop, ipad, or online.
FuneralKiosk is an easy to use software program for merchandising all your funeral products. Choose the products from the manufacturers you prefer to display. We do an initial setup from your provided list of products. You administer the display online to make changes; products, prices, product names, categories. You can create folders for download, attach kiosk to your website, link for free standing webkiosk. FuneralKiosk can be displayed on your desktop, laptop, ipad or any computer. Ulteriori informazioni su FuneralKiosk

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Unique printing and software solutions for the funeral industry since 1987 -- the industry choice for memorial desktop publishing.
Unique printing and software solutions for the funeral industry since 1987 -- the industry choice for memorial desktop publishing.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Our solutions will help you personalize, add value, and generate more revenue from each client family.
Our solutions will help you personalize, add value, and generate more revenue from each client family.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Software for funeral homes to manage preneed and at-need files with multitasking, tabbed windows, and administrative capabilities.
Software for funeral homes to manage preneed and at-need files with multitasking, tabbed windows, and administrative capabilities.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Software to allow funeral service companies to email documents, centralize customer information, and utilize wireless devices.
Software to allow funeral service companies to email documents, centralize customer information, and utilize wireless devices.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Software for funeral homes to create social networks for their clients to message with friends and family and share funeral details.
Software for funeral homes to create social networks for their clients to message with friends and family and share funeral details.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Business software to manage the necessary administrative and financial tasks of running a death care facility.
Business software to manage the necessary administrative and financial tasks of running a death care facility. As a complete and compatible system, Nexus is all you will ever need to manage your office and accounting. Nexus is easy for learners to adapt to and learn. Nexus is available in the MBS Cloud to be accessed from anywhere, or it can be installed on-premises on your hardware. Nexus can run on your desktop computer, or on your tablet/phone via the web. You decide. Ulteriori informazioni su Nexus

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Windows based system with integrated accounting that generates all documentation required for processing funeral calls.
Windows based system with integrated accounting that generates all documentation required for processing funeral calls.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Cemetery management system that provides custom certificates and deeds through multiple locations support.
Cemetery management system that provides custom certificates and deeds through multiple locations support.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Digital Cemetery is a software for the complete management of cemeteries and mortuary activities.
Digital Cemetery is a software for the complete management of cemeteries and mortuary activities. Burials management with detailed datasheet, deceased, permissions, cemetery services billing, funerals, cremations, transports, maintenance service, for every kind of cemeteries. The price of Digital Cemetery is fixed and not depending by the numbers of users, the size or quantity of the cemeteries or the amount of owners, contracts, funerals/cremations orders. Ulteriori informazioni su Digital Cemetery

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Funeral home solution with features such as invoicing, contact databases, and donation management.
Funeral home solution with features such as invoicing, contact databases, and donation management.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Collaboration suite for your funeral home with Service Boards, Scheduling, Dashboards, Checklists, and Forms that help you save time!
A Hosted Collaboration Suite for your funeral home with First Call, At-Need, Pre-Need, Resource Availability and Scheduling, Special Directives, Dashboards, Checklists, Multiple Locations or Branches and a Forms Suite that helps you save time and money! Because your service to your family has to be right, FuneraLogic assists you in delivering excellent attention to details. Ulteriori informazioni su FuneraLogic

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Automated video creation software that allows users to use multiple themes, customizable transitions, audio & video content, and more
Automated video creation software that allows users to use multiple themes, customizable transitions, audio & video content, and more.

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Arranger is an intelligent all-in-one solution, designed by funeral directors to meet the needs of your business today.
The future of funeral software is here. Arranger is an intelligent all-in-one solution, designed by funeral directors to meet the needs of your business today. - Showcase products, services and pricing - Manage funeral arrangements end-to-end - Save time and money Ulteriori informazioni su Arranger

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Complete funeral home software solution with family interaction management, aftercare, and much more.
Gather is an innovative case management platform built specifically for funeral homes. We love funeral directors and firmly believe that helping families through the loss of a loved one is one of the noblest professions. Our vision is to give funeral directors a world-class, easy-to-use solution that helps both the funeral home and the family. Gather makes the funeral director the hero by providing a joyful experience that consumers expect. It is unlike anything youve ever seen. Ulteriori informazioni su Gather

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Have clear information, control of costs, inventory, income, billing and monitoring of the funeral service provision process.
Es una herramienta diseñada para automatizar y optimizar procesos administrativos para las empresas del sector funerario, cuenta con una estructura robusta, amigable, ágil y sencilla de usar para crecer y lograr los objetivos corporativos. Está desarrollada con mecanismos compatibles con la plataforma Windows de Microsoft y Linux, creando interfaces amigables en entorno cliente servidor, web y móvil. Ulteriori informazioni su Funerary ERP

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
PowerOrdo is a software package for undertakers, which facilitates the digital entry and management of deaths.
PowerOrdo, created by Rapid Data GmbH, focuses on the everyday tasks that arise before a funeral. This includes, among other things, the straightforward recording of deaths. In addition, PowerOrdo can also handle appointments, and a reminder of such dates is part of the range of program functions. In addition, the program includes templates for cancellations for example, those requested by insurance companies and has an integrated email facility for direct correspondence with clients. Ulteriori informazioni su PowerOrdo

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
RUHE SANFT is a software package for the organization of all tasks required of an undertaker, for example, correspondence.
RUHE SANFT is a professional software package for managing all tasks required of undertakers, large or small. The program includes a complete word processor for creating letters, reminders, and pension cancellations, as well as a number of other forms. Using RUHE SANFT, deaths can be recorded in a few minutes and contact made with registry offices, insurance companies, and cost bearers as well as health insurance companies, pension offices, and cemetery authorities. Ulteriori informazioni su RUHE SANFT

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Alamida allows the recording of deaths in a digital format, as well as document printing and appointment scheduling.
Alamida supports the work of undertakers and large funeral directors working either individually or as a team. The software can be installed on both PC and Mac platforms. When working in a team, users can deploy the program as a multi-user solution. This software package can record an unlimited number of deaths, and its database is saved to a hard disk. The system also creates and saves images and documents associated with a death. Ulteriori informazioni su ALAMIDA

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Funeral Home Management Software
Australian class leading funeral home management software

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
byondcloud is an online platform for death care businesses that provides the functions needed to shift toward the digital world.
byondcloud is the online platform that complements the traditional way of running your death care business while providing the capabilities needed to navigate the shift toward the digital world. With byondcloud's range of products and services you can create new opportunities, reduce costs, save time and stress and improve customer service. byondcloud allows you to take advantage of the benefits you need without changing your existing operational software. Ulteriori informazioni su byondcloud

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Pacemo is a web application that supports funeral directors in their business processes.
Pacemo is an undertaker software package that aims to optimize operations via digital solutions. All contacts are clearly listed and funeral orders can be recorded regardless of location. Advertisements, acknowledgments, and cards can be designed using the funeral print editor. Undertakers can choose from over 200 different templates and receive a digital advice folder to create presentations for the consultation. Ulteriori informazioni su Pacemo

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Funeral Office is a digital application that helps funeral directors with tasks like billing and administration.
Funeral Office software is aimed at undertakers and supports them in areas, such as invoicing, funeral printing, and administration. Funeral Office facilitates tasks, such as document creation, appointment planning, and the management of business customers. In order to optimize their service, users can create customer questionnaires and evaluate the results. There is also an integrated cashbook to streamline bookkeeping. Ulteriori informazioni su Funeral Office

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising
Funeral management software that offers modules for service coordination, forecast, accounting and inventory control.
Con Karing Funerario controla la prestación de todos sus servicios funerarios, evite doble pago a sus proveedores, le permite ver la trazabilidad de la prestación del servicio, formatos del resultado de los procesos para ser firmado por los familiares. Control de tiempos y kilometraje en los traslados realizados en vehículo. Con Karing puede registrar los mantenimientos y obligaciones que realice a sus activos. Ulteriori informazioni su Karing Funeraria

Caratteristiche

  • Gestione della cremazione
  • Rendicontazione finanziaria
  • Gestione di sevizi cimiteriali
  • Gestione dei prerequisiti
  • Merchandising

Manuale utente per Software per onoranze funebri

Che cos'è un software per onoranze funebri?

Un software per onoranze funebri aiuta onoranze funebri, camere mortuarie e forni crematori gestire tutti gli aspetti delle operazioni quotidiane. Automatizzando contabilità, stock e gestione dei documenti, i software per onoranze funebri forniscono il completo controllo sulle attività di back-office. Le funzionalità di front-office consentono di gestire servizi funerari, condividere e firmare documentazione e condividere merce e memoriali sul proprio sito web o sui social media.

Quali vantaggi porta un software per onoranze funebri?

  • Facilità di documentazione: impiego di modelli elettronici per documenti funerari di uso comune, in modo che i clienti possano firmare digitalmente i documenti necessari senza dover essere fisicamente presenti.
  • Miglioramento del servizio clienti: organizzazione di ammissione, ora di consegna, orari dei servizi e inviti, tenendo in considerazione le attività urgenti necessarie alla preparazione di un servizio funerario. In tal modo, il software per onoranze funebri facilita un'esperienza il più positiva possibile per i clienti in un momento difficile.
  • Selezione dei prodotti agevolata: organizzazione di un catalogo di prodotti commemorativi, che può essere condiviso con i clienti su diverse piattaforme digitali. Integrazione del software per onoranze funebri con la componente di contabilità, per aggiungere questi elementi in modo semplice a ordini/fatture.
  • Controllo della documentazione: possibilità di importazione e archiviazione digitale di documenti esterni, come certificati di morte o foto commemorative, insieme a documenti generati dall'azienda. La disponibilità di un repository centrale e permanente dei documenti consente di accedere o distribuire istantaneamente la documentazione secondo necessità.
  • Contabilità automatizzata: integrazione di contabilità con pianificazione e ordine di servizi, garantendo che i clienti ricevano fatture accurate. Le funzionalità di creazione di report del software per onoranze funebri consentono ai titolari di attività di generare report su crediti, debiti e stock disponibile.

Quali sono le funzionalità tipiche di un software per onoranze funebri?

  • Gestione di servizi: organizzazione delle attività coinvolte in un servizio di funerale, sepoltura o cremazione, come servizi di pianificazione e invito di ospiti.
  • Creazione di report contabili e finanziari: mantenimento di un registro di contabilità e generazione di report per debiti e crediti.
  • Gestione dei documenti: possibilità di firma digitale dei documenti e repository paperless dei documenti, per tutti i documenti generati da o necessari per l'attività di onoranze funebri.
  • Gestione preventiva: organizzazione dei beni e servizi richiesti per preparare le cerimonie pre-sepoltura. Modelli di moduli digitali per tutti i documenti da firmare.
  • Strumenti di merchandising: facilitazione del design di urne, santini e altri prodotti commemorativi. Possibilità di pubblicare merce acquistabile sul proprio sito web e post sui social media riguardo ai defunti.
  • Gestione dello stock: tracciamento e gestione delle risorse necessarie allo svolgimento di funerali e cremazioni.

La directory di software per onoranze funebri permette di effettuare ricerche applicando filtri in base alle funzionalità che servono alla propria azienda, così da restringere i risultati della ricerca.

Quali considerazioni bisogna tenere a mente quando si vuole acquistare un software per onoranze funebri?

  • Prodotti diversi per servizi diversi: molti prodotti sono mirati ad attività che offrono servizi specifici. Ad esempio, i requisiti di stock e documenti per un forno crematorio a contratto sono molto diversi da quelli necessari per le onoranze funebri. È opportuno assicurarsi di tenere in considerazione le proprie esigenze aziendali specifiche e acquistare software che le soddisfi. Inoltre, le società che offrono sepolture sul posto possono prendere in considerazione la scelta di un'app che offra la mappatura e l'inventario dei lotti.
  • Design modulare: alcuni dei pacchetti di software per onoranze funebri sono disponibili su base modulare, consentendo ai titolari di attività di scegliere solo i componenti di cui hanno bisogno. Ad esempio, se un'attività di onoranze funebri ha già un software di merchandising affidabile, sarà possibile acquistare moduli di contabilità e gestione dei documenti separatamente, a un costo inferiore.

Alcuni dei trend più rilevanti legati ai software per onoranze funebri

  • I chatbot conversazionali offriranno più opzioni per i preparativi per i funerali: considerando lo stress emotivo che deriva dalla perdita di un caro, può essere difficile discutere di preparativi e opzioni per il funerale. Man mano che le tecnologie di chatbot conversazionali diventano più economiche per aziende di piccole e medie dimensioni, ci si può aspettare di vedere le onoranze funebri offrire ai clienti la possibilità di fare domande e organizzarsi con un chatbot, evitando l'incombenza della prima telefonata o di un messaggio.
  • L'uso dei social media aumenterà: le statistiche dimostrano che anche nel settore del fine vita, il marketing tradizionale sta venendo lentamente sostituito dalla presenza sui social media. Con il progredire di questa tendenza, ci si può aspettare che il software per onoranze funebri consenta la pubblicazione automatica di necrologi e contenuti commemorativi sulle piattaforme di social media.