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a scegliere i migliori software
Informazioni su LiveAgent
LiveAgent consente alle imprese di migliorare il servizio clienti. Crea una comunità di utenti e aumenta la soddisfazione dei clienti per essere vincente.
Liveagent puts Facebook or email in one inbox. This is a very good software that helps both customers and agents.
Nothing so far, still looking for something to complain about.
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Customer Service Software - If Your're Looking for Basic
Ottimo applicato
Aspetti positivi:
Applicativo usato per la gestione di ticket, tracciamento delle richieste, ottimo sistema più che consigliato
Aspetti negativi:
Facile da utilizzare e consultare, leggermente laborioso dal cellulare, ma da computer ottimo sistema
Risposta di QualityUnit
10 mesi fa
Thank you for sharing your thoughts, Flavio. We're glad you find LiveAgent excellent for managing tickets and request tracking. If you find the mobile experience slightly laborious, we'd love to learn more and see how we can improve it. Feel free to reach out to our support team! - LiveAgent Team
Nice chat service
Aspetti positivi:
Ottima chat semplice da configurare e fornita a prezzo onesto
Aspetti negativi:
Non ho riscontrato particolari problemi nell'utilizzo
Alternative considerate: Tidio, Userlike, Freshchat e Zendesk Suite
Perché passare a LiveAgent: Chat con molte funzioni a prezzo contenuto
Risposta di QualityUnit
2 mesi fa
Hi Gianpaolo, Thank you very much for your review. We are glad to hear that LiveAgent has been the right choice for you and that you have been satisfied with the chat solution and the price point. Our team is here for you 24/7 in case of any questions or issues! -LiveAgent team
Validissimo
Aspetti positivi:
Nonostante io utilizzi solitamente un altro software simile, mi è capitato di utilizzare anche LiveAgent e devo dire che è davvero valido. Lo consiglio soprattutto per la facilità d'uso e l'intuitività
Aspetti negativi:
Tra gli inconvenienti segnalo che a volte le impostazioni che ho dato non venivano eseguite
Risposta di QualityUnit
anno scorso
Hi Giulia, Thank you for your feedback. We are glad that you have been satisfied with LiveAgent and the benefits it brings to your everyday work life. Our team is here for you 24/7 via chat or email should you need assistance with any settings or configuration so don't hesitate to reach out! -LiveAgent team
Buon software anche se
Commenti: La mia esperienza con LiveAgent è stata positiva, e ho trovato il software facile da utilizzare e ricco di funzionalità che rendono la gestione delle interazioni con i clienti un gioco da ragazzi.Uno dei punti di forza di LiveAgent è la sua interfaccia intuitiva e ben organizzata, che consente agli agenti di navigare senza sforzo tra i ticket e le chat in corso.
Aspetti positivi:
Integrazione multi-canale, Monitoraggio in tempo reale e Facilità d'uso
Aspetti negativi:
mancanza di un piano gratuito che potrebbe favorire le piccole imprese
Risposta di QualityUnit
anno scorso
Hello Andrea, Thanks for your feedback. It's good to hear that you find our multi-channel integration beneficial. As you brought up the subject of pricing, we wanted to let you know that we've introduced annual plans recently. These were created specifically to accommodate a diverse range of businesses, including smaller ones. - LiveAgent Team
Una buona soluzione per help desk
Commenti: Mi ritengo soddisfatto di LiveAgent e l'ho utilizzato su diversi cms senza alcuna difficoltà nell'integrazione. Una volta configurato al meglio, se il cliente ha le idee chiare, non c'è bisogno di alcuna manutenzione o intervento e rende decisamente meglio di altri software di help desk diretti e meno configurabili.
Aspetti positivi:
LiveAgent è di facile integrazione con un semplice plugin, compatibile con quasi tutti i cms più comuni senza alcuna modifica. È possibile usarla sia come chat live, ovvero primo supporto al cliente che entra nel sito, sia come sistema di ticket. È facilmente gestibile e strutturabile, quindi si adatta facilmente ad ogni necessità di primo supporto al cliente.
Aspetti negativi:
Il prezzo è un po alto, è totalmente configurabile il che può essere considerato sia un vantaggio che uno svantaggio poichè per un utente senza alcuna conoscenza c'è rischio di errore.
Alternative considerate: 3CX
Perché scegliere LiveAgent: ho trovato LiveAgent più adatto alle necessità del cliente che ha commissionato al sito per la gestione delle chat e dei ticket sviluppata su più comparti.
Software precedente: 3CX
Perché passare a LiveAgent: LiveAgent offre più funzionalità ed è possibile incanalare meglio sia le chat che i ticket, il che ti da un grande vantaggio nella velocità di risposta.
Risposta di QualityUnit
2 anni fa
Hello Davide, Thank you for your amazing review of LiveAgent! We're thrilled to hear that you find our software to be a great tool for your company. If you need any assistance with the software, please feel free to reach out to us. We are always happy to help. :) - LiveAgent Team
Live chat per gli utenti del tuo sito
Aspetti positivi:
Da un po’ di tempo stavamo cercando un servizio come questo: un software che ci permettesse di integrare una live chat nel nostro sito così da permettere eventuali navigatori del sito, di porci eventuali domande per chiarirsi i dubbi. C’è da dire che gestire la chat sul sito comporta più lavoro rispetto a prima ma, allo stesso tempo stiamo aumentando la soddisfazione dei nostri clienti e sta diventando anche più semplice acquisirne di nuovi. Se siete nella vendita, vi consiglio di pensare di implementare un software per la gestione della messaggistica live sul vostro sito e live agent potrebbe essere una buona soluzione.
Aspetti negativi:
Ad essere sincero non riesco a trovare aspetti negativi del software, forse mi piacerebbe poter avere un po’ più di possibilità di customizzazione del tool di chat in tempo reale ma già così va più che bene.
Risposta di QualityUnit
2 anni fa
Thanks for sharing your experience with LiveAgent, Gianmarco! It's great to hear that our platform has been a right choice for your customer service needs :) - LiveAgent Team
Chat on-site per l’assistenza in tempo reale
Commenti: Un buon servizio, non ne possiamo più fare a meno. Forse un po’ caro.
Aspetti positivi:
Occupandomi dell’organizzazione di eventi abbiamo riscontrato la necessità di un software che ci permettesse di dare assistenza ai clienti in tempo reale sui siti che utilizziamo per i nostri eventi. Da subito live agent si è dimostrata una buona soluzione e che ci ha permesso di andare ad aumentare i risultati grazie all’assistenza che abbiamo potuto dare ai visitatori dei nostri siti. Mi sento di consigliare il software.
Aspetti negativi:
A volte la chat si blocca e non si aggiorna in tempo reale, riavviando il browser si sistema, forse infatti è proprio l’incompatibilità con qualche software. Ad ogni modo questa evenienza si verifica così raramente che non lo considererei un grande problema.
Risposta di QualityUnit
2 anni fa
Hello Ilaria! Thank you so much for your kind words about LiveAgent. Glad to hear that it has become the right solution for your customer assistance needs :) - LiveAgent Team
Buon software per assistenza clienti
Commenti: Discreta, consigliato.
Aspetti positivi:
Tra i software più efficaci per quanto riguarda il supporto clienti.
Aspetti negativi:
Non é molto “User Friendly”, un po’ macchinoso.
Risposta di QualityUnit
2 anni fa
Hi Iolanda! Thank you for your review and a recommendation! :) Our team works hard every day to make LiveAgent user firendly. If you have any specific suggestions that you'd like to see implemented, please, reach out to our team via chat and we'll do our best to further improve our product. - LiveAgent Team
Liveagent e i miei clienti
Commenti: Ottima esperienza nel complessivo consiglio a chi vuole gestire chat con i clienti
Aspetti positivi:
Mi ha aiutato a ottimizzare i tempi e a gestire le chat con i clienti
Aspetti negativi:
Il più grande inconveniente e il prezzo
Risposta di QualityUnit
2 anni fa
Hello El houcine! Thank you for sharing your feedback. Glad to hear that your overall experience has been excellent. As for the pricing, we consider LiveAgent to be quite well priced, even for small businesses. Nevertheless,, soon you will be able to switch to yearly payments that should be priced even better :) stay tuned, or reach out to our 24/7 customer service for more information. - LiveAgent Team
Chat azienda
Aspetti positivi:
C'è un'azienda che mi rifornisce che uso come servizio clienti questa chat
Aspetti negativi:
Molte volte la chat si disconnette, specialmente se si usano in contemporanea altri programmi
Risposta di QualityUnit
2 anni fa
Hi Generoso, Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you have been experiencing issues with the chat connectivity - please contact our technical team via chat or at [email protected] and we will be glad to take a look at it. We are here for you 24/7!
Ottimo supporto
Commenti: Ok
Aspetti positivi:
Mi é piaciuto il live chat molto intuitivo
Aspetti negativi:
Inconveniente e forse attesa troppo lunga
Risposta di QualityUnit
2 anni fa
Hello Giulio, Thank you for your review! We are glad to hear that you found our live chat intuitive. As for the waiting time, was it the wait time to connect with one of our agents or was it the response time once connected? This information would be helpful for us to understand and address any issues with our service. - LiveAgent Team
Smistamento chiamate buono
Aspetti positivi:
Buono lo smistamento delle chiamate in entrata
Aspetti negativi:
Attesa nel call center servizio clienti
Risposta di QualityUnit
2 anni fa
Hi Carol! Thank you for sharing your feedback. Waiting on a call is unusual for us, and we are sorry that you had to experience that as we usually handle all calls within 1 minute. We'll investigate what might have happened. - LiveAgent Team
Buon software per live chat
Aspetti positivi:
Utilizziamo questo software per live chat con i clienti che hanno necessità di interventi tecnici
Aspetti negativi:
Per ora mi trovo bene è nulla mi sembra negativo
Risposta di QualityUnit
2 anni fa
Hi Stefano! Thank you for your 5-star review! - LiveAgent Team
Ottimo software utile per i call center
Aspetti positivi:
Da quando utilizzo questo software è molto più semplice gestire il call center, altamente consigliato
Aspetti negativi:
Non ho trovato difetti, ottimo software, altamente consigliato
Risposta di QualityUnit
2 anni fa
Thank you so much for the kind words, Giacomo! We're so glad to hear that LiveAgent has been making it easier for you to manage your call center. We put a lot of effort into making our software user-friendly and effective, so it's great to see that it's paying off for you. :) - LiveAgent Team
Chat di supporto
Aspetti positivi:
Comoda chat di supporto che trovo in molti siti di e-commerce
Aspetti negativi:
A volte è lento e si disconnette con facilità
Risposta di QualityUnit
2 anni fa
Hello Giacomo! Thank you for your review! Sorry to hear about the issues you mentioned, please reach out to our 24/7 support if this happens as these issues might be associated with settings. - LiveAgent Team
The easiest to use customer service software
Commenti: It helps me organize the movies so that I can give my users a good experience. With this wonderful method, I am able to eliminate the need for assistance and significantly reduce the amount of time I spend responding to support tickets.
Aspetti positivi:
Having pre-written answers available has been a huge time-saver. The option to make my own fields for recording certain bits of client data is also quite useful. My help desk has a record of every time I asked for help. It has helped me get back to support tickets much sooner.
Aspetti negativi:
The UI is not always clear to me. It took some time for me to adjust to it. There are no other major problems. It took me a while to get everything set up, so there is a small learning curve.
Risposta di QualityUnit
anno scorso
Hey Kelly, Thanks for sharing your experience with LiveAgent, particularly noting the pre-written answers' efficiency. Time-saving features are our thing! :) It's great to hear that LiveAgent is helping you in the computer software industry and fitting well into your infrastructure. We're happy to be part of your team's journey in giving your users a solid experience. Remember, we're always here to help you organize those customer queries, like a well-curated movie collection. Thanks for your time and review! - LiveAgent Team
Universal Inbox for Solving Customer Issues
Aspetti positivi:
Real-time chat and omnichannel support are the key advantages of using LiveAgent which enhance customer support leading to customer satisfaction.
Aspetti negativi:
Advanced customizations are only available on higher-tier plans. Luckily, I am using premium version, so I no longer face limited customizations.
verification
Commenti: I was trying to resole a issue there is a lot of verification needed an acoount reference shoul be inoof to bring up my details
Aspetti positivi:
It was easy to use the system the and get my question across
Aspetti negativi:
how long the responce took some times i was waiting a while
Live Agent is practical
Commenti: From the getgo, it was self explanatory .
Aspetti positivi:
Ease of use , control functions and setup .
Aspetti negativi:
Not much to say . Perhaps slight delay in logging in
Customer Support & Service Tool of 2024: LiveAgent
Aspetti positivi:
Enhancing customer satisfaction is the main objective of every business. LiveAgent allocates tools such as customer support, live chat, call recording which enables me to offer maximum customer service in one tool.
Aspetti negativi:
Never have I had even a glitch while offering customer support with LiveAgent.
My Experience with LiveAgent
Aspetti positivi:
LiveAgent allows me to seamlessly coordinate and communicate with customers via live chats which makes it rapid and super easy to resolve issues.
Aspetti negativi:
Ever since I started using LiveAgent, I have never experienced issues on my end even though I am less than 2 years old user.
Risposta di QualityUnit
mese scorso
Hi Marietta, Thank you very much for such kind feedback. We are glad to hear LiveAgent was the right choice for you and that you have been satisfied with its live chat capabilities. Our team is here for you 24/7 in case of any questions or issues! -LiveAgent team
LiveAgent in Education Management Sector
Aspetti positivi:
As Chief Editor in Education Management industry, I use LiveAgent to offer customer support via live chat and calls.
Aspetti negativi:
I have used LiveAgent for 18 months now and I have not yet come across any defect.
Ticketing System that I Highly Trust
Commenti: With LiveAgent, I rapidly resolve customer issues which help retain them.
Aspetti positivi:
LiveAgent enhance customer service and real-time communications through live chat, call center and ticketing systems.
Aspetti negativi:
I am a daily user of LiveAgent and I barely encounter bugs and whenever I face slight issues, the vendor support team takes less than two hours to resolve.
LiveAgent: Robusta Tool for Customer Support
Commenti: It is seamless to solve customer issues via live chat with LiveAgent.
Aspetti positivi:
LiveAgent offers a comprehensive set of features which makes customer support straightforward and easy.
Aspetti negativi:
I have used LiveAgent for years now and I lack nothing to dislike since it meets all my needs.
easy to use messaging platform
Commenti: it's a useful platform for determining why someone is on a website
Aspetti positivi:
easy to reach out to people visiting the website
Aspetti negativi:
needed more options to get notifications when not currently online
Risposta di QualityUnit
2 settimane fa
Hi James, Thank you very much for your review. We're glad to hear you have been satisfied with LiveAgent and its ease of use. Each user has an option to define email notifications when they are not online in the system. Feel free to reach out to our support via chat or email and we'll be happy to hear what additional options you'd like to see in the system - we are here for you 24/7! -LiveAgent team