Da 15 anni aiutiamo le aziende italiane
a scegliere i migliori software

Informazioni su LiveAgent

Un ottimo servizio clienti inizia con un software di helpdesk migliore. Ottieni più clienti offrendo un eccellente servizio clienti con LiveAgent.

Ulteriori informazioni su LiveAgent

Aspetti positivi:

Liveagent puts Facebook or email in one inbox. This is a very good software that helps both customers and agents.

Aspetti negativi:

Nothing so far, still looking for something to complain about.

Valutazioni di LiveAgent

Punteggio medio

Facilità d'uso
4,6
Servizio clienti
4,7
Caratteristiche
4,6
Rapporto qualità-prezzo
4,7

Lo consiglieresti?

8,9/10

LiveAgent ha una valutazione complessiva di 4,7 stelle su 5, calcolata sulla base di 1.574 recensioni degli utenti di Capterra.

Hai già usato LiveAgent?

Condividi la tua esperienza con altri acquirenti.

Filtra le recensioni (1.574)

SHAWN
Sales
Utente LinkedIn Verificato
Beni di consumo, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Customer Service Software - If Your're Looking for Basic

4,0 3 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Davide
It manager (Italia)
Prodotti chimici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Una buona soluzione per help desk

5,0 anno scorso

Commenti: Mi ritengo soddisfatto di LiveAgent e l'ho utilizzato su diversi cms senza alcuna difficoltà nell'integrazione. Una volta configurato al meglio, se il cliente ha le idee chiare, non c'è bisogno di alcuna manutenzione o intervento e rende decisamente meglio di altri software di help desk diretti e meno configurabili.

Aspetti positivi:

LiveAgent è di facile integrazione con un semplice plugin, compatibile con quasi tutti i cms più comuni senza alcuna modifica. È possibile usarla sia come chat live, ovvero primo supporto al cliente che entra nel sito, sia come sistema di ticket. È facilmente gestibile e strutturabile, quindi si adatta facilmente ad ogni necessità di primo supporto al cliente.

Aspetti negativi:

Il prezzo è un po alto, è totalmente configurabile il che può essere considerato sia un vantaggio che uno svantaggio poichè per un utente senza alcuna conoscenza c'è rischio di errore.

Risposta di QualityUnit

anno scorso

Hello Davide, Thank you for your amazing review of LiveAgent! We're thrilled to hear that you find our software to be a great tool for your company. If you need any assistance with the software, please feel free to reach out to us. We are always happy to help. :) - LiveAgent Team

Gianmarco
Affiliate Manager (Italia)
Internet, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Live chat per gli utenti del tuo sito

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Da un po’ di tempo stavamo cercando un servizio come questo: un software che ci permettesse di integrare una live chat nel nostro sito così da permettere eventuali navigatori del sito, di porci eventuali domande per chiarirsi i dubbi. C’è da dire che gestire la chat sul sito comporta più lavoro rispetto a prima ma, allo stesso tempo stiamo aumentando la soddisfazione dei nostri clienti e sta diventando anche più semplice acquisirne di nuovi. Se siete nella vendita, vi consiglio di pensare di implementare un software per la gestione della messaggistica live sul vostro sito e live agent potrebbe essere una buona soluzione.

Aspetti negativi:

Ad essere sincero non riesco a trovare aspetti negativi del software, forse mi piacerebbe poter avere un po’ più di possibilità di customizzazione del tool di chat in tempo reale ma già così va più che bene.

Risposta di QualityUnit

anno scorso

Thanks for sharing your experience with LiveAgent, Gianmarco! It's great to hear that our platform has been a right choice for your customer service needs :) - LiveAgent Team

flavio
Responsabile tecnico (Italia)
Computer e sicurezza della rete, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Ottimo applicato

5,0 3 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

Applicativo usato per la gestione di ticket, tracciamento delle richieste, ottimo sistema più che consigliato

Aspetti negativi:

Facile da utilizzare e consultare, leggermente laborioso dal cellulare, ma da computer ottimo sistema

Risposta di QualityUnit

3 settimane fa

Thank you for sharing your thoughts, Flavio. We're glad you find LiveAgent excellent for managing tickets and request tracking. If you find the mobile experience slightly laborious, we'd love to learn more and see how we can improve it. Feel free to reach out to our support team! - LiveAgent Team

Giulia
Consulente Vendite (Italia)
Industria alberghiera, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Validissimo

5,0 8 mesi fa

Aspetti positivi:

Nonostante io utilizzi solitamente un altro software simile, mi è capitato di utilizzare anche LiveAgent e devo dire che è davvero valido. Lo consiglio soprattutto per la facilità d'uso e l'intuitività

Aspetti negativi:

Tra gli inconvenienti segnalo che a volte le impostazioni che ho dato non venivano eseguite

Risposta di QualityUnit

8 mesi fa

Hi Giulia, Thank you for your feedback. We are glad that you have been satisfied with LiveAgent and the benefits it brings to your everyday work life. Our team is here for you 24/7 via chat or email should you need assistance with any settings or configuration so don't hesitate to reach out! -LiveAgent team

Ilaria
Event Manager (Italia)
Settore automobilistico, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Chat on-site per l’assistenza in tempo reale

5,0 anno scorso

Commenti: Un buon servizio, non ne possiamo più fare a meno. Forse un po’ caro.

Aspetti positivi:

Occupandomi dell’organizzazione di eventi abbiamo riscontrato la necessità di un software che ci permettesse di dare assistenza ai clienti in tempo reale sui siti che utilizziamo per i nostri eventi. Da subito live agent si è dimostrata una buona soluzione e che ci ha permesso di andare ad aumentare i risultati grazie all’assistenza che abbiamo potuto dare ai visitatori dei nostri siti. Mi sento di consigliare il software.

Aspetti negativi:

A volte la chat si blocca e non si aggiorna in tempo reale, riavviando il browser si sistema, forse infatti è proprio l’incompatibilità con qualche software. Ad ogni modo questa evenienza si verifica così raramente che non lo considererei un grande problema.

Risposta di QualityUnit

12 mesi fa

Hello Ilaria! Thank you so much for your kind words about LiveAgent. Glad to hear that it has become the right solution for your customer assistance needs :) - LiveAgent Team

Giacomo
Impiegato (Italia)
Ricerca, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Ottimo software utile per i call center

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Da quando utilizzo questo software è molto più semplice gestire il call center, altamente consigliato

Aspetti negativi:

Non ho trovato difetti, ottimo software, altamente consigliato

Risposta di QualityUnit

anno scorso

Thank you so much for the kind words, Giacomo! We're so glad to hear that LiveAgent has been making it easier for you to manage your call center. We put a lot of effort into making our software user-friendly and effective, so it's great to see that it's paying off for you. :) - LiveAgent Team

Andrea
studente (Italia)
Coaching e formazione professionale, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Buon software anche se

3,0 7 mesi fa

Commenti: La mia esperienza con LiveAgent è stata positiva, e ho trovato il software facile da utilizzare e ricco di funzionalità che rendono la gestione delle interazioni con i clienti un gioco da ragazzi.Uno dei punti di forza di LiveAgent è la sua interfaccia intuitiva e ben organizzata, che consente agli agenti di navigare senza sforzo tra i ticket e le chat in corso.

Aspetti positivi:

Integrazione multi-canale, Monitoraggio in tempo reale e Facilità d'uso

Aspetti negativi:

mancanza di un piano gratuito che potrebbe favorire le piccole imprese

Risposta di QualityUnit

7 mesi fa

Hello Andrea, Thanks for your feedback. It's good to hear that you find our multi-channel integration beneficial. As you brought up the subject of pricing, we wanted to let you know that we've introduced annual plans recently. These were created specifically to accommodate a diverse range of businesses, including smaller ones. - LiveAgent Team

El houcine
Imprenditore (Italia)
Moda e articoli di abbigliamento, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Liveagent e i miei clienti

5,0 anno scorso

Commenti: Ottima esperienza nel complessivo consiglio a chi vuole gestire chat con i clienti

Aspetti positivi:

Mi ha aiutato a ottimizzare i tempi e a gestire le chat con i clienti

Aspetti negativi:

Il più grande inconveniente e il prezzo

Risposta di QualityUnit

anno scorso

Hello El houcine! Thank you for sharing your feedback. Glad to hear that your overall experience has been excellent. As for the pricing, we consider LiveAgent to be quite well priced, even for small businesses. Nevertheless,, soon you will be able to switch to yearly payments that should be priced even better :) stay tuned, or reach out to our 24/7 customer service for more information. - LiveAgent Team

Iolanda
Studente (Spagna)
Istruzione superiore, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Buon software per assistenza clienti

4,0 anno scorso

Commenti: Discreta, consigliato.

Aspetti positivi:

Tra i software più efficaci per quanto riguarda il supporto clienti.

Aspetti negativi:

Non é molto “User Friendly”, un po’ macchinoso.

Risposta di QualityUnit

anno scorso

Hi Iolanda! Thank you for your review and a recommendation! :) Our team works hard every day to make LiveAgent user firendly. If you have any specific suggestions that you'd like to see implemented, please, reach out to our team via chat and we'll do our best to further improve our product. - LiveAgent Team

Stefano
Ufficio tecnico (Italia)
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Buon software per live chat

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Utilizziamo questo software per live chat con i clienti che hanno necessità di interventi tecnici

Aspetti negativi:

Per ora mi trovo bene è nulla mi sembra negativo

Risposta di QualityUnit

anno scorso

Hi Stefano! Thank you for your 5-star review! - LiveAgent Team

Generoso
Impiegato (Italia)
Ristoranti, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Chat azienda

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

C'è un'azienda che mi rifornisce che uso come servizio clienti questa chat

Aspetti negativi:

Molte volte la chat si disconnette, specialmente se si usano in contemporanea altri programmi

Risposta di QualityUnit

anno scorso

Hi Generoso, Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you have been experiencing issues with the chat connectivity - please contact our technical team via chat or at [email protected] and we will be glad to take a look at it. We are here for you 24/7!

Giulio
Operaio (Italia)
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Ottimo supporto

3,0 anno scorso

Commenti: Ok

Aspetti positivi:

Mi é piaciuto il live chat molto intuitivo

Aspetti negativi:

Inconveniente e forse attesa troppo lunga

Risposta di QualityUnit

anno scorso

Hello Giulio, Thank you for your review! We are glad to hear that you found our live chat intuitive. As for the waiting time, was it the wait time to connect with one of our agents or was it the response time once connected? This information would be helpful for us to understand and address any issues with our service. - LiveAgent Team

Carol
Manager (Italia)
Tempo libero, viaggi e turismo, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Smistamento chiamate buono

2,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Buono lo smistamento delle chiamate in entrata

Aspetti negativi:

Attesa nel call center servizio clienti

Risposta di QualityUnit

anno scorso

Hi Carol! Thank you for sharing your feedback. Waiting on a call is unusual for us, and we are sorry that you had to experience that as we usually handle all calls within 1 minute. We'll investigate what might have happened. - LiveAgent Team

Giacomo
Pizzaiolo cuoco (Italia)
Ristoranti, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Chat di supporto

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Comoda chat di supporto che trovo in molti siti di e-commerce

Aspetti negativi:

A volte è lento e si disconnette con facilità

Risposta di QualityUnit

anno scorso

Hello Giacomo! Thank you for your review! Sorry to hear about the issues you mentioned, please reach out to our 24/7 support if this happens as these issues might be associated with settings. - LiveAgent Team

Jana
Jana
Senior Director Of Marketing (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Elevated Quality of Service for Customers

5,0 7 mesi fa

Commenti: I think firms medium and large in size would benefit from using LiveAgent because of how intuitive it is.

Aspetti positivi:

LiveAgent is an indispensable tool for me to maintain tight relationships with my customers and my team. It's the finest platform for handling customer support requests since it's reasonably priced, has a straightforward user interface, and includes all the necessary tools.My interactions with clients have been simpler and more efficient as a result. aids our support staff in serving our clients more quickly and effectively.

Aspetti negativi:

My team is functioning smoothly. Everything looks okay up until this point.

Risposta di QualityUnit

7 mesi fa

Hello Jana :) Appreciating your warm feedback, especially about how we've been instrumental in streamlining your interactions with your customers. Customer relationships are indeed crucial, and it's great to see LiveAgent adding value in that area. Glad to read that your team's operation is running without a hitch in our platform. Just to let you know, we are persistently working on enhancing our features to accommodate the growing needs of large-scale businesses like yours in the computer software industry. We can handle all those emails and teams you mentioned, we've got you covered! Once again thanks for choosing LiveAgent. - LiveAgent Team

Christian
Christian
Human Resources Manager (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Salute, benessere e fitness, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Our support communications are centralized with LiveAgent

4,0 7 mesi fa

Commenti: The pricing structure is the one thing I'd like to see altered. They've made it possible to aggregate feedback from many channels—including Twitter, Instagram, and Facebook—but unfortunately, doing so costs an additional $39 per channel.

Aspetti positivi:

It's great that we can designate a single administrator to sort incoming emails, allocate them to the appropriate agents, and monitor their responses until the problem is resolved.

Aspetti negativi:

The safety, the ease of usage, It's the greatest there is since it's so simple to implement, integrate, administer, and utilize; there are never any misunderstandings or missteps in the communication.

Risposta di QualityUnit

7 mesi fa

Hi Christian, Thank you very much for your kind review. We are glad to hear that LiveAgent has been the right choice for you and that you have been satisfied with the benefits it brings to your everyday work life. Our team is available 24/7 via chat and email so don't hesitate to reach out in case of any questions or issues, including any pricing queries! -LiveAgent team

Guillaume
Poject Manager (Mauritius)
Prodotti tessili, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Great and easy to use

5,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: It was overall a great experience and I do not regret my choice.

Aspetti positivi:

Easy to use and easy to setup, liveagent was up on my staging envoronment in 15 minutes. It was easy to configure my rules and good to go in less than 2 days

Aspetti negativi:

Some features were hard to locate and I had to contact my customer sucecss manager quite often.

Risposta di QualityUnit

3 settimane fa

Thank you, Guillaume, for sharing your experience. It's great to hear how swiftly you got LiveAgent set up! We're sorry some features gave you a bit of a hunt, though. Please know, we're here to help streamline that process for you - never hesitate to reach out 24/7 - LiveAgent Team

Alberto
Operations Director (Spagna)
Marketing e pubblicità, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

Alternative considerate:

Mediocre lifecycle management

3,0 2 anni fa

Commenti: It has been from more to less. In the last 3 years has barely evolved (if not regressed), not being anymore a market leader. If I still haven't changed is due to all integration I have already done with the app.

Aspetti positivi:

It's a really useful omnichannel tool, which requires mid-size effort to configure and obtain an inmediate profit.

Aspetti negativi:

Development and support are on their own. They add/ change / delete functionalities without further notice. It's quite frustrating when a given morning your agents tell you that something you have been using for years is not working and when you reach support team responds saying that this feature never existed, as you are idiots. This issue could be easily solved if product team would submit a regular/weekly email with the content of the product roadmap, so teams can addapt in advance their operation to deleted/changed/added functionalities.

Risposta di QualityUnit

2 anni fa

Hello Alberto, thank you very much for your honest review. We are happy to see that you find LiveAgent a useful omnichannel tool but at the same time, we are also very sad to hear about your negative experience. We are gathering the suggestions and features requested from our customers plus we have some internal initiatives to keep the growth of our solution. Recently we have been slowed down by a code refactoring that cannot be seen by users as an immediate improvement, but it's very important in a long term. All the changes can be found here in our changelog -> https://dev.ladesk.com/ and also in our blog post here -> https://www.liveagent.com/blog/news/ which is highlighting the most significant changes. Anyways, I will pass your feedback about the potential improvement of sharing the details about upcoming changes to our manager. I am again very sorry if there has been any change that caused you any inconvenience.

Pierre
MD (Svezia)
Articoli sportivi, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Excellent software at great price

5,0 mese scorso Nuova

Aspetti positivi:

Simple to learn, complete and all in one software.

Aspetti negativi:

I can not think of anything that is not good.

Risposta di QualityUnit

mese scorso

Thank you, Pierre, for your 5-star review! We're thrilled to hear you find LiveAgent easy to learn and appreciate its all-in-one functionality. If anything comes to mind that you'd like to see improved or added, we're here to listen and help make your experience even better! - LiveAgent Team

Monica
Administrative and Operations Cordinator (Canada)
Intrattenimento, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Cost effective and user friendly

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: Even though I have used other customer support softwares, this was my first time selecting a provider and setting up the account and tools by myself. Initially I worried it would be too technical and difficult but the setting up process is easy, well explained and there always is assistance available.

Aspetti positivi:

LiveAgent is easy to set up, to use, and customer support agents are always readily available to assist.

Aspetti negativi:

I wish tags were visible on the main page.

Risposta di QualityUnit

mese scorso

Hey Monica, Thanks for the awesome feedback and the high rating! We're glad to hear you found LiveAgent to be cost-effective and user-friendly. We're always here to help if you need it. Noted on the tags visibility – I'll pass this along to our team. Thanks for choosing us and welcome aboard! - LiveAgent Team

David
Business Strategy Consultant (Canada)
Servizi alla persona e alla famiglia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Initial Reactions

5,0 mese scorso Nuova

Aspetti positivi:

I need it for email management but the ease of use and the additional features positively surprised me.

Aspetti negativi:

There are so many things to do, but I like and dislike that.

Risposta di QualityUnit

mese scorso

Hi David! Thank you for taking the time to share your thoughts on LiveAgent. It's great to hear that you enjoy the ease of use and many functions of LiveAgent. We understand that the variety of features can be overwhelming, but our team is here to support you as you explore them. Don't hesitate to reach out if you need any guidance. - LiveAgent Team

Cherie
Owner (USA)
Moda e articoli di abbigliamento, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Critical for success of my company

5,0 3 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

The ease of use and integration into other programs.

Aspetti negativi:

Short trial period in order to be able to fully evaluate product in order to continue using for success of company customer support.

Risposta di QualityUnit

2 settimane fa

Thank you for your awesome review, Cherie! Currently, we are offering a 1-month trial, which is among the best on the market. We believe this period should be sufficient for you to explore all our features. However, if you find yourself needing an extra day or two for testing, please don't hesitate to let us know. - LiveAgent Team

Josh
President (USA)
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Easy to setup, give it a shot

5,0 2 mesi fa Nuova

Aspetti positivi:

The ease of setting it up to start immediately. This really stood out.

Aspetti negativi:

Nothing it was extremely easy to setup a free trial. Maybe more options for the live chat icon would be nice

Risposta di QualityUnit

2 mesi fa

Thank you for the awesome review, Josh! We're thrilled to hear that setting up LiveAgent for your company was a breeze. Noted on the live chat icon options – we'll certainly consider adding more variations in the future. If you need any assistance or have further suggestions, don't hesitate to reach out. - LiveAgent Team

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Beni di consumo, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Good Softwarem Bit expensive when you add extentions

5,0 2 settimane fa Nuova

Commenti: Good, its easy to use. Setup was very easy.

Aspetti positivi:

Should just make a total package and total price. Facebook and whats app should not be a seperate module

Aspetti negativi:

Liveagents wants me to pay for seperate modules. Just make 2 or 3 tiers. Light medium, Advanced. and 3 price brackets. that way we know what to expect.

Risposta di QualityUnit

2 settimane fa

Hi, Thank you very much for your feedback. We are glad that you have been overall satisfied with LiveAgent and its features. Our pricing is structured in a way to allow more flexibility for our clients, however, we will pass your feedback to our team. Have a great day! -LiveAgent team

Guy
Owner (Belgio)
Artigianato, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

We needed an upgrade for our support app and decided to switch to LiveAgent. We're very happy we did

5,0 4 anni fa

Commenti: The biggest benefit we get from LiveAgent is being able to communicate with customers and immediately see their order history (shopify integration) and their previous messages with our support team. This saves time for both us and the customer.

Aspetti positivi:

The plethora of functionalities and having all support channels in 1 app: live chat, email, social and phone. I also highly value great support. A great app with mediocre support is not a great app. So, besides all the options in the app I was also happy to find LiveAgent has a great support team themselves.

Aspetti negativi:

Compared to our last support app the dashboard feels very cluttered, but LiveAgent also has lots more functions, so it's not a big deal. Once you're used to it, you don't notice it anymore.

Risposta di QualityUnit

4 anni fa

Hello Guy, thank you very much for nice review. We appreciate it. Have a nice day :)