Da 15 anni aiutiamo le aziende italiane
a scegliere i migliori software
Informazioni su Asana
Asana è il modo più semplice per organizzare e gestire tutto il lavoro del tuo team. Scopri perché oltre 8.000 clienti danno ad Asana un punteggio di 4.5 stelle su 5.
Furthermore, Asana's extremely adjustable and attractive GUI makes interacting with it a lot more enjoyable. It was well worth the money.
When you set up a new account, you naturally are opted in to the email notifications, which can be really annoying and a pain to remove. My only suggestion to the Asana team would be to change that.
Filtra le recensioni (12.341)
Utilizzo
Ordina per
Filtra le recensioni (12.341)

Great for Marketing and Design Teams - Others not so much
Fondamentale per la crescita aziendale
Commenti: Sicuramente Asana è indispensabile per tutti coloro che vogliono ottimizzare i compiti aziendali dando ad ogni team la possibilità di poter smarcare i propri compiti e di portarli a termine nel minor tempo possibile.
Aspetti positivi:
Asana è stata una bella scoperta. Ho sempre rifiutato tali programmi perchè sono alla vecchia maniera: carta e penna ma da quando l'azienda mi ha fatto conoscere in maniera approfondita il software la mia giornata è svoltata andando a massimizzare le task che prima andavano perse dal team. I colori, le categorie, lo scadenziario ben fatto e preciso aiuta molto ad avere sempre tutto sotto controllo.
Aspetti negativi:
Attualmente non ho avuto particolari problemi se non che ogni tanto sparisce un progetto dalla dashboard che devo andare a riprendere interagendo con il team.
Alternative considerate:
Fondamentale per la gestione dei Task
Commenti: Iniziando a lavorare in smart working abbiamo avuto la necessità di utilizzare un strumento web per la pianificazione ed il monitoraggio dei task. Tra le varie soluzioni presenti sul mercato abbiamo scelto Asana in quanto, per le funzioni da noi richieste, è il più completo e semplice da utilizzare oltre che gratuito.
Aspetti positivi:
Semplice ed intuitivo, ottima App mobile con sistema di notifica, funzioni disponibili gratuitamente per piccoli team
Aspetti negativi:
Non c'è la possibilità di usare formattazioni avanzate quando si scrivono i task
Ottimo strumento per organizzare il proprio lavoro
Commenti: Una migliore efficienza e ottimizzazione del proprio lavoro. La struttura a task e subtask aiuta molto a organizzare al meglio le proprie giornate.
Aspetti positivi:
L'organizzazione e la pianificazione del proprio lavoro è il punto di forza di Asana. Creare task, impostare delle date di scadenze, inserire dei subtask e assegnarli, ti consente di gestire al meglio il tempo e portare a termine progetti di vasta complessità.
Aspetti negativi:
La ricerca dei vari task e board non è granché e spesso si fa fatica a cercare nell'archivio dei task più vecchi.

Bello e comodo
Commenti: Esperienza completamente positiva, lo consiglio a chiunque abbia difficoltà nell'organizzazione.
Aspetti positivi:
Mi piace molto iniziare la mia giornata controllando la mia dashboard su Asana, mi aiuta ad essere più produttivo e a procrastinare meno nel lavoro.
Aspetti negativi:
L'unica pecca è il prezzo che secondo me potrebbe essere più competitivo, per quanto riguarda la funzionalità credo che non gli si possa dire nulla.
Alternative considerate:
Asana, buono ma....
Commenti: Non ho avuto problemi ma non tutti i miei collaboratori hanno apprezzato la UI. Poco intuitiva, ci vuole troppo tempo per aggiornare i dati all'interno.
Aspetti positivi:
Ho provato per diverso tempo il software ma ho trovato di meglio sul web. A dire il vero, per il settore informatico è ottimo ma sinceramente troppo limitato nella versione gratuita...soprattutto troppo costoso nel primo "step" di acquisto.
Aspetti negativi:
Le funzionalità sono ottime, non tutte intuitive ma il prezzo è un po' alto
Asana per tutti
Commenti: Un Saas facilissimo da utilizzare, scalabile e adatto a diverse funzioni aziedali. Riduco il tempo di lavoro e aumento la produttività grazie alle diverse opportunità di utilizzo
Aspetti positivi:
utilizzo Asana per collaborare con i miei colleghi, facile per identificare facilmente i progetti di lavoro, attribuire task e avanzamenti, il tutto in un ambiente condiviso. Non ho dovuto fare un training particolare per utilizzarlo, comprensibile subito dopo qualche utilizzo. Utile per i team Fully remote.
Aspetti negativi:
forse l'interfaccia, ma riconosco che sia ottimale e di facile comprensione. Non incontra il mio personale gusto.
Quello che serve per un team di lavoro
Aspetti positivi:
Asana è un'applicazione web che serve ad aiutare un team a gestire il proprio lavoro e a collaborare facilmente a distanza.
Aspetti negativi:
Il software è ben fatto ma adatto ad utenti esperti. Non sempre intuitivo.
Indispensabile
Commenti: Se state cercando un software per gestire i vostri progetti Asana è sta-consigliato, anche la versione per smartphone è ben fatta
Aspetti positivi:
Mi piace molto organizzare settimanalmente tutto il mio lavoro e anche quello di tutti i miei collaboratori
Aspetti negativi:
Serve un pò di dimestichezza all'inizio, bisogna spulciare bene bene tutte le funzioni per poi poter gestire al meglio i flussi di lavoro.
Ottimo prodotto
Aspetti positivi:
La possibilità di ragionare sia per progetti che per calendario
Aspetti negativi:
Nulla, funziona tutto perfettamente. Utilizziamo con il team tutte le sue funzioni
Asana review
Commenti: in generale ottimo strumento in rapporto qualità/prezzo
Aspetti positivi:
mi piace asana per la facilità di utilizzo (semplice, user friendly ed immediato), consente di incentrare tutte le comunicazioni inerential task specifico di diversi user
Aspetti negativi:
manca la gestione dei rischi, del time tracking e dei costi
Gestione delle attività ottimizzata
Commenti: Positiva
Aspetti positivi:
facilità d'uso nella creazione di task e assegnazione a risorse specifiche. Semplice il monitoraggio delle attività in corso. Possibilità di comunicare con gli altri membri del team direttamente tramite la chat del singolo task.
Aspetti negativi:
Non ho mai riscontrato problemi nell'utilizzo.

Semplice come dire Task
Commenti: Asana è semplice ed intuitivo, chiunque può iniziare ad usarlo in maniera rapida e senza alcun tipo di "disorientamento"
Aspetti positivi:
La facilità con cui si creano e si assegnano i task all'interno dei vari progetti
Aspetti negativi:
La possibilità di assegnare un task a più di una persona
Aumenta la produttività
Aspetti positivi:
Grazie a questo software il team di lavoro si muove in maniera più consapevole e coordinata in modo tale da aumentare la produttività ed evitare inutili perdite di tempo per tutti.
Aspetti negativi:
Capita qualche volta di non riuscire a trovare i task.

Tutto sotto controllo
Aspetti positivi:
Lo strumento giusto per gente sotto controllo tutta la fase di progettazione e avanzamento delle tue attività
Aspetti negativi:
Forse il costo potrebbe essere un pochino più basso
Ottimo tool per pianificazione dei task
Commenti: Tutto sommato è un bel prodotto.
Aspetti positivi:
La personalizzazione in Asana è davvero ottima, puoi semplicemente configurarlo in base alla tua tipologia di lavoro
Aspetti negativi:
La possibilità di avere nel progetto la funziona di chiudere l'iterazione e aprirne una nuova.
Non adatta per il marketing
Commenti: Provata per gestire i processi di marketing ma è troppo macchinosa, ottima invece per chi sviluppa software...secondo me
Aspetti positivi:
Mi è stata proposta per gestire il processo di marketing ma sinceramente credo sia più orientata a chi sviluppa software o ha bisogno di gestire task per ogni operazione
Aspetti negativi:
Non credo di poterla valutare positivamente se non si pensa allo sviluppo di software
Ci ha aiutato moltissimo in un periodo complesso
Aspetti positivi:
rende la collaborazioni e i flussi di lavoro semplici ed efficaci
Aspetti negativi:
dovrebbe permettere di essere integrato con più prodotti o con un sdk dedicato
un po' complicato
Aspetti positivi:
gestire i progetti contemporaneamente assegnando tag e quant'altro
Aspetti negativi:
non l'ho trovato di facile utilizzo, ed immediato non mi ha soddisfatta

Best Project Management Software -Asana
Aspetti positivi:
Real-time collaboration and communication with team members are best facilities. Effective project management system is another thing which I like most.
Aspetti negativi:
Price is slightly higher than other software on the category.
Alternative considerate:
Very handy project management software for SMBs
Commenti: I love using Asana to manage my business. We literally have everything we're planning to do on there. From stuff like sourcing and logistics, to marketing, we use it to manage our projects in various areas of our work. It's intuitive and easy to set up, and it's got a lot of features for small businesses to log and plan their projects. Would definitely recommend overall.
Aspetti positivi:
I love how you can use it even as a very small company. A lot of the other project management tools we evaluated were either only for large companies or had really low usage limits. Whereas with Asana, we can get all the stuff we want done, and more, without having to jump up three plans in the process. It's also very easy to implement and learn how to use in the beginning
Aspetti negativi:
Nothing sticks out that much, we get the odd bug or issue here and there but it works great almost all the time
Fine, mostly
Commenti: It does what it does 'fine', it wouldn't be so widespread and one of the go to options if it didn't, however, it suffers from what any product like this does, and is that you can end up spending more time scheduling and rescheduling the workload than actually completing the work if you're not careful
Aspetti positivi:
Fairly well known so good chance new hires come with a basic level of understanding from previous employment, not a massively high barrier to entry to get started with the basics, but some more advanced features are a little esoteric.
Aspetti negativi:
Support's ropey and integration seems to be harder work than it needs be, documentation can be outdated, misleading and straight up wrong in some instances. Missing some fairly obvious features that're repeatedly requested in the support forum but instead we get something kind of random and mostly useless that I guess a big client paid for and they've rolled it out to everyone to make it look like ongoing development is there regardless of effectiveness whilst ignoring community demand for things that'd be actually useful to a wider base.

Alternative considerate:
Awesome software but we couldn't get people to adopt it.
Commenti: It's a great piece of software and in another organisation I think I could have happily adopted it. However, it wasn't the right fit for our organisation or our users.
Aspetti positivi:
Asana's free plan is very generous, and would have covered our main needs. Their commercial pricing is also fair and provides good value for money. As an organisation, we work across multiple offices and countries and good project management was always a bit of a gap. I was very enthusiastic about Asana and loved the depth of features, particular the granular tracking, and the good integration with external tools (we have worked hard to try and connect our workflows together). The ability to communicate at multiple levels within projects was also something I found very appealing.We spent quite a bit of time setting up projects as part of the testing process, and I enjoyed the ability to do it properly (compared to the very complicated set of google sheets we had been using prior to this)
Aspetti negativi:
The biggest gap we found was that for users not steeped in project management or project management tools the learning curve was too high. They either used it superficially, or avoided using it all. It was not a criticism of the software per se, as the UI is well-thought out and there are lots of support resources. However for an organisation like ours, we needed something far simpler for our users, as technological resistance is always a challenge. WE may not have used it to it's full extent, but it would have been useful to have the ability to simplify some of the viewsm as not all users needed or wanted the depths of controls presented to them. I also found the reporting slightly frustrating. It wasn't actually a core feature we needed, but the reports that did exist were sometimes frustratingly incomplete.
LOVE Asana
Commenti: Overall, Asana is INCREDIBLE. I love the ease of everything. Once it's set up, it requires very little maintenance. I've used Asana as a CRM, ATS, Marketing Management system, project manager, employee management, etc. It's amazing to automate tasks and for project management. It's great to implement in companies (as long as they're willing and open to using it). Highly recommend.
Aspetti positivi:
I am personally a big fan of Asana. My previous employer used Slack, and I hated it - it seemed clunky and hard to find things. I did a lot of research to find a better system for files, organization, project management, etc. I found Asana and fell in love. It's very similar to Monday.com. Templates are provided to make it easier to set up. There is a brief learning curve, but it's pretty easy. If you're super tech-savvy, then it takes time to set up exactly how you want, but once you do, then it's minimal maintenance. You can even automate tasks and have it integrated with other apps that you use! I love the sleek look of Asana and the overall ease. It's saved me so much time and helped keep me organized.
Aspetti negativi:
Only a few things that I'm not a big fan of. If you have a big team, then it gets costly pretty quickly - it's $10 - $31/per user per month, depending on the plan. Another thing is that it does take some time to set up IF you are very particular and want to automate a lot of tasks and projects. There are not many cons, considering most project management software takes time to set up and can be costly.
Alternative considerate:
Good things can also be free
Commenti: Asana is one of the best alternatives that can currently be found in the project manager category when looking for a solution as a small or medium-sized business. It has everything you need, a large number of integrations, an excellent free tier, and paid plans that are within the reach of any small business. The user interface is simple and intuitive, so anyone, whether or not they have experience with this type of application, will feel comfortable navigating the options available to them.
Aspetti positivi:
Asana is a project management application that manages to delight its users with a free tier that shows all the features that any small business could need. Of course, after enjoying its simple and intuitive user interface and finding Asana an excellent tool for managing tasks and projects, both alone and in a team, the next step is the payment layer, where Asana also helps us, presenting low-cost options that do not suffocate small businesses.
Aspetti negativi:
One of the problems, not only with Asana but with almost all project managers, is that many of the main options are diluted among the sea of possibilities they offer. For users who are new to using this type of application, this can cause stress and end up making their work less efficient. Of course, this is not just an issue for Asana; it is for almost all applications in this category; they want to do everything because the projects are usually complex, and the user who use them are very diverse.
Alternative considerate:
Asana Overview in helping NGO`s manage their work
Commenti: My overall experience with Asana has been very positive. It has transformed the way my team manages projects, improving our efficiency and communication. The ability to track progress, assign tasks, and set deadlines has made a significant difference in our productivity. Asana has become an indispensable part of our daily workflow.
Aspetti positivi:
Asana's interface is incredibly user-friendly, making it a breeze to manage projects, tasks, and deadlines. The collaboration features are robust and allow for seamless teamwork. I also appreciate the customizability and the ability to create various project views, such as lists, boards, and timelines. The integration with other tools and applications is a big plus.
Aspetti negativi:
The learning curve may be steep for some users who are new to project management software. It would be great to have more comprehensive reporting features and advanced task dependencies in the future.