Valutazioni medie

  • Nel complesso
    4,5 /5
  • Facilità d'uso
    4,5 /5
  • Servizio clienti
    4,5 /5

Informazioni su Sendinblue

Gestisci facilmente le tue campagne di e-mail marketing, marketing automation, e-mail transazionale e messaggi di testo, in una sola piattaforma avanzata.

Ulteriori informazioni su Sendinblue

Stai visualizzando 770 recensioni

Alessandro L.
Chief technology officer
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/11/2020

"Fantastico"

Commenti: Avevamo un problema di tracciamento delle mail transazionali e volevamo uno strumento che a prezzo competitivo e con delle belle API ci permettesse di monitorare constantemente l'esito degli invii.

Vantaggi: Mi piace il fatto di avere una soluzione all in one per la gestione delle mail, degli sms sia di tipo transazionale che di eventuali campagne di mail marketing. Ottime API e librerie fornite dall'azienda per il collegamento con l'infrastruttura.

Inconvenienti: Il motore di creazione dei template, l'ho trovato ancora un po' troppo grezzo.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/11/2020
Gilberto D.
Account Manager - Teacher
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/4/2021

"Software perfetto per semplicità e potenzialità"

Commenti: Contatto con clienti per mantenerli aggiornati

Vantaggi: Apprezzo molto la semplicità di utilizzo, lo utilizzo spesso in docenza e anche gli allievi apprezzano ciò

Inconvenienti: Secondo me così è perfetto per le mie esigenze

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/4/2021
Michele S.
Founder
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/2/2021

"Ottima piattaforma"

Vantaggi: Ottima piattaforma e ottimo rapporto qualità prezzo, facile nell'utilizzo e nella lettura dei dati statistici

Inconvenienti: La personalizzazione delle parti grafiche è limitata

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/2/2021
Enzo B.
Responsabile commerciale
Settore automobilistico, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/11/2020

"Semplice ed efficace"

Commenti: E' una nuova esperienza di comunicazione, ma che stà cominciando a darmi dei buoni risultati

Vantaggi: E' intuitivo rispetto ad altri competitor

Inconvenienti: termini in Inglese che non conoscendo l'inglese mi mette in difficoltà

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/11/2020
Nicolò R.
Responsabile Marketing
Arredamento, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/3/2021

"Facile ed intuitivo"

Commenti: Sendinblue mi ha aiutato ad introdurmi nel mondo dell'email marketing con una facilità di utilizzo che è un aspetto non trascurabile. Inoltre viene data la possibilità attraverso l'accademia di sendinblue di svolgere dei corsi per migliorare e crescere all'interno di questo mondo.

Vantaggi: Utilizzo SendinBlue nella sua versione gratuita. Mi permette con estrema facilità di inviare email ai miei contatti con un limite di 300 mail al giorno. Aspetto davvero importante in quanto riesce a soddisfare l'esigenze di una piccola PMI senza gravare troppo con i costi. Report molto intuitivo e possibilità di implementazioni aggiuntive con CRM e automazioni varie.

Inconvenienti: Niente di particolare, solo qualche ulteriore possibilità di integrazione nativa con altri software

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/3/2021
Cesare M.
consulente aziendale
Moda e articoli di abbigliamento, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/7/2020

"BRAVI !!!!!!!!!!!!!"

Vantaggi: La semplicità di utilizzo e la possibile interattività con il software

Inconvenienti: Non ho trovato negatività degne di nota e per questo mi è sembrato un prodotto estremamente pratico

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/7/2020
Utente Verificato
Business development manager
Coaching e formazione professionale, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/1/2021

"Campagne mail marketing limitate (uso gratuito)"

Vantaggi: Si riescono a fare belle grafiche in maniera molto semplice anche per i non esperti. Si possono programmare gli orari e vedere le statistiche

Inconvenienti: Lento nel caricare le modifiche effettuate e per passare da una schermata all'altra.
La versione gratuita limita molto il numero dei contatti

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/1/2021
Matthew V.
Marketing Manager
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/11/2019

"Great value for small businesses"

Commenti: Really positive. I have been able to set up my own business and others with SendInBlue and they like it a lot. Definitely worth the value.

Vantaggi: Very low cost with a lot of features including unlimited contacts. The only limit really is 300 emails per day max but when you are starting out with email marketing that's not a big deal, especially with newsletters. They have a very nice automation workflow process that has a lot of options similar to big competitors that cost more. Also, if you need to create a new email template it has the option to open a new tab and then easily refresh it, unlike other competitors. The API connection is easy to find and work with. Overall a great software solution for small businesses.

Inconvenienti: Not much of anything, I have seen other systems have a few more features in the automation builder but those were not really used anyway.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/11/2019
Syazwani I.
Talent Acquisition Executive
Servizi finanziari, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/2/2021

"Email marketing is better with Sendinblue"

Commenti: We had a good experience working with this software, our newsletter and email marketing campaign are fully automated and can be scheduled for the next 2 months forward. We are very happy that we can have a full control on the leads and verification on the leads.

Vantaggi: Sendinblue is the best tools that i have use for our email marketing campaign automation. All the emails sent is instantly executed and receive by the recipient in no time. All the report analytics for the opening-click-rate and email reading time can be generated a day after the emails sent. They also offer a good software integration like Mailchimp and Woocommerce.

Inconvenienti: There are some aspect that Sendinblue should improve, especially on the customer support service which too slow in responding our ticket and support email. Other than that, the landing page template design is somehow not fully customizable and some of the widget is not easily editable.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/2/2021
Alexandra R.
Marketing Manager
E-learning, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/3/2021

"Estoy gratamente sorprendida con Sendinblue."

Commenti: En general, y teniendo en cuenta que llevamos poco tiempo trabajando con la herramienta, la experiencia es positiva.

Vantaggi: La relación calidad precio me pareció inmejorable. Es una herramienta completa con unas tarifas premium realmente bajas. Hemos empezado recientemente a usarla y nos parece una opción repleta de oportunidades, sobretodo en cuanto a los emails transaccionales, las automatizaciones y el CRM. Además, el soporte en chat directo me ha aportado soluciones y mucha amabilidad.

Inconvenienti: El único problema que he encontrado es en la exportación de mis contactos desde otro CRM.
Creo que el CRM debería disponer de más flexibilidad a la hora de integrar las categorías que vienen con los exportados y así poder integrarlos automáticamente según la estructura de categorías y atributos de Sendinblue.
Por pedir, en alguna ocasión el chat de soporte ha tardado más rato de lo que esperaba.
Pero seguro que se tiene en cuenta.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/3/2021
Utente Verificato
VP of BI
Telecomunicazioni, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    1 /5
  • Facilità d'uso
    1 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1 /5
  • Assistenza clienti
    1 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1 /5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/8/2020

"Worst company to deal with - Stay away!"

Commenti: Sendinblue is probably the worst company I have ever dealt with. Not only their support is close to inexistent for users with premium account, but they treat you like a criminal. I've been using them for almost a year, when suddenly they deactivated the account, saying there was a complaint. That's it: someone makes a complaint, you have no chance to defend yourself, and they DEACTIVATE the account???
What happens with all the customer information I had stored there? What happens with the SMS credits I purchased? What happened with the monthly subscription?
Went on their Facebook page and guess what, I found at least 2 other customers having the EXACT same issue. Which FB page is also a joke, there's no engagement with THEIR customers.
Now I understand why they are such a cheap alternative.... because their service is the same: cheap

Vantaggi: There are no pro's, you have to figure it our yourself, and even the information posted on their website contradicts with real life usage

Inconvenienti: No customer support, even if you have the Premium account, they have no respect for that. Their Social Media is also irrelevant, even their CEO's Linkedin account is irrelevant. His contact info on the Linkedin page is incorrect. My advice? Stay AWAY!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/8/2020
Eero S.
CEO
Elettronica di consumo, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/2/2021

"The best choice when it comes to small business email marketing"

Commenti: The software works well, the price is fair, I haven't had any issues at any point. Previously, I have used another (very popular) software with some earlier projects, and it was a nightmare to find what I wanted from their interface. Send in Blue interface is simple and well-thought.

Vantaggi: We use Send in Blue to send occasional e-mail newsletters and marketing campaigns. The campaign builder works well; everything is easy to understand. I really appreciate the segmentation possibilities, that are even available for free accounts. Previously, I had to pay a lot to another software manufacturer due to ridiculous limits regarding segmentation and lists. I rather pay for the emails I send. Send in Blue is perfect from this point of view.

Inconvenienti: The software could have more integration options to the other tools I use, but I am aware that those are not the most common so I understand.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/2/2021
Ondrej K.
CEO from møve° | EV subscription
Settore automobilistico, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/3/2021

"møve° (EV subscription) uses Sendinblue proudly!"

Commenti: very good. We are very happy to use Sendinblue for our marketing strategies.
Sendinblue is a very strong European partner with excellent Customer service.

Vantaggi: Easy to set up and logical to manage. Recommended.

Inconvenienti: Unfortunately no retargeting feature anymore

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/3/2021
Aminuddin B.
Information Technology Manager
Telecomunicazioni, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/2/2021

"Great value with Sendinblue"

Commenti: Sendinblue offer a great tool and function that really critical for our marketing automation. We have switch from other email marketing software, and by far, Sendinblue has done a better job in managing our email campaign process and management.

Vantaggi: Sendinblue has everything that i need in creating funnel system for our marketing automation. From creating a newsletter, creating email campaign template to scheduling when to sending the email. Lead management is so easy to manage and export it to our lead follow-up process. It has really changing up our overall process while managing our marketing campaign.

Inconvenienti: There are some of the build-in template are not properly design and we have wasting hours of our time trying to editing a broken template. In the end, we just working on other template. The mobile version has restriction on some of the feature and tool that we can use in the mobile version.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/2/2021
Stéphanie C.
Consultante
Servizi e tecnologie dell'informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/3/2021

"Une très bonne solution !"

Commenti: J'ai pu gérer toute ma logique de gestion des inscriptions à mes séquences de formation (campaign automation avec envoi du message de confirmation et lien zoom selon le choix de formation par l'utilisateur, programmation des emails avant et après chaque formation). Du coup, j'ai aussi mis en place Sendinblue pour une de mes activités bénévoles qui avait besoin d'un outil d'emailing.

Vantaggi: Au regard des mes besoins actuels, je souhaitais opter pour une version gratuite... qui tienne la route !
La proposition gratuite Sendinblue est impressionnante car "elle a tout d'une grande" et couvre vraiment l'ensemble de mes besoins (segmentation, programmation d'envoi, campagne automation, formulaires de mise à jour).

Inconvenienti: Lorsque j'ai souhaité faire une campagne SMS, j'ai été bloquée par le délai annoncé entre le moment où on achète les crédits et celui où ils sont utilisables. Du coup, j'ai dû m'adapter et le faire... à la main depuis mon téléphone ! :-( Un peu plus de templates serait intéressant... mais peut-être est-ce dû à la version gratuite.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/3/2021
Nicolas M.
Technical Engineer
Forniture e materiali, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/2/2021

"My preferred mailing application"

Vantaggi: Ease of use, deliverability of emails and good service is the reason of my preference for Sendinblue.

Inconvenienti: New mailing design and new builder options would be very appreciated. For very complex mailing layouts, you can always build them in an external email template builders and insert the html code into Sendinblue.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/2/2021
Marc B.
Marketing manager
Settore automobilistico, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/2/2021

"Super easy to use email platform"

Commenti: Overall good platform, much better than what we were using before. Like the integration with tagged urls and woocommerce.

Vantaggi: Very easy to use, feature rich, nice templates, segmentation, integration. Everything we could've asked from an email marketing platform.

Inconvenienti: The one thing that is quite annoying with their pricing plans is that they do not include the removal of their watermark with the starter plan, but rather requier an extra add-on to do that.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/2/2021
Julian S.
Founder/Strategic Director
Gestione degli investimenti, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/8/2020

"Best value in the business"

Commenti: I've been doing email-centric marketing for years, and the game has changed over the last few years. If you're looking to move from an old-school platform like Mailchimp to a proper (email-centric, web-tracking) marketing automation platform, you're typically looking at expensive options (Marketo/Pardot/Hubspot/Eloqua). SendinBlue is more in line with a platform like Active Campaign, and while perhaps not as mature/feature-full, it is incredibly affordable for what it offers.

Vantaggi: Fantastic contact management/filtering/segmentation
Modern web-tracking/lead-scoring capabilities
Modern marketing automation capabilities

Inconvenienti: A few non-core features are 'half-baked' (e.g chat widget doesn't have mobile apps for operators, who must rely on browser notifications; 'CRM' is really a bare-bones marketing-CRM, not a proper CRM that a sales team or larger organization could rely on).
Email builder could be a little more flexible (forces you to choose between raw HTML mode and page-builder mode)

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/8/2020
Kevin W.
Director of Online Education Technology
E-learning, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    2 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/6/2020

"Amazing Value, Versatile, Poor Customer Support"

Commenti: Excellent, reliable, versatile, and easy to use product at a great price with limited poor support.

Vantaggi: Great value! Dedicated IP, transactional email, marketing automation that includes emails and SMS, easy integration with WooCommerce and Google Analytics.

Inconvenienti: Support is terrible. They got a second star because they are helpful sometimes and at least there is support. I have had many unnecessary back and forth emails because support did not read my original request carefully or did not understand it, and I really make an effort to be thorough and clear. A number of times I have had to simply come up with my own workaround because resolution was so painfully slow. I think their primary support is in France and their more advanced technical support is in India which can add to the delay in response and make unnecessary back and forth more frustrating. What compounds this problem is that their documentation is lacking and sometimes inaccurate so I was not even able to serve myself in some instances, even with great effort and internal expertise. All that said, I still consider the value worth it but be prepared to solve timely things without SendinBlue's support. There are also some quirks that you'll need to learn. For example, what they call a template is not a template at all but simply an automated email. There is no concept of a template in SendinBlue: that is, if you want to change your email footer across 50 automated emails, you need to make the change 50 times.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/6/2020
Steve M.
Managing Director
Fotografia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/3/2020

"Best decision we've made!"

Commenti: Moving to Sendinblue has been the best marketing decision we've made in the last 2-3 years. Our delivery rates have improved, retention has gone up and we've averaging an open rate of 58% compared to 36% when we were using our previous platform (Mailchimp).
On a few occasions we've needed to contact support, for advice. The support function at Sendinblue has been faultless. Responses are fast and they can't do enough to assist you... again unlike 'other' platforms where you wait up to 72 hours even for an initial response!...Which really hinders marketing
We recommend Sendinblue to any/all organisations, regardless of size, who want a self-intuitive marketing platform, that does everything you want it to with a support department that ARE actually there everyday to support you

Vantaggi: The Dashboard is excellent, giving a complete overview of all your campaign statistics as well as single line clickable 'top line stats' of your individual campaigns
Creating a campaign could not be simpler, with very easy click & drag modules to build your campaign exactly how you want it
Once you have sent your campaign, with either a 'send now' or a scheduled time/date send, the reporting is excellent. The usual stats are included, for example total sends, successful sends, opens, click throughs, soft/hard bounces, click throughs etc. But the addition of metrics such as average time to open, average time to click, total and unique clicks plus a timeline gives you everything you would want to see. The reporting for us is one of the strongest features
Automation is a great addition, where workflows can be created that trigger actions such as send email or sms based on conditions or events - Sendinblue even includes an sms engine to engage with clients even more

Inconvenienti: Having sent numerous campaigns, trying different formats and schedules, we are yet to find anything we don't like or think that could be improved

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/3/2020
Michelle N.
Sr. Marketing BI Analyst
Proprietà immobiliari, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/8/2019

"Game Changer"

Commenti: Overall, SendinBlue has been a huge game changer for our company. I have been doing the email marketing for over 5 years and with our previous provider it was a time-suck for little result. I'm happy that there are constantly updates and changes being made to stay current and enhance the features available. Not only has SendInBlue saved me a ton of time, it has really increased the value of our email marketing program.

Vantaggi: It's overall ease of use was a big pro when I first saw it, but I think the selling point for me was the contact management capabilities. The ability to keep all of our lists in one place and be able to filter for certain contacts has changed the way that we market and has made the process of personalizing one hundred times easier.

Inconvenienti: Being the analytics person for the company, I am disappointed with the limited abilities of pulling our results.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/8/2019
Elysha-sądo E.
Business Development Manager
Servizi bancari, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/12/2020

"All-in-one email marketing tool for Small Businesses."

Commenti: The general encounters with them are extraordinary, I generally find new things and figure out how to give the best for myself and my customers. I'm happy I'm inclining toward a solid, veteran organization that realizes how to react and criticism on each move I make. The great encouraging group of people gives me the certainty that I can proceed to develop and develop together, in the organizations I do and the administrations I offer to different organizations.

Vantaggi: Sendinblue premium engages the business to grow new associations through auto publicizing, email advancing, esteem based messages, messages, visit customer associations with the heads, Facebook notices, and retargeting advancements. It's constrained by a-list customer gatherings and offers to assess plans. It's created on me who I to some degree like the finished thing - the clean, dependably checked messages that go to my patients to banter with them reasonably. I like how basic it's to make messages and incorporate contacts. We basically required the best way to deal with talk with our customers even more effectively. It is anything but difficult to use with a minor expectation to absorb information. At whatever point you are trapped, client assistance has been astounding every single time! Normally, message them through FB Messenger and they have answered inside a day. That is truly what separates them as I would see it! May be "less expensive" choices around yet this is priceless!

Inconvenienti: Sendinblue Premium has horrendous customer uphold during the hidden periods of realizing and using their thing. This consumed enormous measures of inside ongoing memory absurdly. It appears to be a touch interface for fixing layouts League. Also, we do miss the handiness to organize pro designs which may be wont to make new void arrangements. The streamlined features are similarly not available in this application.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/12/2020
Diego G.
Digital Marketing Specialist
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/10/2020

"Incredible tool"

Commenti: It helps very much in my automations using JS scripts on my site or scripts (via API) in my computer.
Very good to send newsletters too, with a high send limit.
And I use to all my transactional e-mail of my Wordpress website using the plugin. Much better than PHP mail.

Vantaggi: Great free tier
Marketing Automation tool with many types of workflows
Great limit to send e-mail marketing and transactional emails
Nice plugins for Wordpress
Easy to make e-mail templates and preview then with many options
Connection with other tools using API
Simple API with many functions
JS to automation easy to setup
Great support (even in portuguese)

Inconvenienti: Sometimes the platform is a little slow, but I think it's temporary because the suddenly increase of users.l

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/10/2020
Tomasz O.
IT Partner
Reclutamento e selezione del personale, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/12/2020

"Excellent value for money for contact-intensive mailing list"

Commenti: We are using Sendinblue twofold - partly for periodic newsletters to both our business partners and clients, and partly for sending off direct mails for specific segments of our users. After getting the initial setup right, working with Sendinblue is a breeze. As mentioned, the segmenting options might be a bit lacking for our taste, but they are good enough to do the job. The pricing model is perfect for our use.

Vantaggi: Sendinblue allows for unlimited contacts, in contrast to many other marketing software providers. This business model fits extremly well our extensive mailing list with heavy segmentation and comparatively low monthly sendout volume. The setup was quite easy and support rather excellent. Our initial problems were taken care of quickly and efficiently and support time was never unbearable. Setting up mails and templates is a pleasure and setting up new campaigns is fast and easy. The system is constantly being improved upon and it is a pleasant suprise to see kinks and bugs being ironed out.

Inconvenienti: Segmenting of the target group could be improved upon. The current model is quite simple and thus easy to use, but it might leave client with demand for heavy segmentation features looking for more. Geographical segmenting could be improved upon - there is currently no possibility to select a segment based on geolocation through map, circle radius etc.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/12/2020
Alexandra M.
Marketing Coordinator
Ospedali e sistemi sanitari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/9/2020

"Affordable + effective email marketing"

Commenti: We use Sendinblue to send promotional and education emails to our patient base. I am typically sending emails to specifically targetted lists. I have also dabbled in the Automation feature, and this has helped me to reduce my workload significantly.

Vantaggi: Sendinblue is easy to use and is absolutely worth the value. It is easy to create beautiful campaigns, import contacts, and track results. I haven't explored many of the additional features, but for running basic email marketing campaigns, I cannot recommend Sendinblue enough.

Inconvenienti: I do wish there was better organization when it comes to the media library in particular. You cannot create folders for media, so it can easily become chaotic to try and locate media files.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/9/2020