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Recensioni su Salesforce Service Cloud

Informazioni su Salesforce Service Cloud

OFornisci agli agenti gli strumenti giusti per velocizzare del 30% la risoluzione dei casi.* *2022 Salesforce Success Metrics Global Highlights.

Ulteriori informazioni su Salesforce Service Cloud

Aspetti positivi:

Salesforce is a powerful swiss army knife, with plenty of features and capabilities to cover a multitude of use cases.

Aspetti negativi:

Sometimes is a little bit confusing on the new front end.

Valutazioni di Salesforce Service Cloud

Punteggio medio

Facilità d'uso
4,1
Servizio clienti
4,2
Caratteristiche
4,4
Rapporto qualità-prezzo
4,2

Lo consiglieresti?

8,1/10

Salesforce Service Cloud ha una valutazione complessiva di 4,4 stelle su 5, calcolata sulla base di 732 recensioni degli utenti di Capterra.

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Filtra le recensioni (732)

Narendhar
Narendhar
Software Developer
Utente LinkedIn Verificato
Servizi bancari, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Outstanding Customer Service Platform

5,0 3 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Walter
Impiegato (Italia)
Telecomunicazioni, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Salesforce

5,0 8 mesi fa

Aspetti positivi:

Prodotto flessibile e facile da utilizzare. Immediato chiaro e con tutte le informazioni necessarie alla gestione dei clienti.

Aspetti negativi:

Storico interazioni migliorabile inoltre carente dal lato export e report dei dati

maurizio
ASSICURATORE (Italia)
Assicurazioni, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Molto funzionale

4,0 7 mesi fa

Commenti: Nel complesso è un ottimo strumento di lavoro

Aspetti positivi:

Il programma ha una pluralità di funzioni molto ampia che permette di pianificare le attività, estrapolare report, pianificare le chiamate, tutte funzioni che permetto di agevolare lo svolgimento del lavoro e la pianificazione aziendale.

Aspetti negativi:

Il processo di identificazione è particolarmente farraginoso

Aurora
customer advisor (Italia)
Internet, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Un CRM veloce e pratico per la gestione di ticket

5,0 7 mesi fa

Commenti: Nel complesso è un ottimo software CRM, certamente il migliore che abbia usato nel mio lavoro.

Aspetti positivi:

L'aspetto più importante di Salesforce è sicuramente l'interfaccia visiva e la facilità d'uso. Lavoro ogni giorno con Salesforce ed è un software prezioso per gestire i ticket legati alle chiamate in entrata. Ultimo pregio, ma non per importanza, la rapidità nella risposta ai comandi, che lo rende un software davvero veloce ed affidabile.

Aspetti negativi:

Sicuramente l'interfaccia è molto semplice e chiara, ma alcuni aspetti potrebbero essere migliorati, in quanto a volte si ha un po' di difficoltà nello scovare alcune funzioni ricercate.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Telecomunicazioni, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Efficiente Sì, Efficiente Forse, Rapido No

4,0 7 mesi fa

Aspetti positivi:

Profilazione clienti completa.Integrazioni con applicazioni terze parti migliore.

Aspetti negativi:

Poca personalizzazione schede interne, troppi campi obbligatori e troppa profondità di ricerca che spesso risulta dannosa in termini di rapidità di gestione

Elisa
IT CRM Solutions Analyst (Italia)
Moda e articoli di abbigliamento, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Salesforce il futuro

5,0 8 mesi fa

Aspetti positivi:

Salesforce è il crm numero 1 al mondo e la sua facilità d’uso lo rende unico

Aspetti negativi:

Andrebbe migliorato il support, molto spesso non ci sono le competenze adatte per risolvere casistiche apparentemente semplici

Luigi
Amministratore (Italia)
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Salesforce

5,0 8 mesi fa

Aspetti positivi:

Il portale self-service. Non sopporto contattare l'assistenza clienti per qualsiasi problema. Molto utile, forse pure piú del forum.

Aspetti negativi:

L'interfaccia andrebbe ripensata, troppo macchinosa e lenta. Alcune funzioni sono nascoste e si perde del tempo prezioso per trovarle.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Import & Export, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Buono ma costoso

4,0 mese scorso Nuova

Aspetti positivi:

Ha ottimi strumenti di analisi prestazionali del servizio clienti.Inoltre da in dotazione risorse ed articoli utili per il personale di supporto e i clienti.Facilmente integrabile con altri prodotti Salesforce e anche applicazioni di terze parti, con relativa possibilità di automazione.Gestione clienti che aiuta ad assegnare e monitorare i casi che si andranno a verificare, e con questa catalogazione si aiuta a individuare e risolvere i problemi nel minor tempo possibile.Buona personalizzazione e ha la capacità di gestire le interazioni su diversi tipi di canali in modo da tenere tutto sotto controllo.

Aspetti negativi:

La prima pecca che devo constatare è il costo, se si è una piccola realtà.Le personalizzazioni si pagano, e non poco.Cosi come gli abbonamenti.Configurazione iniziale ed adattabilità un po' macchinosa.

Ilaria
Recruiter (Italia)
Risorse umane, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Ottimo software

5,0 11 mesi fa

Aspetti positivi:

È un ottimo software! Lo utilizzo giornalmente per la mia attività lavorativa, è lttimo per tenere traccia di qualsia sviluppo/aggiornato sui candidati ed il relativo iter di selezione.

Aspetti negativi:

Non ci sono cose che non mi siano piaciute del software.

Giulia
Consulente Vendite (Italia)
Industria alberghiera, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Buon software per marketing

5,0 3 mesi fa

Aspetti positivi:

Mi è capitato di usare Salesforce per la gestione dei clienti e tutto sommato lo consiglierei

Aspetti negativi:

Non ci sono aspetti da segnalare, forse l'unico è il costo del servizio

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Soddisfacente

4,0 6 mesi fa

Aspetti positivi:

La connessione di tutti gli strumenti aziendali e il funnel

Aspetti negativi:

È un automazione del servizio quindi limitativo

Carol
Manager (Italia)
Tempo libero, viaggi e turismo, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Gestire portafoglio clienti

3,0 7 mesi fa

Aspetti positivi:

Database clienti funziona bene e aggiorna facilmente

Aspetti negativi:

Da migliorare assistenza clienti e implementazione

Imran
Imran
Team Coordinator (Bangladesh)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Streamline Your Customer Service with Salesforce Service Cloud

5,0 6 mesi fa

Commenti: My overall experience with Salesforce Service Cloud has been excellent. It has helped me improve my customer service and streamline my workflow, with intuitive software, excellent reporting tools, and top-notch customer support.

Aspetti positivi:

The software is intuitive and customizable, with excellent reporting tools and seamless integration with other Salesforce products.

Aspetti negativi:

the least liked thing about Salesforce Service Cloud is the cost, which can be prohibitive for smaller businesses or those on a tight budget.

Shayla
Shayla
Human Resources Specialist (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Internet, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Easy to implement, good data management

4,0 anno scorso

Commenti: Keeping track of and following up with my clients was made easier, and I was able to see an overall picture of my month's performance thanks to the data it provided. Because of it, I am able to come up with innovative ideas for our company. When you create a solution that can be used almost indefinitely, you need to be able to scale it. There is no end to what can be done here.

Aspetti positivi:

Because I've been using it for six years, I've become accustomed to it. It's also easier to use when you have all the information you need about the lead, the firm, and your calling app all on the same page. The best aspect is that you'll have a lot of options when it comes to finding new customers for your business. You'll have no trouble seeing and pursuing the best prospects.

Aspetti negativi:

Sometimes it's hard to tell which information is helpful and which is negative since there's so much of it out there. It's difficult to gain hands-on experience with different options.

Jeffrey
executive director (USA)
Gestione di organizzazioni non profit, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

A bit of an investment, but well worth it if fully utilized.

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: Once we decided to make the investment in Salesforce, we were 100% behind implementation for all of our CRM needs. There can be a learning curve but once learned, we can do everything we need to stay connected to our donors.

Aspetti positivi:

The best thing about Salesforce Service Cloud is that it is fully customizable. It is the only CRM software we need.

Aspetti negativi:

The upfront cost is more than other programs.

Moises
VP of Finance (USA)
Industria edilizia, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Needs Daily Interaction

3,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: All users must be moderate to experts in order for this to be worth the price tag

Aspetti positivi:

This program helps in keeping all the information needed for sales

Aspetti negativi:

It needs to be updated on a daily basis

Weronika
Manager (Polonia)
Arredamento, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Salesforce Service Cloud

5,0 4 mesi fa

Commenti: My overall experience with Salesforce Service Cloud has been positive, as it provided a powerful and comprehensive solution for managing customer service operations. While there were challenges in terms of complexity and cost, it significantly improved our ability to deliver personalized and efficient customer support.

Aspetti positivi:

One aspect I liked most about Salesforce Service Cloud was its comprehensive and centralized view of customer data, enabling efficient case management and personalized customer interactions. The platform's robust automation and AI-powered features, such as chatbots and knowledge base, greatly enhanced our customer service operations.

Aspetti negativi:

One drawback I experienced with Salesforce Service Cloud was the complexity of the platform, requiring extensive configuration and customization to fully meet our specific business needs. Additionally, the licensing costs associated with certain advanced features and user licenses could be a barrier for smaller organizations.

Lillian
Lillian
Human Resources Generalist (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Ospedali e sistemi sanitari, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Complete customer relationship management on the cloud

4,0 7 mesi fa

Commenti: It is useful for keeping tabs on sales activities and monitoring the pipeline. It's useful for calculating sales quotas and conducting thorough sales assessments based on hard numbers. Data reporting is also simple.

Aspetti positivi:

All the tools you need—case management, live chat, and knowledge management—are neatly integrated and simple to use in one platform to handle client interactions and support enquiries. There is a wide variety of configuration choices that may be made to improve efficiency and productivity in the workplace. Also, having access to comprehensive information and dashboards is crucial for spotting patterns.

Aspetti negativi:

It's a complex program with a lot to learn before you can use it effectively. There are some ways in which Salesforce Service Cloud can be tailored to match their unique requirements, but this is not to the extent that they would like.

Shellene
Team Lead (Giamaica)
Servizi ai consumatori, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Great for luxury brands

4,0 2 mesi fa Nuova

Aspetti positivi:

I liked the fact that you could use it with other software so you don't have to put the same data in to multiple software one by one that feature was really time effective

Aspetti negativi:

Well sometimes I had to refresh to ensure the data that I had had in the other system shows up I think its kinda good tho because if the data is incorrect or you made a mistake you'd see it by how its reflecting in salesforce

Sagar
Solution Architect (UK)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

a very good product for Customer Service from Salesforce

5,0 mese scorso Nuova

Aspetti positivi:

It has all the traits for a good product, Call routing, Case Management, Knowledge Management, etc

Aspetti negativi:

There is nothing to like about least. Everything is top notch as long as you aware about the product's capabilities.

Jeyson
Dispatch (USA)
Servizi ai consumatori, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great

5,0 2 mesi fa Nuova

Aspetti positivi:

The easy access and navigation , being able to use different tabs to navigate different accounts or info need it .

Aspetti negativi:

Some of the tabs or functions need a bit of more work .

Magdalena Lidia
Magdalena Lidia
marketing (Polonia)
Utente LinkedIn Verificato
Esternalizzazione/Delocalizzazione, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

big corporate machine to manage leads

4,0 mese scorso Nuova

Commenti: I don't want to use it anymore.

Aspetti positivi:

it took me a while to understand a fraction of function. I had only make calles and left comments, and moved leads in the progress line.

Aspetti negativi:

difficult to find the right customers in borwser, to manage the task after long break. create pipeline of customers and reports. Without a lot of work and patience I would though out through widow the computer.

Letlet
Sales and Marketing (Filippine)
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Step Up Your Customer Service Game with Salesforce Service Cloud

5,0 7 mesi fa

Commenti: Prior to implementing Service Cloud, we were struggling with a variety of customer service and support issues. Our team was spending far too much time managing customer data across multiple systems and channels, and as a result, we were not providing the level of support and service that our customers deserved.However, since implementing Service Cloud, we have seen a significant improvement in our customer service and support capabilities. We have been able to provide a more personalized and effective customer experience. In terms of specific business problems that Service Cloud has helped us to solve, there are many. For example, we are now able to more efficiently manage customer cases, allowing our team to resolve issues more quickly and effectively.Overall, my experience with Salesforce Service Cloud has been nothing short of exceptional.

Aspetti positivi:

Utilizing Salesforce Service Cloud has significantly improved my work as a sales and marketing professional. The fact that Service Cloud provides me with a comprehensive view of our customers is one of the best features. As a result, I am able to provide a more individualized and successful customer experience and gain a deeper comprehension of their preferences and requirements.I'm also very happy about the platform's support across multiple channels. I am able to provide a seamless customer experience regardless of how customers choose to interact with us because I am able to communicate with them through a variety of channels, including email, chat, phone, and social media. As a result, I have been able to strengthen my relationships with our clients and increase their brand loyalty.In general, Salesforce Service Cloud has revolutionized my career in marketing and sales.

Aspetti negativi:

There have been some obstacles in the way. The platform's complexity is one of Service Cloud's major drawbacks. For those who aren't familiar with the platform, setting up and customizing the system can be difficult. However, I have discovered that the time and resources invested are well worth it in the long run.The cost of Service Cloud could also be a problem. Particularly for smaller businesses or those with limited budgets, this is an investment that must be taken seriously. In general, although Service Cloud faces some difficulties, I believe that the platform's advantages far outweigh any drawbacks.

Patrick
Patrick
Vice President - Sales (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi finanziari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Salesforce makes it easy to maintain a large group of sales prospects and integrates with outlook

4,0 5 anni fa

Commenti: I really like the ease of use with this CRM and the fact that it integrates with our other softwares. We operate as a sales unit, so it is essential that we are aware of what other members of the team are doing at all times, and where they stand on different leads, territories, etc. It eliminates the need for additional forms of communication, documents, spreadsheets, you name it. This is essential for any sales team out there, regardless of industry.

Aspetti positivi:

We are a sales and distribution company for a number of investment companies that run mutual funds, hedge funds etc. We have a GIANT list of prospects and trying to manage all of that in excel spreadsheets would be a nightmare when you consider that we operate as a team and not on an individual basis. It's easy enough to use and integrates well with outside software, such as outlook and excel. Great product for sales teams**.

Aspetti negativi:

I'm really not a fan of the lack of a genuine support system. If you have any issues, your only option is to email the support team and they have not been very helpful in my experience. Unless you pay for the top tier of salesforce, there's no phone number that you can call. I wish they had a decent tutorial and moreover, there are some no brainer adjustments that could really improve the CRM, such as mass email integration. Perhaps there is a way, but the fact that I have not been able to figure it out or get a decent answer from support speaks to their support system.

Barkha
Customer Service Representative (India)
Trasporto aereo/Aviazione, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Exceptional customer engagement tool

5,0 anno scorso

Commenti: It is a very unique cloud-based help desk tool which is different from many other traditional softwares. We have been working on this platform for more than 2 years now and we have been able to complete our assigned tasks on-time with the help of advanced features of this tool. You can validate customer details and generate business reports as well through this cloud-based software. Overall, it is a very nice application and I recommend it to every organisation.

Aspetti positivi:

This tool has multiple helpful features to connect with your clients remotely. It has got the best ticketing management system. The live chat features provided by Salesforce are super awesome and put your work at ease. The best thing about the live chat is you can see what the client is typing on their device so that you can be prepared for their question well in advance. Apart from that, you can also set automatic replies for faster resolution on the live chat. Customer Engagement becomes effortless with the help of technical features provided by this platform.

Aspetti negativi:

Sometimes, it becomes too slow and we face performance issues. I think they can make this software even more faster and responsive. Apart from that, the chat panel becomes slow when there are more than 3 active chats.

Romy
Romy
Recruiter (Filippine)
Utente LinkedIn Verificato
Reclutamento e selezione del personale, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

SalesForce is the best web-based platform to do Sales, BD and Recruiting!

5,0 5 anni fa

Commenti: SalesForce is a great tool that will help small to big companies in driving revenue, and helping each company drive results and performance to each client in their business development, recruiting and lead generation efforts in just a short span of time.

Aspetti positivi:

We've been using SalesForce for roughly 3 years now, and it helped us drive great ROIs due to its easy usage in terms of data entry, categorizing each client or candidate, and also the functionality it provides such as mass emails that we can add HTML codes to make it look personalized or targeted, and also the option that let us see if a client or candidate already opened the email we sent. Our Academy, BD, and Recruiting department drove great revenue because of this, and SalesForce did a great job in helping us drive sales, and place candidates to our clients in a short span of time.

Aspetti negativi:

What I least like about SalesForce is its downtimes. The only drawback I experience from SalesForce is the time to time down time it causes, but that was just minimal and not often so no harm really made.