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Informazioni su ISL Light

Il software di assistenza a distanza ISL Light consente di controllare un computer remoto o un dispositivo mobile. È multipiattaforma, sicuro, veloce, personalizzabile.

Ulteriori informazioni su ISL Light

Aspetti positivi:

Integration was fast and smooth. Very like customer service.

Aspetti negativi:

Have to pay extra to login to more than one device.

Valutazioni di ISL Light

Punteggio medio

Facilità d'uso
4,7
Servizio clienti
4,7
Caratteristiche
4,6
Rapporto qualità-prezzo
4,5

Lo consiglieresti?

9,0/10

ISL Light ha una valutazione complessiva di 4,7 stelle su 5, calcolata sulla base di 706 recensioni degli utenti di Capterra.

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Filtra le recensioni (706)

Gabriele
IT (Italia)
Ingegneria meccanica o industriale, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Ok su Windows e Mac, Linux non pervenuto, molto male per Android

5,0 anno scorso

Commenti: E' un buon prodotto con un ottimo rapporto qualità prezzo, non mi sembra giri su Linux e su Android ha grosse pecche rispetto ai competitor come Anydesk.

Aspetti positivi:

Permette ogni volta di attivare un canale diverso e quindi un eseguibile diverso che in termini di sicurezza è la soluzione migliore possibile.

Aspetti negativi:

Quando mi collego ad un macchina facente parte di un dominio di AD DC e devo inserire le credenziali administrator di dominio mi viene sempre chiesto l'ok dell'utente mentre nessun problema se mi loggo come Administrator locale e quindi della macchina.

Davide
Responsabile servizio IT (Italia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Ottimo prodotto, da consigliare

4,0 2 anni fa

Commenti: Mi ritendo decisamente soddisfatto

Aspetti positivi:

la semplicità d'uso, sia in installazione che direttamente da web. inoltre molto validi i report

Aspetti negativi:

Poche volte è capito di non riuscere a utilizzare mouse e tastiera, un consiglio di implementazione, poter riprendere la connessione con lo stesso code una volta che cade

Risposta di ISL Online

2 anni fa

Caro Davide Quando viene creata una sessione su richiesta (codice) e viene stabilita la sessione, viene utilizzato il codice della sessione per quella particolare sessione. Attualmente non supportiamo codici di sessione persistenti per motivi di sicurezza. Comunque, se una sessione viene interrotta per vari motivi (ad es. problemi di rete), i prodotti ISL Online sono progettati per tentare di riconnettersi, quindi non è necessario terminare manualmente e avviare una nuova sessione. Se possibile, forniscici ulteriori informazioni sui motivi della disconnessione della sessione in modo da poter esaminare il problema in modo più dettagliato. Team tecnico di ISL Online

Andrei
IT (Italia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Sono anni che lo utilizziamo è un ottimo prodotto

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

E foindamentale per i nostri yutenti l'assistenza remoto con i clienti (Hotline)E per noi che siamo Amministratori IT dell'azienda lo uttilizziamo tutti i giorni per collegarci e sustemare i problemi dei nostri colleghi

Aspetti negativi:

All'inizio mancavano delle funzionalità e c'era qualcghe bug ma da un annetto è perfetto

Vittorio
Responsabile Sistemi Informativi (Italia)
E-learning, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Ottimo prodotto, facile e veloce

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

consente una facile attività di supporto a tutti gli utenti

Aspetti negativi:

è migliorabile la gestione delle macchine, che spesso vengono inventariate più di una volta e serve fare pulizia manualmente. Sarebbe molto utile una funzionalità di controllo per evitare i duplicati.

Andrea
Servizio Informatica e Digitalizzazione (Italia)
Relazioni governative, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Ottimo prodotto per fornire l'assistenza remota ai colleghi

5,0 2 anni fa

Commenti: È stato possibile fornire assistenza ai colleghi senza la necessità di installare client a bordo dei PC

Aspetti positivi:

Semplice da utilizzare, è sufficiente condividere un link per posta elettronica o chiede all'utente di inserire il codice sessione nel client per essere immediatamente connessi

Aspetti negativi:

Da semplificare l'uso del prodotto per fornire assistenza a utenti che utilizzano Mac o dispositivi mobili

Mauro
Titolare (Italia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Utile supporto per l'assistenza clienti

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Abbiamo apprezzato da subito la facilità di utilizzo e la semplicità di configurazione. I nostri tecnici lo utilizzano ogni giorno per erogare assistenza ai clienti.

Aspetti negativi:

Non ho nulla in particolare da segnalare

Bartolo
IT Solutions Architect (Italia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Lo uso tutti i giorni...

5,0 anno scorso

Commenti: Mi trovo bene, e non credo chje cambierò. Se il prezzo si abbassasse sensibilmente penso che non avrei nessun motivo per cambiare soluzione di Teleassistenza.

Aspetti positivi:

Mi è piaciuto soprattutto la stabilità e la disponibilità totale.

Aspetti negativi:

Costa troppo. Questo mi rende insicuro di continuare conm questa soluzione indefinitamente.

Risposta di ISL Online

7 mesi fa

Thanks, Bartolo, for sharing your thoughts with us.

Andrea
CEO (Italia)
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Utilizzo dalla primissima versione

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Primo software utilizzato, mai più cambiato

Aspetti negativi:

L'installazione on premise su base linux, non è semplicissima, ma una volta in "piedi" funziona perfettamente

Risposta di ISL Online

7 mesi fa

Andrea, we're grateful for your insights. Thanks!

Paolo
Tecnico (Italia)
Telecomunicazioni, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Facilità d'uso

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

semplicità d'uso e bypass di qualsiasi Firewall

Aspetti negativi:

niente nulla di anomalo nel suo funzionamento semplice ed intuitivo

simone
sviluppatore (Italia)
Software informatici, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

ISL recensione

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Facilità utilizzo, intuitivo, interfaccia

Aspetti negativi:

non posso dare recensioni negative su questo prodotto

Risposta di ISL Online

7 mesi fa

Simone, we appreciate your feedback. Thank you!

Fabrizio
Lavoratore Autonomo (Italia)
Gestione degli investimenti, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Utile e semplice

5,0 anno scorso

Commenti: Ottima esperienza. Utilizzato almeno una decina di volte ed è sempre stato molto utile e risolutivo.

Aspetti positivi:

La possibilità di ricevere assistenza software da remoto.

Aspetti negativi:

Non ne conosco la sicurezza né in termini di tutela dei dati, né di penetrabilità dall'esterno.

Risposta di ISL Online

7 mesi fa

Hi Fabrizio, thank you for your feedback! At ISL Online we put a lot of emphasis on security. You can read all about security on our website > https://www.islonline.com/enterprise/security.htm and in our security statement > https://lb.islonline.com/documents/security/isl-online-security-statement-en.pdf.

Chris
Chris
Director (UK)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Feature-rich, robust remote support software with excellent customer support.

5,0 4 mesi fa

Commenti: Excellent - head and shoulders above the competition.

Aspetti positivi:

Customer support, feel listened to, great product, works every time, competitive pricing, never skipped a beat.

Aspetti negativi:

Nothing, nada, zero, zilch. There's nothing not to like, there really isn't.

Risposta di ISL Online

2 mesi fa

Hi Chris, we value your input and are glad to know that you find ISL Online to be of high quality. Your review motivates us to continue delivering excellence!

Bo
Tech Support (USA)
Computer e sicurezza della rete, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Gret Remote Acccess Software

5,0 4 mesi fa

Commenti: This is the best, most intuitive remote access software for tech support technicians that service multiple clients.

Aspetti positivi:

Accessing remote devices using ISL is easy. I have the app on my main PC, my laptop, and my phone. Being able to work on a device from my phone means I don't have to be tied to a computer for tech support. Everything works, always.

Aspetti negativi:

When moving devices to groups, and dropping it, the screen refreshes and goes back to the top of the list. If I am moving devices, I don't want to keep scrolling down. Would be nice to select multiple devices and drag and drop to the group. Also, would be nice to create an access password per group. Since I service multiple companies, it would be nice to select group and change password for entire group.

Risposta di ISL Online

2 mesi fa

Hi Bo! Thank you for your detailed and valuable feedback. In regards to the issue you've described, we have a solution for you. You can utilize the "Bulk Actions" feature to perform actions on multiple computers simultaneously. Please note that this feature is available through the ISL Online web portal and is not accessible via the desktop app. Please see the manual for more details: https://help.islonline.com/19815/1622800

Joan
tecnic (Spagna)
Reti informatiche, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

very reliable

4,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: The unattended option is perfect and always available. Possibility of having multiple operators helps a lot.

Aspetti positivi:

It's very easy to install, reliable and I haven't found any incompatibilities in any of the installations I've done.

Aspetti negativi:

The web's interface for changing passwords and other actions is a bit jary. The price is a little more expensive than other programs with similar features.

Risposta di ISL Online

mese scorso

Joan, thank you for your feedback!

MAtjaž
Support/Development (Slovenia)
Elettronica di consumo, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

ISL Light

3,0 5 anni fa

Commenti: We mostly support people in the USA, Denmark, Arab emirates.

Aspetti positivi:

slo support, multiple monitor connect is nice

Aspetti negativi:

I can not prepare a remote access in advance. I have to open software, generate session ID and then wait a really long time for the installer to tell the customer to download it. Generating link is nice, but I still need to be there at the beginning. It is really confusing whenever session drops, sometimes it reconnects and writes some data into chat window? why chat window? Whenever you have chat open and remote and also file transfer it is really hard to manage all those windows. Audio chat would also be nice. Connecting to some remote in Arab Emirates can take up to 5 minutes. Having multiple administrators use the same Session ID would be also a nice feature.

Risposta di ISL Online

5 anni fa

"Audio chat would also be nice. " Audio chat in an active session is possible. You can check out the following guide which will show you how to use it: https://help.islonline.com/37390/230353 "Connecting to some remote in Arab Emirates can take up to 5 minutes. " Long connection times can be caused by a number of reasons (network issues, ports unavailable, ...) If you can reproduce this issue, we can help you see the exact reason why the connections take a long time. You are most welcome to visit our live chat so we can connect to one such computer and check the issue. "Having multiple administrators use the same Session ID would be also a nice feature." Since the session code (Session ID) contains a lot of important information about the session, each session code is unique. However, you are able to invite other operators into the session by using the 'Invite operator' option: https://help.islonline.com/37390/166673#invite-operator Yours sincerely Domen Vidmar ISL Online Team

Walter
Network Administrator (USA)
Immobili commerciali, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Good remote access software that does not break the bank.

5,0 4 mesi fa

Commenti: Overall this has been a great tool. I have used many other software in this field but so far this one is the best value.

Aspetti positivi:

Very easy to use. Has everything you could ask for in a remote desktop application. UI is easy to navigate and understand.

Aspetti negativi:

The only con I could even give it is when you set unattended access and then go to connect to that machine it downloads and executable every time. You can just label and save that .exe and use it instead of clicking the connect in the portal. Having more than 500 end users though I just do not want to have to dig through .exe's to find the one I want.

Risposta di ISL Online

2 mesi fa

Hi Walter, thank you for your insight! In regards to your issue, we suggest connecting to your unattended computers using the ISL Light desktop app rather than the web portal. Please see the manual for more information: https://help.islonline.com/44234/306295 If that doesn’t solve your problem, I kindly invite you to join our live chat and explain your request to our team.

Jamie
Director (UK)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

ISL Light

5,0 4 mesi fa

Commenti: using ISL for the last 9 months has been great, the software is easy to use, I have my customers all grouped into their own containers, I can access the software on my PC and my Mac Book.

Aspetti positivi:

Speed of remote control. I was using Anydesk but found it to become very slow, when my license was due for renewal I looked around and found ISL and it did everything I required it to.

Aspetti negativi:

nothing. ISL Light performs exactly as I want it to.

Risposta di ISL Online

2 mesi fa

Jamie, thank you for choosing ISL Online, and for sharing your feedback!

Stuart
Director (UK)
Computer e sicurezza della rete, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

ISL The best remote support tool.

5,0 4 mesi fa

Commenti: Its my most important support tool, gives me fast remote access to all my exisiting end users and any new ones too.

Aspetti positivi:

It is fast, reliable and great value investment for my business, i could not operate without, have tried many other remote support and remote access tools this offered the best performance and value for money

Aspetti negativi:

To date i am yet to find any fault or issues with ISL, i am very happy with the product

Risposta di ISL Online

2 mesi fa

Stuart, thank you for sharing your valuable experience with ISL Online! We're delighted to hear that you find the ISL remote desktop software to be an excellent tool for remote access and support!

Thomas
Director (Portogallo)
Computer e sicurezza della rete, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Remote access brilliance

5,0 4 mesi fa

Commenti: Exceptional, reliable consistent and an essential everyday working tool

Aspetti positivi:

It's so simple to deploy and gain access swiftly regardless of application type

Aspetti negativi:

Easily being able to identify client installations that are superfluous - old ones that have been left inactive for some time that potentially need removing

Risposta di ISL Online

2 mesi fa

Hi Thomas, thank you for your feedback, we are happy to read that ISL Online is helping you with your work every day.

Jason
Business Owner (UK)
Servizi e tecnologie dell'informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Remote Access Using ISL Light

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: Excellent, i can not operate without ISL LIght. This is key to my business and enables me to easily provide remote support to my Clients.

Aspetti positivi:

ISL Light is very easy to setup and use. My Clients have very little difficulty in allowing me to gain control of their screens. Now that i can access multiple screens at the same time i can be more productive and keep on top of my work load.

Aspetti negativi:

Nothing, ISL LIght does evething i nedd to run my business.

Risposta di ISL Online

mese scorso

Hi Jason, thank you for your feedback, we are happy to read that ISL Online is helping you with your work.

Henry
Henry
Freelancer (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Relazioni pubbliche e comunicazioni, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Perfect Remote Help

5,0 3 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

ISL has been incredibly helpful for using remote desktop software and connecting.

Aspetti negativi:

Learning more and more each day. Customer service has been stellar as I've been learning.

Christian
CEO (Nuova Zelanda)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Solid alternative to Teamviewer

5,0 5 anni fa

Commenti: It was a positive experience for us so far. The software allows us to provide a professionally looking remote support service to mostly new and unknown users.

Aspetti positivi:

We've just renewed our license for the third year. We're using it to provide remote tech support for our customers and it never let us down so far. Our support staff likes working with it. Certainly not looking back to Teamviewer again.

Aspetti negativi:

Two relatively small issues with it, last time we checked: 1. The chat identifies our staff as "Desk" and there is no way to change this. In TeamViewer we could set our identification to whatever we wanted (We had it set to "Firstname Lastname - Company" for clarity and personal touch). 2. It uses the chat like a log, so everything that happens while we're connected gets logged in the chat, and we feel it's difficult to carry on a conversation with someone with log output cluttering the chat.

Tine
IT System Technician (Slovenia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Best all round remote dekstop support software

5,0 2 anni fa

Commenti: We primarily use the product for offering remote technical support to our clients and customers. We are an outsourcing IT company, and we provide services and support to various business in the region. When we have the possibility of providing remote support, we use ISL. Because we only have to provide an eight-digit number to our customers, it makes the whole process much easier and faster. Some clients have become so familiar with the product, that they have it already ready when we call them and they only ask, “what is the number”. The icon is also very distinguishable, so it’s easy to explain the customers what to look for on the website or the desktop.
The ability to set an “always on” connection is also very valuable, as we don’t have to interact directly with the clients to establish the connection. It also allows for a fast glance at the operation of the systems, to see if they are online or not. The ability to save the computers and categorize them in groups also saves us time.
The stability and reliability of the whole system is very valuable and In our many years of use we haven’t had one incident, where we weren’t able to provide remote assistance because of ISL issues.
The sessions can also be paused and transferred to another operator, so if one operator has issues, it can be transferred to another technician, without interruption from the client side. Since everyone can see the active sessions, we can also collaborate much easier.

Aspetti positivi:

- Easy to use for users and operators - Very fast installation and general use - Easy to start a session with users, only 8 digit number needed - Lots of features, RDP, always on, file sharing, recording, etc

Aspetti negativi:

I don't have any real issues with this software.

Ziga
IT Specialist (Slovenia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

ISL Light as daily driver for remote support

5,0 anno scorso

Commenti: We can not imagine our daily business without ISL Light. We run multiple connections troughout the day to offer IT support to our customers. We tried many different solutions but ISL Light at the end proved to be the most reliable, fast and easy to use for our customers and operators.We would recommend this product over other similir ones any time.

Aspetti positivi:

Software is extremly easy to use, it is very reliable and fast. Connecting to customer's PC is very simple and transperent.Customer support is always there and ready if you need it - but because the product works 99,9% we almost never use it.

Aspetti negativi:

If you run program 24/7 as we do, you sometimes miss the software update which starts upon running the program and logging in.File management - transfers between local and remote computer is working OK but could get some UI and UX improvements.

Peter
CEO (Slovenia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Ease of use

5,0 2 anni fa

Commenti: Our experience with ISL Light is PERFECT overall compared to other products we used in past.

Aspetti positivi:

The featrure that is most usefull is access 24/7 and abbility to solve issues before they happen.

Aspetti negativi:

The features that could be improved are use on 3rd party mobile phones that use not google Android and other OS.