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Informazioni su Calendly

Calendly ti aiuta a pianificare le riunioni senza dover inviare e ricevere e-mail in continuazione.

Ulteriori informazioni su Calendly

Aspetti positivi:

Calendly comes with plenty of options to customize an online calendar portal and syncs with our local calendars. Also good customer service Fast & knowledgeable.

Aspetti negativi:

This makes it confusing for both myself and the person trying to schedule the meeting.

Valutazioni di Calendly

Punteggio medio

Facilità d'uso
4,7
Servizio clienti
4,4
Caratteristiche
4,5
Rapporto qualità-prezzo
4,5

Lo consiglieresti?

8,8/10

Calendly ha una valutazione complessiva di 4,7 stelle su 5, calcolata sulla base di 3.478 recensioni degli utenti di Capterra.

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Filtra le recensioni (3.478)

Alexia
Alexia
Marketing coordinator
Utente LinkedIn Verificato
Forniture e materiali, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Calendly helped me book more demos

4,0 2 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Marco
Marco
Digital strategist (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Media online, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Qualcosa più di un calendario: una piattaforma che aiuta a pianificare gli appuntamenti.

4,0 10 mesi fa

Commenti: Semplifica la programmazione degli appuntamenti diminuendo scambio di messaggi sopratutto se coinvolte più di 2 persone. Uno strumento valido sia per uso verso l'esterno (clienti) che anche per la gestione brief o appuntamenti con il tema interno all'azienda.

Aspetti positivi:

Meno scambi di e-mail o di messaggi per definire data e ora di un appuntamento. Possibilità di fornire ai clienti un link dove poter fissare un appuntamento/call negli slot liberi. Facile gestione di impostazioni come la durata massima di un appuntamento e regole di prenotazione, come ad esempio l’intervallo minimo di tempo tra vari appuntamenti o il numero massimo di appuntamenti in un giorno.Inoltre si può integrare con altre piattaforme come ad es. Google Calendar, Office365 o Salesforce per mantenere tutti gli appuntamenti sincronizzati. E in più anche integrare Calendly con Stripe o PayPal per creare eventi prenotabili a fronte di un pagamento.

Aspetti negativi:

Il tool è ottimo, facile anche l'embed anche sul sito web. Se proprio si vuole trovare una miglioria possibile, l’interfaccia di amministrazione ora non c'è in Italiano pertanto si potrebbe aggiungere la lingua.

Alessandro
Titolare (Italia)
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

La miglior piattaforma per gestire gli appuntamenti

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Utilizzo Calendly ogni singolo giorno, mi permette di fissare appuntamenti con facilità ed è anche apprezzato dai miei clienti, non ho mai pensato di sostituirla! È facilmente integrabile anche con altre piattaforme.

Aspetti negativi:

Mi farebbe piacere avere la possibilità di inserire almeno un automazione di email non appena un cliente fissa un appuntamento

Michelangelo
Michelangelo
Freelance (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Utile e semplice da usare ma caro

5,0 2 anni fa

Commenti: Piattaforma fantastica se utilizzata con un piano premium, anche base. Per me che non avevo voglia di pagare per €100-200/anno, Hubspot si è rivelata un'opzione leggermente migliore e più professionale, anche se più complicata da utilizzare.

Aspetti positivi:

Ho utilizzato questo prodotto per qualche mese e sinceramente era molto efficace e semplice da utilizzare sia per me che per le persone le quali dovevano prenotare. Ho potuto utilizzare il piano gratuito e questo mi ha sicuramente aiutato molto nella scelta.

Aspetti negativi:

Purtroppo ci sono troppe limitazioni che ti portano a sottoscrivere abbonamenti premium ed un'eccessivamente brandizzazione delle pagine al pubblico

Martina
Martina
Marketing Manager (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Integrazione con Calendario per appuntamenti

5,0 anno scorso

Commenti: Ho iniziato a usarla un anno e mezzo fa per gestire più agilmente i miei appuntamenti: lo trovo molto comodo da collegare con il proprio calendario per fissare meeting ed evitare sovrapposizioni.

Aspetti positivi:

Lavorando con i clienti, questo software mi permette di risparmiare tempo nel cercare uno slot in cui siamo entrambi disponibili: condivido un link e sono loro a fissare direttamente l'appuntamento.

Aspetti negativi:

Lo utilizzo nella versione gratuita che permette di creare un solo tipo di meeting e non integra più calendari per gli appuntamenti con più persone.

Benedetta
Social media manager (Italia)
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Il top per fissare appuntamenti di lavoro!

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Utilissimo per schedulare appuntamenti di lavoro o per condividere il calendario personale.

Aspetti negativi:

È perfetto già così. Anche nella versione gratis

Samuele
Samuele
IT manager (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Internet, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Gestione appuntamenti facile e veloce

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

E' stato utilizzato per fissare gli appuntamenti per il team vendita, e facilmente integrato tramite API a Salesforce. tutto molto facile e veloce

Aspetti negativi:

nulla di particolare da segnalare, ha fatto il suo dovere senza problemi.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Pratico per prenotare call e gestire l'agenda

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Invio facilmente il link per fare prenotate appuntamenti e videocall

Aspetti negativi:

Tutto abbastanza semplice e intuitivo anche nel gestionale

Rosaria
Web designer (Italia)
Internet, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Ottimo

5,0 2 anni fa

Commenti: Prendere appuntamento con i miei clienti non è mai stato così semplice

Aspetti positivi:

È facilmente configurabile e implementabile

Aspetti negativi:

L'unica pecca è che è leggermente limitante

Folloni
Folloni
IMPIEGATO (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Trasporti/Trasporto merci/Ferrovie, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Servizio Assistenza da migliore

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Pro+Multipiattaforma+Piani tariffari diversificati+Ottimo per fissare appuntamenti complessi con più persone

Aspetti negativi:

Contro-L'assistenza clienti potrebbe essere migliore-L'interfaccia può occasionalmente non rispondere su alcuni sistemi

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Scrittura e attività redazionali, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Tenere traccia di tutti gli appuntamenti in modo facile

5,0 4 anni fa

Commenti: Sono più organizzato e posso gestire in maniera più accurata gli appuntamenti.

Aspetti positivi:

Quante volta mi è capitato di saltare un appuntamento o dimenticarmi di un evento importante. Ho scoperto di recente Calendly e ammetto di averne forse abusato. Molto semplice, intuivo e permette di organizzare la tua agenda senza grosse difficoltà.

Aspetti negativi:

L'unico neo è quello di non averlo scoperto prima, mi avrebbe risolto molte situazione e risparmiato brutte figure.

Ziva
Ziva
Sales Services Manager (Portogallo)
Utente LinkedIn Verificato
Vendita al dettaglio, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Calendly is an intuitive tool helps schedule accurately.

5,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: Calendly allows me to make schedule meetings smoothly with clients to discuss sales deals. It makes meetings booking so easy and fast and also it send reminders that help me to never miss a scheduled meeting with a client.

Aspetti positivi:

Calendly help automate scheduling which makes it possible to have very accurate schedules. It is easy to use and has an intuitive user interface that makes it easy to navigate through. It syncs in real time with calendar which makes it easy to find time when am not occupied. It has very well timed schedule reminders that keeps me alert on a scheduled meeting with a client.

Aspetti negativi:

Am very much impressed by all things about Calendly to this point. I have no dislikes about it.

Priscilla
Business Development Officer (Filippine)
Scrittura e attività redazionali, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
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Ease of use

5,0 3 settimane fa Nuova

Commenti: I will recommend this. Even if you are not a technological inclined person, you'll be able to navigate it.

Aspetti positivi:

Easy to navigate. Very straightforward software/app.

Aspetti negativi:

Very rare, the settings change on its own.

Sarah
Founder (USA)
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Missing key features, sneaky billing for empty seats

2,0 7 mesi fa

Commenti: Awful. Lots of lost time and money. Now we need to start over with implementation of another system (likely SavvyCal), plus pay for both for at least a month or two for overlap during the transition.

Aspetti positivi:

It was our first foray into using meeting scheduler links. It was a time saver for scheduling client meetings, and it streamlined communication with clients. No more going back and forth to negotiate dates and times. It was better than Squarespace's built in Acuity forms (at least based on our experience with those in 2021), but that's not saying much.

Aspetti negativi:

There are dozens of other tools out there that provide this same functionality, and Calendly makes zero effort to come out on top. Deal breakers include 1. not being able to edit availability or any other settings for one-off meetings after you click the button (can't count how many times I had to start over from scratch); 2. not relaying the chosen event title to the calendar event; 3. forcing this dumb question "please share anything that will help us prepare" for one-off events, which creates extra work for our clients and makes them think we're not listening; 4. inability to set turnaround for one-off events (so client can book it 20 minutes before the start time); among other flaws. For as much time as it seemed like it was saving us in the beginning, I feel like we now waste at least as much wrestling with these flaws and remaking links. But the final straw for us was that they bill for empty seats. For months, I've been deleting teammates who aren't using it, so we can save money. We pay month to month instead of annually, because we know we're going to switch to another platform. What's the point of paying monthly if you're billed anyway for seats you're not using? There was no warning, no message anywhere to prompt me to delete the empty seat in addition to deleting the user. There was no friendly automated email to say, "Hey you have empty seats - add someone to your team!" I get these kinds of emails from other platforms (platforms where we pay annually and therefore it actually makes sense that we'd end up with empty seats). Calendly knows exactly what they're doing. And "customer service" (lol) is not helpful.

Stone
Stone
Leadership Coach (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Coaching e formazione professionale, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
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Calendly Is the Personal Assistant I Need.

5,0 3 mesi fa

Commenti: Calendly is my favorite app in my tech stack. I love the high level of easy to implement customization in appointment types, availability calendars etc. In addition to inbound appointment setting, I have used the meeting polls feature to schedule group sessions and it simplifies everything creating an efficient and speedy process. I highly recommend Calendly.

Aspetti positivi:

Calendly is very clear and easy to use and customize. In the time I have been using it, they have improved clarity and increased the level of customization possible. I never get frustrated with Calendly because the way to accomplish what I want is either right in front of me or easily explained in the very accessible resources.

Aspetti negativi:

I would love to be able to add my brand colors and fonts to my scheduling interfaces. I am able to customize most messaging and add my logo to the pages but being able to carry the color scheme across would be *chef's kiss*

Altaf
Owner (India)
Design, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Best Appointment Scheduling Platform

5,0 3 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

When I was looking for an alternative to Google Calendar, I found this platform and I loved it. It allow you to customize the bookings page, gives you option add a message on bookings page. And most importantly, you can integrate Zoom and Google Meet with it. It also syncs with your Google Calendar. It saved me a lot of time managing my appointments.

Aspetti negativi:

The setup took me quite a while but I was able to do it by myself.

Shannon
Owner Artist (USA)
Artigianato, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Calendly Easy to use

4,0 mese scorso Nuova

Commenti: Overall I definitely recommend this over other calendar application

Aspetti positivi:

That it sycns with my laptop from my phone, easy to use self explanatory

Aspetti negativi:

That at first it was not easy to sycns all my devices.

Jamie
Onboarding Manager (USA)
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

My favorite scheduling partner!

5,0 3 settimane fa Nuova

Commenti: I love Calednlys booking experience. It makes it so much easier to schedule call on - specifically how well it connects to your zoom and google meet accounts. Definitly eases the scheduling management process for me! I never have overlaps now!

Aspetti positivi:

I love how easy it is to update availability and send invites out. I love how easy it is to send your link for clients to schedule calls with you on. It also has great features like scheduling windows and the ability to reschedule and cancel.

Aspetti negativi:

I think the mobile experience could improve by increasing visibility and allowing users to update availability easier on here. I also think sending hour before meeting reminders would be helpful!

Kimberly
Guidance Counselor (USA)
E-learning, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
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Calendly is a lifesaver!

5,0 3 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

I love Calendly because it easily syncs to my work calendar and I can easily keep track of what appointments people have booked on my calendar and block out enough time between appointments automatically as well. I wouldn't have it any other way!

Aspetti negativi:

The only thing that's confusing to me is trying to find my availability to update every once in a while since I don't always navigate it every week. I wish this was a bit simpler to find quickly.

🌻 Jenny
🌻 Jenny
Product Manager (Australia)
Utente LinkedIn Verificato
Risorse umane, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Perfect for setting up calls with external

5,0 3 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

- Really easy to sync your calendar to Calendly so that it shows your availability - Easy to also manually put in time range you are available - Easy to set up a Calendly link and send to people that needs to book in a time with you

Aspetti negativi:

Honestly not much. It's easy to use and essential if you want to allow others to book in a meeting with you. You have so much control over what the other people can and cannot do in the booking process.

India
India
Benefits Customer Service Representative (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Ospedali e sistemi sanitari, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Easy appointment setting

5,0 3 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

It’s easy to add appointments to the calendar and I like that there are reminders to let you know your appointments are coming up.

Aspetti negativi:

I have no complaints I love how convenient Calendly is.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

If you’re not already using Calendly, start.

5,0 3 anni fa

Commenti: Overall adding Calendly has been a massive help in the efficiently and seamlesssness of our team to get meetings or calls scheduled super easily. It really is such a no-brainer type platform, I can only imagine how much time people who aren’t using it waste in everyday.

Aspetti positivi:

Calendly solves so many challenges, for me, my team, and even for our prospects and clients too. The back and forth of looking at calendars, sending days/times of availability, having time zones misinterpreted, the times sent have since been filled, etc etc etc are no more. This is a HUGE time and headache saver!! Not to mention, they’ve added so many incredible integrations that anytime our clients have semi customized needs around scheduling, Calendly is always the first place we check for a solution - and 9 times out of 10 it’s a perfect fit, for a fraction of the cost of custom developing something.

Aspetti negativi:

It’s so hard to put a finger on anything I would improve. Ive been using Calendly for years and didn’t realize how robust some of the integrations were and have become, so maybe some additional education around those would be super beneficial to users like me who didn’t even know how much more they were missing out on.

Kim
Paralegal (USA)
Studi legali, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Superb calendar management and scheduling.

5,0 2 anni fa

Commenti: I was pleasantly surprised by Calendlys performance.
My job has multiple functions, one of which is scheduling for my team and our attorneys. This is often a tedious and daunting task, however Calendly has streamlined the process.
There are drawbacks such as the lack of customer service accessibility and some inconveniences in the way the software is set up.
When analyzing both the pros and cons, it's evident that the pros drastically outweigh the cons.

Aspetti positivi:

If you have a complex schedule or need to manage a complex schedule for someone else, Calendly will be an exceptional asset. The ease of use is wonderful, as is the setup process. It is optimized for online scheduling however it's suited for in person scheduling as well. Rescheduling is dramatically easier with Calendly. Features a client portal, reminders, automated scheduling, team or group calenders, notifications and alerts in real time, and convenient mobile access plus payment processing via third party integrations.

Aspetti negativi:

The one thing that really hinders me are the meeting location options and how they're set up. In person and phone/ video can't be included in the same meeting type. The only other con I've experienced thus far is the customer service and the lack of ease in contacting an actual customer service representative vs the incompetent chat bot.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Internet, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Life is too short for back and forth on sync time

5,0 2 anni fa

Commenti: I am a huge fan of this software that I have encouraged my entire team to use it daily for internal and external syncs and it is amazing for sales meetings.

Aspetti positivi:

I love how easy it is to set up calendly and then just make the link public for my entire team and for external vendors etc and even pre decide the time I want to spend in each of the meetings.

Aspetti negativi:

I want to add a feature for someone trying to book a longer time slot to be able to pick two three slots at once.

Meshach
Web Design Consultant (Danimarca)
Design, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Calendly Is A Great Business and Personal Productivity Tool

5,0 anno scorso

Commenti: Calendly is a user-friendly scheduling tool that can make scheduling meetings and appointments with others much more efficient. It has really been a game-changer for us at LujaraLab. I get appointments at the time that are convenient for me. Our team also work as convenient because a client can only book based on our availability.

Aspetti positivi:

Calendly has a simple, user-friendly interface that makes it easy for people to schedule meetings with you.Calendly eliminates the need for back-and-forth emails and messages to schedule our meetings at LujaraLab. It automates the scheduling process, saves us time and reduces the chance of scheduling conflicts.The other fantastic thing for us is the advanced analytics and reporting that allows us to track our meeting scheduling activity and make data-driven decisions.We are also able to embed Calendly on our website and sales funnels.

Aspetti negativi:

Calendly does not have the capability to handle recurring events with different schedules for different weeks.There are lots of limitations that come with the free plan, such as a Limited number of integrations, Limited customization options, and Limited analytics and reporting options

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Gestione di organizzazioni non profit, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Amazing!

5,0 8 mesi fa

Commenti: Overally, I love Calendly and would recommend it to anyone. The best part about Calendly is the ability to integrate, the fact that it's user-friendly, and the ability to automate everything. It's easy to manage and easy to customize. The only downside is that it is reasonably priced for one person, but it gets very expensive once you start adding additional users.

Aspetti positivi:

I honestly love Calendly! I used a lot of different calendar services, and none of them compare to Calendly. It's easy to set up, easy to integrate, easy to manage, etc. It's easy to embed into your website. It's easy to manage as a CRM for appointments. It's easy to set up the form and required questions. The workflow is my favorite! You're able to send automated emails and texts whenever someone schedules an appointment. It's great to integrate into whatever CRM you're already using (Google, Microsoft, etc.). It's easy to link to your virtual meeting provider and send the client the proper link (Zoom, etc.). I love that Calendly links to your calendar and adjusts availability based on your actual availability. For instance, if you have a doctor's appointment, it will automatically block off that time, and no one can set an appointment for that time. You have to set that part up, but it's wonderful to have. It's great that you can set an attendance limit and once it reaches that threshold - it will no longer include it as an availability. You can have different services to choose from and different time slots. Overall, really love Calendly.

Aspetti negativi:

There is a small learning curve to setting up Calendly if you're not familiar with calendar services. But it was still easy to use. It could be just slightly cheaper, but it saves so much time that it's worth paying for. It definitely gets more expensive the more people are on your team, but if it's only one person managing it, then it's very reasonably priced.