Da 17 anni aiutiamo le aziende
a scegliere i migliori software

Informazioni su Calendly

Calendly ti aiuta a pianificare le riunioni senza dover inviare e ricevere e-mail in continuazione.

Ulteriori informazioni su Calendly

Aspetti positivi:

Calendly comes with plenty of options to customize an online calendar portal and syncs with our local calendars. Also good customer service Fast & knowledgeable.

Aspetti negativi:

This makes it confusing for both myself and the person trying to schedule the meeting.

Valutazioni di Calendly

Punteggio medio

Facilità d'uso
4,7
Servizio clienti
4,4
Caratteristiche
4,5
Rapporto qualità-prezzo
4,5

Lo consiglieresti?

8,8/10

Calendly ha una valutazione complessiva di 4,7 stelle su 5, calcolata sulla base di 3.665 recensioni degli utenti di Capterra.

Hai già usato Calendly?

Condividi la tua esperienza con altri acquirenti.

Filtra le recensioni (3.665)

Alexia
Alexia
Marketing coordinator
Utente LinkedIn Verificato
Forniture e materiali, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Calendly helped me book more demos

4,0 2 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Marco
Marco
Digital strategist (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Media online, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Qualcosa più di un calendario: una piattaforma che aiuta a pianificare gli appuntamenti.

4,0 anno scorso

Commenti: Semplifica la programmazione degli appuntamenti diminuendo scambio di messaggi sopratutto se coinvolte più di 2 persone. Uno strumento valido sia per uso verso l'esterno (clienti) che anche per la gestione brief o appuntamenti con il tema interno all'azienda.

Aspetti positivi:

Meno scambi di e-mail o di messaggi per definire data e ora di un appuntamento. Possibilità di fornire ai clienti un link dove poter fissare un appuntamento/call negli slot liberi. Facile gestione di impostazioni come la durata massima di un appuntamento e regole di prenotazione, come ad esempio l’intervallo minimo di tempo tra vari appuntamenti o il numero massimo di appuntamenti in un giorno.Inoltre si può integrare con altre piattaforme come ad es. Google Calendar, Office365 o Salesforce per mantenere tutti gli appuntamenti sincronizzati. E in più anche integrare Calendly con Stripe o PayPal per creare eventi prenotabili a fronte di un pagamento.

Aspetti negativi:

Il tool è ottimo, facile anche l'embed anche sul sito web. Se proprio si vuole trovare una miglioria possibile, l’interfaccia di amministrazione ora non c'è in Italiano pertanto si potrebbe aggiungere la lingua.

Alessandro
Titolare (Italia)
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

La miglior piattaforma per gestire gli appuntamenti

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Utilizzo Calendly ogni singolo giorno, mi permette di fissare appuntamenti con facilità ed è anche apprezzato dai miei clienti, non ho mai pensato di sostituirla! È facilmente integrabile anche con altre piattaforme.

Aspetti negativi:

Mi farebbe piacere avere la possibilità di inserire almeno un automazione di email non appena un cliente fissa un appuntamento

Michelangelo
Michelangelo
Freelance (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Utile e semplice da usare ma caro

5,0 2 anni fa

Commenti: Piattaforma fantastica se utilizzata con un piano premium, anche base. Per me che non avevo voglia di pagare per €100-200/anno, Hubspot si è rivelata un'opzione leggermente migliore e più professionale, anche se più complicata da utilizzare.

Aspetti positivi:

Ho utilizzato questo prodotto per qualche mese e sinceramente era molto efficace e semplice da utilizzare sia per me che per le persone le quali dovevano prenotare. Ho potuto utilizzare il piano gratuito e questo mi ha sicuramente aiutato molto nella scelta.

Aspetti negativi:

Purtroppo ci sono troppe limitazioni che ti portano a sottoscrivere abbonamenti premium ed un'eccessivamente brandizzazione delle pagine al pubblico

Martina
Martina
Marketing Manager (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Integrazione con Calendario per appuntamenti

5,0 2 anni fa

Commenti: Ho iniziato a usarla un anno e mezzo fa per gestire più agilmente i miei appuntamenti: lo trovo molto comodo da collegare con il proprio calendario per fissare meeting ed evitare sovrapposizioni.

Aspetti positivi:

Lavorando con i clienti, questo software mi permette di risparmiare tempo nel cercare uno slot in cui siamo entrambi disponibili: condivido un link e sono loro a fissare direttamente l'appuntamento.

Aspetti negativi:

Lo utilizzo nella versione gratuita che permette di creare un solo tipo di meeting e non integra più calendari per gli appuntamenti con più persone.

Benedetta
Social media manager (Italia)
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Il top per fissare appuntamenti di lavoro!

5,0 3 anni fa

Aspetti positivi:

Utilissimo per schedulare appuntamenti di lavoro o per condividere il calendario personale.

Aspetti negativi:

È perfetto già così. Anche nella versione gratis

Samuele
Samuele
IT manager (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Internet, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Gestione appuntamenti facile e veloce

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

E' stato utilizzato per fissare gli appuntamenti per il team vendita, e facilmente integrato tramite API a Salesforce. tutto molto facile e veloce

Aspetti negativi:

nulla di particolare da segnalare, ha fatto il suo dovere senza problemi.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Pratico per prenotare call e gestire l'agenda

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Invio facilmente il link per fare prenotate appuntamenti e videocall

Aspetti negativi:

Tutto abbastanza semplice e intuitivo anche nel gestionale

Rosaria
Web designer (Italia)
Internet, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Ottimo

5,0 3 anni fa

Commenti: Prendere appuntamento con i miei clienti non è mai stato così semplice

Aspetti positivi:

È facilmente configurabile e implementabile

Aspetti negativi:

L'unica pecca è che è leggermente limitante

Folloni
Folloni
IMPIEGATO (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Trasporti/Trasporto merci/Ferrovie, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Servizio Assistenza da migliore

4,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Pro+Multipiattaforma+Piani tariffari diversificati+Ottimo per fissare appuntamenti complessi con più persone

Aspetti negativi:

Contro-L'assistenza clienti potrebbe essere migliore-L'interfaccia può occasionalmente non rispondere su alcuni sistemi

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Scrittura e attività redazionali, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Tenere traccia di tutti gli appuntamenti in modo facile

5,0 4 anni fa

Commenti: Sono più organizzato e posso gestire in maniera più accurata gli appuntamenti.

Aspetti positivi:

Quante volta mi è capitato di saltare un appuntamento o dimenticarmi di un evento importante. Ho scoperto di recente Calendly e ammetto di averne forse abusato. Molto semplice, intuivo e permette di organizzare la tua agenda senza grosse difficoltà.

Aspetti negativi:

L'unico neo è quello di non averlo scoperto prima, mi avrebbe risolto molte situazione e risparmiato brutte figure.

Kaitlin
Kaitlin
Exsecutive Director (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi ai consumatori, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Straight to the point, time is managed

5,0 mese scorso Nuova

Aspetti positivi:

I like the way that integrated with my Google and microsoft 365 calenders and keeps me from double booking or making appointments that I can't keep. It is time management for ADHD suffers.

Aspetti negativi:

At first I was having issues figuring out my appointments booked with appointments made but it has since been remedied.

Trevor
Director of Digital Content (USA)
Media online, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Gets the Job Done for Simple Needs

4,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: As an administrator, Calendly's limitations were frustrating and there aren't many options to customize it. However, for a quick-fix and a less tech-savvy team, it's a good option.

Aspetti positivi:

Its a trusted brand with name recognition and a scheduling format that's straight-forward for guests.

Aspetti negativi:

It's not very flexible regarding areas like group meetings.

Risposta di Calendly

mese scorso

Hi Trevor, we're glad to hear that you find Calendly simple to use and effective for your needs. We understand your frustration with the Acuity scheduling. Your feedback is valuable to us as we continue to enhance our platform. Feel free to reach out to us: [email protected].

Stephen
Director and Coach (UK)
Salute, benessere e fitness, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

OK Software but no discount code facility

3,0 mese scorso Nuova

Commenti: It's been good but as my business has grown I feel we have grown out of calendly and it's software that's 'treading water' Other options offer discount code facility when booking

Aspetti positivi:

Simple and easy to set up, many people already know the way it works for booking

Aspetti negativi:

Can't offer discount codes on purchases.

Jennifer
Consultant (USA)
Servizi finanziari, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Highly recommended!

5,0 3 mesi fa

Aspetti positivi:

Calendly is very user friendly and simple to use. I like their price point and the fact that they offer text message reminders for appointments. The addition of this one feature has increased our show rate close to 40%.

Aspetti negativi:

I cannot think of any cons that I have experienced with this software.

Risposta di Calendly

3 mesi fa

Hi Jennifer, we're glad to hear that Calendly's features are helping you manage your time better and integrate with other systems. Thank you for sharing your positive experience! We're glad that your enjoying our text reminder features as well as the price of our product. Thanks for using Calendly!

Jarrad
Founder (USA)
Organizzazione eventi, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Calendly is Kind

4,0 2 settimane fa Nuova

Commenti: Plesent and constructive - it helped me keep my sh&t together as I was starting my new business

Aspetti positivi:

It is well mannered application - always kind

Aspetti negativi:

Nothing at all I liked it from start to finish

Robi
Practice Manager (UK)
Medicina veterinaria, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

A Game-Changer for Freeing Up Our Reception Team and Enhancing Client Service

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: As the practice manager of a busy veterinary clinic, Calendly has been a game-changer for us. Our team handles numerous appointments every day, from routine check-ups to emergency visits, and managing this volume efficiently used to be a challenge. Since implementing Calendly, scheduling has become incredibly streamlined. The integration with our existing calendar systems has eliminated the risk of double-booking, which was a frequent issue before. Clients can now easily book appointments at their convenience without having to call in and wait for availability confirmation. This has not only reduced the workload on our front desk staff but has also improved our client satisfaction. One of the standout features for us is the ability to customize appointment types and durations. We’ve set up different booking options for regular check-ups, surgeries, and consultations, which ensures that our vets are well-prepared for each appointment. The automated reminders have also reduced the number of no-shows, saving us time and resources. Overall, Calendly has made our scheduling process more efficient, allowing us to focus on what really matters—providing the best care for our animal patients. I highly recommend it to any veterinary practice looking to improve their appointment management.

Aspetti positivi:

With calendly handling the scheduling, our team can dedicate more attention to clients who need in-person assistance, enhancing the overall experience in our practice.

Aspetti negativi:

For our clients who are not tech-savvy,this has been slightly more difficult to set up and use.

Risposta di Calendly

mese scorso

Hi there, thank you so much for taking the time to provide your feedback on our product. We're happy that Calendly has become essential in your everyday workflow and that you're enjoying the flexibility. Thanks for your review!

Joao
Spinning Instructor (Portogallo)
Ospedali e sistemi sanitari, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

A prestigious product for meeting scheduling.

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: From the start to this point, Calendly has given me the most prestigious scheduling experience and I cannot praise it enough for the good job. It has helped me to schedule based on my availability making it possible to avoid cases of having double schedules at the same time. It has helped give my clients an easy option to book and arrange for a virtual meet up.

Aspetti positivi:

With Calendly, I have never struggled to find the most suitable time to schedule for meetings. It is very easy to use and I had a very short and straightforward learning curve. Calendly amazing data protection functions keeps my schedules and personal data safe and private to me only.

Aspetti negativi:

My experience with Calendly has been flawless. I am yet to experience anything wrong to dislike about it.

Risposta di Calendly

mese scorso

Hello, we're glad to hear that Calendly's features are helping you manage your time better and integrate with other systems. Thank you for sharing your positive experience!

Armando
Head of Product Development (Messico)
Sviluppo di programmi, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Self-booking goals!

5,0 2 settimane fa Nuova

Commenti: It has helped adding the option to optimize meeting/event bookings in very simple steps and save a significant amount of time in managing something that becomes completely automated. Most business depend heavily on being able to make the right connection with their customers, and Calendly adds a good portion to this by bringing an option that's comfortable to both parties.

Aspetti positivi:

It's very user friendly, easy to set up, and this tool overall helps from small to big companies to organize and facilitate self-scheduling for existing and potential clients.

Aspetti negativi:

1-year contract term is a bit inflexible and could easily persuade someone to go for other alternatives that offer better terms.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Calendly just works!

5,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: Easy to use, making the task at hand even easire with great integrations available too.

Aspetti positivi:

Works well as a solution to coordinate and schedule meetings

Aspetti negativi:

I liked the product without any complaints.

Joseph
Joseph
Marketing Manager (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Contabilità, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

The Best Calendar Scheduling App

5,0 4 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

Extremely easy to use Calendar, a lot of people now have experience using it and it has changed the way people look at appointment scheduling

Aspetti negativi:

The cost for teams is pretty expensive, even if I just need it for a small team of 4

Stefani
Founder (Canada)
Risorse umane, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Prepare to get time back!

4,0 5 anni fa

Commenti: I was able to get back likely a few hours a day and headaches while working as a recruiter. Now running my own company I am able to send this off to candidates and clients to book in time to speak with me.

Aspetti positivi:

I absolutely love this product and have been using it for over 3 years. I introduced it at my last corporate workplace and switched all recruiters over to using this product instead of calling and booking in candidates for interviews - we simply sent over a link and they plugged time into our calendars! The functionality and emails you can send to the people using your link are also super helpful.

Aspetti negativi:

They introduced a fee to pay, I always have stuck to the free version which has been great for me. I wish you were able to book in multiple time durations and not have it split up, also I wish that you could integrate it with more platforms such as Wordpress.

angel
angel
ceo (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Coaching e formazione professionale, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

IT changed my business right from the start

5,0 3 anni fa

Commenti: I have used calendly extensively. I do not know how I would handle appointment setting without it. I have used many other tools and no one compares. calendly is very easy to use. and very powerful at the same time. It is one of the software subscriptions that I make my annual investment on, every year. and they never stop bringing new functionality. Calendly is a great tool for professionals!!!1

Aspetti positivi:

The User Interface is really friendly, and that makes everything very easy to accomplish. Since the beginning, the power of calendly was very easy to use. I could do complicated scheduling setups without having to know all the ins and outs, screens, menus of calendly. I cannot say this of many software tools, to be honest.

Aspetti negativi:

What I still do no understand why it is not allowed to be done is that sometimes I want to allow to be booked although I have other calendar items scheduled. I should be allowed by calendly to purposefully allow double booking on my calendar, given a set of rules.

Emily
Director of Marketing & Operations (USA)
Consulenza manageriale, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Calendly Review

4,0 2 anni fa

Commenti: Switching to Calendly was necessary for our business. Acuity was missing some key features that we needed to have and they weren't clear/couldn't say when improvements would be made. Pleased with Calendly overall. Its native integrations are really helpful as they work with our CRM and have an extension for Google Chrome, which makes grabbing scheduling links quick and super easy.

Aspetti positivi:

The best thing about Calendly is that it natively integrates with third-party calendars. That is the main reason why we switched to Calendly and it has increased the number of leads and clients showing up to meetings.

Aspetti negativi:

There are some key features we lost when switching from Acuity to Calendly. One of the main ones being the ease of use on the backend. As an admin on Acuity I was able to override and double book, but Calendly doesn't allow that. I don't think the admin settings are fully developed as they should at this point in time. Also, everything has to be canceled on the backend or else when a person declines a meeting in Google Calendar they will still get reminders if it hasn't been manually canceled through Calendly.

Lydiah
Student Association Leader (Kenya)
Istruzione superiore, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Calendly is the Sherrif of Convinience

5,0 12 mesi fa

Commenti: On overall I have enjoyed every bit of Calendly. But majorly just how simplistic it is for use. Also it is convenient and valuable for scheduling each and every engagements

Aspetti positivi:

Calendly is definitely the new Sherrif in town. I appreciate that it has a free plan which at the beginning came through for me. The free plan is also quite robust in terms of features and can also upgrade for more powerful features. It was also easy to deploy and adopt in my daily activities because I can access it on my mobile phone or even through the browser . In addition it syncs seamlessly with most common workspace tools but most especially the Google Calendar so that everything ends up centrally and scheduling is much succesful. I have found the round robin feature quite essential which label with priority per assigned members of the SONU ( the student organization). Creation of scheduling links and sharing it with others in just a click plus the customizable notification reminders has made collaboration mesmerizing

Aspetti negativi:

Honestly it's quite a straightforward tool that meet every departments scheduling needs. Also kudos to the technical team that guide you on each step of the way from deployment through the entire experience with Calendly leaving absolutely nothing to challenge any user of Calendly.

Shaunak
Shaunak
Data Platform Engineer (India)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Best tool for virtual video/audio meeting booking platform

5,0 2 anni fa

Commenti: One of my clients wanted to make an appointment module on their website with can seamlessly integrate with Google Calendar and utilize their Google Meet subscription (which was available with Google Business). They wanted it speedy and fault tolerant. I came across Calendly via my friend, who is a Tarot card reader by profession, this work community used this service to create a page that displays their information, slot-wise options, collects payments, and also schedules based on availability. So overall my and my client's experience with Calendly was awesome, cost & time-saving, and efficient.

Aspetti positivi:

Calendly is an insanely awesome product (SaaS). 1) It helped me create a profile page with a service display. 2) It also provides a personal/custom branding option. (Yes, also in the Free tier) 3) Fault tolerant and efficient call/appointment booking with email clients like Gmail and Outlook. 4) Seemless slot booking and payment collection system with integrations. 5) I love the feature of embedding their iframe in any website. 6) Also, they provide a feature to edit URLs of our choice. 7) Their real-time reporting is also efficient. All the above points are those which make this platform unique and awesome.

Aspetti negativi:

There are no visible cons to this product. Everything is amazingly great, but one thing which I noticed is after booking a call, I have set up redirection to my website, which takes almost ~20 seconds. This much time a visitor/user will not stay on the page. This needs to be fixed while separating the background process from the front end. Also, I would like to see a UPI payment collector in the integrations.