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Informazioni su Regiondo
Sistema di prenotazione all-in-one per tour, attività e destinazioni.
The booking system looked good and were were told it would support package deals e.
I don't think it's reasonable to pay this much for a reservation system at a higher volume.
Filtra le recensioni (54)
Non acquistare Regiondo!
Commenti: Grandissime perdite di tempo, malfunzionamenti che seppur segnalati non vengono risolti neppure a distanza di un anno. Percentuale del 2% sulle transazioni oltre a canone e commissione di utilizzo. Costo ingiustificato dato il malservizio offerto
Aspetti positivi:
L’assistenza di una persona in particolare che nonostante i drammatici disservizi riscontrati ha continuato a metterci la faccia cercando di mediare affinché non scegliessimo le vie legali
Aspetti negativi:
Continui malfunzionamenti. Ad es è da più di un anno che il campo telefono di chi si iscrive non viene importato correttamente. Dato per noi fondamentale. Da un anno segnaliamo in bug e ancora non è stato risolto. Stessa cosa con cod fisc per la fatturazione
Esperienza pessima, deludente. Non è un software ben strutturato. Gratis si, ma non vendibile!
Commenti: Software totalmente inutile, il venditore ti fa credere le favore invece è studiato male, il supporto inesistente.Assistenza inutile. Perdi tempo a fare tutto da solo per poi dover investire tempo e denaro in un altro software. Sconsigliatissimo.
Aspetti positivi:
La venditrice, lo fa con passione e crede nel software. Ti fa credere di avere convenienze di gestione che non ha.
Aspetti negativi:
I pagamenti gestiti da loro tramite STRIPE e non hai alcuna visione se devi opporti ad una contestazione.In pratica, se un cliente paga per una prenotazione e poi per un motivo decide di non venire, basta che fa reclamo alla propria banca e vedi sparire i soldi più il costo della contestazione, anche se sul tuo sito è ben evidenziato durante l'ordine che non c'è possibilità di rimborso.
Risposta di Regiondo
anno scorso
Ciao Fabio, siamo sinceramente dispiaciuti che tu non abbia avuto un'esperienza positiva con Regiondo. Apprezziamo che tu abbia dedicato del tempo nel condividere la tua esperienza e ti ringraziamo del tuo feedback. Purtroppo l'interazione con alcuni CMS, come ad esempio Prestashop, richiede dei tempi di gestione e risoluzione più lunghi da parte dei nostri operatori, causati dai limiti stessi del CMS in questione e anche da logiche d'integrazione differenti. Se dovessi avere bisogno di ulteriore assistenza, non esitare a contattare il nostro servizio clienti. Un Cordiale Saluto, il team di Regiondo
Esperienza con Regiondo
Aspetti positivi:
- Facilità nell'utilizzarlo e nelle diverse funzioni - Assistenza del team support
Aspetti negativi:
Ci sono sicuramente delle impostazioni da migliorare come la chiusura vendita dei prodotti più immediata, l'impostazione delle offerte / sconti per determinati periodi ed alcuni bug con i collegamenti api
Ottimo sistema di prenotazione
Commenti: Per me è la libertà di non dover stare ore di fronte al computer a scrivere mail a clienti che richiedono le visite.
Aspetti positivi:
Il sistema automatico di conferma della prenotazione in base alla disponibilità è per me essenziale per non essere legata ai clienti e alle continue mail di richiesta.
Aspetti negativi:
Dovrebbe essere un po' più flessibile, poter cambiare, sostituire o modificare le richieste dei clienti.
Indispensabile
Aspetti positivi:
Sistema pensato per essere impiegato a veri livelli oltre la semplice prenotazione. Rappresenta un sistema di gestione delle informazioni interne , utilizzabile da molti collaboratori con differenti accessi e permessi, per informare i clienti sulle specifiche dell’attività in tempo reale. Uno strumento che soprattutto fornisce informazioni indispensabili per le analisi di digital marketing. La nostra strategia di acquisizione ruota intorno a questo strumento.
Aspetti negativi:
Se utilizzato in maniera intensiva fa emergere bug di sistema che necessitano del tempo per essere risolti.
Efficiente ed efficace
Commenti: Mi ha risolto il problema delle prenotazioni delle visite in cantina, automatizzando tutto il processo tramite l'integrazione con il mio sito web.
Aspetti positivi:
Il software è di facile utilizzo e per accettare le prenotazioni basta un click sulla mail della prenotazione
Aspetti negativi:
Non integrabile con il mio ERP, ma tutti i dati possono essere scaricati su un file excel e lavorati a piacere.
Piccola impresa
Commenti: Mi son trovato bene e sono contento del suo utilizzo a parte qualche bug come espresso sopra. Per il mio volume di affari è decisamente un pò oneroso e non nascondo che sto valutando anche delle alternative per contenere i costi nonostante mi trovi benissimo con Regiondo.
Aspetti positivi:
Comodità nel gestire le prenotazioni e configurare le attività.
Aspetti negativi:
Ci sono stati dei bug con il react widget non segnalati per tempo e questo mi ha messo in difficoltà perdendo un pò di prenotazioni e ricevendo una recensione negativa.
Un agile sistema di prenotazione online
Commenti: Abbiamo aggiunto alle prenotazioni telefoniche e via mail questa nuova modalità, che avviene attraverso il nostro sito.
Aspetti positivi:
Il software consente una facile prenotazione on line da parte dei nostri clienti, con un immediato riscontro da parte nostra della prenotazione.
Aspetti negativi:
A volte la mail di Regiondo, con i biglietti e le indicazioni varie, per qualche motivo, non arriva ai clienti.
I used to like it in the beginning
Commenti: A website alone is not enough to get customers to book your tours. You need a booking software to manage existing capacities and avoid overbooking. Regiondo Pro allows you to integrate an online-shop into your own website. The software is very easy to use and if there are questions the customer support is always there for you. Thanks to the booking solution Regiondo Pro, I am much more independent. I therefore was encouraged to use an independent, self-sufficient solution. This also helps you to develop further as an entrepreneur. The installation is very easy and can be done even without any IT knowledge. Without Regiondo Pro I would never had access to such a professional booking solution. They developed the best booking solution on the market – and it is constantly getting better.
Aspetti positivi:
It helps you when you are completely new to this field and want to set up your own ticket sysem.. The Layout is quite nice.
Aspetti negativi:
They tell you they help you with traffic but the channels will only list you when you already have high traffic volume.
Great cooperation
Aspetti positivi:
Everything is great and our work has been made easier!
Aspetti negativi:
I cannot think of something that I do not like about Regiondo! For whatever we ask and we want we have a solution!
Alternative considerate:
Could not get it to work in £ and packages broke every day
Commenti: Moving to Regiondo was a disaster for us. The booking system did not work and we lost loads of bookings and eventually turned it off and went back to our previous supplier.
Aspetti positivi:
The booking system looked good and were were told it would support package deals e..g. two activities at a discount.
Aspetti negativi:
The booking system could not do the most basic addition. If someone selected a £30 activity the total came out at £35.64. Regoindo spent weeks trying to make it work without success. Package deals were setup, but kept displaying that they were fully booked. We got it fixed then it broke again, day after day after day. Reports from Regiondo are in Excel in german format with a comma in place of a decimal point, so a UK version of Excel cannot make sense of it.
Risposta di Regiondo
2 anni fa
Hi Mark, We are very sorry to hear that you haven't had a positive experience with Regiondo. We appreciate that you took the time to share your experience and value your feedback. Our team is working hard on improving our system and have already fixed the issues with the currency differences you mentioned. Unfortunately, some use cases connected with integrations with third-party systems, such as Google Calendar require more time to be solved, as they often need to be fixed by our integration partners themselves or depend on the logic of the integration partner. If you do need any further assistance, please feel free to reach out to our customer service team directly. Best regards, Regiondo team
A big help for selling!
Commenti: Our experience is good, easy to use and We can sell our products with other tour operators
Aspetti positivi:
The customer service is great, they answer you very fast and they are very nice.
Aspetti negativi:
We would like to find more languages, as catalan.
Alternative considerate:
5-star software
Commenti: At the moment Regiondo is an excellent fit for our business model since it has answers for all the challenges we had - live availability, guides can use it from their mobiles and have all the needed information, used as a payment gateway even for customized tours.
Aspetti positivi:
It has all the features I need as a tour provider of about 30 different city tours and small group day trips (adjustable website booking widget, channel manager with all the essential OTA plug-ins, email automation, etc.). Easy to use and intuitive.
Aspetti negativi:
Could be slightly better design-wise, although some aspects have been updated recently and it looks much nicer than before.
Alternative considerate:
Davide Marzelli - BikesPlus Srl review
Commenti: A good experience during the last two years
Aspetti positivi:
Regiondo is very easy to use for the company but also for the customer
Aspetti negativi:
It's rigid and not very customizable. It has problem with multi-day products
Strong platform
Commenti: Good. Especially haline fernandez's support.
Aspetti positivi:
Easy to use, efficient in centralising all reservations, no issues during busy season.
Aspetti negativi:
including new OTA's remains very much at our discretion. Little help from regiondo in opening new relationships. IE: ota's never respond to initial messages sent from platform. We need to contact them directly through to their central email addresss.
It just need a couple new functionalities!
Aspetti positivi:
It integrates very well with a lot of softwares (viator, getyourguide, ...), I liked the help of the customer support and liked also the graphic I have in the website.
Aspetti negativi:
I need to be able to let the customer choose the language of the experience is buying, and at the moment that the customer book an experience in English on X day at Y hour, on X day at Y hour only the English option remains active. To have that i had to make 2 differnt experiences in regiondo, and i had to separe and create different pages on my website to be sure to let the people book the experience in the language they prefer. Would be nice to let us personalize more gift vouchers. Oh, and invoices are very hard to understand.
Just perfect
Commenti:
The service is perfect for our needs and we are very happy about the collaboration with Regiondo.
In fact we are "just" a small manufacturer for marmelade, mustard and BQQ-sauce, we wanted to show our (potential) customers, who we are, what we are doing and how we do it. So we were searching for a partner who provides us the best service and help us to promote our tour through our company.
We got some new customers who even did not know before that we do exist. They just found us by a search with Region, what they can do in the area we belong to.
We can highly recommend Regiondo.
Aspetti positivi:
The service is great. Regionda helps even small companies to get known in a wide area.
Aspetti negativi:
We have no cons about Regiondo.
Risposta di Regiondo
9 anni fa
Thanks for the great review! We are always happy to hear that our customers are satisfied with our service.
Must Have tool
Commenti: We promote an experience. And this experience starts with a booking. It must be over the top, and Regiondo actually is there.
Aspetti positivi:
Probably the best booking system in the market. Many features and designed on real customer's needs. Cannot imagine to work without
Aspetti negativi:
A bit expensive but quality is an investment not a cost. The mobile version should be enhanced a bit further
Software gut, aber Scan-App nicht hilfreich
Aspetti positivi:
Für eine Freizeitdestination wie unsere ist Regiondo eine gute Möglichkeit, online-Ticketing zu ermöglichen um so eine andere Gruppe von Besuchern zu erreichen. Die Integration auf der Homepage klappt sehr gut und ist relativ einfach, der Ablauf bei den Buchungen klappt hervorragend und auch die Abrechnung ist zuverlässig.
Aspetti negativi:
Die Scan-Funktion der Regiondo App ist leider seit mehr als 1 Jahr nicht mehr zuverlässig und trotz mehrfachem Kontakt mit dem Support kann keine Lösung gefunden werden. Der Scan-Prozess vor Ort ist unzuverlässig und langwierig und keinesfalls eine Hilfe oder Beschleunigung bei der Tageskasse. Besonders an Tagen mit grossem Besucherandrang halten diese technischen Probleme unnötig auf. Damit stellt sich für uns die Frage, ob Regiondo wirklich eine Hilfe für uns ist oder nicht.
Ich bin sehr zufrieden mit dem Portal.
Commenti:
Ich bin froh, dass jemand da ist, der mir hilft was mit der Buchung online. Mit der Digitalisierung wurde für mich ein bisschen kompliziert, da ich mich nicht oder überhaupt nicht damit kennen. Und um so mehr , ist mir wichtig mit Regiondo zu
arbeite weil es ist eine sehr große hilf.
Aspetti positivi:
Das Service . Wenn ich anrufen und Hilfe brauche werde ich immer freundlichen und mit Geduld geholfen.
Aspetti negativi:
Ich kann nicht sagen, weil wenn ich Frage oder Problem mit dem Portal haben, dann rufe ich einfach an und ich werde freundliche weiße geholfen.
Gutes Produkt.
Aspetti positivi:
Die Möglichkeit die Tickets über einen Kalender zu verwalten und dafür unterschiedliche Sales Channels benutzen zu können.
Aspetti negativi:
Wenn Umbuchungen wichtig werden dann wäre es gut wenn man auch den Gästen die über einen Sales Channel gebucht haben einen Änderungsvorschlag oder eine Umbuchung schicken könnten. Das ist noch nicht der Fall. Ausserdem wäre es gut wenn man auf der neuen Version auch direkt Nachrichten über den Kalender an Gäste die über den Sales Channel gebucht haben schicken könnte. Das ist auch noch nicht der Fall.
Sehr gutes Buchungssystem mit hervorragendem Support
Commenti: Für uns ist die Nutzung des Buchungstools ein großer Gewinn gewesen. Regiondo ist im stetigen Prozess der Weiterentwicklung - das es vielleicht mal kleinere Probleme gibt, bleibt nicht aus. Grundsätzlich klappen bei uns die Buchungen prima und weitere Optimierungen werden mit Sicherheit gut umgesetzt. Die Einbindung in unserer Website hat klasse geklappt. Für die Zukunft wäre es ein unheimlicher Gewinn, wenn man in einem Angebot / Veranstaltung mehrere Orte mit Terminen hinterlegen könnte.
Aspetti positivi:
Integration mit anderen Vertriebskanälen.Buchungssystem mit den vielen Bezahlmöglichkeiten.An dieser Stelle auch 5 Sterne an den Support - immer schnell erreichbar und lösungsorientiert zum Ziel.
Aspetti negativi:
Eine Veranstaltung / Kurs mit mehrerer Orten / Terminen hinterlegen. Wir haben viele Zielgruppen mit den gleichen Kursinhalten durch die verschiedenen Orte haben wir von ca. 20 Kursen am Ende um die 70-80 Veranstaltungen (Tendenz steigend, wenn wir noch mehr Kursorte anbieten möchten). Die Abrechnung ist steuerlich sehr undurchsichtig abrechenbar. Ich kann es bei mehrere Buchungen teilweise kaum noch nachvollziehen.
Wir bleiben treu!
Aspetti positivi:
An Regiondo gefällt mir, das man viel personalisieren kann. Der Support ist immer Verfügbar, hilfsbereit, professionell und unkompliziert.
Aspetti negativi:
Die Sprache muss immer wieder eingestellt werden. Das Sperrsystem im Kalender ist nicht Stundenweise sondern man muss jeden Event einzeln sperren (bei mehreren Event-Möglichkeiten in einer Stunde ist das sehr Zeitaufwendig).
je ne comprends pas la question
Commenti: tous les paiements se font en ligne par CB, c'est un gain de temps important pour une petite structure comme la notre
Aspetti positivi:
le paiement en ligne, les réservations en ligne
Aspetti negativi:
il n'y a pas de paiement ANCV. mais il parait que cela va arriver
Täuschung im großen Stil
Commenti: Erst dachte ich die können mir Arbeit abnehmen und ich erhalte ein professionelles System, dass mir auch mehr Buchungen einbringt (so der Vertriebssprech), aber die Nachteile: extreme Kosten, schlechte Qualität, undurchsichtige Rechnungen und der schlechte Support (man geht nur auf Nebensächlichkeiten ein ohne die großen Probleme lösen zu wollen) überwiegen alles.
Aspetti positivi:
Nichts was die Konkurrenz nicht ebenso für sehr viel weniger Geld zu bieten hätte.
Aspetti negativi:
Unübersichtlichkeit: unnötig komplizierte Struktur der Software Kapazitätsplanung: War sehr kompliziert und für mein Business nicht fehlerfrei Feedback-Mails: Konnten nicht geöffnet werden automatisierte Gutscheinversendung: Einige Formatierungen waren total zerschossen und für Kunden unbrauchbar Abrechnung: fehlerhaft und nicht wie vertraglich vereinbart und sehr unübersichtlich (Absicht?) Stripe: Sie übernehmen ungefragt den Zugang zu Stripe, sodass man selber gar keine Einsicht in Stripe hat. Das Recht dazu wollten Sie sich jetzt nach einem Jahr bei mir einholen, natürlich ohne Hinweise was dies soll.
Risposta di Regiondo
2 anni fa
Lieber Christian, Es tut uns wirklich leid, von Ihren Erfahrungen mit Regiondo zu hören. Unser Kundenservice hat sich bereits mit Ihnen in Verbindung gesetzt und wir konnten Ihnen den vollen Betrag zurückerstatten. Ihr Feedback ist für uns sehr wertvoll und wird uns sehr dabei helfen uns zu verbessern. Wenn Sie weitere Unterstützung benötigen, können Sie sich gerne direkt an unseren Kundenservice wenden.