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Informazioni su Zoho CRM
Zoho CRM offre alle organizzazioni una soluzione completa per gestire tutte le fasi delle relazioni con i clienti.
I like that it is very flexible, there are many customization possible and the customer support is great.
The programming language for the custom functions. Also the Document merge function, lack of fonts, merging wrong characters sometime.
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No frills - and it shows
Efficiente, personalizzabile, ma con una curva di apprendimento
Commenti: Uso Zoho CRM ormai da diversi mesi e, nonostante le difficoltà iniziali, ho imparato ad apprezzarne le potenti funzionalità e le opzioni di personalizzazione.
Aspetti positivi:
Ho trovato Wrike un eccellente strumento di gestione dei progetti con un'interfaccia pulita, che mi ha reso facile collaborare con il mio team e tenere traccia dei progressi su varie attività.
Aspetti negativi:
Ho lottato con la ripida curva di apprendimento di Zoho CRM, poiché mi ci è voluto del tempo per navigare tra le funzionalità e capire come funzionano tutte insieme.
completo e intuitivo
Commenti: utilizzato per oltre 5 anni, non lo avrei abbandonato per nulla al mondo, se non mi fosse stato imposto a causa della fatturazione elettronica ed il passaggio ad un altro sistema di gestione collegato al commercialista
Aspetti positivi:
possibilità di generare la fattura associata ai prodotti, completezza nella cronologia legata ad ogni cliente e gestione del magazzino possibilità di creare fattura personalizzate e memorizzazione delle scelte diversificate
Aspetti negativi:
nulla lo avrei tenuto molto volentieri, era davvero molto completo ed intuitivo. Forse la grafica era un pò da rivedere
Ottimo rapporto qualità prezzo
Commenti: Ottima, ottimo soprattutto il servizio clienti
Aspetti positivi:
Il crm è facile da usare e completo, anche la versione gratuita. Ovviamente le versioni a pagamento hanno funzionalità in più molto utili
Aspetti negativi:
Non sempre è facilmente collegabile ad altre applicazioni
Sistema crm aziendale
Aspetti positivi:
Mediante a Zoho crm la gestione commerciale dei clienti è semplice ed intuitiva. Sopratutto apprezzo la gestione dei lead e della generazione delle campagne di mail marketing, sviluppata in maniera semplice ed intuitiva.
Aspetti negativi:
Il pacchetto di base è abbastanza completo e utile allo scopo, ma necessitano comunque alcuni plugin per renderlo perfettamente utile allo scopo.
Software per gestione attività
Aspetti positivi:
Il software è utile non solo per gestire le vendite, ma anche i clienti e le attività dell'azienda
Aspetti negativi:
Interfaccia da migliorare, bisogna migliorarlo perché è poco intuitivo
CRM per tutti
Aspetti positivi:
Versatilità e facilità di utilizzo, integrato con il software aziendale
Aspetti negativi:
Un po' troppo rigido in alcune funzionalità richieste dal nostro business
Qualità prezzo
Commenti: Interessante versatile e veloce
Aspetti positivi:
Interessante e con possibilità di avere un supporto quasi immediato
Aspetti negativi:
A volte un pò troppo legato alla standardizzazione
Uno dei migliori crm
Commenti: La gestione dei clienti acquisiti e dei lead con campagne di mail marketing e fidelizzazione dei clienti.
Aspetti positivi:
E' uno dei principali crm utilizzati al mondo. L'interfaccia grafica è molto semplice e intuitiva. Grazie alle sui funzioni di base è possibile gestire i Lead in maniera semplice e rapida. Creare è gestire le policy sui servizi per i vari utenti è fatta molto bene e si presta allo scopo.
Aspetti negativi:
Il costo dei plugin è un pò eccessivo ma tutto sommato funzionano bene.
Ottimo prodotto ma non per tutti
Commenti: Ottimo prodotto ma per una pmi non è l'unico.
Aspetti positivi:
Usato per una prova gratuita. Mi è sembrato da subito molto completo, anche troppo...tantissime funzionalità che non servono a tutti. Però è personalizzabile, molto.
Aspetti negativi:
Ho notato che una persona non molto esperta avrebbe bisogno di una formazione più approfondita prima di poterlo usare a pieno.
Alternative considerate: Vtiger CRM, Yetiforce CRM e SugarCRM
Email economica
Aspetti positivi:
Sicuramente il prezzo perchè è molto competitivo
Aspetti negativi:
Purtoppo abbiamo riscontrato tanti problemi ed email perse , per un azienda questo non può accadere
ZOHO CRM Eccellente
Commenti: Uso da circa due anni Zoho CRM e non lo cambierei per nulla al mondo.
Aspetti positivi:
CRM di ZOHO è facile da usare, essenziale per la parte di ticketing aziendale
Aspetti negativi:
Mi è piaciuto meno il fatto di non poter rispondere a più utenti contemporaneamente.
Recensione Zoho CRM
Aspetti positivi:
Trovo utile la versione gratuita per prendere confidenza con il prodotto.
Aspetti negativi:
Non ho nulla da obiettare o contestare all'azienda.

La punta di diamante della suite
Aspetti positivi:
Zoho è un ottimo crm, e si integra facilmente con tutti gli altri pacchetti della suite, la gestione delle pipeline di vendita è fatta molto bene
Aspetti negativi:
È importante avere in mente chiaramente come strutturare i vari flussi, altrimenti si rischia di far confusione facilmente

Buona alternativa
Aspetti positivi:
Mi è piaciuto in quanto Zoho offre diverse applicazioni per aiutarmi nel migliorare l'efficienza e chiaramente i nostri risultati una volta partiti, infatti è ottimo visto che copre sia le funzioni Front-Office (marketing, commerciale, supporto clienti) sia Back-Office per la gestione risorse umane, manageriale, amministrazione, collaborazione ed anche la possibilità di comunicare tra colleghi.
Aspetti negativi:
Per come lo abbiamo provato in azienda al momento non sembra presentare lati negativi, vedremo in seguito acquistandolo
Molto utile se vuoi pubblicare post su più account social
Aspetti positivi:
molto semplice l'ultizzo anche per chi è alle prime armi
Aspetti negativi:
Le funzionalità della versione basic sono limitate nel momento in cui occorre spingere di più sulle acquisizioni.
Sistema crm complesso ma molto costosi gli update
Aspetti positivi:
Ho testato il software il software e devo dire che si comporta bene in termini di stabilità e performance.
Aspetti negativi:
I plugin costano veramente tanto e la versione di base non risolve a pieno le mie esigenze

Solid platform for small business
Commenti: Really positive. Good customer service and a great price.
Aspetti positivi:
We used zoho one that allowed us tl take advantage of the full zoho suite of products for a great per user price
Aspetti negativi:
Reporting in zoho crm was a bit limited for deep analysis of data
Effective CRM System
Commenti: Very positive! It is much more simple and better designed than some CRMs I have used varying from cheap ones up to higher end custom ones. It offers all the usual functionality and the navigation is simple.
Aspetti positivi:
Very easy to use compared to other systems I have tried! Easy to integrate, mass update records, export information and access via app.
Aspetti negativi:
Would prefer stronger integration with Zoho Sites and Bookings to add more functionality in automation but this likely could have been achieved with more technical knowledge.
Alternative considerate: Sage CRM, Salesforce Sales Cloud e HubSpot CRM
Perché scegliere Zoho CRM: Have used Hubspot, Sage and Salesforce among others historically and Zoho provides a more mid market option between these three. It is simple, reliable and has good features for its price range.
Software precedente: Sage CRM, Salesforce Sales Cloud e HubSpot CRM
Perché passare a Zoho CRM: Zoho CRM was part of Zoho One package so offered good value for money with features that integrated with other Zoho software that we use. The support is also great with Zoho, I can message and receive a response back fairly quickly.

Versatile but Tricky CRM
Commenti: It solves CRM question in our business but it requires maintenance and internal efforts to keep up and improve.
Aspetti positivi:
That you can really build a lot and customize it to your business needs.
Aspetti negativi:
That there are hidden bugs, things happening which documentation says should not happen. Support takes forever to reply and pushes you towards Zoho experts. In many cases our Zoho experts ended up contacting Zoho about bugs but got their replies quickier.
Alternative considerate: Salesforce Sales Cloud e HubSpot CRM
One of the top CRM solutions
Commenti: 100% Satisfied with the product, support, updates, and price.
Aspetti positivi:
The value for money is excellent compared to other tools in the sector. Also, the capability to create custom functions and integrate with proprietary and non-proprietary solutions is very useful.The user interface is very intuitive and clear. The customization process is very simple, most modules do not require customization because the preset data responds to general needs.Also, you can create a custom module to capture specific data, this can be related to the base modules, making all your data linkable.
Aspetti negativi:
Documentation can be outdated, but customer support has a lot of knowledge.
Alternative considerate: Salesforce Sales Cloud
Perché scegliere Zoho CRM: Simplify operations and adopt new personnel without needing existing training
Software precedente: Dynamics 365
Perché passare a Zoho CRM: Price and features
Zoho CRM helped us greatly expand our sales capabilities
Commenti: Zoho CRM has had a major positive effect on expanding our sales operations. With it, we've saved a ton of working hours by automating our repetitive and time consuming tasks. It's also helped us provide a better service by setting up emails to be sent at certain times, or to send emails when our sales people couldn't get to it by a certain time. All in all, it's been an absolute treat for our operations
Aspetti positivi:
I love the automation aspect of it. We've probably saved two or three people's worth of working hours by automating a lot of our sales processes. We have workflows to send sales emails, run campaigns, set reminders, you name it. It's made everything much more systemitized.
Aspetti negativi:
The set up process is far from easy. It took us around a couple months to integrate it with everything else, set up custom properties, and educate everyone on using it confidently.
Alternative considerate: Sage CRM, Pipedrive, Salesforce Sales Cloud e HubSpot Sales Hub
Perché passare a Zoho CRM: We didn't need a huge enterprise-level for the scale of our current operations and Zoho looked more than capable for a much more reasonable price.

Great System, Zoho Needs to Make Some Impovements
Commenti: Overall very good. I have used Sales Force and Hubspot in the past, and Zoho is on par with them for a much lower cost.
Aspetti positivi:
Overall, it works very well. It is especially valuable to look at Zoho One, which offers a comprehensive set of tools for most of your CRM/ERP/Finance needs. Most features work out of the box, and there is easy customization for things that don't.
Aspetti negativi:
There are several areas where Zoho is behind other CRMs - for example managing multiple addresses, emails and phone numbers. While you can build solutions yourself, you shouldn't have to for basic needs. Also with integration for other Zoho products, it typically works well, but when there are issues it takes Zoho a long time to address them. They recently changed how CRM and Campaigns sync and the old way was much better, it feels like they didn't talk to users before doing it.
Alternative considerate: HubSpot CRM
Perché passare a Zoho CRM: Price and ability to upgrade to Zoho One in the future

Overly Complicated Interface
Commenti: Overall, our experience with Zoho was quite negative; it was difficult to use, which meant that a full changeover from Asana never really occurred, which, in turn, impeded its effectiveness as a CRM. Eventually switching to Freshworks was a breath of fresh air.
Aspetti positivi:
Zoho was the first CRM implemented at Chevron Editing, so I didn't have much of a benchmark to compare it to (previously, we'd used Asana for lead management and deal tracking). Having a proper CRM where we could easily keep track of all clients was incredibly helpful; from that perspective, Zoho's basic features around contact and account management were very useful.
Aspetti negativi:
The overly complicated interface and lack of easy integration led to us eventually switching away from Zoho. While I'm sure the convoluted layouts and feature-dense setups are useful for larger organisations, they weren't necessary for us.
Alternative considerate: HubSpot CRM
Perché passare a Zoho CRM: From memory, Zoho CRM was cheaper than HubSpot at the time of purchase.

Great CRM!
Commenti: Amazing product and a great experience. I was also very happy to see the analytics that pointed me in the right direction for next steps
Aspetti positivi:
I love the features and that it integrates perfectly into other zoho applications for a central management experience
Aspetti negativi:
Setting up SIP calling was a little challenging.
Alternative considerate: HubSpot CRM
Perché passare a Zoho CRM: Better range of features Intergration into full zoho suite
CRM is good, it's handy to count on the Zoho suite
Aspetti positivi:
The softwares is complex than Salesforce and it's easier to use. it's also much cheaper. We user over 15 products from the zoho suite and the experience is so seamless that I didn't noticed that we used so many. I used Salesforce for +7 years, it was uncomfortable to get used to Zoho, but it's been a positive surprise. I'm enjoying it a lot.
Aspetti negativi:
There are some limitations on building dashboards and reports. The interface isn't very modern.