Recensioni su Backstop

da Backstop Solutions Group

Valutazioni medie

  • Nel complesso
    4,3/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Servizio clienti
    4,5/5

Informazioni su Backstop

Backstop Solutions offre soluzioni di produttività basate sul cloud per società di investimenti istituzionali e gestori patrimoniali alternativi.

Ulteriori informazioni su Backstop

Stai visualizzando 36 recensioni

Andrew K.
Controller, CPA
Servizi finanziari, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/7/2020

"Backstop Review"

Commenti: The wide range of functionality is a good solution for various needs across different departments.

Vantaggi: This a good data aggregator for client information, history and data. The functionality servers a lot of different uses.

Inconvenienti: The ease of use and custom reporting is not intuitive and locating specific charts and data sets can sometimes be difficult.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/7/2020
Utente Verificato
Senior Product Manager
Servizi finanziari
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/7/2018

"Ready-to-use CRM with sensible extensibility"

Commenti: A cloud-based CRM to centrally store business contacts, collaterals, qualitative and quantitative data and share amongst different departments. Combing Report Builder, Excel Toolkit and API allows end-users to self-serve business intelligence.

Vantaggi: Backstop hits the sweet spot between features and extensibility. Out of the box, the platform meets 70-80% of our business requirements. Our firm fortunately has the know-how to use API and Excel Toolkit (ETK) to cover the last mile. Most importantly, the product team listens to its customers and continually enhances the platform based on our input. You would unlikely get such feedback loops from the likes of Salesforce, Oracle or Microsoft.

Inconvenienti: Compared to a CRM startup that has unlimited flexibility to innovate, Backstop may seem more mature and risk-averse. The UI/UX seems a little dated, and mobile-responsiveness and mobile app have room for improvements. The labeling of different data entry screens should be more standardized as well.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/7/2018
Utente Verificato
Sr. Research Analyst
Gestione degli investimenti, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    2/5
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/5/2019

"Mostly for reporting, needs improvement on analysis"

Commenti: Experience is overall positive, although the company does have serious issues that it needs to address to compete with other investment analysis softwares that exist. Interface / plugins need work.

Vantaggi: Strong in terms of accounting and tracking capeabilities

Inconvenienti: Interface is dated and it is not very strong on the investment analysis side. Comparability / plugins in excel often cause issues

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/5/2019
Kevin N.
Investor Relations
Servizi finanziari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/9/2018

"Backstop / InvestorBridge Review"

Commenti: My experience has been great thus far, the folks at Backstop have made the implementation process a breeze, they are always available for questions and assistance which is an invaluable part of being a Backstop client.

Vantaggi: Having a cloud based CRM with not only the functionality to store qualitative but also quantitative information is extremely helpful especially as a member of the investor relations team who is constantly servicing investors. Additionally, having the ability to have the CRM be the backdrop that feeds the investor portal is also great, having to only update one system saves time. The professional services team has been extremely helpful as we continue to implement new features.

Inconvenienti: Like any software there are limitations however Backstop does a great job at taking feedback and creating new features from that.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/9/2018
Utente Verificato
Senior Director - Operations and Administration
Gestione degli investimenti, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/8/2019

"Quality Product in a World with Many Competitors"

Commenti: Great tool for investment team to track meetings/calls as well as manage our massive database of documents. The team has always been willing to help with initiatives we have in the system and overall, my organization views Backstop as a central hub for much of our investment management work.

Vantaggi: Clean look, high quality search capability, strong reporting tools to extract data, very good customer support, Backstop team is always looking for ways to improve the software, overall the best CRM/document storage/high level investment management tool on the market

Inconvenienti: Still missing some vital Private Equity components, still lacking in cash management functionality, far behind in mobile app technology, would like to see more analytical capabilities rather than just high level investment information

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/8/2019
Vivian Z.
Client Portfolio Management Associate
Gestione degli investimenti, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/9/2019

"Great CRM software"

Commenti: Satisfied. The software is developing rapidly to meet clients' needs.

Vantaggi: Designed for investment management companies. Reports and layouts are very customizable.

Inconvenienti: The fund/account structure/logic is designed for U.S. clients mostly which are not all applicable for Canadian users.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/9/2019
Heather K.
Investor Relations
Servizi finanziari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/5/2019

"Good software - lots of training required."

Vantaggi: The flexibility of the software is a great feature - the ability to customize reports and layouts to suit our business has proven very helpful.

Inconvenienti: The flexibility of the software can also make things incredibly complicated and difficult to use at times. I'm the official 'power user' of the group - and have got to that position after attending conference, watching videos, and going to Backstop seminars. However - the rest of our group hasn't had the time or the mandate to do so, and it can be time-consuming for them to try to figure out some issues. I don't think that it's a very intuitive system to use at times (until you learn how it works), and that has presented some challenges.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/5/2019
Maria S.
Client Services Manager
Servizi finanziari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/9/2018

"Backstop and Backstop Portal"

Commenti: Prior to using Portal we emailed all investor documents individually, now we disseminate documents to investors through Backstop Portal and use it as our website host. Backstop CRM is how we track opportunities, investors, send out emails and keep track of events. Having one system to do so many tasks makes life much easier.

Vantaggi: Simple, easy to use, can be customized to fit the needs of the organization. Support is outstanding. Definitely the best of the dozen CRM/portal systems I've used over a 20+ year career in Finance.

Inconvenienti: Reporting is still a bit slow and cumbersome.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/9/2018
Utente Verificato
Senior Manager Pension Investments
Stampa, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/9/2019

"Backstop Review"

Vantaggi: Easy to use software that is very customizable. We utilize a balanced combo of out of the box features along with unique layouts to track tasks that are more specific to us. Backstop's staff and support teams are great. They are always willing to go the extra mile to solve an issue.

Inconvenienti: Reporting can be a little onerous with the sheer volume of reportable data. There is a learning curve and a little extra effort required to get the reporting to meet your needs.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/9/2019
Utente Verificato
Operations and Compliance Associate
Gestione degli investimenti, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/5/2019

"Backstop for a Small Hedge Fund"

Commenti: With Backstop, we are able to track our investor relations work with ease. In addition, customer feedback is very important and the support team is extremely responsive and supportive.

Vantaggi: Backstop is very useful for storing information regarding investors and their accounts. There are many useful webinars as well as training documents and videos that have assisted me in learning what Backstop offers. We are able to distribute documents through the investor portal which saves us time and makes things easy and efficient. Backstop is customizable, cloud-based and contains features that we can use to cater to our own needs as a company.

Inconvenienti: Some features still lack a bit of clarity. I am still trying to learn how to build an efficient report. It can sometimes be a slower process than I would like.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/5/2019
Utente Verificato
Director of Investor Relations & Business Development
Servizi finanziari, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/9/2018

"Backstop Review"

Commenti: Backstop has been my preferred CRM at four different institutions I have worked at over the past 10 years. It is very intuitive and user-friendly. The sales/support team will work with you for any bespoke request and will help you customize the product to fit your firm and team's optimal needs.

Vantaggi: Backstop is extremely customizable and therefore can meet every clients' needs. The platform is very helpful for centralizing all existing and prospective client information.

Inconvenienti: I am not an active user of the Investor Bridge but in demo, did not find that to be very good.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/9/2018
Chris N.
CTO
Gestione degli investimenti, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/9/2018

"Small Hedge Fund uses Backstop"

Commenti: Great for tracking fundraising process. Simple and easy to use. We selected Backstop about a year ago after a very thorough search of all FinTec CRM Systems, including Dynamo, Imagineer and many others. Backstop was the clear winner.

Vantaggi: Excellent support on Setup. Easily able to import/create contacts, organizations and opportunities. Import/Export capabilities are good. Security options (2FA, SSO, IP locking) are excellent, and admin capabilities are very strong. Import meetings/notes from Outlook useful.

Inconvenienti: Reporting is a bit cumbersome and slow. Customization is limited. Email integration created a huge headache, but was solved quickly. Outlook and Excel add-ins crash occasionally

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/9/2018
Jose S.
CFO
Gestione degli investimenti, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/8/2019

"Single Family Office - Portfolio Management and Investor Reporting"

Commenti: I have been a user for almost 6 years now and I have been the software improved dramatically. They never stop innovating with the end user in mind.

Vantaggi: Analytical tools are great. The software is also very flexible and allows for individual customization of many items.

Inconvenienti: The reporting engine is a bit outdated and the least user friendly part of the software. My understanding is they are working on a new reporting engine and we should see improvement soon.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/8/2019
Utente Verificato
Investment Analyst
Gestione degli investimenti, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/8/2019

"Excellent CRM Platform!"

Commenti: Overall, I am very pleased with the platform. Our team has come to use it in-depth and daily!

Vantaggi: Backstop is a central hub for all of our relationships and reporting. The system is very easy to use, customizable, very robust, and the excel add-ins allow us to build sophisticated reports to match our daily needs and wants.

Inconvenienti: While the platform overall is very customizable, there are certain aspects that aren't. For example, the opportunities section under the organization comes standard, and some of the information is irrelevant to use.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/8/2019
Gina D.
Investor Relations
Gestione degli investimenti, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/10/2018

"Backstop Review"

Commenti: The customer service for Backstop is top notch. Everyone is eager to assist with questions or concerns. Their coffee break sessions are helpful tutorials to stay fresh on new features.

Vantaggi: This is an excellent software to track and monitor investor activity, communications, and account flows.

Inconvenienti: Because the software is so customizable, it takes time to build some of the reports.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/10/2018
Utente Verificato
Investments Manager
Servizi finanziari, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/8/2019

"Backstop Streamlines Team Communication"

Vantaggi: Backstop allows us to streamline our communication as allocators, with the ability to upload notes, files and documents in a systematic way.

Inconvenienti: It is a very powerful piece of software; there is a lot Backstop is capable of that we aren't taking advantage of. It takes a lot of time to get the most use out of the software.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/8/2019
Kelsey V.
Legal & Compliance Coordinator
Gestione degli investimenti, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/9/2019

"Always Improving"

Commenti: Great. Responsive and professional team that always seems to be working!

Vantaggi: The effort BS puts in to customize and update our version of the software to make sure it is as user-friendly as possible and always expanding for more use purposes.

Inconvenienti: Updates seem to affect other components of the software that are not intended. When updates are made, it would be ideal that a little bubble pops up to say "this is new" to ensure the new options are utilized/made known.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/9/2019
Utente Verificato
CFO
Gestione degli investimenti, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/8/2019

"I've worked in this product for 8 years and am still happy."

Commenti: We are happy with this service and see no reason to change.

Vantaggi: This software is a great value compared to other products available.

Inconvenienti: When an update to the software is needed it can take a long time to receive an update.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/8/2019
Nicholas F.
Investment Consulting Analyst
Servizi finanziari, 10.001+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/9/2019

"Backstop for Investment Consulting"

Vantaggi: A great place to store vehicle and account information. We export these daily in order to know what primary keys and accounst ahve already been set up. Allows us to effectively sort through this data.

Inconvenienti: Navigation can be difficult. Sometimes I struggle to navigate the links between clients plans and vehicles.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/9/2019
Ashley A.
administrative assistant
Servizi finanziari, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/8/2019

"Easy to Use"

Vantaggi: It is easy to use plugin in email. I can easily send my email information straight into the software.

Inconvenienti: I haven't had any problems with the product.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/8/2019
Utente Verificato
Investment Consultant
Servizi finanziari, 10.001+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/8/2019

"Backstop Review"

Vantaggi: All the information is always made clear and readily available.

Inconvenienti: The run time is slow compared to alternatives which only provide simpler services.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/8/2019
Yossi S.
analyst
Servizi finanziari, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/8/2019

"Backstop review"

Commenti: Positive.

Vantaggi: Backstop is to commended on its ease of use.

Inconvenienti: Nothing immediate springs to mind regarding what i like least about it.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/8/2019
Julius C.
Investment Analyst
Amministrazione pubblica, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/8/2019

"Great product"

Commenti: It has been great

Vantaggi: Any changes and/or updates made are instantly reflected upon updating the website as well as various risk & return reports

Inconvenienti: More standardized risk and return performance reports

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/8/2019
Michael S.
Head of Business Development
Raccolta di fondi, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/5/2019

"Backstop Review"

Vantaggi: The site is easy to navigate and you are able to run reports and track investor communication.

Inconvenienti: the site seems a little outdated and not as sleek or user friendly as competitors.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/5/2019
Utente Verificato
Partner Relations Associate
Servizi finanziari, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/5/2019

"Extremely Impressive Software"

Commenti: I always have had a good experience with Backstop; both the software and customer service. Backstop really has allowed our firm to track everything necessary. Our representatives at Backstop have always been extremely helpful and enjoy speaking with them regularly about new features and updates to the system.

Vantaggi: Overall maneuverability. The layout of the software makes sense. It's one of those situations where you login and as soon as you begin working with the software, you get the sense that you've already been using the software for years.

Inconvenienti: Reporting Functionality. The reporting functionality is extremely comprehensive, thus creating an increase in difficulty. There are so many fields to choose from, sometimes you are lost.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/5/2019