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Informazioni su Zoho Desk

Metti il servizio clienti al centro della tua azienda. Rendi gli agenti più produttivi, i manager più incisivi e i clienti più autonomi.

Ulteriori informazioni su Zoho Desk

Aspetti positivi:

The integration between other Zoho tools, blueprint capabilities with building workflow, ease of assigning tickets to techs, remote access option directly through the tickets.

Aspetti negativi:

No alerts to end user when the ticket is passed from one agent to the next.

Valutazioni di Zoho Desk

Punteggio medio

Facilità d'uso
4,4
Servizio clienti
4,3
Caratteristiche
4,5
Rapporto qualità-prezzo
4,5

Lo consiglieresti?

8,5/10

Zoho Desk ha una valutazione complessiva di 4,5 stelle su 5, calcolata sulla base di 2.144 recensioni degli utenti di Capterra.

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Filtra le recensioni (2.144)

Derek
Derek
CEO
Utente LinkedIn Verificato
Gestione di organizzazioni non profit, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

A great tool for managing your brand and supporting customers

3,0 3 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Alessio
Alessio
IT Manager (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Elettronica di consumo, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

HUB per la gestione helpdesk

4,0 11 mesi fa

Aspetti positivi:

Il vantaggio principale è quello di poter far confluire le segnalazioni dei nostri utenti all'interno di un'unica piattaforma e di poterle categorizzare al fine di analizzare e migliorare il servizio di assistenza interna.

Aspetti negativi:

L'interfaccia web a volte risulta un pò lenta e macchinosa.

Alternative considerate: Zendesk Suite

Perché passare a Zoho Desk: Principalmente per il pricing vantaggioso in relazione alle funzionalità offerte.

Monica
Agente di viaggio (Italia)
Tempo libero, viaggi e turismo, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Ottimo rapporto qualità prezzo

5,0 anno scorso

Commenti: Mi permette una gestione a 360° dei miei strumenti di lavoro soliti che mi facilita di gran lunga il lavoro , dandomi la possibilità di personalizzare il tutto secondo le mie esigenze senza stravolgere troppo le mie abitudini

Aspetti positivi:

Facilità gestionale, di facile utilizzo, possibilità di personalizzazione di facile apprendimento

Aspetti negativi:

Nulla. Non ho nulla da lamentare in merito al software

Riccardo
Commerciale (Italia)
Elettronica di consumo, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Buon prodotto per la gestione dei ticket

4,0 anno scorso

Commenti: Cercavamo un software per gestire i ticket di assistenza provenienti dai nostri clienti e avevamo bisogno di qualcosa che fosse completo e permettesse di gestire sia le chiamate che i ticket online e convogliare tutto in un unico contenitore. Zoho è il prodotto che abbiamo preferito.

Aspetti positivi:

interfaccia grafica semplice ed intuitiva, velocità di utilizzo, completezza delle funzioni, possibilità di interagire e scambiarsi messaggi e ticket tra più utenti aziendali.

Aspetti negativi:

Un pò complesso da utilizzare e molte guide non sono in lingua italiana

Andrea
Manager (Italia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Un ottimo prodotto per chi ha capacità di gestirlo

4,0 9 mesi fa

Aspetti positivi:

gestione dei case e interconnessione con gli altri moduli

Aspetti negativi:

latenze frequenti, poca customizzazione

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Intrattenimento, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Necessario per migliorare l'organizzazione

4,0 10 mesi fa

Aspetti positivi:

- La chiarezza dell'interfaccia.- La divisione dei ticket su stato.- La possibilità di personalizzazione grafica e dei flussi di lavoro.

Aspetti negativi:

- Tanti rallentamenti, specialmente tramite la nuova interfaccia

Lorenzo
Mr (Italia)
Produzione di apparecchi elettrici/elettronici, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Buon sistema a prima vista

4,0 4 anni fa

Aspetti positivi:

Sistema integrato con Zoho CRM già in uso presso l'Azienda

Aspetti negativi:

Abbiamo ancora testato poco il sistema.

Rita
Agricoltura (Italia)
Agricoltura, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Utile e funzionale

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Che puoi parlare in tempo reale con le varie aziende o persone

Aspetti negativi:

Che non é molto conosciuto, quindi pochi lo hanno

Ilaria
Project leader (Italia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Gestione helpdesk completa

4,0 5 mesi fa

Aspetti positivi:

Facile da utilizzare e gestire in tempo reale i ticket online per il supporto clienti

Aspetti negativi:

Poco personalizzabile e supporto al monitoraggio

Samuele
Studente (Italia)
Banche di investimento, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Zoho Desk

4,0 anno scorso

Commenti: Nel complesso però la mia esperienza con Zoho desk è stata più che buona

Aspetti positivi:

Il software presenta molti servizi e risulta quindi utile sia per le aziende che per liberi professionisti. Personalmente utilizzo maggiormente le piattaforme cloud che rende disponibili Zoho Desk.

Aspetti negativi:

Il problema che ho trovato fin’ora con Zoho Desk è stata l’interfaccia con l’utente che risulta complicata ed ha bisogno di assistenza per essere utilizzata

Samuele
Samuele
IT manager (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

La soluzione completa per l’assistenza clienti

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

La gestione dei ticket è fatta molto bene, la configurazione iniziale è molto veloce, e ti permette di esser operativo in pochissimo tempo

Aspetti negativi:

Il costo per utente potrebbe essere un po’ più basso

Pasquale
Dipendente (Italia)
Prodotti alimentari e bevande, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Scrivania zoho

5,0 anno scorso

Commenti: Una buona esperienza

Aspetti positivi:

Software molto veloce e facile da usare

Aspetti negativi:

Il software non presenta problemi e gira bene

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Zoho Desk: ottimo software di help desk, facile da utilizzare

5,0 anno scorso

Commenti: Esperienza positiva

Aspetti positivi:

Facile, intuitivo, veloce, può essere una buona soluzione per chi non ha molto tempo per la formazione

Aspetti negativi:

Prezzo e forse piuttosto semplice nel suo complesso come esperienza di utilizzo

Sarah
Sarah
System Administrator (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

The gold standard in customer service!

5,0 2 anni fa

Commenti: Invaluable progress has been made in facilitating communication. Helping us more effectively assist and guide customers who have questions or concerns about our offerings. Because of the faster resolution of customer issues, we have also seen a rise of at least 10% in the number of new customers requesting our services.

Aspetti positivi:

Currently, we're using the Zoho Desk application to aid our customers and foster deeper connections between our products and services. And in this way, we can speed up the resolution of any issues or complaints our users may have inside the service.

Aspetti negativi:

If we were using an issue tracking application, the ability to drag and drop items across categories would be really helpful. To my knowledge, the ability to receive and transmit voice memos has also been introduced. What you propose is novel in the extreme.

Allan
Head of Information Security (Australia)
Gestione formativa, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

A great start to a ticketing system

5,0 2 mesi fa

Commenti: It is a good experience for the price point.

Aspetti positivi:

It's very simple to use and has heaps of powerful features

Aspetti negativi:

There are missing "complex workflows" that would make our teams life easier

Matt
Owner (UK)
Software informatici, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Zoho Desk isn't a favourite option of mine, but it works.

3,0 2 anni fa

Commenti: Zoho Desk is a great tool with many features, it seems some features may need ironing out or better documenting but otherwise it is a very useful tool that could be extremely valuable to many businesses in all different industries and niches. It is perfect for anyone who just wants a simple email ticketing solution but for those wanting to use the help desk knowledgebase solutions you may want to set aside some time to fully understand how it works and how to best use it.

Aspetti positivi:

Zoho Desk offers a range of tools to make sure that customer success rates are high. Their self service options are empowering and wouldn't be possible without their awesome ticketing tools which allow for agents to identify regular questions and support individual customers in a per-user tailored way. Being able to receive tickets in many different ways is also a great feature enabling customers to contact us in many different ways and always get the same level of support from the same great knowledgeable team. The ability to send branded emails directly from Zoho Desk with correct SPF records to keep the email safe is also a great feature that I couldn't be without.

Aspetti negativi:

Unfortunately the creation and customisation of the help desk and the posts within it come across as difficult to create and maintain even from the perspective of someone working in computer software. It is unclear what features are available for this and how they should be used to create a perfect self-service help desk to enable customers to get help immediately and free up time for agents to answer more complex and user specific problems.

Alternative considerate: Freshdesk, HubSpot CRM e Zendesk Suite

Perché passare a Zoho Desk: I was already a Zoho Mail user and it made sense to me to try to use all tools by the same company to keep everything more simple and make connecting two tools easier. This also meant less account creations and such.

Enrico
Customer Service Manager (USA)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

My Experience With Zoho Desk

5,0 2 mesi fa

Aspetti positivi:

I like the knowledge management features It comes with amazing help desk support features

Aspetti negativi:

Zoho Desk has been great and no issues yet.

Armando
Client Success Manager (Messico)
Studi legali, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

My experience with Desk

5,0 2 mesi fa

Aspetti positivi:

We use Zoho Desk on a daily basis for several projects and to cover different needs and all I gotta say is that it is a ''must have'' app for most businesses. The adaptability, connectivity with other apps, ease of use, and configuration simply exceed expectations.

Aspetti negativi:

Zoho is constantly updating and making changes to their APIs without giving any notice, and sometimes this causes unexpected disconnections that affect operations.

Bolortuya
Business Operations Manager (Canada)
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Zoho review

3,0 5 mesi fa

Aspetti positivi:

Zoho is priced accordingly, it's not too expensive and it does have a variety of other/supporting services to compliment the full all one system.

Aspetti negativi:

Unfortunately the system was not user friendly, company users spent too much time trying to figure out the system and gave up in using it.

Leroy
IT (Panama)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Zoho Desk all in one help desk

5,0 4 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

This is the perfect suite for supporting clients, with multiple integrations for chat, CRM, and other communication channels.

Aspetti negativi:

In the customer section, segments are needed for criteria with domain email or business or home clients.

VEERESH
Snr Manager (India)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

One stop solution for your daily Impact operations

5,0 mese scorso Nuova

Aspetti positivi:

User interface and the user experience is good compared to other CRM tools

Aspetti negativi:

support is zero if at all i want to talk to the team

Murat
CEO (USA)
Dispositivi medici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Highly recommended

4,0 2 mesi fa

Commenti: It is useful. Serves it purpose welll. Great suppport from Zoho.

Aspetti positivi:

Full featured support and ticketing system for excellent price.

Aspetti negativi:

Like many Zoho products, they are stand alone and integration between Other ZOHo products and Desk is not ideal.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Salute, benessere e fitness, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

Zoho Desk is pretty Good

5,0 2 mesi fa

Commenti: Very good to use and easy to maanage, reports have to be better structured.

Aspetti positivi:

Easy to use and comfortable user interface.

Aspetti negativi:

Limited in free version and i needed to test its features.

Umang
Sr Director Data and Systems (USA)
Gestione di organizzazioni non profit, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

One of the best investments for our organization

5,0 4 anni fa

Commenti: Great - and their customer service is great as well.

Aspetti positivi:

We got this software after using another vendor for about two years. During that time we learned what our needs were and had Zoho Desk on our shortlist. The criteria that we used was: + Easily integrate into the Knowledge Base (KB) + KB easily integrates into tickets + Tickets can be handled by multiple departments and permissions can be restricted to those departments + Single Sign On (SSO) integration for customers + A robust API + ASAP(TM?) integration that we can dump onto our website, which allows us to point directly to a particular page in the KB + A good mobile app (I personally use it on the iPhone) + Customizable reporting ~ A semi-workaround to integrate with Github (via Zoho Project) We're looking forward to Guided Conversations that's in development right now We look forward to additional releases

Aspetti negativi:

It can sometimes get too bloated on your browser because it has a lot of data under the hood, and search can be finicky at times - but it's quite manageable. The above would not impact me choosing this platform again.

Alternative considerate: Jira

Perché scegliere Zoho Desk: It was a barebones system that came with GoToAssist - and we knew that going in. We decided to use it for a period of time before figuring out what our needs were and what was missing before making the switch - so we could make an informed decision.

Perché passare a Zoho Desk: We would have had to self-host and also get Confluence since we are a non-profit. Did not want to do our own management. Also - our audience may get confused with the navigation.

Shivam
Executive (India)
Reclutamento e selezione del personale, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

The best Ticket dealing with stage that is a business fundamental device"

4,0 anno scorso

Commenti: Many highlights and various ways of communicating with potential client base. As a web engineer, coordinating it into my site was shockingly simple and smooth. We see a ton of potential for smoothing out our deals cycle decreasing information section errands while having the option to arrive at additional clients consistently, without the requirement for a meddlesome contact structure and call that a ton of the more youthful customers are staying away from in these business sectors.

Aspetti positivi:

There is no Work area application for Zoho Work area, a vital missing element. The alternate route symbol for Late things might have been set better, perhaps in the top header menu rather than in the footer. The footer menu should be more noticeable, as it is unrecognizable on more modest size screens.

Aspetti negativi:

The easy to use android and IOS applications are one of the most outstanding elements of Zoho Work area, which I like the most. Different highlights which I likewise respect are-It furnishes a basic gadget code with a couple of snaps once you choose to coordinate it with your site or application; you can undoubtedly follow your tickets in general and specialists from the dashboard interface; you can embed labels with each pass to bunch them into explicit classifications for examination and investigating.

Alternative considerate: Bitrix24

Perché passare a Zoho Desk: We were at that point involving Zoho for their salesIQ so we know its a strong stage. I was dazzled with the combination to our exisiting frameworks ( I have right now sent it on a test site, hoping to go live presently)The tagging framework is fantastic and permits a decent level of customisation. There is additionally less time engaged with going live rather than similar frameworks presented by Engagebay or utilizing power computerize on Office.The CRM abilities are the ideal good to beat all for us, yet we haven't utilized this capability a lot as of now.The folks additionally have great instructional exercises accessible, which responded to a large portion of my inquiries, so I have not needed to connect with help (yet).

Lillian
Lillian
Human Resources Generalist (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Ospedali e sistemi sanitari, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Zoho Desk makes troubleshooting and customer service easy

4,0 anno scorso

Commenti: Zoho Desk is now being utilized by our customer success and professional developers, and has helped us keep track of all the questions and concerns raised by our existing clientele and respond to them as quickly as possible.

Aspetti positivi:

We've incorporated Zoho Desk into our web app so that our existing customers can submit issues detailing the issue they're having and including screenshots and a description of the process they went through to get there.

Aspetti negativi:

There is a critical lack of functionality in Zoho Desk due to the lack of a desktop application. The Recent tab's quick access icon might have been positioned more conveniently, perhaps in the main header menu as opposed to the footer.