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Informazioni su Zoho Mail

Zoho Mail è un servizio di hosting e-mail sicuro per le aziende. Permette all'intera organizzazione di comunicare e collaborare in maniera sicura.

Ulteriori informazioni su Zoho Mail

Aspetti positivi:

Zoho Main is easy to implement and very stable. Their support team also responds to tickets quickly.

Aspetti negativi:

So you need the desktop after all. I rely on desktop anyway but it is shocking that in this day and age, Zoho does not get mobile experience right.

Valutazioni di Zoho Mail

Punteggio medio

Facilità d'uso
4,4
Servizio clienti
4,4
Caratteristiche
4,4
Rapporto qualità-prezzo
4,6

Lo consiglieresti?

8,7/10

Zoho Mail ha una valutazione complessiva di 4,5 stelle su 5, calcolata sulla base di 1.019 recensioni degli utenti di Capterra.

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Filtra le recensioni (1.019)

Philip
Philip
Owner
Utente LinkedIn Verificato
Mezzi di comunicazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Zoho Mail is a powerful solution, but it can be a bit tricky

5,0 3 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
domenico
dott. (Italia)
Contabilità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

soddisfazione

4,0 anno scorso

Commenti: buona

Aspetti positivi:

la celerità di consultazione nella fase di apertura

Aspetti negativi:

si blocca appena mandi più mail e li segnala come spam

Francesco
libero professionista (Italia)
Istruzione primaria/secondaria, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Ottimo

4,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Trovo che sia un'ottima piattaforma, abbastanza completa e facile da utilizzare per quanto riguarda la gestione delle mail e simili. Molto facile e veloce e la versione gratuita è abbastanza completa, ricca di funzionalità.

Aspetti negativi:

Non ho riscontrato alcun inconveniente nell'uso di Zoho mail, per l'uso che ne faccio

Letizia
Letizia
UI Designer (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Graphic Design, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Ottimo client

4,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

La facilità si utilizzo del client di posta

Aspetti negativi:

Si potrebbe migliore l’usabilità lato utente

Samuele
Samuele
IT Manager (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Un'ottima alternativa a piattaforme più blasonate

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Un sistema veramente completo, ha tutto quello che serve per la gestione delle email, in più è possibile utilizzare il proprio dominio a costo zero

Aspetti negativi:

nulla di particolare, veramente fatto bene

Luca
Chinesiologo (Italia)
Sport, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Non il massimo

3,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

E' possibile creare email a tutte le persone coinvolte in un lavoro di gruppo così da aggiornarle in maniera facile e veloce

Aspetti negativi:

L'interfaccia iniziale per l'utente e molto scadente inoltre i servizio di blocco spam non è al top e infine non è così intuitivo impostare alcune funzionalità che il software.

Christopher
Christopher
Computer technician (Canada)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

The best professional email service to start

5,0 anno scorso

Commenti: Very good, first setup was very easy because they have instructions for most domain registrars in their help pages.

Aspetti positivi:

Their free plan is the best way to start with a professionnal email.

Aspetti negativi:

Since the professionnal email is hosted on Zoho, it can't be used in android apps like Gmail. However their Zoho Mail app for android works great and I really like it.

Rahul
Assitant Manager - Digital Marketing (India)
Produzione di apparecchi elettrici/elettronici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
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Effortless Email Migration from Rediff Mail to Zoho Mail comes with native beautifully designed Mobile App

4,0 4 mesi fa

Commenti: Managing organizational email has become a breeze with Zoho Mail's centralized Admin console. I can confidently say that Zoho Mail is one of the best email service providers.

Aspetti positivi:

When I joined my organization, we were using Rediff mail, which had many security issues and didn't have native mobile access. So, we decided to move from Rediff mail. The whole process to Zoho Mail was seamless. Domain customization setup was extremely easy with no data loss. additionally, my team can use their email on their smartphone.

Aspetti negativi:

Some of the more advanced functionalities are only available in the higher-tier plans for which you have to spend more. However, the basic features of the Mail Lite Plan of Zohomail still provide everything you need for effective communication and management.

Insoo
CTO (Corea del Sud)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

My go-to email hosting service

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: Looks very professional but still very easy to setup and use.

Aspetti positivi:

Very intuitive and easy to setup my 1st corporate email account. And its free-tier is only available for web-based UI, but still wonderful!

Aspetti negativi:

By now, nothing to complain. If IMAP/POP is available for the free-tier, it would be perfect.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

A reasonable email client

3,0 11 mesi fa

Aspetti positivi:

Zoho functions well at its core, it fulfills the minimums for whats required.

Aspetti negativi:

Very difficult to setup with external softwares, they are focused on keeping you within their own ecosystem, CRM etc. This is paywalled and a detriment to their product.

Frank
OPS Director (Messico)
Telecomunicazioni, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
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Stop looking elsewhere, start growing today!

5,0 4 mesi fa

Commenti: I use it on various domains. Helps me stay on top of my game and my business grows thanks to Zoho Mail.

Aspetti positivi:

Easy to set up, manually or through their wizards: you´ve got this!

Aspetti negativi:

Honestly, I have not 1 single complaint.

Geoff
CEO (Sudafrica)
Servizi ai consumatori, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Excellent business-level control of Email

5,0 4 mesi fa

Aspetti positivi:

Easy full control of all accounts. Great Security features.

Aspetti negativi:

Nothing really. A Linux app would be nice.

Manjula
Lead Developer (Sri Lanka)
Servizi e tecnologie dell'informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great email service

5,0 3 mesi fa

Aspetti positivi:

great email service. wish I have more free space as we are small business cannot afford a paying packages.

Aspetti negativi:

web interface getting slow sometimes. otherwise no issue.

Shunmuganathan
Proprietor (India)
Beni di consumo, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Dependable email hosting

5,0 4 mesi fa

Commenti: Great. Long time back, (15 years) I used Zoho mail for a friend. That time itself, they provided free service with best options

Aspetti positivi:

a honest email service. dependable service

Aspetti negativi:

All seems good. Now only started using.

Christine
writer (Australia)
Scrittura e attività redazionali, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
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great service

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: great service thank you, zoho email service

Aspetti positivi:

great service and well set out, Thank you

Aspetti negativi:

Not having issues corrected because I am not a premium client

Aslam
CO-FOUNDER (Emirati Arabi Uniti)
Servizi e tecnologie dell'informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
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New user feedback

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: It was overall good experience. I would highly recommend using for small business running with less budget.

Aspetti positivi:

Free trial for small business. Easy to setup and access.

Aspetti negativi:

If at least for one-month IMPA/POP are given for trial, it will help to decide good to go will of users.

Truong
Researcher (Vietnam)
Gestione di organizzazioni non profit, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
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It;s good and worthy using Zoho Mail

5,0 5 mesi fa

Commenti: It's a bit challenging at first, then things go smoothly, when I het used to with the system.

Aspetti positivi:

Visually- convenient tracking emails with three columns

Aspetti negativi:

The email and administrative functions (mail-admin and domain management) are not in the same interface, I have to browse two websites. I was confused setting up domain. More on-site instructions (while setting up email) be provided to user, for example, when I log-in Zoho the first time with my own domain email, it instructs me something like "a password has been sent to your email for your login". I could not log-in because I have terminated my email service before.

Adeniran
I.T Administrator (Nigeria)
Esternalizzazione/Delocalizzazione, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
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My Experience With Zoho

5,0 7 mesi fa

Aspetti positivi:

The integration and ease of use, bringing in my other team as an administrator, and managing their workspace from my admin console, I'd say, are top-notch, whereby I could assign passwords and others to my team.

Aspetti negativi:

Currently, Zoho has been meeting my email security and management needs, and their is nothing not to love about it.

Ruben
Owner (Canada)
Proprietà immobiliari, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
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Its a mailbox, it does the job

3,0 7 mesi fa

Commenti: It's okay. I don't especially love the program and to be honest, I'm so used to the google mail and intuitiveness of the application that it just becomes second nature to me.

Aspetti positivi:

I honestly think that most mailbox apps are similar. I went from using an older system to this, and to be honest, it's very similar.

Aspetti negativi:

I feel like most mailbox programs are similar in style. Nothing exciting, some work better than others. This one seems to be fine.

Vlad
Head of Digital (UK)
Salute, benessere e fitness, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Zoho has played a huge part in my business ventures for the past 4 years.

5,0 anno scorso

Commenti: Amazing

Aspetti positivi:

I have built 5 companies in the past 4 years. For each one, I have used Zoho and have utilised different products including Mail, Inventory Manager, the HR platform and more. It is amazing how seamless the intergration between these products is and how user friendly the platform is, providing what seems like hundreds of different products. Although I have a technical background, many of my employees do not and yet they can manage customising and setting up new domains fine. Zoho will always have my heart!

Aspetti negativi:

Nothing really, at points it might be frustrating when I make mistakes in integration setups, but this is on me haha.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Contabilità, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Best Free Company Email Software

5,0 anno scorso

Commenti: I highly recommend this software. Its easy to use and has all the features of a top rate email software even with the free version.

Aspetti positivi:

It always for easy management of company team email accounts

Aspetti negativi:

Storage is limited in the free version. I am not sure if there is a feature to backup emails off the zoho server which would be an excellent solution to this issue.

Matthew
Consultant (USA)
Telecomunicazioni, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Cost-effective email domain provider with loads of features and third-party integrations

4,0 5 mesi fa

Commenti: I have used Zoho Mail for over two years as an email domain provider for my part-time IT consulting business. After paying only 16 dollars a year for an email domain, I expected an inferior product. After months of continuous use, I realized I was getting a bargain. Their platform is quite robust, considering you are given many integration options, both white-label and third-party.

Aspetti positivi:

I am fond of the simplicity of the user interface, and how easy it is to navigate all the features and functionality of the platform such as creating and reading emails, syncing events to your calendar, and accessing the host of white-label features and third-party integrations that allow you to sync it with your other business systems like Google Workspace or Microsoft 365. The $16 annual price tag for a starter account is a wise choice in today's marketplace, making it perfect for any budget-conscious entrepreneur looking for a quality email domain provider that can also be coupled with a robust and cost-effective CRM.

Aspetti negativi:

I couldn't find any drawbacks for my particular use case, only it would be nice to see some visual or functional updates in the future. The GUI, although easy to navigate, is not visually appealing.

Noah
Noah
Owner (Nuova Zelanda)
Utente LinkedIn Verificato
Fotografia, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Favourite Email Client

5,0 10 mesi fa

Aspetti positivi:

I like that I can set up businesses with 5 free domains at no expense to myself.

Aspetti negativi:

I don't like the layout the most and how when I use it on my laptop screen and have multiple tabs open it cuts even the first one off.

Liezel Jane
Finance Officer (Filippine)
Servizi ai consumatori, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Zoho Mail Review

5,0 10 mesi fa

Commenti: User-Friendly Interface. Can set reminders to follow up on emails that require further action or attention

Aspetti positivi:

I find it intuitive to navigate. Appreciate the responsiveness and helpfulness of the support team in addressing their queries and issues.

Aspetti negativi:

Still figuring out Cons. I am a new user

Palitha
Managing Director (Sri Lanka)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Review from Geospatial Lanka

5,0 3 mesi fa

Commenti: Zho Mail is a good package which meets almost all communication the needs of a comapny

Aspetti positivi:

Easy to use and the variety of options given

Aspetti negativi:

Nothing. It looks perfect to me as I have been using Zoho Mail for years now.

Victoria
Victoria
Chief Risk Officer (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Industria farmaceutica, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Excellent mail management tool.

5,0 anno scorso

Commenti: I have been using Zoho Mail for a long time because it provides me with an excellent service for managing my emails.It allows me to keep my inbox free of unwanted emails with a fast and powerful detection system.It also provides me with antivirus protection that helps me eliminate any threats that may exist.It helps me manage my emails better by allowing me to share them in a real-time chat conversation.

Aspetti positivi:

It is a tool that helps me get organized and allows me to work directly with other people.With its integrated calendar, it allows me to manage and schedule appointments, work meetings and important events.The undo function is very useful, it allows me to recover emails sent by mistake.It provides filters to store emails in specific folders to make them easier to find.

Aspetti negativi:

In the years that I have been using Zoho Mail, it has not caused me any problems, it has always worked very well with all its available features.