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Informazioni su Amazon Chime

Soluzione online per conferenze web e gestione delle riunioni con check-in facile per mostrare chi partecipa alle riunioni.

Ulteriori informazioni su Amazon Chime

Aspetti positivi:

It allows to have calls with up to 100 people, and the sound and video quality is very good. Even in calls with a lot of people.

Aspetti negativi:

Chime has no option to set it up as a default.

Valutazioni di Amazon Chime

Punteggio medio

Facilità d'uso
4,3
Servizio clienti
4,2
Caratteristiche
4,3
Rapporto qualità-prezzo
4,2

Lo consiglieresti?

8,0/ 10

Amazon Chime ha una valutazione complessiva di 4,4 stelle su 5, calcolata sulla base di 126 recensioni degli utenti di Capterra.

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Filtra le recensioni (126)

Daniele
Program Manager (Italia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Molto basico eppure un po' "pesante"

3,0 2 anni fa

Commenti: Sicuramente un upgrade rispetto alla precedente piattaforma che usavamo e ad altre sul mercato (es. Teams e Skype), ma c'è ampio margine di miglioramento.

Aspetti positivi:

E' un sistema di chat molto base, ma che fa il suo lavoro in maniera decente. La versione mobile è molto valida, e il sistema tollfree (possibilità di connettersi tramite numero alle call) è senza dubbio un valore aggiunto per qualsiasi situazione in cui vi siano problemi tecnici.

Aspetti negativi:

"Alleggerire" il sistema (soprattutto per le funzionalità che ha) sarebbe una ottima cosa, anche perché spessissimo il software si 'pianta' soprattutto quando si entra in call. Allo stesso modo, assorbe un sacco di connessione!Sarebbe ottimo avere anche una funzionalità "collaborativa" di screensharing dando la possibilità agli utenti di poter intervenire o marcare lo schermo ad esempio. Più integrazione con altri prodotti AWS (es. S3 sarebbe ottima).Gli status purtroppo si "piantano" molto spesso. Si appare offline quando non lo si è.

Geremia
PM (Slovacchia)
Beni di consumo, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Ottimo software aziendale per chat e meeting

5,0 2 anni fa

Commenti: La mia esperienza è stata molto buona, il siftware ora è maturo ma la mancanza dell'opzione per eliminare le chat è una spada a doppio taglio. Puo essere utile a livello business ma assolutamente no a livello privato.

Aspetti positivi:

Ho utilizzato chime per piu di 5 anni dal momento della nascita e posso dire che il prodotto è migliorato ed è in continuo miglioramento. Le chat sono buone e le vidoconferenze stabili. In piu il software si implementa perfettamente con outlook. Assolutamente da avere in ambito aziendale, un pó meno in ambito privato.

Aspetti negativi:

Non permette di cancellare le chat che rimangono salvate per tempo indeterminato nei server aws. Per la privacy se c'è bisogno di eliminare una conversazione è allo stato attuale impossibile prima dei canonici 3 mesi.

Adriana
Functional analyst (Italia)
Software informatici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Anziché migliorare, peggiora

4,0 2 anni fa

Commenti: Gli ultimi aggiornamenti secondo me hanno peggiorato la qualità del servizio offerto, e nonostante gli aggiornamenti negli ultimi 3/4 anni era stata appesantita a fronte di miglioramenti pressoché nulli. L'ultimo meccanismo di login è stato terribile.

Aspetti positivi:

Mi piaceva la facilità d'uso e la velocità nel caricamento dei file da condividere in chat, anche durante le chiamate (sia con, sia senza video). Era intuitivo e di facile utilizzo e lo si poteva usare sia internamente ad Amazon che con aziende esterne. Dovendo lavorare con Amazon anche da esterna, negli ultimi due anni ho continuato ad usarlo senza problemi.

Aspetti negativi:

Gli ultimi aggiornamenti hanno peggiorato la qualità del servizio e proprio oggi l'ho disinstallato. Dopo l'ultimo aggiornamento mi ha chiesto di fare di nuovo login per accedere. Ho inserito la mia e-mail aziendale ma mi si è aperta una seconda pagina che mi chiedeva di usare un secondo metodo di autenticazione legato al mio account Amazon (che uso da sempre con la mia mail personale). Quando mi ha permesso l'accesso mi sono accorta che anziché usare la mail aziendale ha usato la mail personale legata all'account. Trovo molto scomodo il fatto che non permetta semplicemente di creare un account con e-mail e password dedicate, senza dover per forza unire lavoro e account personale per gli acquisti.

Salvatore
Musicista (Italia)
Arti dello spettacolo, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
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Amazon chime user

4,0 anno scorso

Commenti: Nel complesso ha un ottima usabilità quindi va bene così

Aspetti positivi:

La possibilità di usarlo tramite dispositivo mobile

Aspetti negativi:

Il prezzo potrebbe essere un pelo più basso

Laura
Impiegato (Italia)
Telecomunicazioni, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Ottimo strumento di organizzazione del lavoro di squadra.

5,0 2 anni fa

Commenti: Molto positiva.

Aspetti positivi:

Il fatto di poter agire in un gruppo di lavoro in maniera immediata e di poter interagire in maniera veloce. Si possono creare sottogruppi che permettono di trovare subito soluzioni.

Aspetti negativi:

Nulla. È uno strumento che consiglio a chi deve lavorare in team.

Annalisa
Compliance Specialist (Italia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Strumento molto soddisfacente

5,0 2 anni fa

Commenti: La mia esperienza è risultata molto positiva, consentendomi di gestire al meglio le mie riunioni e i miei appuntamenti lavorativi.

Aspetti positivi:

Amazon Chime ti permette di effettuare riunioni, parlare in chat ed effettuare chiamate di lavoro con un'unica applicazione, garantendo totale flessibilità e conformità rispetto alle tue esigenze e orari lavorativi.

Aspetti negativi:

Non ho riscontrato alcun problema durante il mio utilizzo di Amazon Chime

Diego
Diego
DevOps Engineer (Honduras)
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
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Amazon Chime a stranger with great potencial

5,0 5 anni fa

Commenti: I wasn't aware of the existence of this application, but I really feel comfortable and used it. I will definitely take into consideration at the moment of recommend it to someone who needs it.

Aspetti positivi:

I still remember three months ago, when I received my first invitation to a meeting with Amazon Chime. My colleges and I were a little bit surprise about this link, we weren't aware that Amazon had a video call service. So it was a surprise. Since then we got used to it. Really easy for using, the bar for sharing screen, turning off camera and muting yourself. Something different, as zoom, google meet and Webex have them below.

Aspetti negativi:

One of the things I don't like of Chime is the support for Linux. There's none. You have to used the web version. But in the meantime, there's support for Mac and Windows. So not good from Amazon doing this.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Ospedali e sistemi sanitari, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Chime is good

5,0 3 anni fa

Commenti: Overall the experience has been good, however my organization opted to switch to a different system last year.

Aspetti positivi:

Chime is a good video conferencing product, but not a great video conferencing product. The audio and video quality works well and the on screen controls are easy and intuitive, but it tends to be more difficult to schedule meetings compared to other similar software.

Aspetti negativi:

When scheduling a meeting, the software does not automatically send out notifications with links. It’s a bit of a convoluted process to schedule a meeting, especially a meeting that has several participants.

Brittany
CPA (USA)
Contabilità, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
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Chime could be great but needs some attention it seems

3,0 5 anni fa

Commenti: It got the job done for the period we received it free through our Vonage account however, we didn't feel the need to stay with it when leaving vonage because of the functionality not being great.

Aspetti positivi:

Chat and internal team calls worked seamlessly and were easy. I like that it was backed by such a great tech company as well so you figured it had to be good.

Aspetti negativi:

It truly was very hard to explain to guests joining a meeting how to get into it and then how to download to be able to share screen. It just wasn't self explanatory or easy.

Angie
Administrative Assistant (USA)
Difesa e industria spaziale, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Amazon Chime fits purpose well~

5,0 4 anni fa

Commenti: User friendly so far.

Aspetti positivi:

Easy to join in No app required Option to blur background Super user friendly

Aspetti negativi:

We’ve only used this 3 times but so far we all dig it!

Jonnel
Customer Service representative (USA)
Telecomunicazioni, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Highly recommended tool.

5,0 anno scorso

Commenti: My over all experience using this tool was very good because it was very easy to use

Aspetti positivi:

What i like about this tool is its like a messenger that you can use to chat and video conference. I'm a worker in amazon so I've used this daily.

Aspetti negativi:

On our job we need this daily to communicate with our support if what was the process its a very big help to us since we are working from home

Flora
President (USA)
Consulenza manageriale, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
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Choose anything else

3,0 3 anni fa

Commenti: Our client is required to be on this platform because they are an Amazon subsidiary. Even they wish we could meet on zoom or MS teams. This is just a buggy and difficult platform to use successfully at scale.

Aspetti positivi:

Not much. It comes with the territory when your client is an Amazon subsidiary.

Aspetti negativi:

This is always a difficult session when a client chooses chime as their platform for a meeting. People get dropped, there are sound distortions, it is difficult to call into a meeting. it feels like every Chime meeting has its challenges.

Stéphane
DevOps Engineer (Francia)
Settore petrolifero ed energetico, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Easily chime in with Amazon Chime

4,0 6 mesi fa

Aspetti positivi:

Chime is easy to use, even without any prior experience with the tool

Aspetti negativi:

It doesn't offer discounts for non-profit organizations

Chad
GM (USA)
Materiali da costruzione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Need more help

4,0 8 mesi fa

Aspetti positivi:

I love the idea of Amazon chime. It was been an great team help

Aspetti negativi:

There is a lot of glitchy times. Takes a little long to meet and connect

Mirza Abdul Ghafoor
Mirza Abdul Ghafoor
Associate Recruitment Specialist (India)
Utente LinkedIn Verificato
Reclutamento e selezione del personale, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Amazon’s Benefits.

4,0 2 anni fa

Commenti: We are running a organisation where Amazon chime has been registered tered and subscribed by our company to manage the easy and ongoing work flow throughout .

Aspetti positivi:

I like smooth and fast user interface of Amazon Chime on both desktop and mobile phone is pretty awesome.

Aspetti negativi:

Nothing as such but would recommend people and educate themselves about the existence of Amazon chime other than others companies

Syed
Syed
Sales Head | Business Development (India)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Host Meetings and Chat real time.

5,0 2 anni fa

Commenti: Amazon Chime saves your chat with anyone and everyone throughout your tenure at the organization in the sequence of your most recent conversations.

Aspetti positivi:

The search function and the " read " feature.

Aspetti negativi:

Chats did get stuck sometimes. But, its bound to happen when everyone uses it at the sametime.

Leah
Artist (USA)
Belle arti, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Fast an easy to complete

5,0 2 anni fa

Commenti: Absolutely love overall. Ease of use with features out weigh the bad.

Aspetti positivi:

Easy to use features that make projects an purchases

Aspetti negativi:

Sometimes it can lag or glitch during use

Isabelle
manager (Canada)
Intrattenimento, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Technology to make your life easier

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

I love that it is easy to use and the price.

Aspetti negativi:

somehow it was lagging but I am not sure if it is the product or the power of my internet connection or the device on which I was using.

Chelsey
Account Management (USA)
Servizi ambientali, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

call me chime me if you wanna reach me

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

It was accessible everywhere, very convenient. Its very professional, compared to like slack, no emoji's. I don't have people just sending thumbs up, they will have to write out a response. The noise for chime is very soothing.

Aspetti negativi:

it's boring to look at, very plain jane.

Stephen
Customer Service Representative (USA)
Vendita al dettaglio, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Amazon Chime For Customer Service

5,0 2 anni fa

Commenti: My overall experience is that Amazon prime is a finely tuned machine and does exactly what it was designed to do.

Aspetti positivi:

I like the Amazon trying because you could communicate with the team and the team leaders to get advice or give advice. It was a great way to keep your day moving in the right direction and get help when needed.

Aspetti negativi:

Did not really have any issues with chilling everything went very smooth and amazingly good.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Servizi finanziari, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

default collaboration tool

4,0 4 anni fa

Commenti: Easy to setup for quick usage, works on most platform without issues.

Aspetti positivi:

Light and stable. simple interface for users with little technology pre-requisite. fast and stable even on low internet bandwidth.

Aspetti negativi:

Compared to other peers, this tool could be enhanced with more features and better user interface for advanced users. perhaps a mode for simplified usage and an advanced mode for users with more features needs.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Servizi finanziari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Amazon Chime an amazing app for collegue

5,0 3 anni fa

Commenti: Finding a good place and a good ti,e to arrange a meeting were difficult in the past but with Amazon Chime this problem had solved due the flexibility that this app offer

Aspetti positivi:

The best thing about Amazon Chime is that it will allow you to arrange meetings and exchange information quite easy

Aspetti negativi:

I would say the only issue I face while using this program is that you need some time to adapt it

Christine
FC1 Associate (USA)
Logistica e catena di approvvigionamento, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Chime Me

5,0 4 anni fa

Commenti: Overall its very easy and simple to use. I can contact fellow leadership when I need to quickly. Its convient to use either on mobile phone or laptop. I have it downloaded on my phone for easiness of contacting other managers when needed to. Its easy to add links or files.

Aspetti positivi:

The product is easy to use and opens up quickly. Its easy to search for someone and add them to your contacts. Its easy to download and install on PC or laptop. I liked how you can also customize the sound for your notifications when receiving them.

Aspetti negativi:

Sometimes the connection goes in and out. Other then that I feel like there's nothing I dont like about it.

Adam
Operations Manager (UK)
Vendita al dettaglio, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Stable communication software

5,0 4 anni fa

Commenti: Overall it's very stable solution.

Aspetti positivi:

Amazon Chime is the most stable online communicator I have ever used. In business setting it has also very useful option of informing user if message was sent, delivered, or read by the other party.

Aspetti negativi:

When setting up meetings it's worth to remember to set up autocall option. Chime has no option to set it up as a default.

Purna
HR BP (USA)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Good collaboration tool

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

You can chat with various teams and tag all team members. Calls are very easy to setup

Aspetti negativi:

There are no breakout rooms unlike zoom, hence challenging for larger groups.