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Recensioni su Tiledesk

4,5 (146) Scrivi una recensione! Italia Prodotto locale

Informazioni su Tiledesk

Tiledesk fornisce una soluzione che orchestra la comunicazione istantanea, asincrona e multicanale tra tutti gli attori di una tipica architettura conversazionale.

Ulteriori informazioni su Tiledesk

Aspetti positivi:

It is a cost-effective tool but needs lots of improvement.

Aspetti negativi:

Setting up a self instance was complicated. I'll leave that to the pros.

Valutazioni di Tiledesk

Punteggio medio

Facilità d'uso
4,5
Servizio clienti
4,4
Caratteristiche
4,4
Rapporto qualità-prezzo
4,5

Lo consiglieresti?

8,7/10

Tiledesk ha una valutazione complessiva di 4,5 stelle su 5, calcolata sulla base di 146 recensioni degli utenti di Capterra.

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Filtra le recensioni (146)

Mauro
Mauro
IT Manager UniSalento (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Istruzione superiore, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Tiledesk soddisfa le aspettative dei nostri studenti

5,0 2 anni fa

Commenti: Il team di sviluppo di Tiledesk ha dedicato completa disponibilità al nostro team di sviluppatori, garantendo il raggiungimento degli obiettivi prefissati in tempi relativamente brevi. Soddisfazione, quindi, per il prodotto utilizzato

Aspetti positivi:

Tiledesk ha dimostrato la sua piena flessibilità con l'integrazione dell'autenticazione tramite IDP dei nostri utenti, che ha consentito al personale di supporto di poter accreditare le utenze e fornire assistenza anche di secondo livello. Il chat-bot è stato valutato ma non ancora utilizzato; verrà adottato nei prossimi mesi. Intuitiva e di notevole ausilio l'interfaccia, sia del front-end che della parte amministrativa /gestionale riservata agli operatori

Aspetti negativi:

La sezione di monitoraggio e analisi dei dati in piattaforma è sufficiente per produrre reportistica di utilizzo, ma potrebbe essere migliorata

Francesca
Bed and breakfast (Italia)
Industria alberghiera, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Comunicazione facile e immediata con i clienti

5,0 2 anni fa

Commenti: Poter comunicare con probabili clienti via chat mentre visitano il sito del b&b è una grande occasione per convincerli a prenotare fornendo assistenza e informazioni immediate.
Grazie all'integrazione di Tiledesk con whatzapp o telegram non ho bisogno di installare app aggiunntive sul mio smartphone. Spero presto integrerò la funzionalità per far effettuare il pagamento della prenotazione direttamente nella chat.. per noi è fondamentale disintermedializzare evitando le commissioni OTA.

Aspetti positivi:

è una free chat, ottima l'integrazione di Tiledesk con altri software, whatzapp, telegram e sistemi di pagamento, facile da installere sul mio sito WordPress anche senza plugin. Non meno importante la possibilità di personalizzare lo stile grafico ed il brand in modo che la chat risulti perfettamente integrata con il mio sito.

Aspetti negativi:

Al momento niente, tutto funziona perfettamente.

Risposta di Tiledesk

2 anni fa

Hi Francesca, thank you for choosing Tiledesk. About payment integration, it's on our roadmap. This feature will be available by the end of the summer.

marco
commercialista (Italia)
Contabilità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

filtro clienti

5,0 anno scorso

Commenti: il chatbot ponendo una serie di domande al potenziale cliente riesce a capire il suo reale interesse a instaurare con lo studio una vera attività di consulenza. In questa maniera io e i miei collaboratori e l'attività di segreteria non perde tempo a rispondere a contatti provenienti per esempio da email (conversazione asimmetrica che porta lunghe attese nelle risposte). Il chatbot praticamente fa risparmiare tempo! un sacco di tempo!

Aspetti positivi:

la possibilità di filtrare i clienti realmente interessati al servizio di consulenza offerto dal mio studio

Aspetti negativi:

non ci sono stati inconvenienti ne nella fase di installazione che nella fase di utilizzo

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Servizi ai consumatori, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Recensione Tiledesk

4,0 anno scorso

Commenti: Molto positivaAndrebbe esteso l'utilizzo sui dispositivi mobili

Aspetti positivi:

Racchiude in modo efficiente molte funzioni; è affidabile e comodo per chi deve interfacciarsi con più utenti È molto economico

Aspetti negativi:

Purtroppo dal mio cellulare è difficile usarlo; per chi lavora da casa è quasi obbligatorio l'uso di un laptop

Cristina
Cristina
Fotografa (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Fotografia, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Eccellente

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Abbiamo cominciato a cercare alternative ad un precedente software, ed abbiamo trovato tiledesk uno dei più validi in assoluto; grazie alle sue molteplici funzioni e all'interfaccia new-user friendly, l'esperienza lavorativa è stata superlativa.

Aspetti negativi:

Non ho riscontrato nessun tipo di problematica, quantomeno per l'utilizzo che ne ho fatto io, pertanto lo consiglio.

Pasquale
Dipendente (Italia)
Prodotti alimentari e bevande, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Tiledesk

5,0 anno scorso

Commenti: Buon esperienza con il software lo consiglio👍

Aspetti positivi:

È un software molto utile se si vuole avere un comunicazione instantanea con gli altri

Aspetti negativi:

Nessun inconveniente presente per quando mi riguarda nel software

Marianna
Responsabile Costumer Care (Italia)
Servizi alla persona e alla famiglia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Review

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Facilità di utilizzo, bot molto utile. Interfaccia semplice anche da lato utente

Aspetti negativi:

Possibilità di poter disegnare su immagini condivise con o da il cliente

Angela
Commerciante (Italia)
Servizi ai consumatori, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

La mia esperienza con Tiledesk

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Le funzionalità che presenta, anche se ha bisogno di aggiornamenti.

Aspetti negativi:

Ha bisogno di aggiornamenti che permettono di eliminare i bug

Mariachiara
Mariachiara
Designer Grafico (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Graphic Design, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alla portata di tutti

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Il lato forte del software è sicuramente la semplicità d'utilizzo: più volte ho riscontrato problemi a capire determinate opzioni, qui invece è tutto trasparente e cristallino. Sono riuscita persino senza utilizzo di app esterne/aggiuntive ad integrare altri software come whatsapp, telegram e chi ne ha più ne metta; comunicazione ottimizzata al meglio!

Aspetti negativi:

Sono troppo soddisfatta, non ho trovato nessun difetto

Francesca
Software Developer (Italia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
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Fantastico

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Ho utilizzato tiledesk per il chatbot che stiamo implementando e sono molto soddisfatto del risultato. Raccomandato a tutti

Aspetti negativi:

Ho utilizzato tiledesk per il chatbot che stiamo implementando e sono molto soddisfatto del risultato. Raccomandato a tutti

Cinzia
insegnante (Italia)
Gestione formativa, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
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Innovativo

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Questa applicazione open source mi permette di ottimizzare il mio tempo perchè ritrovo in un unico programma diverse funzioni.

Aspetti negativi:

Non ritengo che ci sia nulla da migliorare.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Telecomunicazioni, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Utilizzato per qualche test di chatbot

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Utilizzato principalmente come chatbot e funziona bene, offre anche altre funzionalità come live chat e diverse integrazioni come ad esempio con WhatsApp. Supporto mobile e basso costo.

Aspetti negativi:

Per imparare ad utilizzarlo bene è necessario seguire la guida, non mi viene in mente altro di negativo.

Peter
Peter
Co-Founder (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Internet, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

The best open source live chat, especially with its bot replies

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

We switched to Tiledesk from Drift, and are not looking back! Tiledesk is more lightweight (better for pagespeed), far, far less expensive, with way better chatbot support.

Aspetti negativi:

Some of the API docs were slightly out of date when we last checked it, but overall, have minimal complaints.

Rahul
Senior Manager (India)
Consulenza manageriale, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
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Alternative considerate:

One stop customer engagement platform for businesses to enable efficient customer service !

5,0 anno scorso

Commenti: One of the best customer service platform with high usability and great features. It has resulted into 24/7 customers service without any interruptions. All the chat bot service is great to use and comes up with advanced AI features to satisfy user needs by all means. Great ticketing management with live chat experience is just wonderful. Highly recommended to all the businesses to try them.

Aspetti positivi:

Great customer interaction through its intuitive interface. East to use and understand. Chat bot service is super efficient with high efficiency and great performance outcome throughout. All the customer service is managed timely and properly through this. The best in class chat bot service which helps and enables the chatting service and address the issues real time without any hassle. Largely accepted by all users and businesses. Good business development by their team and they keep innovating.

Aspetti negativi:

None of the issues cited so far. One stop best in class chatting and customer service platform in the market for businesses and users.

Adelle
Supervising Solicitor (UK)
Studi legali, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
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My experience hasnt been great

2,0 10 mesi fa

Commenti: overall, i miss the programme we had before which was clearer, easier to navigate, easier to download documents from

Aspetti positivi:

the autobot feature

Aspetti negativi:

its really clunky, and difficult to navigateunclearDifficult to access documents that clients send to us

Priyamvada
Assistant Manager (India)
Consulenza manageriale, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Best open source live chat platform for customer engagement and business conversations !

5,0 anno scorso

Commenti: Its amazing till date. The best open source chat software for business conversations in most easy and simplistic manner possible. The AI chat service is operated 24*7 without any interruptions which sets up instantly and does not pose any issue. The deployment and integration is easiest than ever. There are 24*7 customer service support provided without any issue. Bot replies are instant and no problem happens anywhere.

Aspetti positivi:

Unified and simplified conversational platform for businesses and professionals. It helps in managing multiple communication channels through single messaging platform which is easy and smooth. The platform is not cumbersome at all and is easy to understand and operate. Their in built chatbot service functions with efficiency and speed. The chat bot is smart with AI features embedded in it to work efficiently. It is not costly at all and comes with flexible subscriptions which can meet needs of all sorts of businesses from small to large without any issue.It works with excellent integration capabilities and can get compatible with any kind of softwares and applications instantly. No trouble faced at all. No lags or slow working. Easy deployment .

Aspetti negativi:

More and more customization is requested for its best compatibility and integration with other applications like messaging apps and other lead generation sales software. Trial period should be extended further. Rest everything is just amazing.

Shrinkhala
Project Consultant (India)
Consulenza manageriale, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Go for advance featured open-source conversation with Tiledesk platform. Most promising live chat !

5,0 2 anni fa

Commenti: It's superb so far. one of the most fastest and seamless conversational platform which helps in channelizing the end to end communication channel. The chatbot services are quite advanced and come with the beauty of customization which gives a human touch to the entire communication channel and makes the communication meaningful and effective. No lag in messaging and can work with low internet bandwidth as well. All-in-one best AI driven conversational platform for business and users.

Aspetti positivi:

Best-in-class go to conversational platform for business conversations Advanced features are embedded in the platform to make the conversation hassle free and an easy go to activity. It has lot of features like private conversations and features of mention and tag within any group conversations.It does not require very high network bandwidth and internet connectivity. It can work with low bandwidth as well.Unified messaging and Chatbot services are one of its own kind in Tiledesk platform. Chatbots works quite efficiently and the app is built with lot of intuitive and interactive templates to make the conversations effective and meaningful.

Aspetti negativi:

No problem with the software as such. I liked all the features as all the features are enabler and lead to effective conversation within the businesses. We often face upgradation and integration issue which leads to compatibility issue sometimes. It's annual subscription model can be made more lucrative by adding more and more new and innovative features which can add value addition to end to end communication channel.

Ahmed
Ahmed
Founder, Biomedical Engineer & Data Scientist (Egitto)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Streamlining Your Support Operations with Tiledesk

4,0 anno scorso

Commenti: Tiledesk is a powerful customer support platform that can help any business to improve customer support operations and increase efficiency, which can have a positive impact on the business, with ticket management system, real-time notifications, reporting and analytics capabilities, live chat, chatbot, multi-channel communication, knowledge base management, email management, activity tracking, CRM, performance metrics, customizable fields, third-party integrations, API, social media integration, customizable branding, Surveys & Feedback, activity dashboard, and customer history, are some of the features that can help businesses to improve customer support operations and increase efficiency.

Aspetti positivi:

- Comprehensive ticket management system.- Real-time notifications.- Chatbot capabilities.- Robust analytics and reporting capabilities.- Multi-channel communication.- Knowledge base management.- Third-party integrations.- API and REST API.

Aspetti negativi:

- Limited customization options.- Limited Third-party integration.

Alejandro
Alejandro
App Developer (Cile)
Utente LinkedIn Verificato
Settore automobilistico, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
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Alternative considerate:

A system of communication with customers directly

5,0 2 anni fa

Commenti: My problem was to communicate with my clients during business hours in a more dynamic way, since at the beginning I only had email through the app, and this is much slower for a quick help process for clients, in addition to the help provided by the Bot is super important, it allows me to only focus on the complicated problems that the bot can't solve.

Aspetti positivi:

In our project, the most important thing was to have an online chat that had a Bot that we could train to answer basic questions, since many questions were very repetitive, and this helped us a lot to focus on the most important thing, which was programming.The initial process was really simple, of course in my case with years of programming experience it wasn't a problem, but I'm sure an average user wouldn't have any problem getting started.The integration with our business was really easy, since we only focused on the online chat supporting our users, therefore the process was really simple

Aspetti negativi:

One of the biggest problems is the lack of a good application for Android and iOS that allows you to respond in a good way to all the chats that are assigned to you.The current app is very basic and reliably lacks push notifications, and that's why I'm inclined to generate my own solution with WebHooks and a group on Telegram.

Andrew
Andrew
DevOps engineer (Ucraina)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
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Alternative considerate:

Friendly Intuitive Chat Platform

5,0 anno scorso

Commenti: Overall, I had a positive experience with Tiledesk. It is a powerful customer service platform that is easy to use and affordable. I would recommend it to businesses of all sizes. It has everything needed for live chat deployments and scale.

Aspetti positivi:

I'm always on the lookout for tools that provide robust functionality in an intuitive interface. Tiledesk hits that sweet spot, offering a full set of live chat features with an easy to use design.Pros: What I appreciated most about Tiledesk was the breadth of capabilities. It includes chat, cobrowsing, agent routing, canned responses, visitor monitoring and more. Despite the depth of features, the interface remains clean and simple to navigate.

Aspetti negativi:

If I had to point out a downside, I'd note that: Some of the advanced features may have a learning curve for new users. Some of Tiledesk's most powerful features are only available in the paid plans.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Simple, Smart and Easy to use chatbot solution!

5,0 2 anni fa

Commenti: Tiledesk is a great tool for develop instant live chat bots and assistants quickly, it has allowed us to build chatbots which can guide redirect user to the right technical documentation of our product, which have further helped us reducing our ticket counts.

Aspetti positivi:

1.Easy to use with a friendly and robust user interface2 Chatbots can be developed on the go 3 Not much expertise required, anybody can create a chatbot4 Good and responsive customer support5 Helps reducing your ticket queues by automating repetitive tasks6.Chatbots can be easily used in WhatsApp ,Facebook, etc7. No limits on number of chatbot one can create

Aspetti negativi:

1. More integration options can be added 2 .Addition of NLP models can make it more AI automated3 Follow up option can be added which can resume previous chats.

Cynthia
Cynthia
Software Entrepreneur (Ghana)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

A good and affordable messaging software

4,0 anno scorso

Commenti: I really do like the software. It saves a lot of time in attending to customers because of it's automated chatbot feature. I will recommend this messaging tool to any business.

Aspetti positivi:

It has a user-friendly interface and can be intergrated into multiple channels. It's customization option is really beneficial to my business and customer needs.

Aspetti negativi:

It could be updated with multiple language support for wide use.

Kumar
Associate Principal Engineer (India)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

This platform for building, deploying, and managing chatbots and live chat systems

4,0 anno scorso

Commenti: For businesses in the gaming industry, Tiledesk is a useful tool for building and managing chatbots and live chat systems. Its customization options, ease of integration, and developer-friendly features make it an attractive option. However, businesses must consider the platform's learning curve and limited features when deciding whether to use Tiledesk. Additionally, the limited documentation may pose a challenge for developers looking to build more complex chatbots and live chat systems.

Aspetti positivi:

Tiledesk is highly customizable, allowing businesses to tailor their chatbots and live chat systems to their specific needs. This level of flexibility can be particularly beneficial for the gaming industry, where companies require chatbots and live chat systems that cater to the unique needs of gamers. It is easy to integrate with existing systems, making it an attractive option for companies in the gaming industry that are looking to incorporate chatbots and live chat systems into their existing workflows. It provides developers with an API and SDKs, making it easy for them to build and customize chatbots and live chat systems to meet the needs of their clients.

Aspetti negativi:

Tiledesk may not have all the features required by businesses in the gaming industry, particularly those that have complex workflows or require advanced integrations with other systems. It's documentation is limited, which may pose a challenge for developers who require more in-depth information about the platform's features and capabilities.

Richard
CTO (UK)
Software informatici, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great system with lots of features

5,0 2 anni fa

Commenti: The system was easy to integrate, and whilst we rarely needed to contact the support staff, they were immediately available and always helpful.

Aspetti positivi:

The Tiledesk platform offers a fully hosted real time chat system that takes mere minutes to implement. We were able to get our app integrated and packaged with the Tiledesk system in a single afternoon, with Agents responding to live chat requests from our customers immediately.

Aspetti negativi:

Notifications were a bit of a challenge to implement, but the documentation was clear enough to work past the challenges.

Risposta di Tiledesk

2 anni fa

Dear Richard, thank you so much! About notifications we released some new quick guides few months ago. They are available here: https://gethelp.tiledesk.com/categories/notifications/

Pavan Kumar
Software Developer (India)
E-learning, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Good Product for Live chat

4,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Easy to integrate and customizable easily with help of different methods and APIs

Aspetti negativi:

Able to set individual permissions for agents

Risposta di Tiledesk

2 anni fa

Dear Pavan, thank you for the review! About the setting of individual permissions for the agents, I can confirm that this feature is on our roadmap and it will be available by the end of August. Please follow our blog (https://tiledesk.com/blog) to be always updated about the latest news.