Cos'è Kaseya VSA?

Scopri tu stesso perché migliaia di MSP che desiderano maggiore redditività e i piccoli dipartimenti IT che devono fare di più con meno risorse utilizzano il software di gestione IT Kaseya VSA per automatizzare la gestione IT. Grazie alle soluzioni di Kaseya, le organizzazioni possono gestire, da un'unica posizione, l'intera infrastruttura e le operazioni IT, inclusi ambienti cloud, on-premise, ibridi, virtualizzati e distribuiti. Inizia la tua prova gratuita per gestire e controllare da remoto e in modo proattivo le risorse e le applicazioni IT, con semplicità ed efficienza.

Chi utilizza Kaseya VSA?

Gli MSP che desiderano maggiori entrate e redditività e i piccoli dipartimenti IT che devono fare di più con meno risorse utilizzano Kaseya VSA per ampliare e gestire facilmente da remoto da meno di 100 a oltre 50.000 endpoint.

Video di Kaseya VSA
Kaseya VSA Software - 1 Kaseya VSA Software - 2 Kaseya VSA Software - 3 Kaseya VSA Software - 4 Kaseya VSA Software - 5

Hai dubbi su Kaseya VSA? Confrontalo con una delle alternative più diffuse

Kaseya VSA

4,0 (191)
Kaseya VSA
Non disponibile nel tuo paese
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
107
27
3,6 (191)
3,7 (191)
3,5 (191)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
20,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
208
70
4,1 (6.075)
4,3 (6.075)
4,1 (6.075)
Perché questo confronto?

Alternative a Kaseya VSA

Questa soluzione personalizzabile comprende gestione dei progetti, CRM e service desk con gestione integrata di tempo e fatturazione eseguiti sullo stesso database.
SolarWinds® RMM è una piattaforma di monitoraggio e gestione remota progettata per semplificare la gestione, la manutenzione e la protezione delle risorse IT.
Gestione degli endpoint semplificata per desktop, server e portatili.
Helpdesk ConnectWise Manage: avanzato sistema di gestione dei ticket con comunicazione centralizzata, in grado di integrarsi con gli strumenti attualmente in uso.
Zoho CRM offre alle organizzazioni una soluzione completa per gestire tutte le fasi delle relazioni con i clienti. Ulteriori informazioni su Zoho CRM
Samanage è la piattaforma di help desk IT più recensita e più votata. Leggi cosa ne pensano i clienti!
La piattaforma di monitoraggio e gestione remota N-central® di SolarWinds® è progettata per semplificare la gestione di reti IT complesse.
Scarica il software di helpdesk IT gratuito per professionisti IT e amministratori di sistemi di tutto il mondo di tutte le aziende. Anche il supporto e le app mobili sono gratuite.
IT service monitoring tool that lets businesses automate deployment processes, monitor on-premise servers, manage SNMP polls, and more.
Riduci le interruzioni di rete e migliora le prestazioni con un software di monitoraggio della rete avanzato.
Automatizza le soluzioni di backup e archiviazione in grado di fornire protezione e recupero dei dati da macchine fisiche e virtuali. Fai un tour gratuito.
Solarwinds® Take Control (precedentemente SolarWinds® MSP Anywhere) è un software di assistenza a distanza progettato per aiutare le imprese del settore IT ad avere successo.
ConnectWise Control offre la possibilità di visualizzare e controllare dispositivi ovunque ci sia una connessione internet.
Pulseway è una pluripremiata piattaforma di gestione IT che assicura il controllo completo di tutto l'ambito IT.
Gives you out-of-the-box processes for incident management, self service, and inventory tracking for your help desk.
Strumento di controllo remoto e amministrazione IT da remoto facile da usare ed economico per piattaforme Windows, Mac e Linux.
Apteriks offers hosted IP Address Management (IPAM) software, which is currently being expanded into CMDB space.
Gestione remota del monitoraggio (RMM), automazione dei servizi professionali (PSA) e accesso remoto: soddisfazione di ogni esigenza IT in un unico posto. Ulteriori informazioni su Atera
NinjaOne è una soluzione per le operazioni IT multifunzione semplice, apprezzata da MSP e professionisti IT. Ulteriori informazioni su NinjaOne
Soluzione multifunzione di monitoraggio e gestione remota (RMM), progettata per fornitori di servizi gestiti con sistema di monitoraggio dei dispositivi e ticketing integrato.

Recensioni su Kaseya VSA

Punteggio medio

Nel complesso
4,0
Facilità d'uso
3,6
Servizio clienti
3,5
Caratteristiche
4,1
Rapporto qualità-prezzo
3,7

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
35%
4
42%
3
18%
2
4%
1
2%
RJ
RJ
Owner (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great Product

5,0 4 anni fa

Commenti: I have been using Kaseya VSA for about 10 years now. It has transformed my business. I travel less and less to clients sites and do most if not all work remotely for them. Their customer support is top notch and they work hard to help you. Their billing department could be improved, but they're working on it. They have Kaseya Connect every year in Las Vegas. I wish they would hold it somewhere other than casinos and strip clubs. Kaseya is a must for your business. They can scale with you as you grow your business too.

Aspetti positivi:

Kaseya is awesome in the automation department. I am able to set scripts in place and have them run in the middle of the night. No more staying up after hours pushing out patches and fixes. I can set the patch management to scan for new updates, then push them out on a schedule that I determine.

Aspetti negativi:

The product works great on Windows machines, but updating a Mac can be tricky. I would like to see them move into the Android field more too. There are more and more Android devices coming into the work sphere that having an option to remotely fix androids would be great.

jacob
owner (USA)
Computer e sicurezza della rete, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Terrible support, worse customer service

1,0 6 anni fa

Commenti: We paid for the 25 licenses up front and paid for the "on boarding" which they promise 8 hours of training on how to use their software. The Tech that did the on boarding had problems doing anything and said it was bug in the current system and the fix would be out in 3 months he would give us a credit and re-do the onboarding when the problems were fixed. we never heard from him again, we did not use the software as we were never showed how to use it and got next years bill on my cc and called in and spoke to a supervisor who refused to give us any kind of credit and said onboarding hours expire. So we tried using the software ourselves and called support for help. They literally just email you the link to the general help page and say figure it out or you were supposed to learn this in the onboarding (which we never got). So after calling the supervisor and telling him we have a client that is waiting for something we need their help to get it done in their software so we didn't have to manually remove a user & program to the 50+ computers we had added that week or we were leaving Kaseya. The supervisor promised to have support call us and help us with what we needed, would get us the promised credit & would have us re-do our onboarding. Except support never called us and when we called them they said they couldn't do anything but email us links. we have not gotten the credit or a response from the supervisor and the 8 hours of onboarding they promised us & that we paid for we get 2 hours instead. So if you want support they will just email you a link and say figure it out which is fine sometimes but when you need something right away and don't have time to read 50+ pages. Customer service promises the world but has 0 follow through (and yes I have all their promises in writing they don't care) the software is extremely slow and takes 1-2 minutes to load each page. (we have a 50/50 connection) you can host the software on your own server as they list the hardware requirements of a P1 (yes Pentium 1) 2.4ghz 166 fsb 4 gb of ram and 10gb of hard drive space. with requirements that low you would think their software would run fast. the licenses are expensive over $6.50 a month per computer considering they have no templates, no support, no best practices guides, nothing but instructions on how to setup massive amounts of worthless features but very little actual useful features.

Aspetti positivi:

their initial sales pitch was good and convinced us to buy it.

Aspetti negativi:

terrible customer service, NO Support, slow, lousy features for the price

Char
VP Sales & Marketing (Corp Pres) (USA)
Computer e sicurezza della rete, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
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Manage all devices everywhere easily

5,0 4 mesi fa

Commenti: We are now able to use all our tools under one umbrella; VSA, BMS and IT Glue seamlessly interact with each other making this a great asset to keeping everything fast and organized.

Aspetti positivi:

The automated workflow rules allow for easy ticket management. We are able to manage all devices/endpoints on one app.

Aspetti negativi:

Getting from an agent to Live Connect is a big laggy in time to connect.

andrey
Kaseya and Server Adminsitrator (Colombia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

increasing helpdesk staff productivity

5,0 3 anni fa

Commenti: -- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active remote support
Establish monitoring and maintenance necessary for new and existing clients
Monitors Server Windows Operating System performance and takes action to resolve problems
Monitors the Microsoft Exchange Service and resolved any issues regarding the email systems
Monitors Workstation Windows Operating System performance and escalate actions
Monitors network Devices status and performance and escalate actions
Monitors Storage Devices health and takes action to resolve problems
Monitors VMware Infrastructure performance and takes action to resolve problems
Prepare and present service and monitoring reports to management regularly
Documents problems and resolutions on production servers
Completes scheduled audits and provides reports to customers periodically

Aspetti positivi:

Kaseya is one of the best RMM (Remote Monitoring and Management) tools in the market we have moved from REACTIVE to PROACTIVE and now we are moving to SERVICES related to "Service Management Maturity model" thanks to Kaseya we achieved 1. Analyze trends 2. Set thresholds 3. Predict problems 4. measure applications availability 5. Automate (highly appreciable when you handle hundreds of devices) 6. Mature Problem Configuration, change, asset and performance management 7. Increase Security in multiple layers 8. Manage the entire Windows updates process 9. Remote Control 10. Compliance and audit Reports

Aspetti negativi:

unfortunately using kaseya core modules, it is not stronger to manage network devices

Utente Verificato
Chief Business Development Officer (Malaysia)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Solid RMM

5,0 3 anni fa

Aspetti positivi:

Kaseya just scaled up on my number of end points without any issue over the years. It is stable and I hardly face any issue with the agent stability as I have bad experience other RMM that keep needing reinstallation of agent and etc. Kaseya also offers a huge range of solutions ranging from DRaaS, Network Monitoring, Ticketing and security to choose from that integrates nicely inside the RMM.

Aspetti negativi:

Nothing much except the price is a bit steep but I guess you have to pay for solid software.