Chi utilizza Kaseya VSA?

Gli MSP che desiderano maggiori entrate e redditività e i piccoli dipartimenti IT che devono fare di più con meno risorse utilizzano Kaseya VSA per ampliare e gestire facilmente da remoto da meno di 100 a oltre 50.000 endpoint.

Cos'è Kaseya VSA?

Scopri tu stesso perché migliaia di MSP che desiderano maggiore redditività e i piccoli dipartimenti IT che devono fare di più con meno risorse utilizzano il software di gestione IT Kaseya VSA per automatizzare la gestione IT. Grazie alle soluzioni di Kaseya, le organizzazioni possono gestire, da un'unica posizione, l'intera infrastruttura e le operazioni IT, inclusi ambienti cloud, on-premise, ibridi, virtualizzati e distribuiti. Inizia la tua prova gratuita per gestire e controllare da remoto e in modo proattivo le risorse e le applicazioni IT, con semplicità ed efficienza.

Dettagli su Kaseya VSA

Kaseya

http://www.kaseya.com

Fondata nel 2004

Panoramica dei prezzi di Kaseya VSA

Kaseya VSA non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita.

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione

Installazione eseguita - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installazione eseguita - Windows

Formazione

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Kaseya VSA

Software IT Management
Accesso/Controllo remoto
Controllo accessi/Autorizzazioni
Gestione dell'inventario
Gestione della conformità
Gestione delle capacità
Gestione delle licenze
Gestione delle patch
Pianificazione della manutenzione
Verifica dei problemi
Accesso remoto
Assistenza tecnica
Backup e ripristino
CRM
Dashboard
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione dei problemi
Gestione dei progetti
Gestione delle patch
Live Chat
Programmazione
Accesso remoto
Collaborazione
Conferenze web
Firma elettronica
Gestione delle attività
Gestione delle riunioni
Live Chat
Monitoraggio dei fusi orari
Monitoraggio delle attività dei dipendenti
Softphone
Supporto da remoto
Video Chat
Gestione degli approvvigionamenti
Gestione degli audit
Gestione dei fornitori
Gestione dell'inventario
Gestione della configurazione
Gestione della manutenzione
Gestione delle richieste
Gestione di contratti/licenze
Monitoraggio dei costi
Monitoraggio della conformità
Accelerazione basata sul comportamento
Conformità alla legge Sarbanes-Oxley
Gestione JCL
Gestione energetica
Importazione/Esportazione di dati
Multi-utente
Rilevamento automatico di dispositivi
Sistema di riferimenti incrociati
Sistema multi-piattaforma
Test di diagnostica
Tracciato di controllo
Gestione delle credenziali
Gestione delle patch
Monitoraggio CPU
Monitoraggio dei server
Monitoraggio delle e-mail
Monitoraggio di macchine virtuali
Programmazione
Registro eventi
Accesso/Controllo remoto
Approvazione automatica
Avvisi/Notifiche
Dashboard
Gestione della conformità
Gestione di tutta la rete
Implementazione automatica delle patch
Patch personalizzabili
Prioritizzazione delle patch
Scansione delle vulnerabilità
Scansioni automatiche
Testing delle patch
Accesso da dispositivi mobili
Gestione dei processi correttivi
Gestione delle implementazioni
Gestione delle patch
Gestione delle risorse IT
Monitoraggio della rete
Notifiche in tempo reale
Per MSP
Amministrazione di base
Dashboard
Diagnosi di rete
Gestione delle risorse di rete
Monitoraggio degli accordi sul livello di servizio
Monitoraggio dei server
Monitoraggio del tempo di disponibilità
Monitoraggio dell'utilizzo di Internet
Monitoraggio della larghezza di banda
Monitoraggio di indirizzi IP
Relazioni sul traffico web
Chat in tempo reale
Condivisione dello schermo
Condivisione di documenti
Registrazione della sessione
Sondaggi e feedback
Strumenti di diagnostica
Trasferimento della sessione

Recensioni su Kaseya VSA

Stai visualizzando 5 di 180 recensioni

Nel complesso
4,1/5
Facilità d'uso
3,6/5
Servizio clienti
3,6/5
Caratteristiche
4,2/5
Rapporto qualità-prezzo
3,7/5
Rj E.
Owner
Servizi e tecnologie dell'informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/1/2019

"Great Product"

Commenti: I have been using Kaseya VSA for about 10 years now. It has transformed my business. I travel less and less to clients sites and do most if not all work remotely for them. Their customer support is top notch and they work hard to help you. Their billing department could be improved, but they're working on it. They have Kaseya Connect every year in Las Vegas. I wish they would hold it somewhere other than casinos and strip clubs. Kaseya is a must for your business. They can scale with you as you grow your business too.

Vantaggi: Kaseya is awesome in the automation department. I am able to set scripts in place and have them run in the middle of the night. No more staying up after hours pushing out patches and fixes. I can set the patch management to scan for new updates, then push them out on a schedule that I determine.

Inconvenienti: The product works great on Windows machines, but updating a Mac can be tricky. I would like to see them move into the Android field more too. There are more and more Android devices coming into the work sphere that having an option to remotely fix androids would be great.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/1/2019
Andrey G.
Kaseya and Server Adminsitrator
Servizi e tecnologie dell'informazione, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/11/2019

"increasing helpdesk staff productivity"

Commenti: -- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active remote support
Establish monitoring and maintenance necessary for new and existing clients
Monitors Server Windows Operating System performance and takes action to resolve problems
Monitors the Microsoft Exchange Service and resolved any issues regarding the email systems
Monitors Workstation Windows Operating System performance and escalate actions
Monitors network Devices status and performance and escalate actions
Monitors Storage Devices health and takes action to resolve problems
Monitors VMware Infrastructure performance and takes action to resolve problems
Prepare and present service and monitoring reports to management regularly
Documents problems and resolutions on production servers
Completes scheduled audits and provides reports to customers periodically

Vantaggi: Kaseya is one of the best RMM (Remote Monitoring and Management) tools in the market
we have moved from REACTIVE to PROACTIVE and now we are moving to SERVICES
related to "Service Management Maturity model"
thanks to Kaseya we achieved
1. Analyze trends
2. Set thresholds
3. Predict problems
4. measure applications availability
5. Automate (highly appreciable when you handle hundreds of devices)
6. Mature Problem Configuration, change, asset and performance management
7. Increase Security in multiple layers
8. Manage the entire Windows updates process
9. Remote Control
10. Compliance and audit Reports

Inconvenienti: unfortunately using kaseya core modules, it is not stronger to manage network devices

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/11/2019
Utente Verificato
Network Engineer
Proprietà immobiliari, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/6/2020

"Fantastic software for managing your enviroment"

Commenti: Absolutely love it. It does so much more for us than what we had before. The Kaseya knowledge base and public agent procedures site is helpful. Patch management is my biggest love from this product. The ability to access machines with just Internet access is a huge plus. It has also made managing our inventory considerably easier.

Vantaggi: Easy to see all machines and servers in real time with connectivity status. Agent install is quick and customizable. Patch management feature is robust. Agent procedures allow a wide range of management possibilities. I love that I can access any of my servers with just Internet access. This have come in handy many times when iDRAC or VPN access has been lost.

Inconvenienti: Management for Macs is less robust. The lack of a 64 bit agent until recently was a pain point for a while. Updating Live Connect is time consuming,

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/6/2020
Alexander B.
Project Manager
Proprietà immobiliari, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/5/2019

"A powerful engine marred by lazy, ongoing GUI problems"

Commenti: We took on Kaseya largely for remote control of clients and Windows/Office patching. We quickly made use of its Agent Procedures and reports modules and then continued on, slowly integrating module after module.

Vantaggi: Many powerful modules:
- I would not even consider Windows patching without Kaseya: it is granular, easy to use, pretty complete
- Agent Procedures and Policies allow enormous customization in what you can do - practically any script you can think of can potentially be run through here
- LiveConnect is smooth and fast and provides a wealth of tools
- Reports, Alerts, and Audit modules are clear (once understood) and provide tremendous detail and customization

Inconvenienti: Persistent, unfixed, obvious GUI issues spanning years and years after being reported:
- screens not refreshing;
- inconsistent filtering;
- misleading word choices in scheduling boxes;
- selecting multiple is a chore;
- "View" is powerful to *use* but clumsy and unwieldy to *manage/administer*
The way installation packages are created is terrible. If you have more than about a dozen OUs, you will see what I mean: you must create a new install package for each OU. We have 90. EVERY ONE OF THEM must be updated every time there is a new Kaseya client release (about four times a year). There should be one package that asks the user its OU based on a database that IT sets up. Kaseya Anti-Virus and Kaseya Anti-Malware (which we used to use) frought with problems, in accurately reporting what was out there & in reliably installing or uininstalling packages. KAM in particular was so broken it caused us to dump the entire thing and switch to Webroot (though the Webroot integration module is a bad joke: it looks like an alpha product, nowhere near beta). Patch rollback is difficult and usually impossible (though this may not be Kaseya's fault).

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/5/2019
Charles F.
IT Security Manager
Ufficio del Direttore, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/7/2019

"Kaseya VSA - Not just for MSPs"

Commenti: Kaseya VSA has helped me overcome hurdles with outdated software, missing updates, and deployment of new software. I used Kaseya to locate which devices are using old version of Office and using Windows version XP, 7 and and 8 and 8.1. This has helped me in the process of updating all of our devices to the newest Office and Windows 10.

Vantaggi: Kaseya VSA is not only for MSPs, but for anyone who needs help managing their assets in the office and in the field. I'm the IT Security Manager with all the hats in the IT world at a large confectionery broker. I manage over 250+ devices on my own, with the help of Kaseya VSA. I could not do my day-to-day job without Kaseya VSA.

Inconvenienti: I'm not a fan of the app as the functionality seems to be spotty. Right-clicking the client app sometimes brings up a menu, and sometimes it only offers a simple selection of "Refresh". This is my only gripe in the 3 years I've been using this product.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/7/2019