Cos'è Autotask PSA?

Autotask è un software multifunzione basato sul Web che aiuta VAR, MSP e provider di servizi IT a vendere, implementare, gestire e fatturare i propri prodotti e servizi IT. I moduli integrati di Autotask comprendono service desk, CRM/gestione dei contatti, outsourcing, gestione dei progetti, amministrazione dei contratti, monitoraggio dei tempi, fatturazione, creazione di report e analisi aziendale, tutti eseguiti sullo stesso database e disponibili in qualsiasi momento da ovunque sia possibile connettersi alla rete.

Chi utilizza Autotask PSA?

Non specificato dal fornitore

Video di Autotask PSA
Autotask PSA Software - 1

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Autotask PSA

4,3 (101)
Autotask PSA
Non disponibile nel tuo paese
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
88
36
3,9 (101)
3,9 (101)
4,0 (101)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
9,80 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
410
81
4,0 (1.862)
4,0 (1.862)
4,3 (1.862)
Perché questo confronto?

Alternative a Autotask PSA

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Recensioni su Autotask PSA

Punteggio medio

Nel complesso
4,3
Facilità d'uso
3,9
Servizio clienti
4,0
Caratteristiche
4,2
Rapporto qualità-prezzo
3,9

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
50%
4
32%
3
15%
2
3%
1
1%
Garry
Garry
Vice President (USA)
Utente LinkedIn Verificato
, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

We use it daily and couldn't live without it!

5,0 5 anni fa

Commenti: We run our entire business out of Autotask. It does everything for us as an MSP.

Aspetti positivi:

Autotask is about automation. It makes ticketing and billing processes standardized and automated. It has become our central repository for information. All service related issues, time spent, contracts, hardware, etc goes in there. I tell my team all the time, "If it doesn't exist in Autotask, it didn't happen."

Aspetti negativi:

Autotask support has historically been difficult, but is getting much better. Reporting is very powerful, but also VERY difficult to get your arms wrapped around it. It isn't something you do on a whim. If you have time to spend with it, you'll get good data. If you don't have time to spend, make sure you pay for some Autotask consulting time to help you.

Simon
Director (UK)
Servizi e tecnologie dell'informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Autotask a sledge hammer for a nut?

4,0 2 settimane fa Nuova

Commenti: Overall its doing the job so we continue to use it. It is expensive for what it is but if its not broke don't fix it.

Aspetti positivi:

Its thorough and excellent when working with multiple organisations.

Aspetti negativi:

Its very convoluted. This means its very flexible for sure but it can also be a bit of a mine field.

Carl
President CEO (USA)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Autotask is good for smaller organizations

3,0 2 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

When we were a smaller company it worked well. Once we grew past 15 users the software was difficult to configure to work with.

Aspetti negativi:

No good workflows/ways to configure ticketing.

Mark
Director of Technology & Partnerships (USA)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Autotask PSA has been a game-changer for our company.

5,0 3 mesi fa

Aspetti positivi:

We love that we can go from prospect to invoicing in one solution.

Aspetti negativi:

That it can be too complex, need a "lite" version

Elizabeth
Owner (USA)
Servizi e tecnologie dell'informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Great for Large Teams

4,0 3 anni fa

Commenti: Overall I enjoyed using the Autotask PSA for most things, but it was not a good fit for the team I was working with.

Aspetti positivi:

Autotask PSA is a great option for large teams. It is fully customizable, offers a wide array of features, and has an excellent, hands-on onboarding process. It is a great option for large teams.

Aspetti negativi:

This software required quite a bit of manual set up for tasks I needed -- things such as automatically sending emails to clients on ticket updates, changing fields from required to not required, etc. For a very small team, onboarding was a bit onerous.