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Cos'è charles?

WhatsApp Marketing. La suite di commercio conversazionale end-to-end senza interruzioni. Charles aiuta i brand a essere pionieri del commercio conversazionale, integrando sistemi di shop, app di chat e bot in un unico prodotto dal design intuitivo.

Chi utilizza charles?

Raggiungi i tuoi clienti su WhatsApp con tassi di apertura delle newsletter fino al 90%, CTR superiori al 30% e un ROI 10X superiore. WhatsApp Marketing Software by charles.

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charles

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4,4 (20)
349,00 €
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
135
15
4,3 (20)
4,3 (20)
4,7 (20)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
39,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
171
41
4,4 (1.056)
4,0 (1.056)
4,3 (1.056)
Le barre verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

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Funzionalità più votate
Database contatti
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Funzionalità più votate
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Gestione della posta elettronica
Gestione delle campagne e-mail
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Funzionalità più votate
Le funzionalità di questo prodotto non hanno ancora ricevuto valutazioni dagli utenti.
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Funzionalità più votate
Automazione del marketing
Gestione della posta elettronica
Gestione delle campagne e-mail
Bitrix24
Funzionalità più votate
Automazione del marketing
Banca dati cliente
Database clienti
EngageBay CRM
Funzionalità più votate
Database clienti
Gestione della posta elettronica
Lead Nurturing

Recensioni su charles

Punteggio medio

Nel complesso
4,4
Facilità d'uso
4,3
Servizio clienti
4,7
Caratteristiche
4,2
Rapporto qualità-prezzo
4,3

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
50%
4
40%
3
10%
Domenico
Domenico
ecommerce Manager (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Prodotti tessili, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Empowering Marketing and Customer Engagement with Hello Charles

5,0 7 mesi fa

Aspetti positivi:

What I liked most about Hello Charles is its remarkable capability to manage marketing campaigns on WhatsApp. This feature has been a game-changer for us. The ability to interact with our customers in real-time has not only streamlined our communication but also significantly boosted our conversion rates. The platform's intuitive design and efficiency in handling customer queries have greatly enhanced the quality of our customer dialogues, fostering a stronger connection with our brand.

Aspetti negativi:

As of now, I am thoroughly satisfied with Hello Charles and its offerings. It has seamlessly integrated into our workflow, and we haven't encountered any major issues. However, as with any software, there is always room for enhancements. I look forward to seeing future updates that might bring even more innovative features or improved user experience.

Peter
WhatsApp Marketing Manager (Germania)
Prodotti tessili, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Using Charles to convert website visitors to customers

4,0 11 mesi fa

Commenti: Overall, it's all about using Charles in the right way for your business. This could mean sending out newsletter only during sale events or doing it weekly. It all depends on your average order value and your community.

Aspetti positivi:

The ability to automate flows makes Charles a very strong tool! Another great use-case, that has been overlooked by many users, is the power to convert website visitors to customers. With a sign-in rate of over 10% it's much higher than in email (2%).

Aspetti negativi:

In some cases, Charles may have some minor bugs. Also, analytics might need some extra effort and aren't done as easy as in email tools.

Risposta di Charles

10 mesi fa

Peter thanks so much for your review and for choosing us. We're delighted to hear our WhatsApp automation is working well for you and that WhatsApp is proving a successful channel for your business. Converting website visitors is a great insight and one we'll look into more closely. Thanks! We're working on the bugs and adding extra analytics. Keep letting your Success manager know of any problems so we can make sure we fix it. Thanks again and we look forward to working with you for a long time to come. charles

Kristin
Team Lead Customer Service (Germania)
Prodotti tessili, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Charles is recommended

3,0 10 mesi fa

Commenti: Overall recommendable. Friendly staff.

Aspetti positivi:

Customers appreciate contact via WhatsApp

Aspetti negativi:

Technical problems and failures again and again

Risposta di Charles

10 mesi fa

Hey Kristin, thanks for your comments, we're happy to hear your customers like hearing from you on WhatsApp. We're really sorry to hear about technical problems. This is not what we want to happen for our clients. Make sure you report any issues and we will do our best to fix them. Best, charles

Louisa
E-Commerce Manager (Germania)
Beni di consumo, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Great tool, great support

4,0 2 mesi fa

Aspetti positivi:

Compared to other tools, Charles offers the ability to seamlessly connect WhatsApp marketing with email marketing via Klaviyo. This effortless integration allows us to pursue an effective multi-channel marketing strategy for both retention and acquisition. The ease of use of the tool makes it particularly intuitive to use, and ideal for planning campaigns and aligning them with business objectives. In addition, the team is very committed from the onboarding phase to success management and is always available to provide support and maximize the success of our marketing activities.

Aspetti negativi:

While still being a relatively new tool, charles is on the pricier side and still needs some development in analytics for campaigns, customer insights and flows.

Dennis
Owner (Austria)
Cosmetica, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

It`s a good Tool

4,0 11 mesi fa

Commenti: Benefits: Mobile Marketing about Whats App

Aspetti positivi:

- Whats App Marketing- Live Chat in every Browser at every time

Aspetti negativi:

It`s complicated to search for more demo videos or learning material for check up the tool

Risposta di Charles

10 mesi fa

Hey Dennis, thanks for taking the time to let us know your thoughts. All feedback is appreciated. We upload new demo videos all the time, please talk with your Success manager so we can find a way to make them easier to find. Thanks again! charles