Chi utilizza LiveAgent?

Varie imprese di piccole e medie dimensioni in e-commerce, telecomunicazioni, assicurazioni, SaaS, startup e di livello enterprise. Il cliente ideale di LiveAgent è chiunque comprenda l'importanza del servizio clienti.

Cos'è LiveAgent?

LiveAgent è un software di helpdesk completo. Aziende come BMW, Yamaha, Huawei, Orange o Forbesfone utilizzano LiveAgent per soddisfare 150 milioni di utenti finali in tutto il mondo. Unisciti a loro per ottenere un vantaggio competitivo. Inizia con una versione di prova di 14 giorni, senza fornire una carta di credito e firmare contratti.

LiveAgent è un software di helpdesk multicanale ricco di funzionalità, con oltre 170 funzioni per l'helpdesk, tra cui live chat, supporto telefonico, integrazioni con i social media, portale di supporto e API.

Dettagli su LiveAgent

QualityUnit

https://www.liveagent.com

Fondata nel 2004

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LiveAgent dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di LiveAgent è disponibile a partire da 15,00 USD/mese.


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Implementazione e assistenza di LiveAgent

Assistenza

  • Email/Help desk
  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Windows (locale)
  • Linux (locale)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
  • Video

Caratteristiche di LiveAgent

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  • Aggiornamenti in tempo reale
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  • Avvisi/Notifiche
  • Branding personalizzabile
  • CRM
  • Chat/Messaggistica
  • Comunicazione multi-canale
  • Comunicazioni in batch
  • Comunicazioni su richiesta
  • Contenuti interattivi
  • Cronologia clienti
  • Database clienti
  • Database contatti
  • Distribuzione di e-mail
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  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione contatti
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione dei feedback
  • Gestione dei modelli
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione della posta elettronica
  • Gestione della posta in arrivo
  • Gestione delle comunicazioni
  • Gestione delle funzioni di stampa
  • Gestione multi-canale
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  • Integrazioni di terze parti
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  • Messaggistica via SMS
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  • Monitoraggio in tempo reale
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  • Quadro della attività
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  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
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  • Risposta vocale interattiva (IVR) / Riconoscimento vocale
  • Sicurezza SSL
  • Sistema plurilingue
  • Sondaggi e feedback
  • Strumenti collaborativi
  • Supporto video
  • Tracciamento delle interazioni
  • Widget

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  • Controllo accessi/Autorizzazioni
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  • Creazione di report/analisi
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  • Gestione della campagna
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  • Tracciamento delle interazioni
  • Tracciamento delle interazioni

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  • Smistamento automatico delle chiamate
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  • Smistamento automatico delle chiamate
  • Strumenti collaborativi
  • Tracciamento delle interazioni
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  • Tracciato di controllo
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  • Gestione di documenti
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  • Widget

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  • Trasferimento/Instradamento
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Recensioni su LiveAgent

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Valutazione complessiva

4,7/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,6
Servizio clienti 4,7
Caratteristiche 4,6
Rapporto qualità-prezzo 4,7

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Barney B.
Head of Marketing
Materiali da costruzione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/3/2020

"Great Features & Great Speed"

Commenti: LiveAgent is helping us convert initial chat enquiries visiting our website into qualified sales leads. We provide a niche product to the very top of our market so being able to qualify enquiries at this initial stage is important to us. The other key outcome is LiveAgent has no impact on our site loading speed. We identified ZenDesk, our previous chat solution, was impacting out site loading speed - and therefore potentially impacting our SEO strategy. From a free trial, we found LiveAgent has zero impact on our site loading speed - we now have a better chat solution AND a faster loading webiste.

Vantaggi: We use LiveAgent to manage chat conversations on our website with the aim of converting initial enquiries into qualified sales leads. There is afar great functionality than our previous chat software solution and is far more customisable, with options to brand and personalise it to our business. The other key feature for us is that it is the number one ranked chat widget for website loading speed, an important part of our SEO strategy.

Inconvenienti: There is so much more functionality and ability to personalise LiveAgent than our previous chat software (ZenDesk) so set up took a little longer - but the ultimate outcome has been far superior.

Risposta del fornitore

da QualityUnit il giorno 25/3/2020

Hello Barney, many thanks for your great review! It means a lot to us and we are super thrilled to hear that you are happy with the platform and the chat solution LiveAgent is offering. We understand that it is necessary to manage all the tickets from the very beginning as each customer is important and should be taken the best care of and that is why LiveAgent makes sure that no ticket is skipped or left out! Just remember that our support team is always ready to help so feel free to start a chat on our website should you have any questions! :)

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/3/2020
Jacob W.
Senior Customer Service / Technical Writer
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/2/2020

"Excellent Experience Overall - I Recommend LiveAgent"

Commenti: The customer support team for LiveAgent has been excellent, helping work through our needs and how LiveAgent can meet those. The application has helped us improve our management support items.

Vantaggi: For day-to-day use, it is very intuitive for our client services team; the interface is visually intuitive, with colour coding that makes easy to see which tickets need attention and when. The automatic rules also offer a large amount of flexibility in managing support tickets and providing the right information to our team.

Inconvenienti: Some basic features are not yet included; e.g. instead of responding to an individual message, you have to forward that message, and choose all the recipients again. However, I've noticed that new features are available often, and I am confident inconveniences such as this will be resolved with time.

Risposta del fornitore

da QualityUnit il giorno 12/2/2020

Hi Jacob,
Thank you for such a nice review. We pride ourselves in making our software feel natural and simple to use and are glad to see the work is paying off. That said, there are always areas where we can improve and will continue to do so to provide the best helpdesk software on the market.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/2/2020
Arnab M.
Business & Technology Analyst
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/3/2021

"Great product for managing client tickets"

Commenti: It has been a great experience so far in managing client tickets and the best part is that the platform is highly customisable to suit our companies needs and taste.

Vantaggi: The product is extremely easy to use and the navigation is user friendly. And has all the features required for managing a ticketing system.

Inconvenienti: It would be great to have time to record features against each ticket. Currently, we have to use another platform (TimeNEye) to do that for us.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/3/2021
Ben H.
Sales Manager
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    3 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/2/2020

"Significant Value for the price"

Vantaggi: Price, Excellent customer support, large amount of features and functionality

Inconvenienti: While I love the complete control of all the automated systems being programmable, it could use some additional default built in options. Comparing LiveAgent to competitors like ZenDesk is like comparing Linux to Apple. LiveAgent gives you complete control - but you have to set up everything. The other software out there doesn't let you customize, but everything works for you. An in between 'windows' option that allows control for those who want it but is smoother to set up for those who don't want the extra work would be optimal. That said, programs that do it for you tend to cost a lot more, which would defeat LA's primary value, the low cost.

Risposta del fornitore

da QualityUnit il giorno 4/3/2020

Dear Ben, thank you for your honest feedback! We really appreciate it! :) The reason why LiveAgent was developed in a way that you have to set the majority of things up is so that it would work for each client exactly how they need. Usually, businesses differ from one to another and that is why we wanted to give everybody a chance to adjust it to their business and needs. You know where to find us should you need anything! :)

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/2/2020
Viktor G.
CFO
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/1/2021

"LiveAgent is great!"

Commenti: An amazing experiance!

Vantaggi: That it gave us the possbilility to use 1 software instead of 5 diffrent ones.
Easy to use, great workflow with then tickets and live chat!

Inconvenienti: It's a bit messy to install(5 diffrent brands) but with some help from their amazing customer service it all worked out.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/1/2021