Cos'è Spiceworks?

Spiceworks IT Help Desk è appositamente progettato per i professionisti IT e offre proprio quello che a loro serve per un migliore servizio di helpdesk IT interno e un miglior business. Inizia a gestire i ticket in pochi minuti con questo software di helpdesk gratuito, disponibile sul tuo server o nel cloud. Inoltre, offre molto di più di un semplice monitoraggio dei ticket: potrai capire e cambiare il comportamento del team ed esprimere meglio il tuo valore per l'azienda. Ottienilo gratis oggi stesso.

Chi utilizza Spiceworks?

Professionisti IT! Per questa azienda non c'è niente di meglio che semplificare la vita dei professionisti IT. Non importa se sei un CTO, un responsabile IT, uno specialista del supporto IT o un amministratore di sistema: Spiceworks ha qualcosa che fa al caso tuo.

Dettagli su Spiceworks

Spiceworks Ziff Davis

Fondata nel 2006

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Spiceworks Ziff Davis

Fondata nel 2006

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19,00 USD/mese
795,00 USD/anno
14,00 USD/mese

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Implementazione e assistenza di Spiceworks

Assistenza

  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Windows (desktop)
  • Windows (locale)
  • Linux (locale)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

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  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione

Caratteristiche di Spiceworks

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  • Avvisi/Notifiche
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  • Gestione polizze
  • Gestione utenti
  • Integrazioni di terze parti
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  • Monitoraggio degli eventi
  • Monitoraggio dei database
  • Monitoraggio dei server
  • Monitoraggio della larghezza di banda
  • Monitoraggio della rete
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Alternative a Spiceworks

Altre alternative a Spiceworks

Recensioni su Spiceworks

Leggi tutte le 502 recensioni

Punteggio medio

Nel complesso
4,4
Facilità d'uso
4,3
Servizio clienti
4,2
Caratteristiche
4,2
Rapporto qualità-prezzo
4,6

Recensioni per valutazione

5
242
4
204
3
41
2
14
1
1

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Robert R.
Robert R.
Systems Administrator (Canada)
Utente LinkedIn Verificato
Prodotti alimentari e bevande, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Ideal free helpdesk for small to medium businesses

5 3 mesi fa

Commenti: Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Aspetti positivi:

It's impossible to beat the cost of free. The product is well designed and functions extremely well for the job it is designed for.

Aspetti negativi:

Larger IT departments won't be able to route tickets to specific teams. It would be very nice if spiceworks could expand its offering to include sub service desks etc.

Matthew B.
Director of IT (USA)
Gestione di organizzazioni non profit, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Help Desk Where You Want It

5 6 mesi fa

Commenti: Starting a new role in the organization that had no Help Desk and no history or structure; Spiceworks proved to be the single biggest one thing that could be done right that would yeild improved IT services to the organization. User responsibility shifted to reporting IT issues using email and overall satisfaction improved and service impacting issues due to weaknesses in infrastructure, bad procedures or mislaid processes were identified by the ticketing system and corrected.

Aspetti positivi:

I started using Spiceworks in the cloud and then copied the database and importing it to our VM and lost nothing. It is an efficient and easy to use platform. Adding techs and break-fix categories to track what needs to be improved proved to be successful. This allows IT to focus on root cause and then to deploy solutions to prevent the same.

Aspetti negativi:

The reports need to be streamlined to remove redundancy. Quantity is not always a good thing and by compressing and focusing on key areas the reporting could be a lot better and less fractured.

Paul K.
IT Manager (USA)
Cantieristica, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Spiceworks - Ticket management

5 4 settimane fa Nuova

Commenti: It is actually hosted by Spiceworks, so nothing local. Setup was very simple. It is used everyday. I can create tickets, there is a page for users to create tickets and they can be created via email. Once a ticket is created, you are notified by email. Very useful and simple.

Aspetti positivi:

It is free. It works better than some of the others that I have tried. It is completely configurable for whatever category you need. Always works. Perfect for a simple ticketing system.

Aspetti negativi:

Since it is free, there are ads that show on website. Not really an issue. Not as granular as some of the others.

Josh B.
IT Support Specialist (USA)
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Awesome IT Help Desk software, horrible inventory system.

2 4 anni fa

Aspetti positivi:

Spiceworks is great for managing help desk tickets. Using HTML we've been able to customize our end-user portal. Create multiple ticket templates to capture the details we truly need from end-users. We have found that the mobile application for iOS and Android to be the best on the market. It has a great GUI, very user friendly, informative, and easy to set up.

Aspetti negativi:

The inventory system is lacking when it comes to producing accurate information. At one point this year we were upgrading our end users to dual monitors. We attempted to use Spiceworks to produce the make and model of the current monitor the end users were using. It came back telling us a generic description. I ended up writing a batch file that would obtain them remotely and that was accurate. We've also had issues where it would scan a computer that had 2 monitors but would only show one. We also went through a license key audit and thought we could rely on Spiceworks to produce accurate results. It ended up showing us that several computers had 3 iterations of office installed. I understand that these keys are in the registry but other similar scanners would only produce keys for whats actually installed on the workstation by cross-referencing installed applications and registry keys. We recently have been experiencing issues where Spiceworks would attempt to scan 180 assets and it would fail to complete the scan without errors. We found this out by using WSUS to determine how many computers we had and Spiceworks was off by 30 assets of the 180. At least twice a week it also locks up and our end users can't access the help desk portal to submit tickets. We've chosen to use LanSweeper to track assets. LanSweeper produced accurate results in a fraction of the time Spiceworks produced incomplete results. Spiceworks took 8+ hours, LanSweeper <30 minutes.

Patrick C.
System Admin (USA)
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Best ticketing system

5 2 anni fa

Commenti: This tool has been great for us. It’s very user friendly which was better then other ticketing systems we looked at. It’s been very beneficial to be able to keep track of our tickets. One huge benefit is the use of the mobile tool to be able to access and our modify the ticket when our users are on call

Aspetti positivi:

Great tool for ticketing system. Being a small company we used excel to track calls and troubleshooting with customers and we needed a better solution to keep track of all the calls and tickets created. It’s been great that we can access this in office and on our mobile device to refer to past notes in a ticket when we are on call. One benefit that we love is adding and modifying fields in the ticketing system to keep track of certain information of the customer

Aspetti negativi:

Having gone from tracking our own calls manually this has been a huge benefit and we haven’t noticed any downsides to using this.