Cos'è simPRO?

simPRO è una potente soluzione software di gestione dei servizi esterni, creata da terzisti commerciali per terzisti commerciali. Se hai difficoltà a elaborare preventivi per i lavori, a gestire progetti in più fasi, a gestire lo stock, a collegare l'ufficio con l'esterno o in qualsiasi altra area del tuo flusso di lavoro, simPRO offre una piattaforma semplificata per affrontare tutte le sfide urgenti, aumentando al contempo produttività e profitti. Più di 120.000 professionisti dedicati al commercio specializzato si affidano a simPRO per la gestione del flusso di lavoro.

Chi utilizza simPRO?

Enterprise è stato progettato da operatori del commercio e dei servizi per il proprio settore; le applicazioni includono impianti idraulici, elettrici, reti di dati, solare, HVAC e sicurezza.

Dove si può implementare simPRO?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Informazioni sul fornitore

  • simPRO Software
  • Sede: Brisbane, Australia
  • Fondata nel 2002
  • Assistenza telefonica
  • Chat

Disponibilità per Paese

Australia, Canada, Irlanda, Nuova Zelanda, Stati Uniti

Lingue

inglese, spagnolo

Informazioni sul fornitore

  • simPRO Software
  • Sede: Brisbane, Australia
  • Fondata nel 2002
  • Assistenza telefonica
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Lingue

inglese, spagnolo

Video e immagini di simPRO

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85,00 USD/mese
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149,00 USD/mese
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Caratteristiche di simPRO

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Acquisizione di firme tramite cellulare
  • Aggiornamenti in tempo reale
  • Analisi spaziale
  • App per dispositivi mobili
  • Archiviazione di documenti
  • Automatizzazione dei moduli
  • Avvisi tramite cellulare
  • Avvisi/Notifiche
  • Branding personalizzabile
  • CRM
  • Calcolo dei costi
  • Campi personalizzabili
  • Check-in/Check-out
  • Codici a barre/RFID
  • Computo dei materiali
  • Condivisione di documenti
  • Contabilità integrata
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Controllo del processo di valutazione
  • Controllo dell'inventario
  • Controllo ore e spese
  • Costi delle operazioni
  • Creazione automatica di preventivi
  • Creazione delle commesse
  • Creazione delle fatture
  • Creazione di mappe
  • Creazione di report/analisi
  • Cronologia clienti
  • Cronologia dei servizi
  • Cronologia delle fatture
  • Database clienti
  • Database contatti
  • Database dei costi
  • Database terzisti
  • Elaborazione di pagamenti
  • Fatturazione dei progetti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Fatturazione online
  • Firma elettronica
  • Flusso di lavoro basato su regole
  • Formulazione di previsioni
  • GPS
  • Gestione contatti
  • Gestione degli articoli
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione degli ordini di modifica
  • Gestione degli sconti
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei moduli
  • Gestione dei prezzi
  • Gestione dei prezzi e dei margini di utile
  • Gestione dei progetti
  • Gestione dei subappaltatori
  • Gestione dei tecnici
  • Gestione del ciclo di vita delle risorse
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione del lavoro
  • Gestione del magazzino
  • Gestione del personale
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della clientela
  • Gestione della conformità
  • Gestione della disponibilità
  • Gestione della manutenzione
  • Gestione delle apparecchiature
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle fatture
  • Gestione delle immobilizzazioni
  • Gestione delle ispezioni
  • Gestione delle prenotazioni
  • Gestione delle risorse
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione di contratti/licenze
  • Gestione di potenziali clienti
  • Gestione finanziaria
  • Gestione foglio presenze
  • Gestione nuovi ordini
  • Gestione offerte
  • Gestione terzisti
  • Gestione utenti
  • Identificazione del prodotto
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Integrazione di QuickBooks
  • Integrazioni di terze parti
  • Manutenzione predittiva
  • Manutenzione preventiva
  • Messaggistica via SMS
  • Modellazione e progettazione dei processi
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio dei cespiti
  • Monitoraggio dei costi
  • Monitoraggio dei costi di completamento
  • Monitoraggio dei report/progetti
  • Monitoraggio del progetto
  • Monitoraggio dell'inventario
  • Monitoraggio della garanzia
  • Monitoraggio della percentuale di completamento
  • Monitoraggio delle apparecchiature
  • Monitoraggio delle attività
  • Monitoraggio delle qualifiche
  • Monitoraggio ore online
  • Notifiche in tempo reale
  • Operazioni commerciali integrate
  • Ottimizzazione del percorso
  • Ottimizzazione dell'inventario
  • Pagamenti online
  • Pagamento elettronico
  • Per il settore idraulico
  • Per installatori di impianti elettrici commerciali e/o industriali
  • Per società di climatizzazione
  • Pianificazione della manutenzione
  • Pianificazione in tempo reale
  • Pianificazione/Programmazione dei progetti
  • Pianificazione/previsione delle spese
  • Portale clienti
  • Prenotazioni online
  • Preventivi/Stime
  • Programmazione
  • Programmazione del lavoro
  • Programmazione di infrastrutture
  • Promemoria
  • Quadro della attività
  • Relazioni sui progressi
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Ricerca del percorso migliore
  • Ricerca/Filtro
  • Rilevamento della posizione
  • Riscossione di pagamenti per servizi esterni
  • Sincronizzazione dei calendari
  • Sistema multi-locale
  • Stime
  • Strumenti collaborativi
  • Tracciabilità delle spese
  • Tracciamento delle interazioni
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)
  • Visualizzazione di dati

Alternative a simPRO

Il software di gestione dei servizi più veloce, più semplice e di più alto valore per automatizzare tutto, dal primo contatto con il cliente al pagamento.
Helpdesk ConnectWise Manage: avanzato sistema di gestione dei ticket con comunicazione centralizzata, in grado di integrarsi con gli strumenti attualmente in uso.
Tradify è un software per la gestione dei servizi esterni creato per le imprese commerciali e di servizi. Preventivi, pianificazione, monitoraggio e fatturazione ovunque ci si trovi.
Dai il benvenuto alla piattaforma CRM n°1 al mondo. Gestisci ogni fase delle relazioni con i clienti tra i vari dipartimenti.
Fieldpoint offers flexible solutions for medium/large size businesses as well as customized robust solutions for enterprise companies.
Ideale per aziende con più sedi che gestiscono oltre 500 ordini di lavoro al mese, per operazioni di manutenzione, riparazione e installazione di nuove attrezzature.
Intuit FSM ES è un software di gestione dei servizi esterni end-to-end che può crescere con la tua azienda.
App multifunzione per la gestione dei servizi esterni con funzionalità complete che permettono di gestire e sviluppare attività di ogni dimensione. Fatturazione, pagamenti e altro ancora!
Questo software ottimizzato per i dispositivi mobili e basato sul cloud offre potenza, facilità d'uso e versatilità totale per una migliore gestione dei servizi esterni.
La gestione del servizio clienti ServiceNow è stata creata per l'economia dei servizi connessi digitalmente.
Piattaforma per le operazioni versatile, potente e automatizzata, Accelo ti consente di tenere sotto controllo il tuo business di assistenza.
QuickBooks Online è un software contabile per piccole imprese che consente di gestirne le attività ovunque e in qualsiasi momento.
Migliaia di MSP e piccoli dipartimenti IT utilizzano il software di gestione IT Kaseya VSA per automatizzare l'IT. Inizia la tua prova gratuita!

Recensioni su simPRO

Punteggio medio

Nel complesso
4,2 (115)
Facilità d'uso
3,9 (115)
Servizio clienti
4,1 (115)
Caratteristiche
4,0 (115)
Rapporto qualità-prezzo
4,0 (115)

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

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Lori M.
President (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Sicurezza pubblica, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Best overall Service/Project Software on the Market

5,0 3 anni fa

Commenti: It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating unnecessary phone calls and conversations internally to determine job status, order status, etc. Customer service is amazing from the training, hand holding during implementation and customer support after the sale. simPRO believes in relationships with their clients. They don't sell you then disappear.

Aspetti positivi:

simPRO allowed us to bring all of our employees together into one software package from lead to quote to job management to invoicing and receiving payments. It even tracks field personnel time. This allowed us to cancel several other software programs that we were using and got everybody on the same page saving time which saves money.

Aspetti negativi:

It takes some time to learn all the nuances of the program to become fluent in "simPROese".

Risposta di simPRO Software

3 anni fa

Hi there Lori. Great to hear feedback from you, and to hear that you, and your business, are happy with the service that we provide. As always, if you require ongoing support with simPRO¿s solutions, we encourage you to contact your local Support Team to voice your feedback so we can assist. For our contact details, follow this link and scroll to the bottom of the page for our contact information across the globe: http://helpguide.simprogroup.com/Content/Welcome.htm From Team simPRO

Rob H.
Vice President (USA)
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Robust and intuitive field management software

4,0 3 anni fa

Commenti: Overall, this has been an amazing experience for us. The software feels like just what the doctor ordered and we are very happy with the choice. The simPRO team has been rock solid, supportive, knowledgeable, and fun to work with from day 1.

Aspetti positivi:

When it comes to field service management this is custom software which is hard to beat. simPRO is bringing a new level and caliber of organization and efficiency to our business and we are still implementing all that it offers. Our field techs now have vastly more relevant information at their fingertips than ever before which is empowering them to be more productive, efficient, and professional.

Aspetti negativi:

There are a few confusing aspects of the contacts database and how it relates and connects to jobs, quotes, customers, etc. There are a number of static fields which do not populate from the existing customer database when it seems they should. For instance, if we have an existing contact, we can not simply lookup and connect it to a site contact or invoice contact without some hoops and hurdles.

Risposta di simPRO Software

3 anni fa

Hi Rob, thanks for taking the time to review simPRO! We're glad to hear that simPRO is helping your business become more organized and efficient. We encourage you to submit your ideas in regards to the contacts database to the Ideas Portal (go to "Help > "Suggest an Idea" in your simPRO build). Our dedicated product development team uses customer suggestions to regularly enhance simPRO features. If you need any other assistance, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources. Best, Team simPRO

Dean K.
Dean K.
Marketing & PR Manager (UK)
Utente LinkedIn Verificato
Industria edilizia, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Transformative Field Service Management

4,0 4 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

The end-to-end solution of simPRO, from Lead to Invoicing, has helped to transform and streamline our business processes, going from an old server-based system to this new cloud-based system. Overall simPRO is a versatile field service management and service desk software that can also incorporate the management of larger projects.

Aspetti negativi:

Asset management and asset/job history could be more transparent. The system is very much geared towards assets that do not have multiple parts to them as it's difficult to see what parts have been replaced or haven't over time, plus you cannot see total asset spend of callouts.

Risposta di simPRO Software

4 giorni fa

Hi Dean, Thank you so much for leaving this incredibly insightful review. Feedback like this inspires our team to continue innovating and creating the best experience for our customers. We are thrilled to hear that simPRO has helped transform and streamline your business processes. We also appreciate your feedback in regard to asset management. I would implore you to submit this to our Ideas Portal; every idea submitted is reviewed by the simPRO team. simPRO has a development team dedicated solely to acting on these suggestions and in the last year alone, the team has been able to resolve over 120 ideas. Thank you again, Dean! Looking forward to continue working with you.

Russell T.
Partner (Canada)
Industria edilizia, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Customer Service is horrible, lots of broken promises.

2,0 4 mesi fa

Commenti: Our experience with Simpro started out great. The sales person promised us the world and we bought in. The onboarding process was partially hampered by Covid so the whole process was done online. We worked our way though that and started to use the program. We even switched our accounting software to one that was compatible with their system. A lot of the features that they promised to be seamless were not and I kept getting told that it would get better and that they would work on it. The tax features were not compatible in Canada, even though we were assured numerous times that they were and when they finally admitted that they weren't they promised they would fix the issues. We limped along with the software for about 6 months all the while being promised that the issues were being fixed. During this time we saw a definite drop in revenue, that corrected itself when we cancelled the software. We eventually got in contact with upper management, they promised to work with us and make things right. Unfortunately that is all it was, promises that were never followed through on. After cancelling Simpro we were promised that they would keep in contact and even potentially talk about refunding some money. From that point on they refused to reply to emails or phone calls. Stay away. They only care about collecting your money and will say whatever they need to to do this.

Aspetti positivi:

The Quote features and catalogue worked well.

Aspetti negativi:

Time entering, looking back on jobs, live time costing

Risposta di simPRO Software

2 mesi fa

Hi there Russell, Thank you for your candid feedback and details in regard to your experience with simPRO. We are deeply saddened to hear that you had a less than ideal experience with our software and team. We understand the implementation process can be a lot of work for your business. Our training process is robust and can take a significant amount of time, however, it is essential for long-term success with our software. We are also disappointed to hear that you were not pleased with the experience you had with our upper management; serving our customers is a top priority of ours, and we want to make sure it is being showcased through all of our simPRO departments. We have reached out to your Account Management team to have them assist you in any way possible. Once again, we would like to sincerely apologize for any negative experience you have had, and we wish you all the best in your future endeavors.

Pippa T.
Director (UK)
Sicrezza e indagini, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Excellent Product & Support

5,0 4 mesi fa

Commenti: From the first contact with Simpro, they were excellent. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] who was great, came to see us and showed us what it could do for us, so having to consider very carefully following a failed software implementation with another provider, we decided to proceed with them. They weren't the cheapest but we got a good feel for the company and we haven't been disappointed. It wasn't an easy task transferring our data to Simpro and was very time consuming but has been completely worth it now it's up and running.

Aspetti positivi:

It's very user friendly and just works for our business

Aspetti negativi:

Occasionally we find there is no fix for something we want to change to suit our needs but there is usually a way around it and support are very helpful with suggestions. I am able to submit suggestions to a forum in which they consider putting changes in place if they can.

Risposta di simPRO Software

3 mesi fa

Hi there Pippa, we cannot thank you enough for your kind words and feedback! Success stories like this inspires our team everyday. We look forward to continuing our partnership. Wishing you all the best!