Cos'è simPRO?

simPRO è una potente soluzione software di gestione dei servizi esterni, creata da terzisti commerciali per terzisti commerciali. Se hai difficoltà a elaborare preventivi per i lavori, a gestire progetti in più fasi, a gestire lo stock, a collegare l'ufficio con l'esterno o in qualsiasi altra area del tuo flusso di lavoro, simPRO offre una piattaforma semplificata per affrontare tutte le sfide urgenti, aumentando al contempo produttività e profitti. Più di 120.000 professionisti dedicati al commercio specializzato si affidano a simPRO per la gestione del flusso di lavoro.

Chi utilizza simPRO?

Enterprise è stato progettato da operatori del commercio e dei servizi per il proprio settore; le applicazioni includono impianti idraulici, elettrici, reti di dati, solare, HVAC e sicurezza.

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Hai dubbi su simPRO? Confrontalo con una delle alternative più diffuse

simPRO

4,2 (120)
simPRO
Non disponibile nel tuo paese
154,00 A$
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
230
9
3,9 (120)
4,0 (120)
4,1 (120)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
204
7
4,3 (19.617)
4,3 (19.617)
4,1 (19.617)
Perché questo confronto?

Alternative a simPRO

Il software di contabilità leader per le piccole aziende. Accesso immediato alle informazioni di clienti, fornitori e dipendenti.
Il software di gestione dei servizi più veloce, più semplice e di più alto valore per automatizzare tutto, dal primo contatto con il cliente al pagamento.
Project management solution that enables contractors to create professional proposals, manage product data & handle sales prospects.
D-Tools System Integrator (SI) is a complete estimation, system design and project management solutions to meet your business needs.
QuickBooks Online è un software contabile per piccole imprese che consente di gestirne le attività ovunque e in qualsiasi momento.
L'app pensata per le piccole imprese. Pianifica lavori, crea preventivi e fatture, completa moduli di salute e sicurezza sul lavoro e accetta anche pagamenti con carta di credito.
Corecon è una suite software di costruzione basata sul cloud per la compilazione di stime, la gestione dei progetti, il controllo dei costi, la pianificazione e la collaborazione.
Tradify è un software per la gestione dei servizi esterni creato per le imprese commerciali e di servizi. Preventivi, pianificazione, monitoraggio e fatturazione ovunque ci si trovi.
Questo software che sincronizza telefoni cellulari, tablet e computer consente alle aziende idrauliche di gestire in modo efficiente personale, documenti e clienti.
La soluzione multifunzione più votata tra quelle progettate per le imprese commerciali. Consente di gestire facilmente i lavori da quando arrivano fino a quando vengono pagati.
Promuovi la crescita con Sales Cloud 360, un'apprezzata soluzione di vendita che promuove la produttività dei rappresentanti su un'importante piattaforma CRM.
Piattaforma per le operazioni versatile, potente e automatizzata, Accelo ti consente di tenere sotto controllo il tuo business di assistenza.
Zoho One è una suite multifunzione rivoluzionaria per gestire l'intera impresa con oltre 40 applicazioni integrate su un unico account.
Migliaia di MSP e piccoli dipartimenti IT utilizzano il software di gestione IT Kaseya VSA per automatizzare l'IT. Inizia la tua prova gratuita!
Helpdesk ConnectWise Manage: avanzato sistema di gestione dei ticket con comunicazione centralizzata, in grado di integrarsi con gli strumenti attualmente in uso.
Potente. Intuitivo. Personalizzabile. Claritysoft CRM è stato progettato per essere facile da usare senza sacrificare potenza e funzionalità.
Ideale per aziende con più sedi che gestiscono oltre 500 ordini di lavoro al mese, per operazioni di manutenzione, riparazione e installazione di nuove attrezzature.
Automatizza la tua attività. Semplifica la tua vita. Tigerpaw è una completa soluzione di automazione aziendale end-to-end.
Le applicazioni mobili e web di ServiceTrade coordinano il personale dell'ufficio e i tecnici esterni per offrire un'esperienza straordinaria ai clienti.
Facile. Potente. Dispositivi mobili. Gestione di preventivi e lavori, smistamento, fatturazione, pagamenti elettronici e mobili. A partire da 99 $/mese senza canoni per utente

Recensioni su simPRO

Punteggio medio

Nel complesso
4,2
Facilità d'uso
3,9
Servizio clienti
4,1
Caratteristiche
4,0
Rapporto qualità-prezzo
4,0

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
55%
4
27%
3
8%
2
4%
1
7%
Elizabeth
Elizabeth
Administrative Assistant
Utente LinkedIn Verificato
Servizi ai consumatori, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Great Customer Service

5,0 2 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Lori
President (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Sicurezza pubblica, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Best overall Service/Project Software on the Market

5,0 4 anni fa

Commenti: It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating unnecessary phone calls and conversations internally to determine job status, order status, etc. Customer service is amazing from the training, hand holding during implementation and customer support after the sale. simPRO believes in relationships with their clients. They don't sell you then disappear.

Aspetti positivi:

simPRO allowed us to bring all of our employees together into one software package from lead to quote to job management to invoicing and receiving payments. It even tracks field personnel time. This allowed us to cancel several other software programs that we were using and got everybody on the same page saving time which saves money.

Aspetti negativi:

It takes some time to learn all the nuances of the program to become fluent in "simPROese".

Risposta di simPRO Software

4 anni fa

Hi there Lori. Great to hear feedback from you, and to hear that you, and your business, are happy with the service that we provide. As always, if you require ongoing support with simPRO¿s solutions, we encourage you to contact your local Support Team to voice your feedback so we can assist. For our contact details, follow this link and scroll to the bottom of the page for our contact information across the globe: http://helpguide.simprogroup.com/Content/Welcome.htm From Team simPRO

Pippa
Director (UK)
Sicrezza e indagini, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Excellent Product & Support

5,0 9 mesi fa

Commenti: From the first contact with Simpro, they were excellent. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] who was great, came to see us and showed us what it could do for us, so having to consider very carefully following a failed software implementation with another provider, we decided to proceed with them. They weren't the cheapest but we got a good feel for the company and we haven't been disappointed. It wasn't an easy task transferring our data to Simpro and was very time consuming but has been completely worth it now it's up and running.

Aspetti positivi:

It's very user friendly and just works for our business

Aspetti negativi:

Occasionally we find there is no fix for something we want to change to suit our needs but there is usually a way around it and support are very helpful with suggestions. I am able to submit suggestions to a forum in which they consider putting changes in place if they can.

Risposta di simPRO Software

8 mesi fa

Hi there Pippa, we cannot thank you enough for your kind words and feedback! Success stories like this inspires our team everyday. We look forward to continuing our partnership. Wishing you all the best!

Utente Verificato
data analyst (Francia)
Utente LinkedIn Verificato
Contabilità, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

the ideal software for project management.

5,0 2 settimane fa Nuova

Commenti: I recommand this sofware because it's really helps to get project done very quickly

Aspetti positivi:

Simpro is an excellent software for project management. it embeds features such as estimation, planning, execution of tasks, inventory management. it's really a complete and quite easy to use software.

Aspetti negativi:

I have to use it at least for 3 pojects to get my hands on it.

Russell
Partner (Canada)
Industria edilizia, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Customer Service is horrible, lots of broken promises.

2,0 8 mesi fa

Commenti: Our experience with Simpro started out great. The sales person promised us the world and we bought in. The onboarding process was partially hampered by Covid so the whole process was done online. We worked our way though that and started to use the program. We even switched our accounting software to one that was compatible with their system. A lot of the features that they promised to be seamless were not and I kept getting told that it would get better and that they would work on it. The tax features were not compatible in Canada, even though we were assured numerous times that they were and when they finally admitted that they weren't they promised they would fix the issues. We limped along with the software for about 6 months all the while being promised that the issues were being fixed. During this time we saw a definite drop in revenue, that corrected itself when we cancelled the software. We eventually got in contact with upper management, they promised to work with us and make things right. Unfortunately that is all it was, promises that were never followed through on. After cancelling Simpro we were promised that they would keep in contact and even potentially talk about refunding some money. From that point on they refused to reply to emails or phone calls. Stay away. They only care about collecting your money and will say whatever they need to to do this.

Aspetti positivi:

The Quote features and catalogue worked well.

Aspetti negativi:

Time entering, looking back on jobs, live time costing

Risposta di simPRO Software

6 mesi fa

Hi there Russell, Thank you for your candid feedback and details in regard to your experience with simPRO. We are deeply saddened to hear that you had a less than ideal experience with our software and team. We understand the implementation process can be a lot of work for your business. Our training process is robust and can take a significant amount of time, however, it is essential for long-term success with our software. We are also disappointed to hear that you were not pleased with the experience you had with our upper management; serving our customers is a top priority of ours, and we want to make sure it is being showcased through all of our simPRO departments. We have reached out to your Account Management team to have them assist you in any way possible. Once again, we would like to sincerely apologize for any negative experience you have had, and we wish you all the best in your future endeavors.

David
Managing Director (UK)
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Simpro

4,0 3 mesi fa

Commenti: We have had a good experience with Simpro implementation team and our consultant was great. The suppourt team are not as well versed in the software and sometimes don't come up with the correct solution to the problem

Aspetti positivi:

Easy to implement the back office side works really well and gives the ability to manage stock and jobs easily. The integration into Quickbooks is flawless and is a great boon.

Aspetti negativi:

The mobile app is hard to use not intuative and lacks some funtionality.