Alloy Navigator

Chi utilizza Alloy Navigator?

Piccole, medie e grandi imprese di ogni settore che cercano una soluzione completa, accompagnata da un potente sistema di automazione dei processi, un'integrazione di terze parti e un'API flessibile.

Cos'è Alloy Navigator?

Alloy Navigator è una soluzione per il mondo reale, appositamente progettata per i clienti reali, creata da personale IT reale. Navigator fornisce risposte ponderate alle sfide quotidiane, garantendo la giusta misura per ogni azienda. Questi prodotti si basano su un potente motore di automazione dei processi racchiuso in un'interfaccia che crea automaticamente relazioni significative con i dati pertinenti. Navigator consente la gestione dell'helpdesk e delle risorse tramite standard basati su ITIL.

Dettagli su Alloy Navigator

Alloy Software

http://www.alloy-software.com

Fondata nel 2002

Assets and Tickets
Dashboards and Reports
Relationship Management
Assets and Tickets-thumb
Dashboards and Reports-thumb
-thumb
Relationship Management-thumb
-thumb

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19,00 USD/mese
65,00 USD
20,00 USD
19,00 USD

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Prova gratuita

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Implementazione e assistenza di Alloy Navigator

Assistenza

  • Email/Help desk
  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Linux (desktop)
  • Windows (locale)
  • Linux (locale)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione

Caratteristiche di Alloy Navigator

  • API
  • Accesso/Controllo remoto
  • Aggiornamenti in tempo reale
  • Avvisi / Allarme crescente
  • Avvisi/Notifiche
  • Branding personalizzabile
  • Chat/Messaggistica
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Dashboard
  • Flusso di lavoro configurabile
  • Gestione degli audit
  • Gestione dei biglietti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione dell'accordo sul livello di servizio (SLA)
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della conformità
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle capacità
  • Gestione delle conoscenze
  • Gestione delle licenze
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione delle patch
  • Gestione di incidenti
  • Gestione e monitoraggio da remoto
  • Gestione utenti
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio
  • Monitoraggio dei server
  • Monitoraggio delle attività
  • Monitoraggio delle risorse IT
  • Monitoraggio in tempo reale
  • Notifiche in tempo reale
  • Parametri prestazionali
  • Pianificazione della manutenzione
  • Portale self-service
  • Quadro della attività
  • Rapporti IT
  • Registro eventi
  • Relazioni sui tempi di disponibilità
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
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  • Tracciato di controllo
  • Verifica dei problemi
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  • Comunicazione multi-canale
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Controllo del processo di valutazione
  • Creazione di dashboard
  • Flusso di lavoro configurabile
  • Gestione degli audit
  • Gestione dei cespiti
  • Gestione dei problemi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione dei ticket di assistenza
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione del rilascio
  • Gestione dell'accordo sul livello di servizio (SLA)
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della disponibilità
  • Gestione della knowledge base
  • Gestione della posta elettronica
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  • Gestione delle capacità
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  • Gestione di contratti/licenze
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  • Gestione di servizi di assistenza
  • Integrazione di Active Directory
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  • Monitoraggio delle risorse IT
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  • Portale self-service
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  • Quadro della attività
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Recensioni su Alloy Navigator

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Valutazione complessiva

4,5/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,1
Servizio clienti 4,7
Caratteristiche 4,4
Rapporto qualità-prezzo 4,5

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Jeff W.
IT Director
Stampa, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/7/2018

"If keeping track of everything is what you want, this product is for you! And I mean everything!"

Commenti: Alloy keeps track of a ll of our inventory, software changes, support incidents, knowledge base, etc. The information in Alloy puts all the necessary information in one place to manage our IT environment easily and efficiently.

Vantaggi: Alloy can be as simple or as complex as you want it to be based on how you set it up. The flexibility and depth are what I love most about it. You can really keep track of everything in your IT environment and you can customize it to fit your specific needs. Other products make you use their preconfigured categories and workflows, etc. While Alloy comes preconfigured with almost everything you need, you can add or remove just about anything you want and build your own workflows to automate the system.

Inconvenienti: I find that the more flexible a product is, the more cumbersome it can be. Since Alloy is extremely flexible, the set up can be a little complicated. However, they have a great support team to help you when you need it.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/7/2018
Jörg M.
IT-Engineer
Gestione formativa, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/8/2020

"Alloy Navigator - our daily help - thank you!"

Commenti: We are responsible for the IT infrastructure of the schools affiliated to us in the canton of BL (Switzerland).
We have been using Alloy Navigator as a ticketing system (incident, service request) for many years.
We keep discovering great functions that are very helpful. The knowledgebase is used extensively to provide instructions for us IT, but also for teachers and students.
The purchases of hardware as well as software and services are authorized and processed via Alloy Navigator.
We are currently introducing the use of Alloy Navigator's project management and are learning to work with it.

Vantaggi: All of our Service Requests, Incidents, Announcements and instructions for inquiries are centralized and can be linked as required.
The purchasements of hardware, software and services can be managed centrally. If necessary, different permits can be configured as a condition prior to purchasements.
Sub-tasks of Service Requests, incidents or projects can be managed clearly.
If you want, adjustments to workflows, masks, etc. can also be made.
Alloy Navigator's webinterface is very good, most or almost all of the work can be done in the web browser. This is really fantastic!

Inconvenienti: Alloy Navigator is very good software. I can't find anything that we can call a disadvantage.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/8/2020
Angela L.
Program Application Manager
Salute, benessere e fitness, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/4/2021

"Alloy for Service Requests and Change Requests"

Commenti: I really like what I've used so far. It's a part of my daily work, and it makes everything fairly simple. I'd like to explore more of the available features within the application, and I'm really excited to see what else we can do!

Vantaggi: Please keep in mind that I do not use all of the available features of this system. But I really like the features that I'm currently using. I spend nearly all of my time with tickets and Change Requests. Both features are easy to use, and help me track my work effectively. I love how easy it is to escalate tickets and CR's, create work orders, and communicate with my requestors directly within the tickets. My administrator has also created some very helpful reports and dashboards so I can track the work that my employees complete, and provide visibility to our Executive Leadership. We've even created an entire process surrounding our Change Advisory Board that streamlines the approval process for projects. It's wonderful.

Inconvenienti: It might just be me, but I find both the Activity and History tabs to be confusing / overwhelming at times. I wish there was a better way to quickly see what's happened with the ticket over time.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/4/2021
Vitaliy E.
Desktop Support Specialist
Studi legali, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/2/2019

"Has good potential"

Commenti: My overall experience is good. I went head on into a huge mess that was not very well maintained. When the inventory, locations, and customers are up to date, then its much easier to manage.

Vantaggi: What I liked most about this software is how it can be integrated to sync with Active Directory which allows us to keep the inventory, locations, and customer tabs updated. The more automation, the better.

Inconvenienti: The gui is kind of outdated and could be simplified, but that's speaking from being on an older version of Alloy Navigator. There is not enough sync customization that can be manipulated or adjusted for AD sync.

Risposta del fornitore

da Alloy Software il giorno 8/2/2019

Thanks for taking the time to review our product!

Absolutely get yourself on the latest version and take a look at the Technician Web Portal. It's really sleek and easy to use. If you use the Windows client, you'll love the Web Portal no doubt!

Regarding the Active Directory sync, please give our services team a call. I say that because the sync is super flexible, allows you to map any AD field anywhere you want, update records on conditions, import pictures, set managers for automatic permissions and approvals, and its paired with the workflow which is second to none. Maybe there's something you're missing we can help you with.

We'd love to help you get the most out of the product and if there is a limitation anywhere, we'll do our best to address it!

Thanks for being part of the Alloy Software family!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/2/2019
Doron P.
IT Manager
Architettura e urbanistica, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/1/2021

"Doron's Alloy Review"

Commenti: Overall the application is solid, reliable. I have used it for the last 10 years and don't have plans of changing anytime soon.

Vantaggi: Software is reliable, user friendly and you get the results quickly.

Inconvenienti: Some built-in features are limited and require alterations.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/1/2021