Chi utilizza questo software?

Mavenlink is ideal for professional services businesses, especially in the marketing, advertising, public relations, architecture, engineering, IT services, management consulting and education.

Valutazioni medie

315 recensioni
  • Nel complesso 4 / 5
  • Facilità d'uso 4 / 5
  • Servizio clienti 4.5 / 5
  • Caratteristiche 4 / 5
  • Rapporto qualità-prezzo 4 / 5

Dettagli del prodotto

  • Prezzo di partenza 19,00 USD/mese
  • Versione gratuita
  • Prova gratuita
  • Implementazione Cloud, SaaS, Web
  • Formazione Di persona
    Live Online
    Webinar
    Documentazione
  • Assistenza Assistenza diretta 24 ore su 24
    Orario lavorativo
    Online

Dettagli del fornitore

  • Mavenlink
  • http://www.mavenlink.com
  • Fondata nel 2008

Informazioni su Mavenlink

Mavenlink transforms your business by uniting project management, collaboration, time tracking, resource management, and project financials all in one place. Users experience better operational execution, greater business agility, and improved financial performance. With Mavenlink, your team gets the insights they need to deliver projects more predictably and profitably. Named leading project management solution by Gartner. "Mavenlink is my go-to for project management" - Forbes

Caratteristiche di Mavenlink

  • Collaborazione
  • Condivisione di documenti
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Gestione dei progetti
  • Gestione della campagna
  • Gestione delle attività
  • Gestione di documenti
  • Gestione dei backlog
  • Gestione dei feedback
  • Gestione dei modelli
  • Gestione dei team
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione delle richieste
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di retrospettive
  • Grafico Gantt/Rappresentazione grafica del calendario delle attività
  • Monitoraggio dello stato
  • Prioritizzazione
  • Supporta il metodo Scrum
  • Tabella del metodo Kanban
  • Brainstorming
  • Controllo della versione
  • Forum di discussione
  • Gestione contatti
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione dei progetti
  • Gestione delle attività
  • Gestione di documenti
  • Modifica in tempo reale
  • Videoconferenze
  • Avvisi/Notifiche
  • Codice cromatico
  • Gestione delle attività
  • Modelli
  • Monitoraggio dei progressi
  • Monitoraggio delle capacità
  • Monitoraggio delle dipendenze
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Distinta materiali
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione delle fatture
  • Monitoraggio dei costi di completamento
  • Monitoraggio dei costi di produzione
  • Monitoraggio della percentuale di completamento
  • Ordini di modifica
  • Pianificazione e previsione delle spese
  • Preventivi / Stime
  • Relazioni sugli scostamenti
  • CRM
  • Controllo ore e spese
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Generazione di proposte
  • Gestione dei preventivi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del portafoglio
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di documenti
  • Portale clienti
  • Strumenti collaborativi
  • Controllo ore e spese
  • Diagramma di Gantt
  • Gestione del portafoglio
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di idee
  • Gestione finanziaria
  • Metodologie agili
  • Metodologie tradizionali
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio dei costi di completamento
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Portale clienti
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban
  • Diagramma di Gantt
  • Gestione dei modelli
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle risorse
  • Gestione finanziaria
  • Metodologie agili
  • Metodologie tradizionali
  • Monitoraggio dei progressi
  • Monitoraggio della data di scadenza
  • Prioritizzazione
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban
  • Collaborazione
  • Controllo ore e spese
  • Dashboard
  • Gestione dei problemi
  • Gestione dei requisiti
  • Gestione del portafoglio
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle risorse
  • Gestione finanziaria
  • Monitoraggio dello stato
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Pianificazione di progetti
  • Controllo ore e spese
  • Diagramma di Gantt
  • Monitoraggio dei costi di completamento
  • Monitoraggio della percentuale di completamento
  • Monitoraggio dello stato
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Prioritizzazione
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban
  • Allocazione delle risorse
  • Gestione dell'utilizzo
  • Gestione delle capacità
  • Individuazione delle competenze
  • Pianificazione del personale
  • Previsione della domanda
  • Ricerca con filtri
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)
  • Visualizzazione di dati
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Creazione di report/analisi
  • Creazione di task subordinati
  • Gestione delle attività ricorrenti
  • Grafico Gantt/Rappresentazione grafica del calendario delle attività
  • Ludicizzazione
  • Monitoraggio della percentuale di completamento
  • Strumenti collaborativi
  • Visualizzazione della lista delle cose da fare
  • Visualizzazione pannello delle attività
  • Visualizzazione su foglio di calcolo
  • Calcolo delle ore di straordinario
  • Database impiegati
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione foglio presenze
  • Molteplici importi da fatturare
  • Monitoraggio del tempo tramite cellulare
  • Monitoraggio vacanze/congedi
  • Ore fatturabili e non fatturabili
  • Rilevamento automatico del tempo
  • Rilevamento del tempo offline
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Controllo degli orari di lavoro in base al cliente
  • Controllo degli orari di lavoro in base al progetto
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione dei risarcimenti
  • Monitoraggio del progetto
  • Monitoraggio delle attività
  • Tracciabilità delle spese
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Automazione dei processi aziendali
  • Configurazione del flusso di lavoro
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Editor grafico di flussi di lavoro
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei moduli
  • Gestione delle attività
  • Gestione di documenti
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio della conformità
  • No-Code
  • Pannello di controllo personalizzabile

Le recensioni più dettagliate su Mavenlink

The Ultimate Services & Operations Management Software

Data della recensione: 25/4/2019
Stefano A.
Technical Enablement Manager
Servizi e tecnologie dell'informazione, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
4 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: The only way to describe this would be "It has been and still is fun to work with". It's a great piece of software, and once you get used to its logic you will be able to do great things - and by great things I mean measure exactly how much you sell your services for and how much resources you are actually using.
This, plus see employee performance, project performance, you can create custom fields to cover for any special requirement.

Vantaggi: - Integrations and API - An excellent Salesforce bridge is available and can be fully customised (if you know Java!). You also get other connectors for Jira, Slack, and an API that allows you to do virtually anything. - Integrated GoodData reporting - If you are technical enough you can improve your workflows by adding custom fields and creating custom metrics. I used this solution to monitor the performances of the entire Professional Services team at Emarsys. - The software itself is essentially like Microsoft Project but online and with conversations & invoices generation - you can manage anything from a very small and basic project to a massive 2 years project thanks to the versatile task management interface. GANTT charts are available and, of course, if you know how to use GoodData you can dig even further into the project reports. - Resourcing wise it has a Master Planning tool which looks a bit like Resource Guru but completely integrated with the software, so you are really buying the full package with Mavenlink.

Inconvenienti: I believe the biggest flaw in Mavenlink is the absence of a "real" administrator. Essentially, you can be an admin but if a project is set to "Invitation only" you cannot join it unless someone invites you. So being a Mavenlink admin is not like being a Jira admin where you can do anything you want, you are more of a "open projects administrator". The workaround is to have an integration user creating the projects and a good integration with your CRM that allows you to update fields that would be otherwise not accessible.
Mind that you can still remove the integration user from the project, and at that point the only way to re-enter the project is to ask the project lead to invite you.
This should clear any security concerns, if your projects require extreme privacy.

So, yeah, you could call me an evangelist

Data della recensione: 24/3/2017
Thomas H.
Managing Director
Internet, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
5 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
5 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: We implemented Mavenlink specifically to disabuse our organization of several disparate systems we were using for tracking time, task-level project management, and reporting on specific measurements/metrics like utilization, margin and capacity saturation so that we could improve operational efficiencies. We've found that the tool is very flexible, has some great native reporting capabilities that become exceptional when coupled with the Business Insights add-on, it integrates well to SalesForce, it has given us a much better ability to manage projects for clients as well as internal product development projects, and it provides us with much better capabilities toward planning organizational growth and managing to margin at the business unit level down to the project level. While there are still some glitches/issues with the Gantt views, and there are still things we wish it did better, Mavenlink has proven itself to be an exceptionally valuable (and very cost-effective) management tool; the company is consistently providing updates that are meaningful and adding value with subsequent releases that clearly indicate a willingness to listen to the voice of the customer in new feature requests. Overall, I'm personally very impressed with the software, given my team's requirements and unique operational environment.

Vantaggi: Flexible, provides the ability to set up multiple templates for different types of projects, supports T&M and Fixed Fee contract types, integrates to SalesForce, provides multiple views toward project status, continually adding new features and capabilities

Inconvenienti: Gantt charts are still in need of a lot of work and help. Still buggy, no user-defined view preferences can be saved.

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