FieldEdge

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Chi utilizza FieldEdge?

FieldEdge fornisce software per servizi esterni a un prezzo conveniente, assistito da un alto livello di supporto. Scopri perché questo prodotto è la scelta di appaltatori di sistemi HVAC e idraulici per oltre 35 anni.

Cos'è FieldEdge?

Il software di gestione dei servizi esterni per amministrare l'intera azienda è quello che il proprietario, il personale dell'ufficio e i tecnici trovano realmente utile. Potrai tenere facilmente traccia della cronologia dei clienti, dello smistamento, delle finanze, dei contratti di assistenza e di altro ancora. Classificata come azienda migliore tra gli appaltatori, FieldEdge consente di risparmiare oltre 20 ore settimanali al personale dell'ufficio, offrendo una perfetta integrazione con QuickBooks ed eliminando qualsiasi possibilità di doppia immissione. L'app mobile offre ai tecnici tutte le informazioni di cui hanno bisogno per fornire un ottimo servizio clienti ed essere più efficienti in loco.

Dettagli su FieldEdge

FieldEdge

https://fieldedge.com/

Fondata nel 1980

Panoramica dei prezzi di FieldEdge

FieldEdge non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita.

Versione gratuita

No

Prova gratuita

No

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di FieldEdge

Gestionale per idraulici
App per dispositivi mobili
Database clienti
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dei tecnici
Gestione del lavoro
Gestione dell'inventario
Gestione delle spedizioni
Monitoraggio della cronologia dei servizi
Preventivi/Stime
Programmazione
Ricerca del percorso migliore
Accesso da dispositivi mobili
Controllo dell'inventario
Database clienti
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dei tecnici
Gestione del lavoro
Gestione delle spedizioni
Monitoraggio della cronologia dei servizi
Pianificazione della manutenzione
Preventivi / Stime
Programmazione
Ricerca del percorso migliore
Accesso da dispositivi mobili
Database contatti
Fatturazione e contabilizzazione
Firma elettronica
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dell'inventario
Gestione delle spedizioni
Gestione di contratti
Monitoraggio della cronologia dei servizi
Monitoraggio ore online
Preventivi/Stime
Programmazione
Ricerca del percorso migliore
Riscossione di pagamenti per servizi esterni
Accesso da dispositivi mobili
CRM
Elaborazione di pagamenti
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dell'inventario
Gestione delle spedizioni
Monitoraggio con GPS
Programmazione
Costi delle operazioni
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione dell'inventario
Gestione della clientela
Gestione delle spedizioni
Gestione di contratti
Monitoraggio della garanzia
Monitoraggio delle apparecchiature
Programmazione
Appuntamenti ricorrenti
Controllo dell'inventario
Creazione delle commesse
Database clienti
Gestione del lavoro
Gestione delle spedizioni
Gestione di contratti
Manutenzione preventiva
Preventivi/Stime
Programmazione
Ricerca del percorso migliore
Accesso da dispositivi mobili
Controllo dell'inventario
Database clienti
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dei tecnici
Gestione del lavoro
Gestione di contratti
Monitoraggio della cronologia dei servizi
Portale self-service
Ricerca del percorso migliore
Calcolo delle spese generali
Computo dei materiali
Database dei costi
Gestione degli impianti
Impianto prefabbricato
Importazione/Esportazione di dati
Ordini di modifica
Per l'appaltatore principale
Preventivi / Proposte
Settore commerciale / Industriale
Computo dei materiali
Database dei costi
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione delle finanze
Importazione/Esportazione di dati
Manutenzione delle apparecchiature
Preventivi/Proposte
Programmazione
Settore commerciale/Industriale
Tassi di occupazione

Recensioni su FieldEdge

Stai visualizzando 5 di 241 recensioni

Nel complesso
4,3/5
Facilità d'uso
4,2/5
Servizio clienti
4,6/5
Caratteristiche
4,1/5
Rapporto qualità-prezzo
4,1/5
Erin S.
Director of Business Operations
Servizi ai consumatori, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/1/2020

"FieldEdge transformed our business"

Commenti: Since day 1, working with FieldEdge has been a delight. Every person we have encountered has been positive, knowledgable and helpful.

Vantaggi: The ability to manage the entire customer experience from lead to invoice all the way into quickbooks has streamlined our workflow and allowed us to take on significantly more work. Our success manager and the tech support teams are phenomenal.

Inconvenienti: The software is still lacking some features to be able to manage larger more complex quotes and project management.

Risposta del fornitore

da FieldEdge il giorno 15/1/2020

Thank you so much for your kind words, Erin. We really appreciate you taking the time to share your FieldEdge experience with us.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/1/2020
Haley D.
Office Manager
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/3/2020

"Great software for a smaller company & cost effective"

Commenti: Overall, it is a good system for the price. It gets the job done, syncs with quickbooks online, and is rather user friendly.

Vantaggi: I like the amount of options the overall program offers; such as tracking call sources, maintenance agreement tracking, installation/equipment tracking, general layout of the software itself.

Inconvenienti: Some cons for me would be the lack of in depth or interactive reporting; I would like to see them roll out the option to pull custom report vs the built in ones. We have encountered multiple issues with "downtime" when the FieldEdge system gets interrupted & the office and technicians cannot login, this causes many issues and is very inconvenient. They do actively try to get it resolved, but when you're in our industry any downtime can cause major disruptions. I would like to see more options for the communication templates as well - such as being able to send appointment booking confirmation & reminders (as well as more interactive edits with the emails i.e. being able to decide when to send the appointment reminder rather than it just being a day before reminder.)

Risposta del fornitore

da FieldEdge il giorno 26/3/2020

Hi Haley - A member of the Customer Success team will be in touch regarding your requests. We really appreciate you taking the time to share your feedback on FieldEdge!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/3/2020
Ryan E.
Sales & Inventory Management
Produzione di apparecchi elettrici/elettronici, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    2/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    1/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    2/5
  • Consigliato
    2/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/5/2020

"Be Thorough with Onboarding"

Commenti: Our contact with our onboarding agent was abysmal from day one. Receiving a response typically took 2-3 days or up to a week unless we made multiple attempts. It came to a point where I started keeping track of when and how many times I contacted them before I received a response. Responses were frequently, "I'll get back to you on that" with no follow up. I also kept a list of questions they never answered.
We were advised by our FieldEdge salesperson to switch to Quickbooks Online before signing up with FieldEdge for ease of use. When data was transferred from QBO to FE, NONE of the costs for our 2400 items in the system transferred over. Sales prices carried over just fine. Each time we do a quote or invoice, if we want to track profitability or markup on items sold, we literally need to look up each individual item and manually enter its cost. We are six months into using this software, and we have had this issue escalated to a different department, escalated to a different team, escalated to their Tier 3 development team, you name it, yet the problem persists. "It seems we have encountered a bug"
We have been offered discounts because of this issue, but honestly, if we hadn't invested so many thousands of hours and tens of thousands of dollars into this software, I would be happy to pull the plug.

Vantaggi: The dispatch board is nice, techs can update their work orders and we can see their status in real time (generally).

Inconvenienti: LEARNING CURVE - DO NOT underestimate how much time you will need to learn this software
We seem to be an outlier since most reviews rave about their customer service, but our onboarding agent was less than responsive to our questions and attempts to contact him, and he definitely did not provide us with adequate information or learning tools.
If you have concerns, make sure they are addressed in a timely manner before you make your final decision, otherwise they may never be addressed.
It is VERY expensive per month per user.
Our business is open 7am-5pm. Their support team has a habit of calling between 5pm and 8pm, but never when we are actually in the office to answer calls.

Risposta del fornitore

da FieldEdge il giorno 13/5/2020

Hi Ryan - We are really disappointed to hear that this was your experience with onboarding and we certainly hold ourselves to higher standards than what you described here. A member of the Customer Success team will be reaching out to you to talk through these concerns in more detail. We truly value your honest feedback and will be sure to pass it along to the appropriate teams so we can continue to make improvements in these areas.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/5/2020
Utente Verificato
Owner
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/11/2019

"FieldEdge great for small to medium sized companies"

Commenti: Fieldedge helped streamline our company and operations substantially from our paper invoice and reporting previously. The basic functions were easy enough to train someone on in a day. Some of the more integral functions were a bit confusing and required technical help. The technical help for fieldedge is outstanding.

Vantaggi: Ease of learning curve on basic functions was very manageable
scheduling is straightforward and can be accomplished with a few simple clicks
researching a customers history is an integrated tool and very easy to navigate

Inconvenienti: Overall the software seems a bit dated
some features and functions many new estimating/scheduling software packages are implementing are not included such as text notifications for customers.

Risposta del fornitore

da FieldEdge il giorno 4/12/2019

Thank you for providing your feedback, we always appreciate our customers letting us know how we can further help them! If you contact your Customer Success Manager they will be more than happy help you troubleshoot this issue.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/11/2019
David G.
Parts, Products, & Services Manager
Opere pubbliche, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/1/2020

"Wonderful Software!"

Commenti: We have become more more efficient using this software. The people at FieldEdge are incredible and very, very helpful.

Vantaggi: Ease of use, tracking ability, reporting, integration with Quickbooks

Inconvenienti: Connector between FieldEdge and Quickbooks

Risposta del fornitore

da FieldEdge il giorno 17/1/2020

David - We love hearing that FieldEdge helps you become more efficient! Thanks so much for taking the time to share your feedback on our product and teams.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/1/2020