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Cos'è Asset Essentials?

Asset Essentials è una soluzione per la gestione della manutenzione basata sul cloud sviluppata per supportare le operazioni incentrate sulle risorse. Questo software consente agli utenti di migliorare i processi da ovunque si trovino grazie a flussi di lavoro ottimizzati e funzioni di manutenzione avanzata. Le funzionalità chiave supportano i team operativi tra più reparti, con una migliore visibilità in tempo reale sugli ordini di lavoro. Questa soluzione agile e di facile utilizzo permette di migliorare le operazioni di lavoro, gestire lo stock e prolungare la vita delle risorse.

Chi utilizza Asset Essentials?

Dude Solutions è adatta a un'ampia gamma di professionisti operanti in molti settori. I settori principali comprendono organizzazioni di produzione, sanitarie, didattiche, governative e associative.

Asset Essentials Software - 1
Asset Essentials Software - 2
Asset Essentials Software - 3
Asset Essentials Software - 4
Asset Essentials Software - 5

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Asset Essentials

Asset Essentials

4,4 (266)
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
63
3
4,2 (266)
4,3 (266)
4,6 (266)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
3,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
33
4
4,3 (110)
4,2 (110)
4,7 (110)
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Gestione degli ordini di lavoro
Manutenzione preventiva
Programmazione
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Funzionalità più votate
Gestione degli ordini di lavoro
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Monitoraggio dei cespiti
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Funzionalità più votate
Creazione delle commesse
Manutenzione preventiva
Pianificazione della manutenzione

Recensioni su Asset Essentials

Punteggio medio

Nel complesso
4,4
Facilità d'uso
4,2
Servizio clienti
4,6
Caratteristiche
4,2
Rapporto qualità-prezzo
4,3

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

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1
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Jorge
IT Manager
Utente LinkedIn Verificato
Materie plastiche, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Robust and Intuitive Asset Management

5,0 4 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Shawn
Customer Service Agent (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Industria edilizia, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Asset Essentials great for schools

4,0 anno scorso

Commenti: It's a great program with the proper training.

Aspetti positivi:

I love the work order process. Owners see what is done, when its done, etc.

Aspetti negativi:

Sometimes it's a little wonky. The filtering/sorting can be hard to figure out.

Charles
Business Analyst (USA)
Settore automobilistico, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Maximize your Preventive Maintenance program with Asset Essentials.

5,0 8 mesi fa

Commenti: I am an administrator who also manages use cases and internal development and could not be more satisfied with our company's decision to go with Asset Essentials over some of the other more costly players in the maintenance management space. The higher the cost does not necessarily equal higher value.

Aspetti positivi:

Asset Essentials helps to streamline the core functions of maintenance management into an easy to use, intuitive software solution at an incredibly attractive price point. The customer service is world class, and the feedback loop allows for meaningful dialogue between the Brightly team and our organization.

Aspetti negativi:

Early adoption was tough, and a path to scale was not clear. This became way easier as time progressed and our userbase's skill set matured.

David
Maintenance supervisor (USA)
Automazione industriale, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

good, aver all.

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: Positive experience . would recommend to others.

Aspetti positivi:

ease pf use. Navigation is easy, for the most part

Aspetti negativi:

Having to start at the beginning of the work orders when done with one.

Travis
Maintenance Superintendent (USA)
Produzione di alimenti, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Easy to operate

3,0 11 mesi fa

Commenti: It has been a huge improvement and overall a great tool in the industry

Aspetti positivi:

It is easy to navigate and create work orders , keeping track of assets and inventory is key

Aspetti negativi:

Occasionally takes time to load to the next step of a work order

Krunal
Cybersecurity Analyst (USA)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Value Potential Asset Essentials

5,0 3 mesi fa

Aspetti positivi:

Asset Essentials provides a user friendly experience to handle and receive updates on multiple projects. In addition, it allows for customization without added costs.

Aspetti negativi:

Depending on how reporting needs pertain to various users, there may be a drawback in that data cannot be exported from multiple tables at the same time. It would have to be done separately which may be an inconvenience for some.

Joyce
Facilities Managaer (USA)
Gestione delle risorse, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Facilities Manager

4,0 8 mesi fa

Commenti: Good. It's a step in the right direction but we are not where we want to be.

Aspetti positivi:

It's better than our last system, but we do not know enough to implement many features of AE to the fullest capacity.

Aspetti negativi:

Sometimes you have to enter the same information and fthe employees complain.

Henry
Grounds Assistant Maintenance OPs Sup (USA)
Relazioni governative, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Grounds Report

5,0 8 mesi fa

Aspetti positivi:

I like that we can track our work and the ease of which the crews can track themselves and their work loads.

Aspetti negativi:

My biggest problem is I can't input the things that directly report to my group. We were not originally set up to be individual. The Grounds Dept. has grown and we need to be able to be more specific in what we do. This will allow us to accurately track those job types. I very much want to individualize the program for accurate measures.

Simon
Corporate Maintenance Manager (USA)
Industria mineraria, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

AE Review after 8 years.

4,0 anno scorso

Commenti: I have built the system for 3 of my plants. It's been a great experience.

Aspetti positivi:

Easy to use. Worked with other CMMS systems and AE has and easy flow to it.

Aspetti negativi:

Reporting fetcher. Would like to see more ways to learn about custom reporting.

Jason
Director of Facilites and Grounds (USA)
Industria alberghiera, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
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Solid System

5,0 anno scorso

Commenti: I enjoy using Asset Essentials. Have not had a bad experience with the program or Customer Support since we became users.

Aspetti positivi:

Setup was easy with a little leg work, especially adding assets and equipment, BUT putting that work in on the front end saves you a lot of time in the field, ie. if you need a pump serial and model numbers, you could just grab it from AE. I like how you can customize reporting. I also like that you can update work orders with parts on order info or scheduling info, and the submitter gets an email of the update. Great feature.

Aspetti negativi:

Asked all of my staff, and no one had any response for this question.

Davis
Davis
Management Associate (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

We have been able to get some value from this product but it has taken a long time to implement.

3,0 7 anni fa

Aspetti positivi:

This software has a lot of potential for us. The ability to track costs of repairs, parts, downtime, etc. could be really valuable. Having an accurate parts inventory will also be very nice when we get to that point. Keeping track of what work has been done on the different assets has been the best for us so far. Finally, having a parts list for each piece of equipment will be awesome.

Aspetti negativi:

It is not a very sleek or modern user interface. Also, there are abundant features that can provide great value but it takes a lot of clicks to access what I want. Sometimes it seems like there are too many steps to perform what I want to. One example would be PO's. I also wish it would allow me to customize more so I can avoid fields of information that I don't need.

Mike
Quality and Efficiency Manager (USA)
Prodotti chimici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Asset Essentials works great!

5,0 2 anni fa

Commenti: We used a paper system before and it was difficult to track recurring issues. I feel this will greatly improve the longer we use the system.

Aspetti positivi:

Ease of use and customizable without added costs. Implementation team was great and very responsive.

Aspetti negativi:

The general requester user is nice as you can have unlimited users, but staff needs to have an email to do this. We had to setup a dummy email account to set this up so anyone can submit a request. I might be nice to have a URL that can be setup instead of needing an email.

Joy
Facilities Office Manager (USA)
Istruzione superiore, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Benefits of using Asset Essentials

5,0 anno scorso

Commenti: Our overall experience has been positive. The Asset Essentials team is easy to reach and helpful in resolving any problems.

Aspetti positivi:

The ease of work order entry and the dispersion to the trades. Also, when I call for help, the person I reach spends as much time as necessary to answer all my questions.

Aspetti negativi:

Learning how to create different views for the work orders and batching work orders that need to be closed. We have single sign on for the users so we had to work with our IT department to make sure everyone was signed on and could access the program.

Tricia
Administrative Assistant (USA)
Gestione formativa, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

We love Asset Essentials

5,0 anno scorso

Commenti: I won't lie, when we first signed up I was overwhelmed just looking at everything but they have amazing training sessions and people who help whenever we have run into an issue.

Aspetti positivi:

We love how it helps us track work orders and we can assign those requests to our teams. We are a large campus and this helps us with tracking the requests.

Aspetti negativi:

The cost is a challenge since the cost has been raised each year and there are many aspects of Asset Essentials that we don't use.

Jack
Supervisor (USA)
Sicurezza pubblica, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

new user of brightly

4,0 11 mesi fa

Commenti: still learning but like what we have been doing so far.

Aspetti positivi:

The initial introduction is definitely a attention getter and enjoyable to work with.

Aspetti negativi:

The program seems like it should be capable of so much more, breaking down reports to finer line items as well as more user friendly

Andrew
Director of maintenance (USA)
Gestione formativa, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Rusd racine wisconsin

5,0 anno scorso

Commenti: Excellent robust system to execute my work

Aspetti positivi:

Thorough execution of work order management

Aspetti negativi:

Slow server response time though great features monile app

David
Director of. Operations (USA)
Intrattenimento, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great product

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

The desktop web access works well. The preventative maintenance scheduler is excellent. Creating work orders is straight forward.

Aspetti negativi:

Minimally developed mobile app severely limits what I can do away from my desk.

patricia
CTA Campus Technology Assistant (USA)
Istruzione primaria/secondaria, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Review of Asset Essentials - Austin Academy

4,0 anno scorso

Commenti: until this past year I had no complaintsAsset Essentials is purchased by the district and those in my position have limited input in what software/resources we use

Aspetti positivi:

Real time changes in asset status - inventory is current as one uses this product via scanning equipment

Aspetti negativi:

last fixed asset audit - validated equipment was somehow changed during the reconciliation and now most fixed assets are showing as 'in use' in the wrong location

edwardo
Maintenance Technician (USA)
Gestione delle risorse, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Great Application For Work Orders

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Put it like this, Easy, Simple, and great to work with would definitely recommend to a business that wants to simplify its work order system.

Aspetti negativi:

havent had any issues with Essenstials so i am very satisfied with it.

Cherie
Lead Technician (USA)
Settore automobilistico, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

It works well to make sure task get completed

5,0 anno scorso

Commenti: I like it for accounting for time and cost of materials.

Aspetti positivi:

It is a good way of tracking and back tracking when things were repaired or completed

Aspetti negativi:

When someone else declines a job, I can't change it.

Kay
Order Fullfullment Supervisor (USA)
Beni di consumo, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great Value for Small Manufacturing Plants

4,0 anno scorso

Commenti: Overall it was easy to use and easy to set up

Aspetti positivi:

Work orders are thorough and give a good history of cost, supplier, actual repairs. Being able to attach invoices, etc. is a great help.

Aspetti negativi:

I found trying to schedule preventative maintenance difficult. It never calendared out as expeccted and always caught us off guard. Took a little while to figure out hierarchy for setting up assets. Having someone walk us through initial set up would have been helpful.

Lisa
Custodial (USA)
Gestione delle risorse, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Custodial

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Let me complete the work order you have to keep saving it until you are able to click on complete

Aspetti negativi:

To many steps you have to save it before complete it

Julie
Conference Services Specialist, Services Corporation (USA)
Gestione formativa, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Asset Essential/Brightly Review

3,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Easy to submit and view work orders submitted for various tasks. Love the mobile feature.

Aspetti negativi:

Too many email updates. Time in the que does not always represent the responsiveness of a need. KPIs could be easier to track. The interface could be simplified.

Gabriel
Facilities Manager (USA)
Istruzione primaria/secondaria, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Nice tool for work order management

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Very user friendly once established. And it's a great tool for work order management

Aspetti negativi:

An option to add and manage site maps would be great.

Peggy
Administrative Assistant (USA)
Amministrazione pubblica, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great Product

5,0 2 anni fa

Commenti: Overall I have a good experience using Asset Essentials. It is pretty easy to use. It has a lot of useful funcitons and I seem to discover new things periodically. I was very happy when our company decided to get this software it has cut back on my work.

Aspetti positivi:

Being able to enter work orders and not having to bog down email boxes with a bunch of emails. Everyone being able to view work orders and know the status

Aspetti negativi:

The help feature is not very clear or easy for most users. It seems to be geared more toward the highest administrators rather than the everyday user. A lot of times I cannot get my answers for help from there because it wants me to use functions I do not have access to and I have to call the help line.

Jim
CVO (USA)
Salute, benessere e fitness, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Y Likes AE

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

It has a Logical layout, short learning curve

Aspetti negativi:

It is not cheap, but it is valuable to us.