Saba TalentSpace

Saba TalentSpace

da Saba Software

Chi utilizza Saba TalentSpace?

Fornisce ai professionisti delle risorse umane, ai dirigenti, ai dipendenti e ai dirigenti di livello C un'esperienza coerente e intuitiva in tutti i processi di gestione dei talenti.

Cos'è Saba TalentSpace?

Ideale per le aziende con 200-750 dipendenti, Saba TalentSpace è una piattaforma iper-connessa per lo sviluppo di talenti che offre alle persone e ai team la possibilità di guidare la propria esperienza, mantenendoli allineati con gli obiettivi di prestazioni della loro impresa. Questo ambiente di gestione dei talenti iper-connesso di Saba è progettato per rendere l'apprendimento, lo sviluppo, il riconoscimento, il coaching e il feedback parte dell'esperienza quotidiana dei dipendenti, affinché possano offrire il meglio.

Dettagli su Saba TalentSpace

Saba Software

https://www.saba.com

Fondata nel 2001

Panoramica dei prezzi di Saba TalentSpace

Saba TalentSpace non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita.

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Saba TalentSpace

Gestionale HR
Database impiegati
Feedback a 360 gradi
Gestione dei benefit
Gestione della selezione del personale
Gestione delle buste paga
Gestione delle ferie
Gestione delle prestazioni
Gestione delle retribuzioni
Gestione orari e presenze
Inserimento aziendale
Monitoraggio candidati
Portale self-service
Profili dei dipendenti
Gestione degli obiettivi
Gestione di feedback negativi
Monitoraggio dei KPI
Monitoraggio dei progressi
Pannello di controllo personalizzabile
Pianificazione strategica
Creazione di organigrammi
Feedback a 360 gradi
Gestione degli obiettivi
Gestione dell'avvicendamento del personale
Gestione della selezione del personale
Gestione delle prestazioni
Profilo dei dipendenti
Scala delle competenze
Scenari possibili
Sviluppo professionale
Definizione di obiettivi
Gestione del ciclo di vita del personale
Gestione della formazione
Gestione della selezione del personale
Gestione delle competenze
Gestione delle prestazioni
Gestione delle retribuzioni
Inserimento aziendale
Piani di sviluppo individuali
Piano di avvicendamento del personale
Autovalutazioni
Feedback a 360 gradi
Gestione delle retribuzioni
Indicatori di performance con coefficienti di ponderazione
Modelli personalizzabili
Monitoraggio del ciclo di revisione
Piani di sviluppo individuali
Portale self-service
Rilevamento costante della performance
Scale di valutazione personalizzabili
Valutazione delle conoscenze
Valutazioni tra pari
Creazione di report/analisi
Dashboard
Libreria di domande
Monitoraggio dei progressi
Portale self-service
Selezione dei valutatori
Sondaggi e feedback

Recensioni su Saba TalentSpace

Stai visualizzando 5 di 90 recensioni

Nel complesso
4,4/5
Facilità d'uso
4,1/5
Servizio clienti
4,6/5
Caratteristiche
4,1/5
Rapporto qualità-prezzo
4,1/5
Alan J.
Manager of Business Development
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.001+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 15/8/2018

"An organization centric solution for talent management."

Vantaggi: Customer service and support team are very courteous and knowledgeable, they listen to our problems and promptly fix them. Coming to features, Halogen is very functional and highly customizable. Presence of a wide range of modules to achieve performance management. Rather than just concentrating on technical aspects, it also pays equal attention to personalize the features with respect to a firm’s vision and mission. The application tracks, records and engages the employees through chat and voice-enabling them to learn while they work. It has really helped us with our HR activities and boosts efficiency. Being a cloud-based system, it is a bit expensive but worth it. You can check out the evaluations and feedback along with the updates of your whole organization chart.

Inconvenienti: As I mentioned earlier, the cost of it is slightly on the heavier side (which is fine, because it is efficient). Also, we feel we should be able to delete certain classes because they may seem to be outdated.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 15/8/2018
Abby S.
Workforce Development
Ospedali e sistemi sanitari, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 27/6/2017

"Amazing customer service from implementation to successful utilization"

Vantaggi: One of the greatest features of Halogen/Saba is their people. The implementation team, the customer representatives, and the technical service support all make sure to answer every question to help in the best way possible in finding a solution to your problem.

Inconvenienti: Some of the administrator features are not as user friendly as the end user technology. I do find myself wishing for some additional customization features in how the forms and processes run. However, that being said, Halogen/Saba has always taken their client feedback into consideration and often will try to include the features you request in the last version roll-out. It looks promising that many of the things we would like to see could be part of a future version.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 27/6/2017
Eric B.
Sr. Training & Development Specialist
Studi medici, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 21/3/2018

"Customer Support has taken a nosedive since the Saba acquisition"

Commenti: One of the things that sold us on Halogen was the fantastic customer support, but I feel like since Saba acquired Halogen, the customer support has taken a nosedive. I've had three Customer Success Managers (essentially an Account Manager) in the last two years, and I think they've reached out to me once in that period of time, right around the time of contract renewal. The tech support team used to be able to answer questions and resolve issues on the first phone call 99% of the time, and the phone would be answered within 2-3 rings. Now it's not unusual to be on hold, or have to log a support ticket and have a Tier 2 support person step in on nearly every call.

Vantaggi: Generally it is easy to use, once you get the hang of it. I like that it is customizable to a large extent.

Inconvenienti: The administrative portal can be challenging to use, and it seems that most of the updating has taken place on the front end. Adding users, documents, and profile photos is very time-consuming and requires too many steps.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 21/3/2018
Julie G.
HR Generalist
Forze di polizia, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 13/3/2017

"Halogen and Law Enforcement"

Vantaggi: Halogen has the best customer service I have ever had the pleasure of working with-Hands down. They are knowledgeable, quick and efficient and so pleasant. The site is intuitive and good looking. The employees love that we moved from a computer based program to a web based program as most of our staff work out of the office/in their patrol vehicles. Feedback central is the best thing ever. It has completely shifted our culture from performance evaluation to performance management.

Inconvenienti: Halogen is a bit bulky on the back end for law enforcement specific items. We have very specific procedures that required Halogen to develop some work arounds for us. Even still there are some things that we need that Halogen just cannot do yet. However, they are constantly updating so we are hoping they integrate some of our wish list into future updates.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 13/3/2017
E. jay H.
Senior Director, Network Practice
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    Nessuna recensione
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    Nessuna recensione
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 4/3/2016

"After one year, still going strong..."

Commenti: Following 9 months of development, we had our first annual review process completed by April 2015. It went well, but required some significant back end administration due to process issues we had built in. This wasn't the fault of the tool, but more due to the development. We really had to go through one iteration to get better at it and learn how it works. The major issue I had with the software was lack of appropriate reporting - there was not a built-in report for simple things I wanted to see, and I have not been able to set up a report for all managers to use to give them data on their employees.

Vantaggi: Customer support has been great. I wasn't able to pull reports and contacted the team. They walked me through setting up the reports and identified that what I was trying to do would not work in any browser other than explorer. Software works as planned very well, which is what the long development cycle helped with.

Inconvenienti: Reporting still remains an issue. Useful reports are not built into the system and I am not able to set these up for my managers. I have highlighted this to the Halogen team but have seen no updates - it's still a manual process for each manager to set up their own reports.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 4/3/2016