Chi utilizza Dayforce?

Dayforce è progettato per adattarsi alle dimensioni di qualsiasi organizzazione in tutti i settori.

Cos'è Dayforce?

Dayforce è una piattaforma HCM globale che trasforma l'esperienza dei dipendenti. Unifica i dati dell'intero ciclo di vita dei dipendenti per consentire un migliore processo decisionale a tutti i livelli. Dayforce è una piattaforma nel cloud completa, che combina risorse umane, buste paga, benefit, gestione della forza lavoro e dei talenti in un'unica applicazione. Questa piattaforma scalabile è realizzata con un unico motore con regole versatili, combinato con aggiornamenti e calcoli in tempo reale che aiutano a soddisfare complessi requisiti normativi.

Dettagli su Dayforce

Ceridian

http://www.ceridian.com

Fondata nel 2012

Video di Dayforce
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Panoramica dei prezzi di Dayforce

Dayforce non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita.


Versione gratuita

No

Prova gratuita

No

Implementazione e assistenza di Dayforce

Assistenza

  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Dispositivi mobili - iOS nativo
  • Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione

Caratteristiche di Dayforce

  • Database impiegati
  • Feedback a 360 gradi
  • Gestione dei benefit
  • Gestione della selezione del personale
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle ferie
  • Gestione delle prestazioni
  • Gestione delle retribuzioni
  • Gestione orari e presenze
  • Inserimento aziendale
  • Monitoraggio candidati
  • Portale self-service
  • Profili dei dipendenti

Visualizza l'elenco completo di Gestionale HR

Il fornitore non ha dato informazioni di questo tipo.

Visualizza l'elenco completo di Piattaforme LMS

  • Amministrazione COBRA
  • Amministrazione FMLA
  • Amministrazione HSA/FSA (solo USA)
  • Amministrazione delle assicurazioni per invalidità
  • Amministrazione delle assicurazioni sulla vita
  • Amministrazione di polizze sanitarie
  • Conforme alla legge HIPAA
  • Dashboard delle prestazioni
  • Esternalizzazione della gestione delle prestazioni
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione delle detrazioni
  • Gestione delle prestazioni dei dipendenti
  • Gestione di piani di pensionamento
  • Rapporti ACA
  • Sottoscrizione alle prestazioni online

Visualizza l'elenco completo di Piattaforme di welfare aziendale

  • Accredito diretto
  • Gestione dei benefit
  • Gestione esterna delle buste paga
  • Monitoraggio 401(k)
  • Monitoraggio vacanze/congedi
  • Multistato (USA)
  • Pignoramento dello stipendio
  • Portale self-service
  • Preparazione dei moduli W-2/1099
  • Resoconti sulle buste paga
  • Sistema multipaese
  • Stampa di assegni
  • Tracciamento della conformità fiscale

Visualizza l'elenco completo di Programmi per buste paga

  • Definizione di obiettivi
  • Gestione del ciclo di vita del personale
  • Gestione della formazione
  • Gestione della selezione del personale
  • Gestione delle competenze
  • Gestione delle prestazioni
  • Gestione delle retribuzioni
  • Inserimento aziendale
  • Piani di sviluppo individuali
  • Piano di avvicendamento del personale

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione dei talenti

  • Forza lavoro variabile
  • Gestione del ciclo di vita del personale
  • Gestione della selezione del personale
  • Gestione orari e presenze
  • Gestione terzisti
  • Individuazione delle competenze
  • Parametri prestazionali
  • Pianificazione del personale
  • Pianificazione/previsione delle spese
  • Previsione del personale

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione della forza lavoro

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Le migliori alternative a Dayforce

Altre alternative a Dayforce

Recensioni su Dayforce

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

4,3/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,1
Servizio clienti 3,8
Caratteristiche 4,2
Rapporto qualità-prezzo 4

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Diane R.
Payroll Manager
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/11/2017

"Our experience with Day force has been great from Implementation on. We never felt alone."

Commenti: Before Dayfore, we were using three different systems. One for payroll, one for time and attendance, and another for HR. We had to import data from one system to another so there was the potential of data dropping off. We were able to combine three systems into one with Dayforce. Since Ceridian uses one solution, once an employee is hired they are visible in all parts of the system immediately. No more waiting for overnight updates. Ceridian cut my payroll processing time by 40%, which allows me more time to audit my work. There are some great audit reports built into the system, which I run every payroll. They point to problems with can be corrected before we finalize for the week. The ability to run wage and tax registers, and W2's anytime of the year, allows me to fix any potential problems, which in turn make year end a breeze. My employees now are able to manage some of their own data, which alleviates the burden off HR and Payroll and allows the employee to update their records when it is convenient for them.

Vantaggi: I love that it is one solution. No more imports, no more worries about data dropping off. The test portal allows us to set up new deductions and earnings, and test them before putting them into production. The future dating feature works really well. It allows us to enter increase early and test them in a future payroll to see how the employees pay check will look, and gives us more time to audit our changes thus relieving some of the stress that comes with year end. The education portal is a big plus. It allows us to learn at our own pace, and to schedule that classes that are helpful for each administrative role.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/11/2017
Chiquitta H.
Benefits Analyst
Ospedali e sistemi sanitari, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/10/2019

"Dayforce User"

Commenti: Dayforce allows our organization to house all of our employee records and performance reviews. Previously we had ADP and we had issues with retaining employee records with accurate information.

Vantaggi: Very easy to maneuver through screens once you get the hang of what you want to see.

Inconvenienti: Terminated employees were not included in the search feature but this has recently changed and a box has been added to show those employees.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/10/2019
Utente Verificato
HR Manager
Industria edilizia, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    2 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    4/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/11/2020

"Not userfriendly but to discover"

Commenti: Overall, it was painful at moments (because of all the issues) but I'm happy I only had one centralized system to work with.

Vantaggi: I worked with Dayforce from Ceridian for over 2 years. It was difficult to implement it but what is good with this system is how EVERYTHING is centralized, employee information, payroll, timesheet, time off request, onboarding, etc. This is GREAT, it saves time. They do have FEW but VERY competent technical support specialist that we can rely on but unfortunately, not all of them are able to support you properly.

Inconvenienti: The problems with Dayforce are that EVERYTIME you want to do a modification (vacation calculation per example) it cost you money. Every time they do a modification based on what you asked, it will impact something else (since everything is centralized) and most of the time, their customer support team are not specialized enough to know what changes impacts what. It is VERY painful working with their team sometimes as a problem solved creates another issue where most of the time you still need to pay extra money to solve it.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/11/2020
Helen D.
Payroll & Benefits Mgr
Commercio all'ingrosso, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/10/2019

"Dayforce - Implementation Beware"

Commenti: Bumpy at best. Some days I actually say I miss ADP.

Vantaggi: I like the 'one' database aspect the best.

Inconvenienti: Implementation was very lacking. Nearly a disaster. I am over 2 years in and still have not been able to get everything we originally intended to do up and running.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/10/2019
Kelli M.
Payroll Manager
Industria alberghiera, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    2 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    2 /5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/11/2020

"Managing your own settings means lots of potential for success and mess"

Commenti: Honestly, I am pretty neutral at this point. For each thing that has changed for the positive, there is something else that has changed for the negative. I am still optimistic this will work out for the better in the long run but as in my previous comment, implementation has been extremely difficult and we are in a severe situation with our clients and investors on the 401K funding situation.

Vantaggi: -Ability to control the majority of your settings
-Real time gross to net calculations
-Great payroll auditing tools
-Many standard reports and ability to tweak them to your needs
-Auto setup of a lot of policy assignments based on data management criteria - eliminates human error

Inconvenienti: THE IMPLEMENTATION PROCESS - We went through at least 3 weeks worth of work to gather all our settings, decide on how we would like it built, did research on the best way to put our data in the system, even received guidance from one of their recommended consultant groups, THEN went through 16 hours of Discovery calls to talk through how we wanted the system setup. In the end though, all the job codes and mapping we requested at implementation went out the window and they setup the system based on the data from our old provider, which was a mess and part of the reason we moved in the first place. We are now a year into this project and 6 months post-live and are STILL trying to cleanup the mess caused during implementation. My time and my team's time is dominated by this cleanup process. Lastly - we are currently have a major struggle with funding our 401K. Apparently, 401K funding is currently only done via check and NOT ACH. We have 3000+ team members and 90+ locations - we cannot have that many 401K checks being cut bi-weekly. In order to setup as an automatic feed, there would have to be a separate file feed for each location, based on software limitations - which means 90+ file feeds - all associated with a cost to build and to maintain should there be a change required. I truly believe (and hope) that once it's all cleaned up and all settings are the way we need them to be - we will be in a much better place but this process has been extremely difficult.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/11/2020