Da 17 anni aiutiamo le aziende
a scegliere i migliori software

Cos'è Dayforce HCM?

Dayforce è una piattaforma HCM globale che trasforma l'esperienza dei dipendenti. Unifica i dati dell'intero ciclo di vita dei dipendenti per consentire un migliore processo decisionale a tutti i livelli. Dayforce è una piattaforma nel cloud completa, che combina risorse umane, buste paga, benefit, gestione della forza lavoro e dei talenti in un'unica applicazione. Questa piattaforma scalabile è realizzata con un unico motore con regole versatili, combinato con aggiornamenti e calcoli in tempo reale che aiutano a soddisfare complessi requisiti normativi.

Chi utilizza Dayforce HCM?

Dayforce è progettato per adattarsi alle dimensioni di qualsiasi organizzazione in tutti i settori.

Dayforce HCM Software - 1
Dayforce HCM Software - 2
Dayforce HCM Software - 3
Dayforce HCM Software - 4
Dayforce HCM Software - 5

Hai dubbi su Dayforce HCM? Confrontalo con un'alternativa popolare

Dayforce HCM

Dayforce HCM

4,3 (1.011)
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
142
1
4,2 (1.011)
4,1 (1.011)
3,8 (1.011)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
59,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
124
10
4,5 (74)
4,5 (74)
4,7 (74)
Le barre di valutazione verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

Altre alternative interessanti a Dayforce HCM

KORONA POS
Funzionalità più votate
Gestione dell'inventario
Relazioni sulle vendite
Scansione di codici a barre/biglietti
Exelare
Funzionalità più votate
Gestione candidati
Integrazione di social media
Pubblicazione di offerte di lavoro
ADP Comprehensive Services
Funzionalità più votate
Accredito diretto
Gestione delle buste paga
Preparazione dei moduli W-2
Oracle Database
Funzionalità più votate
Backup e ripristino
Controllo accessi/Autorizzazioni
Gestione dei servizi di storage
RUN Powered by ADP
Funzionalità più votate
Accredito diretto
Gestione delle buste paga
Preparazione dei moduli W-2
ADP Vantage HCM
Funzionalità più votate
Gestione dei benefit
Gestione delle retribuzioni
Orari e presenze
Infor Sales & Catering
Funzionalità più votate
Le funzionalità di questo prodotto non hanno ancora ricevuto valutazioni dagli utenti.
SAP Concur
Funzionalità più votate
Elaborazione delle fatture
Richieste di rimborsi spese
Tracciabilità delle spese
Dynamics 365
Funzionalità più votate
Creazione delle fatture
Database contatti
Rendicontazione finanziaria

Recensioni su Dayforce HCM

Punteggio medio

Nel complesso
4,3
Facilità d'uso
4,2
Servizio clienti
3,8
Caratteristiche
4,2
Rapporto qualità-prezzo
4,1

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
47%
4
39%
3
11%
2
1%
1
1%
Simone
CISUP Director (Italia)
Istruzione superiore, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Dayforce HCM - Completo, ma con margini di miglioramento

5,0 2 anni fa

Commenti: Dayforce HCM ha del potenziale ma ha bisogno di essere lucidato.

Aspetti positivi:

La piattaforma all-in-one semplifica le attività delle risorse umane e la funzionalità GL funziona perfettamente.

Aspetti negativi:

L'implementazione è stata impegnativa e non tutte le funzionalità sono state funzionali anche dopo due anni.

Taha
Civil Engineer (Italia)
Forniture e materiali, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Soluzione HCM completa con margini di miglioramento

5,0 2 anni fa

Commenti: Nonostante alcuni inconvenienti, la mia esperienza complessiva con Dayforce HCM è stata positiva. È una soluzione completa che ha reso più efficiente la gestione delle attività delle risorse umane e la capacità di accedere a dati e tendenze chiave è stata preziosa per il processo decisionale.

Aspetti positivi:

Ho scoperto che Dayforce HCM è una soluzione all-in-one per le nostre esigenze in materia di risorse umane. Consolida le informazioni sui dipendenti, i compensi, i benefit e le prestazioni in un'unica piattaforma accessibile.

Aspetti negativi:

Tuttavia, ho riscontrato alcuni problemi occasionali e tempi di risposta lenti con Dayforce HCM.

Matteo
Fotografo e Grafico (Italia)
Fotografia, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Software che sa il fatto suo

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Il software è molto facile da utilizzare e ti consente di gestire i dipendenti di un'azienda con tanto di app

Aspetti negativi:

Per ora nessun problema, raramente qualche bug dell'app

Becky
Becky
Software Developer (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Ospedali e sistemi sanitari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Optimizing human capital management with Dayforce

4,0 anno scorso

Commenti: My experience with Dayforce HCM has been positive. It has improved the efficiency and effectiveness of our HR procedures by cutting down on manual work. The centralized design of the platform improves HR's ability to work with staff.

Aspetti positivi:

Dayforce HCM is an all-inclusive system that does an excellent job of integrating different HR processes. Payroll, time and attendance, benefits administration, and labor management are all efficiently managed by the centralized system.

Aspetti negativi:

The system is powerful, but it takes some time to get it up and running for the first time. The implementation time might be cut in half with better onboarding materials.

Szczepan
IT Analyst (Polonia)
Prodotti chimici, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great HR solution for time, vacation monitoring and payroll

5,0 2 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

Ease of use, everything is neatly labeled, and tailored for the customer. In Poland we have many rules where it comes to vacation, sick leaves and overtime pay etc etc. Clocking in and out is fast and reliable so there is no stress when you enter your work - as it should be. Dayforce also offers nice PoE Android tablets for clock in and clock out with physical RFID tag, very neat solution with simple WebGUI for users and HR

Aspetti negativi:

I've been using it daily for almost 3 years now, and haven't had any major issues :)

Aanchal
Concierge (Canada)
Sicrezza e indagini, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Good app for statements

3,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: My experience was satisfactory, it does the work of pay stubs and forms. The UI and UX can be better.

Aspetti positivi:

The pay stubs were elaborative, about hours, overtime, stat pays and the net pay percentage etc.

Aspetti negativi:

It logs me out of the app now and then. But I have used it for more than a year, it does a decent job.

Jesi
HCM Specialist (USA)
Servizi legali, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Good HCM Platform Overall

4,0 3 mesi fa

Commenti: I had never used Dayforce as an end user prior to taking my current role as the Dayforce Administrator and there have definitely been more "good days" than "bad" with implementing and learning the entire platform.

Aspetti positivi:

Dayforce is a robust system overall. I have only been using as an administrator for seven months and was able to quickly learn and become an SME is many different areas across the platform.

Aspetti negativi:

WE have 5 separate business entities all under our one Dayforce platform and there are many config settings that are global, which creates issues for us when trying to customize to each entity.

Robert
Payroll Analyst (USA)
Macchinari, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

This is a great product

5,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: I use Dayforce HCM everyday. Navigation between the different pages is seamless.

Aspetti positivi:

It is easy to use. Customer support is excellent. The software has little to no flaws.

Aspetti negativi:

Report building is probably the only thing that is hard to do.

Vanessa
BILLING AND INSURANCE SPECIALIST (USA)
Salute, benessere e fitness, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Day force Time

4,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: For the most part I really like it and the accuracy.

Aspetti positivi:

Ease of clocking in and authorizing my time.

Aspetti negativi:

Receiving code in order to proceed can take a moment, at time

Caitlin
Assistant Practice Manager (USA)
Salute, benessere e fitness, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

THE BEST Payroll Software

5,0 2 mesi fa

Aspetti positivi:

It is easy to have employees' clock in and out. Keeping track of hours is so important.

Aspetti negativi:

Finding forms can be a little hard to navigate for new users.

Demetra
Benefits Manager and Payroll Coordinator (USA)
Salute, benessere e fitness, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

All in one

4,0 mese scorso Nuova

Aspetti positivi:

Dayforce allows us to house all HR, Payroll, and Benefit information in one place. It offers fun features like HUB, and TeamRelate.

Aspetti negativi:

Our industry is complex and team members have many different jobs. Work assignments in Dayforce can be difficult to work with given our complex circumstances.

Mitch
HR Data and Insights Advisor (UK)
Industria alberghiera, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Good reporting elements

4,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: Overall, Dayforce was a highly efficient tool for tracking and analyzing workforce data. It effectively managed various aspects of staff attendance and shift organisation, contributing to a smoother reporting process.

Aspetti positivi:

What I liked most about Dayforce was its ability to streamline attendance tracking and provide detailed reports on staffing metrics. It made monitoring punctuality and shift patterns straightforward, improving overall workforce management. The role I held when using Dayforce was using the data for a reporting perspective and I found it easy and simple.

Aspetti negativi:

The thing I liked least about Dayforce was the interface. It sometimes felt a bit cluttered, requiring extra steps to access certain data points, which could slow down the reporting process.

Michelle
Contact Centre Agent (Canada)
Trasporto aereo/Aviazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Dayforce Review :)

5,0 2 settimane fa Nuova

Commenti: My overall experience the past few years using Dayforce has been steady, I have had issues uploading my Schedules into my Phone Calendar in the past, but Dayforce makes this really easy.

Aspetti positivi:

Dayforce is very reliable and it updates on time. I love all the information I have access to through Dayforce as well.

Aspetti negativi:

There is nothing I dislike about Dayforce.

Enrique
Enrique
Vice President, Human Resources (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Industria edilizia, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Super powerful HRIS, but difficult to implement and maintain

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Dayforce does everything we need it to do: payroll, tax calculations, workforce management, time and attendance, document management. It's an incredibly powerful platform for managing and serving our employee population, and integrates well with other software platforms and applications including ERPs.

Aspetti negativi:

The implementation process required a level of resource commitment (both financial and personnel) that we weren't prepared for, so the timeline from kick-off to go-live had to be extended several times. The implementation ended up costing double what was budgeted, and took six more months than expected.

Melissa
Director of Compensation (USA)
Industria alberghiera, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Why choose Dayforce?

5,0 anno scorso

Commenti: Overall, Dayforce has been able to meet our needs and our support team is always available when questions come up. Our TAM has made the transition to Dayforce as well as our day to day issues n opportunity to learn and resolve instead of pain points that frustrate us.

Aspetti positivi:

Dayforce is as close to one stop shopping as we could find and still be able to meet our needs. Having so much data in one spot allows for powerful reporting.

Aspetti negativi:

If Dayforce had an internal ability to electronically sign documents it would be so much easier to set up and maintain onboarding documents.

Alan
Alan
Human Resources Generalist (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Ospedali e sistemi sanitari, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Dayforce makes user experience, reporting, and payroll processing easy

4,0 anno scorso

Commenti: Dayforce's ongoing calculating options and support for large payroll batches are invaluable. I am relieved to have the ability to provide timely salary spending reports to upper management.

Aspetti positivi:

In addition to the system's features, I appreciate Ceridian's helpful staff and customer service. Ceridian has clearly given careful consideration to the full scope of the employee experience, as evidenced by the cohesiveness of its many modules. The fact that they interact with one another is a plus.

Aspetti negativi:

I wish I had been given more background or forewarning about the actual process of implementation. It's a real slog, and I didn't feel ready for it with the resources at my disposal. If I'd realized it was going to be such a slog, I would have made more of an effort to get ready.

Amanda
Amanda
Human Resources Generalist (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Ospedali e sistemi sanitari, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

I appreciate how easy it is to commit payroll using Ceridian

4,0 anno scorso

Commenti: It's aesthetically pleasing and uncluttered. Instantaneous and efficient payroll processing. I like that it always seeks for new and better features. Many of our company's manual processes have been eliminated thanks to Ceridan Dayforce.

Aspetti positivi:

Dayforce streamlines our human resources, payroll, benefits, time tracking, recruiting, and onboarding processes, increasing productivity, profitability, and morale across the board.

Aspetti negativi:

I didn't like the reporting since you couldn't change some of it and it was all in PDF format, but they've made great strides in that direction in the three years since we started working here. V2 reporting allows for more flexibility and personalization.

Caitlin
Payroll Administrator Intermediate Accountant (Canada)
Vino e liquori, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Dayforce Review

5,0 11 mesi fa

Aspetti positivi:

How robust it is. If you can think it, the product can likely do it.

Aspetti negativi:

The reporting feature. It is difficult to navigate and understand

Surjit
Snr. HR Partner (Canada)
Proprietà immobiliari, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Dayforce Review

4,0 12 mesi fa

Commenti: Overall, good experience. Continuous improvements to all modules.

Aspetti positivi:

All in one complete HR & Payroll System. One central database feeds into all modules

Aspetti negativi:

Some features still need to be developed, they have a AHA portal for ideas, some can take a long time to approve and implement

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Imballaggi e contenitori, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Good product with a promising future.

5,0 3 mesi fa

Commenti: Overall positive experience with Dayforce. The platform allows us to configure changes as needed without the ability to rely on Dayforce support. Dayforce Tax could use some improvement.

Aspetti positivi:

The ability to configure changes within the application for our organization.

Aspetti negativi:

Dayforce Tax Services does a poor job of partnering with clients. The system does not naturally respect tax jurisdiction reciprocity rules.

Chelsea
HRIS Specialist (USA)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Dayforce- Helps all your People Needs

5,0 2 mesi fa

Aspetti positivi:

Dayforce has all the solutions you need to manage your workforce and keep them engaged. From the core services such as payroll and benefits, to a slew of talent modules to help with recruiting, onboarding, and much more.

Aspetti negativi:

Dayforce can be very technical if you want to keep things customized to your company. So having someone on the technical side in your company, managing and maintain configurations may be needed.

Tina
Manager, HRIS and Payroll (USA)
Gestione di organizzazioni non profit, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Dayforce Review

4,0 8 mesi fa

Aspetti positivi:

Dayforce has many great features. The HUB is a great new additional in the last 2 years. It provides a great place to house important information easily. Onboarding is really nice and streamlined. It is easy to navigate and set up. If you have the Onboarding HUB, visibly it provides a new start to the candidate experience. I have worked with the Performance and Compensation module the last 3 years and it has a lot of neat functionality and pretty easy to navigate.

Aspetti negativi:

Dayforce is very technical. It is nice to know you can build customize forms but not coming from an IT background, trying to learn SQL has been a challenge. There are a lot of nice reports but it is very challenging to set up certain reports utilizing custom fields. Dayforce is constantly enhancing their products but continually to have to pay for each new enhancement the majority of the time is challenging especially coming from a Non-Profit world when we already utilize most of the system.

Jade
HR Systems Manager (UK)
Ospedali e sistemi sanitari, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Empowering System

5,0 4 mesi fa

Commenti: Overall, I believe Dayforce works well for our business. It has been key in propelling us forward and empowering our managers to have accountability and oversight of key information.

Aspetti positivi:

The self service and ease of use. That integration with other platforms is possible, however a lot of HRIS needs as catered to through Dayforce itself.

Aspetti negativi:

There are a lot of nuances to each individual business and sometimes this cant be catered to. If it is possible, then it usually comes with additional cost to the business.

krystal
Payroll Supervisor (USA)
Opere pubbliche, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Dayforce, make sure you have the right partner

5,0 3 mesi fa

Commenti: Love it for payroll but hate updating things.

Aspetti positivi:

I love the possibilities of Dayforce. If you have the right partner, you can literally have it do whatever you want.

Aspetti negativi:

I dislike the way our system was built from implementation. It's basically a spiderweb behind the scenes.

Chris
Director of Human Resources (USA)
Settore automobilistico, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Excellent Overall Product

5,0 5 mesi fa

Aspetti positivi:

Dayforce is an entirely capable product with excellent module flexibility and capability. Dayforce also gives the user ownership and control to customize the product as they prefer for their organization.

Aspetti negativi:

The recruiting module could use some overall improvement.