Coupa Procurement

Coupa Procurement

da Coupa Software

Chi utilizza Coupa Procurement?

Organizzazioni di medie e grandi dimensioni di ogni settore che desiderano ottenere una maggiore efficienza dei processi e visibilità e controllo completi su ogni tipo di spesa per beni e servizi.

Cos'è Coupa Procurement?

Coupa Procurement fa parte della soluzione aziendale procure-to-pay leader del settore che introduce la facilità degli acquisti di e-commerce dei consumatori nei processi di gestione degli acquisti, in modo da poter ottenere risparmi sui costi facendo risparmiare tempo prezioso ai dipendenti durante l'acquisto di beni e servizi o la ricerca delle informazioni giuste per svolgere il proprio lavoro.

Dettagli su Coupa Procurement

Coupa Software

http://www.coupa.com

Fondata nel 2006

Panoramica dei prezzi di Coupa Procurement

Coupa Procurement non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita.

Versione gratuita

No

Prova gratuita

No

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Coupa Procurement

Software per e-procurement
Elaborazione delle fatture
Gestione cataloghi
Gestione degli ordini d'acquisto
Gestione dei fornitori
Gestione dell'approvvigionamento
Gestione dell'inventario
Gestione della ricezione e dello stoccaggio
Gestione della spesa
Gestione delle immobilizzazioni
Gestione delle richieste
Gestione di contratti
Elaborazione delle fatture
Gestione degli ordini d'acquisto
Gestione dei fornitori
Gestione dell'approvvigionamento
Gestione dell'inventario
Gestione della conformità
Gestione della spesa
Gestione delle richieste
Gestione di contratti

Recensioni su Coupa Procurement

Stai visualizzando 5 di 56 recensioni

Nel complesso
4,2/5
Facilità d'uso
4/5
Servizio clienti
4/5
Caratteristiche
3,9/5
Rapporto qualità-prezzo
4/5
Utente Verificato
Host Team Pastor
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    Nessuna recensione
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/7/2018

"The best expense coding system we've ever had!"

Vantaggi: It is easy to learn and use! The process for updating and communicating about various transactions is so much simpler than it used to be. It's saved us time by keeping communication between our users and approvers streamlined. The fact that I can just hit "reply" to an email asking me to adjust some coding on a receipt has kept me from digging around in my company directory, figuring out who to call with a question, and getting redirected often. So much faster.

Inconvenienti: It can be a little slow to load and the mobile version has often had issues uploading receipt images or giving me access to all the coding breakdowns I need.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/7/2018
Sean B.
FP&A Analyst
Software informatici, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/12/2019

"Coupa Review "

Commenti: Great software for the end user and supplies but not for the admins.

Vantaggi: It is very easy for the end user and supplier to submit invoices. Suppliers are able to track the invoice process and payments. Helps reduce the time spent communicating with suppliers.

Inconvenienti: Making changes are not easy. Adding custom fields and changing approval chains have not been easy to adjust.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/12/2019
David J.
VP
Servizi finanziari, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    1/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1/5
  • Assistenza clienti
    1/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/10/2019

"Coupa is the worst software I have ever used"

Vantaggi: Absolutely nothing. The software is the least institutive, user friendly I have ever used.

Inconvenienti: Regardless of whether I am using expenses, requisitions or invoices, I have never been able to submit or save anything without having to get the finance team to perform magic in the background. The end user typically gets an error message "Please fix the errors below", but there are never any highlighted fields or errors displayed.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/10/2019
Joshua V.
Director, Product Operations
Software informatici, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/4/2020

"Review of Coupa Procurement"

Commenti: I've used Coupa for close to 5 years now. While the product provides a good value to it's primary functionality, the product lacks a level of polish to it. The navigation and processes to do specific steps feel clunky and not very smooth. I've looked for things only to ask Accounting where something is at because I simply can't find what I'm looking for.
While overall an ok to good piece of software there are pieces of it that make it time consuming to use and because of that I only use it when I absolutely have to.

Vantaggi: Pros of Coupa: - Allows process and systems to work through large purchases
- Helps better keep track of the purchases needed for the company (whether they be large or small)
- Ties the purchases to a PO for Accounting and Finance teams to keep track of.

Inconvenienti: Cons of Coupa:
- The usability of the product isn't polished. You can't find a submitted request easily to see who has the next step in the approval process
- It's difficult to search for created items in Coupa
- You end up searching for large amounts of time to do things in the product you need to complete but are not quite sure where those things you need to do are at.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/4/2020
Shivam A.
Engineer II
Industria farmaceutica, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/2/2020

"Good Tool to Manage Purchase Orders"

Commenti: Overall experience has been good. The vendor receives the purchase order once approved via email. Once the service has been received attaching the invoice and the closure procedure is easy as well.

Vantaggi: I have been using Coupa for 2+ years. Mainly use it to create Purchase Orders to vendors. Receive invoices from suppliers. The software has an inbuilt approval process to route Purchase Orders, vendor master service agreements. The software can be synced with Microsoft office which allows you to get notifications when a request is new your queue or the Purchase Order has been approved or denied. It also allows you to run queries to tabulate budgetary expenses and track historical expenditure. Creating a Purchase Requisition is fairly easy and straightforward.

Inconvenienti: Coupa is very useful and easy to navigate but requires training to become proficient in the application. Suggestion is to create job aids/ training procedures which can be used as a reference guideline whenever needed specially for personnel not using the application too often.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/2/2020