Chi utilizza SalesPad?

SalesPad Desktop è lo strumento ideale per le aziende di distribuzione e produzione.

Cos'è SalesPad?

Permette di supervisionare e gestire ogni fase della distribuzione. SalesPad Desktop è lo strumento ideale per le aziende di distribuzione e produzione. Consente di elaborare gli ordini in modo più accurato ed efficiente, mantenendo al contempo la piena visibilità di ogni fase del flusso di lavoro. Semplifica le operazioni del servizio clienti e degli addetti alle vendite grazie a informazioni sempre disponibili con una potente ricerca in stile Excel. Operare al di fuori di Dynamics GP riduce i costi per postazione e aggiunge ulteriori livelli di sicurezza.

Dettagli su SalesPad

SalesPad

http://www.salespad.net

Fondata nel 2003

Panoramica dei prezzi di SalesPad

SalesPad non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita.

Versione gratuita

No

Prova gratuita

No

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Installazione eseguita - Windows

Formazione

Di persona

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di SalesPad

Programmi per inventario
Check-in/Check-out
Codici SKU/UPC
Codici a barre/RFID
Formulazione di previsioni
Gestione degli articoli
Gestione dei fornitori
Gestione nuovi ordini
Monitoraggio dei costi
Monitoraggio dell'inventario
Ottimizzazione dell'inventario
Rilevamento di numeri di serie
Evasione di ordini
Gestione cataloghi
Gestione degli ordini arretrati
Gestione dei resi
Gestione dell'inventario
Gestione delle spedizioni
Gestione di ordini speciali
Inserimento ordini
Monitoraggio degli ordini
Ordini ricorrenti
Database clienti
Evasione di ordini
Gestione degli ordini
Gestione degli ordini arretrati
Gestione del magazzino
Gestione dell'inventario
Gestione delle spedizioni
Inserimento ordini da remoto
Inserimento ordini in tempo reale
Acquisti
Codici a barre / RFID
Gestione degli ordini
Gestione dei resi
Gestione del magazzino
Gestione dell'inventario
Gestione delle importazioni e delle esportazioni
Gestione delle spedizioni
Previsione di vendita
Accesso da dispositivi mobili
Assemblaggio di componenti (kitting)
Avvisi/Notifiche
Creazione di report/analisi
Formulazione di previsioni
Gestione dei fornitori
Gestione del magazzino
Gestione multi-canale
Gestione nuovi ordini
Gestione scorte di produzione
Gestione stock commercianti al dettaglio
Identificazione del prodotto
Ottimizzazione dell'inventario

Recensioni su SalesPad

Stai visualizzando 5 di 134 recensioni

Nel complesso
4,4/5
Facilità d'uso
4,3/5
Servizio clienti
4,2/5
Caratteristiche
4,1/5
Rapporto qualità-prezzo
4,2/5
J. power H.
Vice President of Operations
Dispositivi medici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/7/2019

"A solid front-end tool for companies using Dynamics GP"

Commenti: We use SalesPad as our primary interface for our Customer Service department, order entering, and on-the-fly sales and inventory analysis. We have made numerous customizations to aid our business processes, and SalesPad support (along with healthy support from our VAR) has made this pretty easy and inexpensive. We have rarely had issues that caused work-stoppages or other serious reductions in workflow. Rather, I would say the SalesPad interface has been a boon to increasing productivity and reducing errors.

Vantaggi: Much easier interface than the default GP one. License costs are half what a GP seat takes, which is an added plus. SalesPad windows are based around grids that are easily editable and export straight to Excel format. Excellent high-end features like item restrictions, complex pricing down to address card and/or item levels, automated item and customer notes, workflows, etc. Solid CRM functionality for Customer Service and Accounts Receivable activities. Unlimited user-defined fields fixes a long-term issue with the GP ERP.

Inconvenienti: SalesPad tries to be THE primary interface for GP users. By taking on such a large task, there are certain things it does excellently, and others it does, well, less so. For example, it's inventory analysis is fantastic for items that you SELL. But since it draws this analysis solely from the sales history, components for finished products end up with no analysis regarding usage. It's salesperson level CRM is substantially slower than that provided for Customer Service and AR, and seems frankly to be an afterthought. We've also found its CRM to be poorly-suited for tracking sales leads and opportunities.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/7/2019
Colin C.
EDI Specialist & Mass Retail Support
Cosmetica, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/2/2020

"Sun Bum SalesPad Desktop Review"

Commenti: My overall experience has been great. For the most part I remain in the Application or Inventory portion of the program. Upon filling out this survey it has given me the idea to browse around and explore more of the program. Customizable themes allow you to setup a personal layout which may seem small but can be very nice to change views up every now and then.

Vantaggi: The software flows very well and is easy to learn your way around. The customization is very helpful to setup windows best suited to your needs. Organization is key and easy to manage with customizable tabs and folders.

Inconvenienti: There are fields that can be easily changed by accidentally scrolling over them with a mouse and can be hard to detect until too late i.e. payment terms, ship method or sales rep and territory. I have made it a habit to triple check these fields as in the past I was finding while moving the mouse I would occasionally make changes to some of these fields unknowingly.

Risposta del fornitore

da SalesPad il giorno 12/2/2020

Hey Colin,
We are pumped to hear that you have been enjoying SalesPad and learned how to use it pretty quick. Your feedback has been passed onto our product development team to help make the best product we can.

Thanks,
SalesPad

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/2/2020
Paul D.
IT
Commercio all'ingrosso, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    1/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    2/5
  • Consigliato
    2/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/9/2018

"Great interface, good to write reports, but poor, yet expensive support,"

Vantaggi: Good interface, easy-to-use, easy to write reports and templates and quick queries.

Inconvenienti: Salespad inability to "Stick" with supporting 3rd party options, then wanting you to pay for them to develop updates to something you paid for when you bought it. Salespad use of 3rd party "partners' which rip people off (SPS Commerce). Salespad use of batches is in conflict with GP, which makes it a Salespad or GP option, hard to work with both.

Risposta del fornitore

da SalesPad il giorno 6/9/2018

Thank you for your review! It takes a lot of development time on both our side and our partners' sides when forming a seamless integration. We strive to partner with the best companies in their market, including SPS Commerce, who has the largest network of any provider. As far as the workflow batches, you can synchronize these between SalesPad and GP by naming them exactly the same in both systems, that way you won't have conflicting batches. We are happy to help work with your team!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/9/2018
Yonca O.
Managing Director
Commercio all'ingrosso, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/2/2020

"Salespad - Great Product "

Commenti: we are putting the orders much faster by using the Salespad. Customer information , history and their payment history is all under one tab, which makes the order processing very smooth and efficient. Also the inventory check during the order entry is integrated, so you know exactly what is in stock while entering the order. making notes on the sales order right on the same screen is very helpful as well.

Vantaggi: It is very easy and user friendly. My Customer service team uses the sales pad exclusively for all order entry, inventory , customer data look up. Our warehouse also uses it for warehouse solutions

Inconvenienti: Back orders are not supported in the current Salespad version. That would be very useful if we could also access the backorders directly from Salespad.

Risposta del fornitore

da SalesPad il giorno 10/3/2020

Hi Yonca,
It is a great day when your customer service and warehouse teams use SalesPad together. Your feedback around back orders has been noted.

Thanks,
SalesPad

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/2/2020
Amy L.
Manager
Commercio all'ingrosso, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/2/2020

"Great functionality. We miss SalesPad!"

Commenti: We really miss having everything in one system. Now we're back to using OMS with two separate systems and it's not as simple to use.

Vantaggi: The ease of navigating between sales orders, invoices, and customer information. The simplicity and functionality of the layout was easy to look at, understand, and there wasn't really a lag that we had to deal with.

Inconvenienti: Not being able to speak with tech support without paying to upgrade our software. A big reason why we switched back to OMS after three years was because we couldn't clearly see what was "physically in stock" versus "not available for orders" after sales reps would type up orders.

Risposta del fornitore

da SalesPad il giorno 12/2/2020

Hey Amy,
Thank you for the feedback. We miss you too! The feedback you have given helps drive out product development.

Thanks,
SalesPad

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/2/2020