Chi utilizza Aplos?

Ideale per le chiese che necessitano di una soluzione di contabilità dei fondi accurata e di facile utilizzo e che devono emettere dichiarazioni fiscali per i membri. Advanced Accounting è perfetto per le chiese con beni immobili, più sedi o progetti speciali.

Cos'è Aplos?

Una buona amministrazione inizia con una buona contabilità. Ecco perché la contabilità dei fondi è un elemento essenziale della gestione della chiesa. Aplos Accounting è un software di contabilità online semplice che ti consente di conservare i registri senza avere alcuna esperienza. E il supporto è sempre gratuito! Tieni traccia dei fondi designati, accetta le donazioni online e risparmia tempo generando automaticamente dichiarazioni fiscali per i contributi ricevuti.

Dettagli su Aplos

Aplos

http://www.aplossoftware.com/

Fondata nel 2009

Panoramica dei prezzi di Aplos

Aplos è disponibile a partire da 59,00 USD/mese. Aplos non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. Qui sotto maggiori informazioni sui prezzi di Aplos.

Prezzo di partenza

59,00 USD/mese

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Aplos

Gestionale per la contabilità delle chiese
Contabilità dei fondi
Crediti esigibili
Debiti esigibili
Gestione delle buste paga
Gestione delle donazioni
Monitoraggio dei cespiti
Pianificazione/previsione delle spese
Riconciliazione bancaria
CRM
Donazioni tramite cellulare
Elaborazione di pagamenti
Gestione dei volontari
Gestione della campagna
Gestione delle aste
Gestione delle donazioni solidali
Gestione delle iscrizioni
Gestione delle promesse di donazione
Gestione delle sovvenzioni
Gestione donatori
Gestione eventi
Gestione ex alunni
Individuazione di donatori
Monitoraggio dei contributi
Offerte ricorrenti
Contabilità integrata
Contabilità integrata
Controllo ingresso bambini
Directory degli iscritti
Donazioni online
Gestione dei volontari
Gestione delle promesse di donazione
Gestione di piccoli gruppi
Gestione eventi
Gestione multisito
Monitoraggio delle presenze
Portale degli iscritti
Acquisto e ricezione
Contabilità dei fondi
Contabilità del progetto
Crediti esigibili
Debiti esigibili
Gestione delle buste paga
Gestione delle sovvenzioni
Pianificazione e previsione delle spese
Riconciliazione bancaria
Tracciabilità delle donazioni
Banca dati di iscritti
Contabilità
Gestione dei social media
Gestione dei volontari
Gestione della raccolta di fondi
Gestione delle commissioni
Gestione delle iscrizioni
Gestione delle quote
Gestione donatori
Gestione eventi
Acquisto e ricezione
Contabilità di partnership
Contabilità generale
Crediti esigibili
Debiti esigibili
Gestione dei cespiti
Gestione della conformità
Gestione donatori
Monitoraggio delle attività
Pianificazione e previsione delle spese
Riconciliazione bancaria
Donazioni online
Donazioni tramite cellulare
Elaborazione di pagamenti
Gestione della campagna
Gestione delle donazioni solidali
Gestione delle promesse di donazione
Gestione delle ricevute
Gestione donatori
Gestione eventi
Offerte ricorrenti
Tracciabilità delle donazioni
Banca dati per registrare le iscrizioni
Directory degli iscritti
Elaborazione di pagamenti
Email Marketing
Gestione delle commissioni
Gestione delle quote
Gestione di applicazioni
Gestione di siti web
Gestione eventi
Portale degli iscritti
Rinnovo delle iscrizioni
Tipologia di membri iscritti
Acquisti
Caricamento di corsi
Contabilità dei fondi
Contabilità generale
Debiti esigibili
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione delle buste paga
Gestione delle immobilizzazioni
Gestione delle presenze
Per scuole private
Pianificazione e previsione delle spese
Scuola materna, elementari e medie

Recensioni su Aplos

Stai visualizzando 5 di 133 recensioni

Nel complesso
4.4/5
Facilità d'uso
4.4/5
Servizio clienti
4.6/5
Caratteristiche
4.2/5
Rapporto qualità-prezzo
4.5/5
Brandon B.
Organizing Pastor
Istituzioni religiose, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/10/2018

"Simple and easy, but with advanced features for those who need it."

Commenti: We began using Aplos as a brand new church. They helped us every step of the way as we grew - absolutely stellar customer service! We still don't have the complexity that some larger churches do, but every time we have needed to add something, the capacity has been there. The one exception was the lack of payroll integration, which I understand that they are now adding but we have not used yet. What I love about the product is that it is easy for us who are new to accounting to use, but also robust enough that our treasure (CPA) is able to use it in more complex ways.

Vantaggi: Cloud-based Accounting with multiple user accounts makes it easy to keep finances updated.
Clean, simple, straight-forward layout makes use easy.
Super-responsive customer service are always there when you need them.
Bank integration makes it easy to import transactions.
Contact management.
Reports are quick and easy to generate with customized data.
Ability to connect to online-giving.

Inconvenienti: At the moment we are unable to link families within the contact management system.
There are awesome graphs and charts on the dashboard, but unfortunately they do not have a lot of customization options or the ability to easily export.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/10/2018
Bart G.
Treasurer
Istituzioni religiose, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/1/2017

"Floats to the top"

Commenti: Aplos is doing the job for me. Some things are frustrating, but mostly, it's better than doing things by hand or by spreadsheet. Occasionally odd things happen. For instance, it's now January 17, and the home page is telling me that my YTD income is different from my monthly income. This can't be true in January. Similar things happen in some reports. The balance sheet will say that a fund has X dollars, but the report for that fund will say Y dollars. So there are some quirks to get around, but it's no worse than making a spreadsheet (or other software that knows nothing about fund accounting) behave. I like the reports Aplos generates. Especially at the end of the year, when everyone in our congregation wants a statement for their taxes. It's really just one button. If I were the boss of Aplos, the first thing I'd change is that I'd clean up the wasted screen real-estate. There's a button on the bottom right that has a bad habit of covering half the number I want to see, and pop-up "alerts" occasionally disrupt my work. And the box the pop-ups come from is also wasted screen area. Actually, this box keeps telling me I'm 85% set up. It's wrong. I'm as set up as I want to be. I can't see how to make the box go away, except to buy more product which I don't need. This amounts to a pop-up ad, and not the good kind. So this isn't a glowing review. But software nowadays is written so poorly, that bare competence floats to the top. Aplos is better than anything else I've used, but that's not saying a lot. If they raise the price again, I'm going back to spreadsheets.

Vantaggi: Fairly clean interface. Most reports are close to what I want.

Inconvenienti: It's still buggy. Amounts that should match, don't always. The cost has tripled in the last 3 years.

Risposta del fornitore

da Aplos Software il giorno 30/3/2017

Hi Bart,

If the numbers are off by a few dollars, this may be due to rounding. If you¿d like, our Support Team would be happy to look into this to give you a more specific answer. Please feel free to reach out to our Support Team at [email protected]

For the Setup alert:
You can click on the Go To Setup button and choose some of the options like, I don¿t want to set Starting Balances. Or, there are feature options that you can say ¿no¿ to, like Contributions. This should help clear that alert.

Also, sorry that the bottom right icon is a bit pesky. We want you to be able to contact our Support Team if you ever have questions, so that¿s why it¿s there, but we realize that it can sometimes get in the way. That¿s a suggestion that we¿re happy to pass along to our development team.

The Aplos Team

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/1/2017
Roslyn C.
Administrative Assistant
Istituzioni religiose, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/7/2019

"Great Software for Non-profits"

Commenti: Aplos has THE BEST Customer Service team you could ask for! No matter what the issue or who answers the phone, I am always treated professionally and courteously. For example, I recently called because our church was changing our fiscal year from the calendar year to a July-June year. In a matter of minutes, I was on my way with my questions answered! At times when what I wanted wasn't available in the software, I have always been told that my request would be sent to the IT team for review and consideration. I like the fact that Aplos LISTENS to its customers and responds! The webinars and support areas offered are always helpful as well. Lastly, I personally enjoy the humor of the Aplos team; and the occasional contests/prizes are fun, too!

Vantaggi: The software is basically user-friendly.

Inconvenienti: Some areas (like events) don't allow me all the options I wish were available.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/7/2019
Mabel D.
Project Manager
Gestione di organizzazioni non profit, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/1/2020

"Great for Church Finances "

Vantaggi: I love the updated dashboard and the charts you can see with the finances.

Inconvenienti: It does take a long time to transfer information from another system to Aplos. We made the switch and 4 months later we were ready to start using the program.

Risposta del fornitore

da Aplos il giorno 27/1/2020

Thank you, Mabel, for your review. We are happy to see that you enjoy our software!
Making the switch to a new platform certainly can take some time; depending on how many systems or spreadsheets you are wanting to integrate, the amount of data you need to move, the number of users to train, etc. Best to allow plenty of time to ensure that the data move is complete and accurate and your team is up to speed on Aplos' capabilities and how to perform transactions.
Our Success Team is here to help guide you along the path to a more efficient and accurate future for your organization.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/1/2020
Sherry N.
Founder
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/7/2018

"Good Software for Beginning Nonprofits"

Vantaggi: I like that everything is all together in one spot - donor software, accounting, newletters and online giving forms. I like how when someone gives online through your forms that it automatically incorporates into your accounting and saves info from the giver into your contacts. Their customer service and support is their beacon of light. Extreme strong point. It's almost as if you have nonprofit accountant on your staff to answer your questions. They answer you quickly, and their answers are always helpful. And often times they've logged in and completely helped me fix an issue. This is the best thing I love about them and something that makes them completely unique. This was a game changer for me as a brand new nonprofit and didn't know what I was doing. I can't say enough about this! This is what makes me recommend them to everyone I know that's a nonprofit leader.

Inconvenienti: The newsletter email templates and online giving forms are very template-y and don't give you a lot of control. The final product can help you get information out, however it looks pretty amateurish, which in turn makes your nonprofit/your brand, look amateurish - which is more important than most people know. If Aplos could follow constant contact's lead on design formatting they would be top notch. The other thing I don't like is often I'm fundraising for events and have options for customers to pick (example : I want to buy tickets for an event and a tshirt for two people), or want them to be able to buy multiples of items and it really needs somewhat of a "cart" option for online giving forms. Third, I get lots of complaints from customers about the transaction errors which make it hard to give. I get this a lot. Which can hinder givers, often they won't go back again and give again when they get an email way later that the transaction didn't go through, so you lose donations. I've addressed this with them several times, but there hasn't been any resolution. I think it has to do with that the provider they use does a micro-transaction to the bank and then banks don't approve it.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/7/2018