Cos'è Lightspeed Retail?

Lightspeed Retail POS è una soluzione mobile, multifunzione e basata sul cloud che semplifica il modo in cui servi i clienti e gestisci la tua attività distribuita in più sedi. Gestisci il tuo inventario, i clienti, i dipendenti e le vendite dal tuo laptop, iPad o telefono cellulare! Accetta tutti i metodi di pagamento e riduci i tempi di check-out in negozio e online. Risparmia tempo utilizzando i cataloghi acquisti integrati. Prendi decisioni basate sui dati per far crescere la tua attività monitorando costi, stock obsoleto e automatizzando gli avvisi di stock in esaurimento.

Chi utilizza Lightspeed Retail?

Le funzionalità di Lightspeed sono in linea con le priorità di rivenditori e ristoratori. Semplifica le attività quotidiane per essere libero di concentrarti su ciò che conta: la crescita del business e l'esperienza del cliente.

Dettagli su Lightspeed Retail

Lightspeed

Fondata nel 2012

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Lightspeed

Fondata nel 2012

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Lightspeed Retail Software - 2 - anteprima
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Prezzo di partenza

69,00 USD/mese
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29,00 USD/mese
89,00 USD/mese

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Implementazione e assistenza di Lightspeed Retail

Assistenza

  • Email/Help desk
  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Linux (desktop)
  • Chromebook (desktop)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
  • Video

Caratteristiche di Lightspeed Retail

  • API
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Analisi dell'andamento delle vendite
  • Assemblaggio di componenti (kitting)
  • Avvisi/Notifiche
  • Branding personalizzabile
  • CRM
  • Carrello degli acquisti
  • Catalogazione/categorizzazione
  • Conto clienti
  • Elaborazione degli ordini
  • Elaborazione di carte di credito
  • Email Marketing
  • Gestione SEO
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione degli sconti
  • Gestione dei canali
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione dei dati del prodotto
  • Gestione dei modelli
  • Gestione dei resi
  • Gestione dell'e-commerce
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della campagna
  • Gestione delle promozioni
  • Gestione delle recensioni
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione di siti web
  • Gestione multi-canale
  • Gestione stock commercianti al dettaglio
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  • Integrazione di social media
  • Integrazioni di terze parti
  • Marketing multi-canale
  • Modelli
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  • Monitoraggio degli ordini
  • Monitoraggio dell'inventario
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  • Ordini di vendita
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  • Programma di fidelizzazione
  • Quadro della attività
  • Rendicontazione e analisi statistiche
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  • Sincronizzazione di dati
  • Sistema multi-locale
  • Sistema multi-valuta
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)

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  • Creazione di report/analisi
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  • Elaborazione degli ordini
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Formulazione di previsioni
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  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei fornitori
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  • Gestione delle spedizioni
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  • Gestione dei fornitori
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Alternative a Lightspeed Retail

Altre alternative a Lightspeed Retail

Recensioni su Lightspeed Retail

Leggi tutte le 823 recensioni

Punteggio medio

Nel complesso
4,2
Facilità d'uso
4,3
Servizio clienti
4,2
Caratteristiche
4,1
Rapporto qualità-prezzo
4,1

Recensioni per valutazione

5
501
4
169
3
51
2
25
1
77

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Zondre W.
Zondre W.
General Manager (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Great integrated system

5 2 anni fa

Commenti: Lightspeed has been great. We have been using it for over a year and it has met my expectations. Whenever I request help, which isn't that often anymore they are quick to respond.

Aspetti positivi:

The best feature of LIghtspeed is the analytics package. As a senior manager you can spend a lot of time calculating your performance manually in excel. But the Analytics package takes care of all of that. It's easy to see the performance of your inventory, employees and marketing at any time. There are also a lot of apps that work with Lightspeed that make it the most functional POS system I've used. The fact that the ecommerce is integrated as well makes it a great fully integrated system. You could pay a lot more to piece together all the of the systems you need. Or you could spend a huge amount of money creating a custom system.

Aspetti negativi:

There are some small idiosyncrasies like not adjusting sync times for your local time zone. So, yesterday is never accurate you have to wait for the next days sync to get have accurate information. I would also like to be able to have our time management app sync employee time to Lightspeed so we don't have to enter it manually. I've given up on tracking employee hourly performance for this reason. Or if they offered a better time clock management natively that would help. I'd also like them to include the previous year comparisons in their dashboard. And, I'd like to look at seasonal performance rather than just month to month and week to week.

Utente Verificato
Freelancer (Filippine)
Utente LinkedIn Verificato
Telecomunicazioni, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

The Point of Sale solution

4 11 mesi fa

Commenti: Overall, the software does a great job in helping Accountants, managers and front liners in the Retail industry. What's great is that it integrates with ECommerce to be more efficient in selling your products out there, not just from the brick and mortar setup, but in the online as well.

Aspetti positivi:

I tinkered with this software and got ot know this from the inside and out. I like the functionalities as it allows you to break free from the spreadsheet and manual entry. Gone are the days of tallying and doing adjustments on a piece of paper. It has filter functions for reporting, it auto calculates taxes by assigning it in the initial setup, browser printing integration, you can conveniently import inventory from a csv file to your POS system and export those reports in a csv format. The hardware associated to it works seamlessly like the tablets, scanners, and printers. Although , it endorses Apple products, it works perfectly fine with Windows operating systems. It also has a companion product which is called Lightspeed Accounting that is comparable to Quickbooks

Aspetti negativi:

A few bugs are slowly being fixed as each maintenance and update is released, just like any other software. Although workarounds can be done to remedy it, but you'd have to seek assistance from Tech Support.

Kaleigh M.
Owner (USA)
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Worth every cent!

5 mese scorso Nuova

Commenti: I am beyond ecstatic to be able to track my inventory in real time, manage payroll hours with ease, add items and price them almost instantly, and so much more! This is a major upgrade for my small business!

Aspetti positivi:

I love the inventory tracking from anywhere, the ease of entering and pricing my inventory, and the setup process and new POS - basically I love EVERYTHING!

Aspetti negativi:

I have been using this system for a few months and have yet to come across anything negative.

Derrick R.
President (Canada)
Ristoranti, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

Not for restaurants

1 3 anni fa

Commenti: We had purchased the system for 3 of our establishments, and only installed it in 1 of them as a trial. Because of how bad it was, we decided to cancel our service. Even though we had not installed the other 2 locations and had used the product for 3 month in the one installed, they are forcing us to abide by our 3 year contract and pay the full amounts. Even with having to cover that cost, which is completely unreasonable because 2 of the services were not installed, it is still much better and efficient for us to switch to another more functional service such as Cluster or Maitre-D. I would not recommend this to anyone who has a restaurant.

Aspetti positivi:

Looks nice if you spend the time to set it up

Aspetti negativi:

Lightspeed has been a horror for us since the start. What we were presented at during the sales meeting made us very excited and happy, but the second the contract was signed, for our 3 locations everything went down hill. I had to pull teeth and send multiple messages and to get our installation done on time. And even at that they finished doing it opening day, and were debugging while we had to serve clients. And that is a whole other story. The product itself looks good but really does not work for a restaurant. Little things like having a single client pay without closing the full table is not possible. Servers need to figure out all these ways/trick to speed up service without being slowed down by Lightspeed. Items cannot be sent to multiple locations at ones (if something come from both the kitchen and bar like a Caeser with bacon) The reports are terrible. Items are split up in ways were the they are split if clients have payed 1/2 or 1/3 of the amount. So items like Natchos that are group type items, to no how many have been sold you need to add the full one, the 1/2, 1/3, 1/4, 1/6, .... amounts. So extracting any information takes a long time. Many of the reports have numerical errors in them, and as such they cannot be trusted. Also, tyring to export hourly sales or receipts all have wrong times on them (our restaurant closes at 1am, yet it still show receipts until 5am) It is not possible to use the inventory option in bar because they can only have units, it

Risposta di Lightspeed

3 anni fa

Hi Derrick, We apologize that you are disappointed with your Lightspeed Restaurant experience. We see that have been speaking with a senior member of our Customer Success team who is working with you to addressing your concerns. We would be happy to continue to work with you in resolving the matter, and coming to an amicable solution.

Astrid Y.
wine director (Canada)
Industria alberghiera, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Massive improvements and proactive customer support

5 2 mesi fa

Commenti: n/a

Aspetti positivi:

Initially we had problems getting support because they were very short-staffed. However they have done a lot to improve this aspect and I am confident that every time we call our support person will respond quickly and be able to solve our problem.

Aspetti negativi:

It was a little more difficult to implement than some other systems, so more of a learning curve for users. Also there are some product features that have some limitations at the moment but I think they will be resolved.