Cherwell

Chi utilizza Cherwell?

Per professionisti del service desk che necessitano di un sistema completamente integrato e facilmente personalizzabile, con automatizzazione di ITIL e flussi di lavoro personalizzati. Perfetto per le aziende che supportano oltre 1.000 utenti finali.

Cos'è Cherwell?

Cherwell Asset Management è una soluzione progettata per le organizzazioni che desiderano una forte riduzione delle spese relative a licenze software, dei costi generali di IT e dei rischi di ispezione del software. Grazie all'integrazione di tutti i dati relativi allo stock di hardware e software, all'utilizzo delle applicazioni, ai diritti di licenza e agli acquisti di materiali IT, è possibile monitorare e gestire senza problemi gli investimenti IT dall'acquisto alla dismissione e abbandonare i fogli di calcolo Excel.

Dettagli su Cherwell

Cherwell Software

https://www.cherwell.com

Fondata nel 2004

Panoramica dei prezzi di Cherwell

Cherwell dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Cherwell è disponibile a partire da 150,00 USD/mese.

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Prezzo di partenza

150,00 USD/mese

Versione gratuita

Prova gratuita

No

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Installazione eseguita - Windows

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Cherwell

  • Gestione dei problemi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del rilascio e dell'implementazione
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della disponibilità
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione di contratti/licenze
  • Gestione di incidenti
  • Monitoraggio dei cespiti
  • Portale self-service

Visualizza l'elenco completo di Software ITSM

  • Gestione degli approvvigionamenti
  • Gestione degli audit
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della manutenzione
  • Gestione delle richieste
  • Gestione di contratti/licenze
  • Monitoraggio dei costi
  • Monitoraggio della conformità

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  • Collaborazione
  • Controllo ore e spese
  • Creazione di report/analisi
  • Dashboard
  • Gestione dei requisiti
  • Gestione del portafoglio
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione delle risorse
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Pianificazione di progetti
  • Pianificazione spese

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Le migliori alternative a Cherwell

Altre alternative a Cherwell

Recensioni su Cherwell

Stai visualizzando 5 di 150 recensioni

Nel complesso
4,4/5
Facilità d'uso
4,3/5
Servizio clienti
4,3/5
Caratteristiche
4,4/5
Rapporto qualità-prezzo
4,5/5
Douglas F.
IT Tech Support Specialist
Istruzione superiore, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/5/2020

"Very effective ticketing system"

Commenti: Cherwell Service Management has been a very effective ticketing system for our operation. It rewards inquisitive users who have some experience with SQL queries. It integrates with our email system, so we end up receiving and answering email inquiries from our user community through the Cherwell interface. It gives good reporting, and good statistics, although the reporting requires some effort to access. It has been a good system for my organization

Vantaggi: Customization of searches; use of an SQ-like search format to build queries that can then be saved and reused

Inconvenienti: Requires some level of training in order to increase personal customization. Occasionally have multiple people working on the same tickets, so some tickets get resolved with ineffective solutions while others are working on them. Reporting requires some effort to access.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/5/2020
Utente Verificato
Service Transition Manager
Servizi e tecnologie dell'informazione, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/10/2019

"Great product with high upside"

Commenti: Overall the process with Cherwell has been great. The product is fantastic with very few hiccups.

Vantaggi: This product allows us to customize it in a way that makes it so we can bring all departments within the same system (finally!).

Inconvenienti: Implementation and additional integrations can be difficult (as with any product).

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/10/2019
Clayton A.
Student Technology Assistant
Istruzione superiore, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/8/2020

"The best way to manage inventory and tasks."

Commenti: We have the ability now to easily keep an eye on all service requests from any client at any time. It is very helpful to be able to pull up any information about a request from any machine so that our team can work together.

Vantaggi: I like this program has a customizable interface that shows our team a consistent track of our progress. And, I like that we are able to search all tickets that have been created anywhere on our team for easy reference.

Inconvenienti: I dislike that, at times, certain tickets really require me to fill out a specific piece of information before saving the ticket. While it depends on the major service that I select, it can slow down the entire team by making us manually fill out this at a certain time.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/8/2020
Utente Verificato
Business Systems Specialist
Istruzione superiore, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    2/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    1/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/1/2019

"Standard functionality but horrible UX"

Commenti: We use Cherwell as a ticketing system for the help desk as well as change management system. The user interface is challenging, to say the least. There are frames within frames that have to be scrolled through separately to see all of the information. The text box containing the user's message is so small, it show the tiniest portion of the message. To expand it, you have to pop open a new window, which automatically inactivates the main window so you have to trick the system in order to see multiple tickets at once.
The emailing functionality is clunky - the initial email you send to a customer uses one link but replies after that need to use a different "email" button that is oddly hard to find. When a customer sends a reply, the ticket displays in a different color, but that is the only notification. So if they send multiple messages, you wouldn't know unless you fully open the ticket and that is cumbersome.
There's an inactivity timeout that may not apply to everyone, but it's a hassle. The system times out after an hour of inactivity but it isn't consistent - sometimes it will run for days with no activity and not sign me out and other times it's at 60 minutes on the dot. Also sometimes when I'm logged out automatically, it doesn't actually log me out so when I try to log back in, I'm locked out.
Overall, with the current UX, it would have to be the cheapest option available for me to recommend it to anyone.

Vantaggi: Help desk tickets are tracked
Released changes are tracked

Inconvenienti: User experience
Look and feel of the software
Search functionality
Notification process
Inactivity timeout

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/1/2019
Utente Verificato
IT Client Services Technician
Istruzione superiore, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/2/2019

"Cherwell Ticketing Software"

Commenti: Cherwell has been great overall. Have used it for around 3 years and have had almost no functional issues with it during that time.

Vantaggi: Cherwell does a great job of keeping track of tickets across multiple teams with seamless integration. Makes ticketing for a large IT Dept. with over 12 teams easy. The software is customizable and allows for automation in just about every facet of the program. Tasks that take up to 10 minutes can be done instantly through the One-Step feature.

Inconvenienti: The software is lacking in visual design. It's functional but getting information to be readable and look good is very hard and takes quite a bit of work in the dashboard manager.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/2/2019