Cherwell Service Management

Cherwell Service Management

Cos'è Cherwell Service Management?

Cherwell Asset Management è una soluzione progettata per le organizzazioni che desiderano una forte riduzione delle spese relative a licenze software, dei costi generali di IT e dei rischi di ispezione del software. Grazie all'integrazione di tutti i dati relativi allo stock di hardware e software, all'utilizzo delle applicazioni, ai diritti di licenza e agli acquisti di materiali IT, è possibile monitorare e gestire senza problemi gli investimenti IT dall'acquisto alla dismissione e abbandonare i fogli di calcolo Excel.

Chi utilizza Cherwell Service Management?

Per professionisti del service desk che necessitano di un sistema completamente integrato e facilmente personalizzabile, con automatizzazione di ITIL e flussi di lavoro personalizzati. Perfetto per le aziende che supportano oltre 1.000 utenti finali.

Video di Cherwell Service Management
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Cherwell Service Management

4,3 (162)
Cherwell Service Management
Non disponibile nel tuo paese
189,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
64
19
4,2 (162)
4,4 (162)
4,3 (162)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
15,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
127
85
4,5 (2.661)
4,4 (2.661)
4,5 (2.661)
Perché questo confronto?

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Recensioni su Cherwell Service Management

Punteggio medio

Nel complesso
4,3
Facilità d'uso
4,2
Servizio clienti
4,3
Caratteristiche
4,4
Rapporto qualità-prezzo
4,4

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
54%
4
31%
3
9%
2
4%
1
1%
Douglas
Douglas
IT Tech Support Specialist (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Istruzione superiore, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Very effective ticketing system

5,0 3 anni fa

Commenti: Cherwell Service Management has been a very effective ticketing system for our operation. It rewards inquisitive users who have some experience with SQL queries. It integrates with our email system, so we end up receiving and answering email inquiries from our user community through the Cherwell interface. It gives good reporting, and good statistics, although the reporting requires some effort to access. It has been a good system for my organization

Aspetti positivi:

Customization of searches; use of an SQ-like search format to build queries that can then be saved and reused

Aspetti negativi:

Requires some level of training in order to increase personal customization. Occasionally have multiple people working on the same tickets, so some tickets get resolved with ineffective solutions while others are working on them. Reporting requires some effort to access.

Utente Verificato
Service Transition Manager (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Great product with high upside

5,0 3 anni fa

Commenti: Overall the process with Cherwell has been great. The product is fantastic with very few hiccups.

Aspetti positivi:

This product allows us to customize it in a way that makes it so we can bring all departments within the same system (finally!).

Aspetti negativi:

Implementation and additional integrations can be difficult (as with any product).

Utente Verificato
Business Systems Specialist (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Istruzione superiore, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Standard functionality but horrible UX

2,0 4 anni fa

Commenti: We use Cherwell as a ticketing system for the help desk as well as change management system. The user interface is challenging, to say the least. There are frames within frames that have to be scrolled through separately to see all of the information. The text box containing the user's message is so small, it show the tiniest portion of the message. To expand it, you have to pop open a new window, which automatically inactivates the main window so you have to trick the system in order to see multiple tickets at once.
The emailing functionality is clunky - the initial email you send to a customer uses one link but replies after that need to use a different "email" button that is oddly hard to find. When a customer sends a reply, the ticket displays in a different color, but that is the only notification. So if they send multiple messages, you wouldn't know unless you fully open the ticket and that is cumbersome.
There's an inactivity timeout that may not apply to everyone, but it's a hassle. The system times out after an hour of inactivity but it isn't consistent - sometimes it will run for days with no activity and not sign me out and other times it's at 60 minutes on the dot. Also sometimes when I'm logged out automatically, it doesn't actually log me out so when I try to log back in, I'm locked out.
Overall, with the current UX, it would have to be the cheapest option available for me to recommend it to anyone.

Aspetti positivi:

Help desk tickets are tracked Released changes are tracked

Aspetti negativi:

User experience Look and feel of the software Search functionality Notification process Inactivity timeout

Alex
Systems Administrator (USA)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Feature rich and customizable

4,0 4 mesi fa

Aspetti positivi:

Very much aligned with ITIL which is what our company is focused and built around.

Aspetti negativi:

Can be clucky at times, but that can be fixed with better customization.

André
André
Systems Administrator (Brasile)
Utente LinkedIn Verificato
Prodotti chimici, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

A good and reliable ticket management system

4,0 anno scorso

Commenti: Good experience, the ticket management, the SLA tools, the filter tools, the access control and the idea of cloud based solution are very good differentials compared to the other solutions on the market, also it is reliable, on these 3 years using the solution, I could not remember any interruptions. Last but not least, the possibility to customize the solution, going through the development directly on the code is awesome, if the company has a programmer or a devolopment team, it can be totally customized for the company.

Aspetti positivi:

It is reliable to manage your tickets, the SLAs, the escalation plans, everything works perfectly right. Therefore, the option to use the asset management is pretty interesting as well and you can access it from anywhere without you have an infrastructure, it is totally on cloud. Another plus about the software, is the possibility to customize it, according to your company, if you have an development team.

Aspetti negativi:

Some features, like the agent to inventory the assets, needs to be bought apart from the software, it is something that would be really useful if it came together with the bundle.