Cherwell

Cherwell

da Cherwell Software

Chi utilizza Cherwell?

Per professionisti del service desk che necessitano di un sistema completamente integrato e facilmente personalizzabile, con automatizzazione di ITIL e flussi di lavoro personalizzati. Perfetto per le aziende che supportano oltre 1.000 utenti finali.

Cos'è Cherwell?

Cherwell Asset Management è una soluzione progettata per le organizzazioni che desiderano una forte riduzione delle spese relative a licenze software, dei costi generali di IT e dei rischi di ispezione del software. Grazie all'integrazione di tutti i dati relativi allo stock di hardware e software, all'utilizzo delle applicazioni, ai diritti di licenza e agli acquisti di materiali IT, è possibile monitorare e gestire senza problemi gli investimenti IT dall'acquisto alla dismissione e abbandonare i fogli di calcolo Excel.

Dettagli su Cherwell

Cherwell Software

https://www.cherwell.com

Fondata nel 2004

Panoramica dei prezzi di Cherwell

Cherwell dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Cherwell è disponibile a partire da 150,00 USD/mese.

Prezzo di partenza

150,00 USD/mese

Versione gratuita

Prova gratuita

No

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Installazione eseguita - Windows

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Cherwell

Software ITSM
Gestione dei problemi
Gestione dei progetti
Gestione del rilascio e dell'implementazione
Gestione della configurazione
Gestione della disponibilità
Gestione delle modifiche
Gestione di contratti/licenze
Gestione di incidenti
Monitoraggio dei cespiti
Portale self-service
Gestione degli approvvigionamenti
Gestione degli audit
Gestione dei fornitori
Gestione dell'inventario
Gestione della configurazione
Gestione della manutenzione
Gestione delle richieste
Gestione di contratti/licenze
Monitoraggio dei costi
Monitoraggio della conformità
Collaborazione
Controllo ore e spese
Creazione di report/analisi
Dashboard
Gestione dei requisiti
Gestione del portafoglio
Gestione delle attività
Gestione delle modifiche
Gestione delle risorse
Monitoraggio di attività e progressi
Pianificazione di progetti
Pianificazione spese

Recensioni su Cherwell

Stai visualizzando 5 di 149 recensioni

Nel complesso
4,4/5
Facilità d'uso
4,3/5
Servizio clienti
4,3/5
Caratteristiche
4,4/5
Rapporto qualità-prezzo
4,4/5
Douglas F.
IT Tech Support Specialist
Istruzione superiore, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/5/2020

"Very effective ticketing system"

Commenti: Cherwell Service Management has been a very effective ticketing system for our operation. It rewards inquisitive users who have some experience with SQL queries. It integrates with our email system, so we end up receiving and answering email inquiries from our user community through the Cherwell interface. It gives good reporting, and good statistics, although the reporting requires some effort to access. It has been a good system for my organization

Vantaggi: Customization of searches; use of an SQ-like search format to build queries that can then be saved and reused

Inconvenienti: Requires some level of training in order to increase personal customization. Occasionally have multiple people working on the same tickets, so some tickets get resolved with ineffective solutions while others are working on them. Reporting requires some effort to access.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/5/2020
Utente Verificato
Service Transition Manager
Servizi e tecnologie dell'informazione, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/10/2019

"Great product with high upside"

Commenti: Overall the process with Cherwell has been great. The product is fantastic with very few hiccups.

Vantaggi: This product allows us to customize it in a way that makes it so we can bring all departments within the same system (finally!).

Inconvenienti: Implementation and additional integrations can be difficult (as with any product).

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/10/2019
Utente Verificato
DBA
Prodotti alimentari e bevande, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/5/2020

"Excellent help desk product"

Commenti: I've been working with Cherwell for 4 years. The product is extremely stable and safe. Through personalized screens it is possible to have a complete view of the activities that are being requested by priority, demand and responsible.
To search for an extended call, the tool has quick and well-designed consultation screens.
I also manage the process changes using the tool.

Vantaggi: The ability to create customized panels with all the demands that are being requested, filtering by responsible analyst.

Inconvenienti: When we have a large number of queries on personalized screens the product loses a lot of performance. Creating micro-slowness. Even in the transition of their product. This could definitely be better.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/5/2020
Utente Verificato
Business Systems Specialist
Istruzione superiore, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    2/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    1/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/1/2019

"Standard functionality but horrible UX"

Commenti: We use Cherwell as a ticketing system for the help desk as well as change management system. The user interface is challenging, to say the least. There are frames within frames that have to be scrolled through separately to see all of the information. The text box containing the user's message is so small, it show the tiniest portion of the message. To expand it, you have to pop open a new window, which automatically inactivates the main window so you have to trick the system in order to see multiple tickets at once.
The emailing functionality is clunky - the initial email you send to a customer uses one link but replies after that need to use a different "email" button that is oddly hard to find. When a customer sends a reply, the ticket displays in a different color, but that is the only notification. So if they send multiple messages, you wouldn't know unless you fully open the ticket and that is cumbersome.
There's an inactivity timeout that may not apply to everyone, but it's a hassle. The system times out after an hour of inactivity but it isn't consistent - sometimes it will run for days with no activity and not sign me out and other times it's at 60 minutes on the dot. Also sometimes when I'm logged out automatically, it doesn't actually log me out so when I try to log back in, I'm locked out.
Overall, with the current UX, it would have to be the cheapest option available for me to recommend it to anyone.

Vantaggi: Help desk tickets are tracked
Released changes are tracked

Inconvenienti: User experience
Look and feel of the software
Search functionality
Notification process
Inactivity timeout

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/1/2019
Cliff T.
Java Software Engineer
Servizi ai consumatori, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/3/2019

"High level of accurateness and flexibility"

Commenti: Cherwell Software offers one ITSM product which is aimed at companies with medium and high level of maturity. If you are interested in integrating a flexible and adjustable solution in your organization, then Cherwell Service Management is exactly what you require.

Vantaggi: The company has expanded its ITOM capabilities and supports a wide range of third-party integrations and extensions. For instance, the example of such a platform can be Exchange Mergeable Application. In a few words, this application gives various opportunities for third-party developers to host their applications. In general, the vendor pleases us with the new program’s opportunities and abilities rolling out pretty frequently. We have given our preference to Cherwell Service Management because of its great visualization capabilities, user-friendliness of the program’s interface, powerful reporting, etc. With its help, our team has automatized numerous processes and tasks. The platform pleases with its accurate dashboards and incredible search abilities.

Inconvenienti: The company has a tendency to reassign account people. Maybe, the reason for that is the high speed of their self-development, who knows. But still, it may cause little difficulties. Where we see problems with Cherwell Service Management is that this program requires a lot of computer memory to run correctly. In addition, the program will be a real pain without a strong infrastructure from your side. What’s more, this solution does not have any web version.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/3/2019