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Cherwell Service Management

Cherwell Service Management

Cos'è Cherwell Service Management?

Cherwell Service Management è una potente soluzione per la gestione dei servizi IT (ITSM) che assicura alle organizzazioni IT la flessibilità necessaria per una rapida configurazione, la personalizzazione, costi aggiuntivi minimi e aggiornamenti senza problemi a una frazione del costo e della complessità associati alle soluzioni legacy.

Questa architettura senza codice consente di aggiungere nuove funzionalità senza modificare una singola riga di codice, si integra facilmente con applicazioni di terze parti e può essere aggiornata senza il rischio di danni a quanto realizzato in precedenza.

Chi utilizza Cherwell Service Management?

Per professionisti del service desk che necessitano di un sistema completamente integrato e facilmente personalizzabile, con automatizzazione di ITIL e flussi di lavoro personalizzati. Perfetto per le aziende che supportano oltre 1.000 utenti finali.

Cherwell Service Management Software - 1
Cherwell Service Management Software - 2
Cherwell Service Management Software - 3
Cherwell Service Management Software - 4
Cherwell Service Management Software - 5

Hai dubbi su Cherwell Service Management? Confrontalo con una delle alternative più popolari

Cherwell Service Management

Cherwell Service Management

4,3 (163)
189,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
63
19
4,2 (163)
4,4 (163)
4,3 (163)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
29,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
133
28
4,5 (574)
4,4 (574)
4,6 (574)
Le barre verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

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Gestione dei biglietti
Gestione dei ticket di assistenza
Freshdesk
Funzionalità più votate
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Gestione dei biglietti
Gestione dei ticket di assistenza
ServiceNow
Funzionalità più votate
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Gestione dei ticket di assistenza
Gestione di incidenti
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Gestione dei biglietti
Gestione della knowledge base
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Vivantio
Funzionalità più votate
Gestione dei biglietti
Gestione dei ticket di assistenza
Gestione di incidenti

Recensioni su Cherwell Service Management

Punteggio medio

Nel complesso
4,3
Facilità d'uso
4,2
Servizio clienti
4,3
Caratteristiche
4,4
Rapporto qualità-prezzo
4,4

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
54%
4
32%
3
9%
2
4%
1
1%
Douglas
Douglas
IT Tech Support Specialist (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Istruzione superiore, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Very effective ticketing system

5,0 4 anni fa

Commenti: Cherwell Service Management has been a very effective ticketing system for our operation. It rewards inquisitive users who have some experience with SQL queries. It integrates with our email system, so we end up receiving and answering email inquiries from our user community through the Cherwell interface. It gives good reporting, and good statistics, although the reporting requires some effort to access. It has been a good system for my organization

Aspetti positivi:

Customization of searches; use of an SQ-like search format to build queries that can then be saved and reused

Aspetti negativi:

Requires some level of training in order to increase personal customization. Occasionally have multiple people working on the same tickets, so some tickets get resolved with ineffective solutions while others are working on them. Reporting requires some effort to access.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Great product with high upside

5,0 5 anni fa

Commenti: Overall the process with Cherwell has been great. The product is fantastic with very few hiccups.

Aspetti positivi:

This product allows us to customize it in a way that makes it so we can bring all departments within the same system (finally!).

Aspetti negativi:

Implementation and additional integrations can be difficult (as with any product).

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Istruzione superiore, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Standard functionality but horrible UX

2,0 5 anni fa

Commenti: We use Cherwell as a ticketing system for the help desk as well as change management system. The user interface is challenging, to say the least. There are frames within frames that have to be scrolled through separately to see all of the information. The text box containing the user's message is so small, it show the tiniest portion of the message. To expand it, you have to pop open a new window, which automatically inactivates the main window so you have to trick the system in order to see multiple tickets at once.
The emailing functionality is clunky - the initial email you send to a customer uses one link but replies after that need to use a different "email" button that is oddly hard to find. When a customer sends a reply, the ticket displays in a different color, but that is the only notification. So if they send multiple messages, you wouldn't know unless you fully open the ticket and that is cumbersome.
There's an inactivity timeout that may not apply to everyone, but it's a hassle. The system times out after an hour of inactivity but it isn't consistent - sometimes it will run for days with no activity and not sign me out and other times it's at 60 minutes on the dot. Also sometimes when I'm logged out automatically, it doesn't actually log me out so when I try to log back in, I'm locked out.
Overall, with the current UX, it would have to be the cheapest option available for me to recommend it to anyone.

Aspetti positivi:

Help desk tickets are tracked Released changes are tracked

Aspetti negativi:

User experience Look and feel of the software Search functionality Notification process Inactivity timeout

Cliff
Java Software Engineer (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi ai consumatori, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

High level of accurateness and flexibility

4,0 5 anni fa

Commenti: Cherwell Software offers one ITSM product which is aimed at companies with medium and high level of maturity. If you are interested in integrating a flexible and adjustable solution in your organization, then Cherwell Service Management is exactly what you require.

Aspetti positivi:

The company has expanded its ITOM capabilities and supports a wide range of third-party integrations and extensions. For instance, the example of such a platform can be Exchange Mergeable Application. In a few words, this application gives various opportunities for third-party developers to host their applications. In general, the vendor pleases us with the new program’s opportunities and abilities rolling out pretty frequently. We have given our preference to Cherwell Service Management because of its great visualization capabilities, user-friendliness of the program’s interface, powerful reporting, etc. With its help, our team has automatized numerous processes and tasks. The platform pleases with its accurate dashboards and incredible search abilities.

Aspetti negativi:

The company has a tendency to reassign account people. Maybe, the reason for that is the high speed of their self-development, who knows. But still, it may cause little difficulties. Where we see problems with Cherwell Service Management is that this program requires a lot of computer memory to run correctly. In addition, the program will be a real pain without a strong infrastructure from your side. What’s more, this solution does not have any web version.

André
André
Systems Administrator (Brasile)
Utente LinkedIn Verificato
Prodotti chimici, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

A good and reliable ticket management system

4,0 3 anni fa

Commenti: Good experience, the ticket management, the SLA tools, the filter tools, the access control and the idea of cloud based solution are very good differentials compared to the other solutions on the market, also it is reliable, on these 3 years using the solution, I could not remember any interruptions. Last but not least, the possibility to customize the solution, going through the development directly on the code is awesome, if the company has a programmer or a devolopment team, it can be totally customized for the company.

Aspetti positivi:

It is reliable to manage your tickets, the SLAs, the escalation plans, everything works perfectly right. Therefore, the option to use the asset management is pretty interesting as well and you can access it from anywhere without you have an infrastructure, it is totally on cloud. Another plus about the software, is the possibility to customize it, according to your company, if you have an development team.

Aspetti negativi:

Some features, like the agent to inventory the assets, needs to be bought apart from the software, it is something that would be really useful if it came together with the bundle.