Cos'è When I Work?

When I Work è ora gratis per sempre ed è il modo più semplice che le aziende hanno per pianificare e comunicare con i loro dipendenti che lavorano a tariffa oraria. Metti il calendario e l'orologio in tasca a tutti. Pianifica durante gli spostamenti con app gratuite per iPhone e Android. Risparmia tempo e denaro con semplici strumenti di pianificazione del personale.

When I Work ti consente di pianificare il lavoro per oltre 500.000 persone in tutto il mondo. Migliaia di aziende si iscrivono a When I Work ogni settimana. I prezzi partono da 25 $ al mese.

Chi utilizza When I Work?

Dalle piccole imprese alle grandi operazioni aziendali, i team di gestione di tutti i settori utilizzano il software gratuito di When I Work (fino a 75 dipendenti) per correggere la pianificazione del personale e migliorare la comunicazione.

Where When I Work can be deployed?

Cloud, SaaS, Web, Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

About the vendor

  • by When I Work
  • Located in Minneapolis, USA
  • Fondata nel 2010
  • Chat

Disponibilità per Paese

Australia, Canada, Germania, Irlanda, Nuova Zelanda e altri 5

Lingue

inglese

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Prezzo di partenza

2,00 USD/mese
2,49 USD/mese
19,95 USD/mese
30,00 USD/mese

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Caratteristiche di When I Work

  • API
  • App mobile per i clienti
  • Appuntamenti ricorrenti
  • Avvisi/Notifiche
  • Banca dati cliente
  • Branding personalizzabile
  • Conferma/Promemoria
  • Cronologia clienti
  • Cronologia delle transazioni
  • Database clienti
  • Elaborazione di carte di credito
  • Email Marketing
  • Gestione appuntamenti
  • Gestione degli sconti
  • Gestione dei buoni regalo
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei clienti
  • Gestione del noleggio di stand
  • Gestione del personale
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle commissioni
  • Gestione delle prenotazioni
  • Integrazione di siti web
  • Integrazione di social media
  • Integrazioni di terze parti
  • Marketing via SMS
  • Messaggistica via SMS
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio dell'inventario
  • Pagamento elettronico
  • Per centri estetici e benessere
  • Pianificazione automatica
  • Portale clienti
  • Prenotazioni online
  • Profilo clienti
  • Programma di fidelizzazione
  • Programmazione appuntamenti
  • Promemoria
  • Promemoria via e-mail
  • Punto di vendita
  • Quadro della attività
  • Relazioni sulle vendite
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Sincronizzazione dei calendari
  • Sistema multi-locale
  • Sondaggi per clienti
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)

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  • API
  • Accesso a profilo personale e busta paga
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Aggiornamenti in tempo reale
  • Avvisi tramite cellulare
  • Avvisi/Notifiche
  • Calcolo delle ore di straordinario
  • Cambio dei turni
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Controllo del processo di valutazione
  • Controllo delle assenze
  • Creazione di report/analisi
  • Database impiegati
  • Distribuzione di programmi
  • Formulazione di previsioni
  • GPS
  • Gestione dei calendari
  • Gestione del personale
  • Gestione della conformità
  • Gestione della disponibilità
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle presenze
  • Gestione delle risorse
  • Gestione foglio presenze
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazioni di terze parti
  • Messaggistica
  • Monitoraggio delle assenze per malattia
  • Monitoraggio delle attività
  • Monitoraggio delle ore dei dipendenti
  • Monitoraggio delle presenze
  • Monitoraggio ore online
  • Monitoraggio vacanze/congedi
  • Notifiche in tempo reale
  • Pianificazione automatica
  • Pianificazione del personale
  • Portale dei dipendenti
  • Portale self-service
  • Programmazione delle attività
  • Promemoria
  • Quadro della attività
  • Registro ingressi / uscite
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Richiesta di ferie
  • Sistema multi-locale
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  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)

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  • Importazione/Esportazione di dati
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  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)
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  • Analisi dati in tempo reale
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  • Gestione contatti
  • Gestione dei calendari
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  • Gestione delle iscrizioni
  • Gestione delle iscrizioni
  • Gestione delle presenze
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  • Per le organizzazioni non profit
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  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)

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  • Generazione di proposte
  • Gestione contatti
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  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)

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Alternative a When I Work

Altre alternative a When I Work

Recensioni su When I Work

Leggi tutte le 889 recensioni

Punteggio medio

Nel complesso
4,5
Facilità d'uso
4,5
Servizio clienti
4,5
Caratteristiche
4,3
Rapporto qualità-prezzo
4,4

Recensioni per valutazione

5
550
4
247
3
63
2
17
1
12

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Trish C.
Trish C.
Senior Receptionist and Lead Trainer (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Medicina veterinaria, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great software for teams of all sizes

5 2 anni fa

Commenti: I've been using this software for 5 years, first as an employee then as an employer. Ease of use for both parties is fantastic and it's well worth paying for to save the time. When I change places of business, if I have a choice, I will choose When I Work again and again.

Aspetti positivi:

- Shift templates, makes scheduling a lot easier - The ability to copy and paste any shift, even faster than clicking and choosing - Simple to add and remove employees - App is fairly easy to use - Time clock is awesome, easy to use

Aspetti negativi:

- Looking at the full staff schedule on a particular day can be tedious. - For those making schedules, it's so much easier to do on a computer - In order to have a printed schedule, it downloads the PDF which you then have to print. I wish this printed right off the website.

Risposta di When I Work

2 anni fa

Hi Trish, Thank you for taking the time to review When I Work, and your feedback is appreciated! We are always looking for ways to make improvements and appreciate users like you that provide feedback so we can enhance and improve When I Work! Best, Amanda

Erin M.
Sales & Marketing (Canada)
Prodotti alimentari e bevande, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Scheduling made simple

5 2 anni fa

Commenti: Overall we have loved using When I Work. It makes scheduling seamless and reduces the amount of time we spend on employee schedules. We also really love the reminders and text alerts as it makes it easy to communicate with our team quickly when things change.

Aspetti positivi:

When I Work is so easy to use, it is simple to add employees, great for creating shift templates and the chat features and shift drop applications make changing the schedule simple for employees. As a manager these features are awesome as they reduce the amount of time that I spend re-working the schedule.

Aspetti negativi:

The only challenge we have faced is that we don't have access to the task list as we don't pay for this version of the application. We would love to try it out to see if it is a good value add for us.

Risposta di When I Work

2 anni fa

Hi Erin - Thank you so much for taking the time to give us such a lovely review! I'm so happy to hear features we offer like Shift Swaps & Drops and WorkChat have been so useful for you. It's awesome to hear that scheduling has gotten easier as well! We'd be happy to discuss our Tasks feature and see what options are available for you. Feel free to submit a ticket at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/ so we can assist! Again, thanks so much for this lovely review! Kindly, Adrianne

Jacqueline J.
Reception (USA)
Medicina veterinaria, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

When I Work

4 2 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

This was the first job I had that has used an app for clock in and clock out and to keep track of accumulated hours. It is very easy to use, I required no training prior to using it. It is easy to confirm shifts that are scheduled in advance because they pop up to confirm when you open the app. It is also very easy to take lunch breaks from the home screen and see the elapsed time. I also really like that the hours are calculated as soon as you clockout and you are able to add a note if you clocked in or out late.

Aspetti negativi:

I did not like the mass amount of emails about my shifts when I first started using the app, my schedule was pretty much the same every week so once I disabled the emails I don't see anything wrong with the app.

Risposta di When I Work

2 settimane fa

Hello Jacqueline, Natalie here with When I Work's Customer Care team! Thank you for taking the time to leave a review - we're happy to hear the app helped to make your work life a little easier. It sounds like you were able to adjust your Alert Preferences to cut down on the emails you were getting, but if you have any other questions or issues we can assist with, please don't hesitate to reach out at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/ - we're here to help! Thank you, Natalie

Utente Verificato
Tactical & Strategic Consultant (UK)
Utente LinkedIn Verificato
Moda e articoli di abbigliamento, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

Deceptive & misleading pricing practices, little integration, but certainly quite slick.

1 5 anni fa

Aspetti positivi:

Looks slick, appears to offer a lot (which it does, at a cost, see below...) Customer support is very responsive - live chat, email, etc. I may not like their answers (see below) but I can't fault their timely attention, their patience, their attentiveness.

Aspetti negativi:

1. Pricing Practices The page at wheniwork.com/pricing says nothing, just that schedulling is free for less than 75 employees (and anything over is a "contact us for enterprise" price, which is fine). Great, I think, I'll sign up, start working with it. Glad I didn't invest much time. I set up a few employees, downloaded the apps, started working out the wrinkles. And after a few hours of looking, and testing, and reading, it looks good, but... ...then I discover that basic features like scheduling more than 10 days ahead (!) are paid-for. So is time tracking. Etc. That's ok to charge, but not ok to deceive - and there's *no* simple way right now to see a comparison of features and costs before getting signed-up. And this is not a small bump. You can't bolt-on a little extra. To get a proper working app, the minimum number of users they offer 20 minimum and the time attendance module adds something like 50% on top. But really it is transparency and deceptive practices that have *really* turned me against this product in a *very* short period of time - and that is *very* sad. If they'd allowed me to choose up front to devote my time, great; but they didn't. I had to ask support what "long-term scheduling" meant (that being something not included in the free plan). That means more than 10 days... No other warning of that, that I could see. I feel deceived. 2. App Reliability Others have mentioned glitches. I started working with the iPhone app - it stopped working for some tasks. I contacted support who said it was restricted to my account only, and they would get their developers to look at it. So I stopped using the iPhone app. My wife's Android phone wouldn't recognise her (valid) phone number when accepting a request to log in. So 2 strikes there. Your mileage may vary. 3. Limited Integrations A few years ago, WIW posted on their Facebook page that they used Xero. Some commented then - why no integration? No answer. Years later, still no integration with Xero. No Zapier integration, either. The cynic might think that WIW gets kick-backs / referral fees / bonusnes from Quick Books, Gusto, etc. which is why they're the (very limited) integration "partners". There's an API of course, if I had time. Again, I'd forgive that for a free / cheap deal. But it isn't a free / cheap deal *for a working scheduling solution* - a schedule that doesn't reach into next week is *not* a working schedule. So, yes, I'm annoyed. I feel like I've wasted my time. I feel like I've been deceived. I feel like I signed-up and invested time based upon what is almost a lie. And that sucks - not least because it was so needless. The product isn't awful, the pricing (whilst I may not like it) isn't the worst out there. The limitations are limitations, but every product has some. And that, really, is sad. The silver lining is that the free plan only launched yesterday. So perhaps they'll think again about the offering. And my experience is unlikely to be the same as that people had before me. But it is what it is today - so much so that I've signed-up for GetApp just to leave this review.

Risposta di When I Work, Inc.

5 anni fa

Hi there, Thank you for taking the time to write us a review. I'm sorry this is not a more personalized response but it appears you have not listed your name, title or company in your GetApp review. As you said, we did just launch our free plan. We hope that many small businesses, including those like you in the apparel and fashion industry, will find value in being able to schedule their employees 10 days in advance and notify them electronically rather than printing out Excel spreadsheets that require their employees to come into a physical location to see their schedule or call a coworker who is currently working to find out when their next shifts will be. As with any new launch, we will continue to try to improve and appreciate your honest and thoughtful feedback about the pricing and how it was displayed to you. Our intention is certainly not to deceive or mislead our customers or potential customers. We are glad to know that despite your perception of the product and its pricing, our Customer Support did what they do best and answered your questions in a timely and attentive manner. Have a nice day, Customer Success @ When I Work

Shannon V.
Shannon V.
Presdient (Canada)
Utente LinkedIn Verificato
Amministrazione pubblica, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Acceptable product quality but poor service

4 3 mesi fa

Commenti: I've been using it so long I don't remember the sales and implementation process. It's probably time to start shopping for a new solution, but I can't be bothered because my staff are used to it and it basically does what's it's supposed to.

Aspetti positivi:

It is fairly easy to build the schedule every week and staff get notified right away. The time off feature works really well. I like the "Open Shifts" feature for weeks when we are short staffed.

Aspetti negativi:

So many things, but mostly that I have used it for 7 years and it has hardly evolved. Or at least when they do add features, you almost always have to pay for them. I made some changes a few years ago that broke somethings and tried to get someone on the phone and was basically told that I dont' qualify for phone support. They didn't solve my issue (I'm just tolerating it). Kind of annoying considering that I hav epaid about $8400 USD for this software over the past 7 years. I feel I'm worth a 15 minute phone call to troubleshoot my issues and make it work better for me.

Risposta di When I Work

3 mesi fa

Hi Shannon, Thank you for taking the time to review our application. We love and appreciate hearing feedback. We are always looking for ways to improve our product to best support all of our customers. I am sorry to hear there seems to be an issue that has not been resolved for you. We are very happy to help correct this. We do have a Live Chat option for live support that can be very useful real time. Please feel free to reach out to us directly anytime you need us. We are always here and happy to assist in the most effecient way possible! Again, we definitely appreciate the feedback and look forward to continuing to serve your Scheduling and Time Keeping needs. Respectfully, Ethan