Chi utilizza Acquisio?

Agenzie di marketing | Rivenditori PPC locali | Commercianti di marchi | Inserzionisti diretti

Cos'è Acquisio?

Acquisio fornisce software leader del settore, basato sull'intelligenza artificiale, a esperti di marketing, agenzie e rivenditori SEM locali, consentendo loro di ampliare la propria offerta PPC su piattaforme pubblicitarie come Google, Facebook e Bing.

Con Acquisio le imprese possono sostituire attività noiose, come il lancio di campagne, la duplicazione di campagne sulle varie piattaforme pubblicitarie e la gestione delle offerte e dei budget delle campagne con l'automazione, il machine learning e l'intelligenza artificiale. Ciò consente di rimanere concentrati su attività a valore aggiunto, che aiutano a fare la differenza.

Dettagli su Acquisio

Acquisio

http://www.acquisio.com/

Fondata nel 2003

Panoramica dei prezzi di Acquisio

Acquisio non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita.

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Acquisio

Software per PPC
Analisi dati / Tracciamento ROI
Generatore di URL
Gestione della campagna
Gestione finanziaria
Gestione offerte
Monitoraggio delle conversioni
Monitoraggio delle parole chiave
Notifiche account
Pagine di destinazione / Moduli web
Strumenti di ricerca per parole chiave
Test A/B
Azioni innescate da eventi
Database contatti
Email Marketing
Gestione dei canali
Gestione di potenziali clienti
Multi-campagna
Connettori origine dati
Drill Down
Esportazione dei report
Formulazione di previsioni
OLAP
Pannello di controllo personalizzabile
Rapporti sul marketing
Relazioni programmate / automatizzate
Relazioni sulle vendite
Rendicontazione finanziaria
Trascinamento della selezione (Drag & Drop)
Analisi dati
Filtro per parole chiave
Gestione contatti
Gestione dei contenuti
Gestione di più account
Monitoraggio delle conversioni
Programmazione dei post
Pubblicazione automatizzata
Segmentazione della clientela
Coinvolgimento dei clienti
Collaborazione
Creazione di report/analisi
Gestione dei contenuti
Gestione di più account
Monitoraggio dei social media
Monitoraggio del marchio
Programmazione dei post
Pubblicazione automatizzata
Gestione della campagna
Gestione di siti multipli
Monitoraggio dell'interazione dell'utente
Monitoraggio delle conversioni
Monitoraggio delle fonti delle referenze
Monitoraggio delle parole chiave
Monitoraggio delle ricerche sul sito
Rilevamento del tempo passato sul sito
Tracciabilità delle pagine consultate
Tracciamento degli obiettivi

Recensioni su Acquisio

Stai visualizzando 5 di 38 recensioni

Nel complesso
3,9/5
Facilità d'uso
3,7/5
Servizio clienti
4/5
Caratteristiche
3,6/5
Rapporto qualità-prezzo
3,5/5
Jake H.
CEO
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/2/2020

"Extremely Good Reporting and PPC Software That Comes at a Price"

Commenti: I loved it when I didn't have to consider paying for it. Clients loved it. They loved the reporting and the BBM tool.

Vantaggi: I was an Account Manager at a marketing agency that exclusively used Acquisio. I loved it. the reporting was extremely easy to read and make decisions from as well as guide clients through. And it looked extremely professional. But objectively, the best part about Acquisio is the Bid and Budget Management tool. It analyzes keyword bids 24/7 and automatically makes adjustments using intelligent bidding. This wasn't as important to me as an account manager, but it was a huge selling point for our clients knowing that their ads campaigns were being literally managed 24/7.

Inconvenienti: I have since left that agency and started my own. The main thing about the software is the price. If you're a newer agency, it's probably not going to be worth it for you. It starts at [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] but it's not listed on their website anymore. It used to be. However, once your agency starts picking up, I HIGHLY recommend this software.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/2/2020
Arturo R.
Account Manager - SEO/SEM Lead
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/2/2019

"You All-in-One PPC Campaign Management and Reporting Interface"

Commenti: I'm keeping my budgets optimized and my campaigns optimized through Acquisio's Bid and Budget Management tool.
If you have questions about the service or if you're facing problems, your account manager is a great point of contact, plus, there is the ticketing system that works really well.
Acquisio will not leave you hanging. They provide timely and relevant answers to your questions.

Vantaggi: The Bid and Budget Management (BBM) feature is fantastic. It allows you to make sure that your campaigns are always topped up, that bids get optimized throughout the day, and that budget is distributed among all available campaigns, if one is underspending and the other one is overspending.
You can have your budgets roll over to the following month or to start over each month.
You can have the tool optimize for conversions or for clicks.
Honestly, this tool is the real reason I have Acquisio.
I've been testing one of my high-volume campaigns against a version of itself, one using BBM and the other just using Google Ads Enhanced Bidding, and BBM is kicking Google's butt so far. This tool is really powerful.

Inconvenienti: You can create automated campaign reports, you can import and modify campaigns to the tool. Honestly, I find the Google Ads interface much more friendly. For reporting, I create Google Data Studio Reports, which are live, much more dynamic, and free.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/2/2019
Matthew K.
Paid Search Specialist
Marketing e pubblicità, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 6/8/2018

"Not Great for Campaigns with Small Budgets"

Commenti: Acquisio has some nice features, but in the end, it didn't work for our company and we had to cancel the service.

Vantaggi: The customer service was good, and we were able to set up regular calls with a representative to answer our questions. Acquisio does have some nice features that would be useful when managing campaigns with large budgets.

Inconvenienti: The organization was not great in my opinion. Accounts had to be linked every time a folder was created, and it would have been much easier if you could just link it once. We also had fairly small budgets and as a result, we didn't have enough data to use the CPA bid strategy. We had to use the CPC strategy even though we optimized our campaigns towards a target CPA. If you have larger budgets, this probably wouldn't be an issue, but for us, it was.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 6/8/2018
Gerardo T.
Operations Manager
Marketing e pubblicità, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/6/2016

"Acquisio Rivew From a Mexican Google Partner"

Commenti: Acquisio is a performance marketing platform that allows you to manage your search, social, and display campaigns and get the most out of local search campaigns. Save time on automatic reporting, get the best optimization tools available, and get higher-performing campaigns than ever before. You shold try Acquisio too or share it with your friends

Vantaggi: I've been using Acquisio for more then 2 years and there is a lot of ways you can improve and optimize your accounts with Acquisio. Te reporting feature is quite awesome becuase my clients can see the repor in a web page and the can also share it and downloade it to PDF. It is quite usefull

Inconvenienti: The knowledbase is a little confusing. Full report translations will be awesome for my reports. Make sure to tell when our excecutives has changed

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/6/2016
Biily D.
Account Manager
Marketing e pubblicità, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/3/2017

"The Future Is Now!"

Commenti: I can honestly say "ACQUISIO" is almost the perfect and complete user friendly bid management software solution. Interface in general has always been confusing with platforms however Acquisio's work bench does not have that issue here.
Customised reporting is my favorite feature and the support is always second to none!
Keep up the good work!!! Kenshoo helps to change a lot of information to Google and Bing to create campaigns and ad groups. Kenshoo uses filtering in order to sort out data so it depends if you like it or not. Kenshoo has a great profile optimization tool.

Vantaggi: Where do I start:
customised reporting tool
Budget & Bids feature
Support turnaround time
Supports both Adwords & Bing
Frees up time to optimise campaigns
Pulling reports is 100% correct
I don't have to jump from one platform to another (one-stop-shop)

Inconvenienti: Occasionally, loading time can some time be a pain

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/3/2017