Cos'è Meltwater?

What is Meltwater?

Meltwater, a pioneer of media intelligence, gives businesses the information advantage they need to stay ahead. More than 30,000 companies use Meltwaters media intelligence to stay on top of billions of online conversations and extract relevant insights to strategically manage their brands. With nearly 20 years of experience analyzing data, Meltwater is dedicated to personal, global service built on the local expertise of 60 offices across six continents.

Chi utilizza Meltwater?

SaaS solution that helps communication professionals across all industries create digital marketing strategies to monitor media on social networks and manage influencer marketing.

Dove si può implementare Meltwater?

Cloud, SaaS, Web, Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Informazioni sul fornitore

  • Meltwater
  • Sede: San Francisco, Norvegia
  • Fondata nel 2001
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Disponibilità per Paese

Norvegia

Lingue

cinese, francese, giapponese, inglese, irlandese e altri 6

Informazioni sul fornitore

  • Meltwater
  • Sede: San Francisco, Norvegia
  • Fondata nel 2001
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Disponibilità per Paese

Norvegia

Lingue

cinese, francese, giapponese, inglese, irlandese e altri 6

Video e immagini di Meltwater

Meltwater Software - 1
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Meltwater

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18,00 USD/mese
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Prova gratuita

Caratteristiche di Meltwater

  • API
  • Analisi competitiva
  • Analisi comportamentale
  • Analisi dati della campagna
  • Analisi dati in tempo reale
  • Analisi dati sito web
  • Analisi delle sensazioni
  • Analisi delle tendenze
  • Attribuzione multi-canale
  • Automazione del marketing
  • Avvisi/Notifiche
  • Coinvolgimento dei clienti
  • Controllo del processo di valutazione
  • Creazione di report/analisi
  • Dashboard
  • Determinazione degli influencer
  • Distribuzione di e-mail
  • Filtro per parole chiave
  • Generatore di comunicati stampa
  • Gestione contatti
  • Gestione degli asset digitali
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione della campagna
  • Gestione delle comunicazioni
  • Gestione delle relazioni con gli influencer
  • Gestione delle risposte
  • Gestione di più account
  • Gestione di ritagli di giornale
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Marketing multi-canale
  • Monitoraggio
  • Monitoraggio degli influencer
  • Monitoraggio dei social media
  • Monitoraggio del ROI
  • Monitoraggio del coinvolgimento
  • Monitoraggio del marchio
  • Monitoraggio della campagna
  • Monitoraggio della concorrenza
  • Monitoraggio della stampa
  • Monitoraggio delle conversioni
  • Monitoraggio delle parole chiave
  • Monitoraggio delle revisioni
  • Monitoraggio di siti web
  • Monitoraggio web
  • Parametri prestazionali
  • Programmazione dei post
  • Pubblicazione automatizzata
  • Raccolta dati multi-canale
  • Report personalizzabili
  • Ricerca/Filtro
  • Segmentazione della clientela
  • Social Marketing
  • Social listening
  • Strumenti collaborativi
  • Visualizzazione di dati

Alternative a Meltwater

Sprout Social offre soluzioni per social media, pubblicazione, analisi, ascolto e creazione di report per le principali agenzie e marchi. Ulteriori informazioni su Sprout Social
Piattaforma di social media marketing progettata per le esigenze tipiche del B2B. Consente di distribuire contenuti su larga scala e misurare il ROI dei social media.
The Unified Customer Experience Management Platform
SAS Customer Intelligence uses analytically driven contextual personalization to help marketers elevate the customer experience.
Ecco Salesforce Marketing Cloud, la soluzione di marketing leader per aumentare il coinvolgimento di tutti i consumatori.
NetBase è la principale soluzione di analisi commerciale dei social media per importanti marchi di prodotti di consumo e le loro agenzie, che consente di ottenere risultati commerciali reali.
Aiuta le imprese a raccogliere, monitorare e commercializzare le recensioni dei clienti, per gestire la propria reputazione online e migliorare l'esperienza dei clienti.
Coosto viene utilizzato per aumentare la consapevolezza e la reputazione del marchio, la soddisfazione del cliente e le conversioni dai contenuti dai social media.
An end-to-end Social Marketing Cloud for modern enterprises.
Strumento di Social Media Management con monitoraggio del marchio, condivisione dei contenuti, supporto di più network, analisi e monitoraggio di social media e e-mail.
Send Social Media is the #1 social media management dashboard to manage, monitor, track and measure all of your marketing efforts.
Agile CRM è una suite completa per vendite, marketing e servizi, progettata per consentire alle PMI di vendere e commercializzare come le aziende delle classifiche Fortune 500. Ulteriori informazioni su Agile CRM
Dove i buoni operatori di marketing diventano grandi.

Recensioni su Meltwater

Punteggio medio

Nel complesso
4,0 (79)
Facilità d'uso
4,0 (79)
Servizio clienti
3,6 (79)
Caratteristiche
4,0 (79)
Rapporto qualità-prezzo
3,4 (79)

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
42%
4
33%
3
15%
2
3%
1
8%
Javier victor marian B.
Javier victor marian B.
Network Security Auditor (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Relazioni pubbliche e comunicazioni, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

best monitoring media software

5,0 3 anni fa

Commenti: best tool for monitoring media outlets in latin america!

Aspetti positivi:

sysomos is a great combination of automated software that look into media outlets news in digital and keep a look into social media. Also, they have a robust database of latin america. Before wans't so great but they keep updating it. Now, it is hard to find adicional news outside sysomos.

Aspetti negativi:

i have problems sharing my monitors and querys with other users and customer suppport couldn't help me. Also time to timee they have a breach or something working wrong and you dont receive and alert by email and they are very slow to solve it. I have issues in the past with my clients because of this.

Dede C.
Communications Manager (USA)
Opere pubbliche, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

One tool that does almost everything we need

4,0 2 anni fa

Commenti: We've been using it in this office for about 2 years now, and I used them previously at another job, as well. They're very responsive when you need help with something. I like the tool. It's intuitive and does just about everything we'd want it to. I do think their sales tactics were a little heavy-handed sometimes, putting deadlines on offers and whatnot, but when I talked to them about it, they lightened up a lot.

Aspetti positivi:

The dashboard for easy monitoring of our media and social coverage.

Aspetti negativi:

They charge separate pricing for everything, and it seems that every time I turn around they're rolling out a cool new feature they want to share, but it's always extra.

Risposta di Meltwater

2 anni fa

Dede, reviews like this give us motivation and help us ensure we continue to provide high-quality care. Thank you very much for your feedback and are glad you have continued to find value in Meltwater.

Utente Verificato
VP, Marketing & Communications (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Ingegneria meccanica o industriale, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

Deceptive & Unprofessional

4,0 mese scorso Nuova

Commenti: Found that Meltwater wasn't really "right" for my company and had no intention of renewing our contract after one year. I stated this when I got the renewal invoice and was told that I had to put it in writing 60 days prior to the auto-renewal in order to cancel the contract. This is not mentioned anywhere in the contract...instead, there is a link in the contract that you need to go to and read through in order to find this. Months of back and forth and threats of legal action later and I still have to pay an obscene amount of money to no longer use these services. They are unethical and deceptive, as others have said. I would not recommend using their services.

Aspetti positivi:

I liked that I could find mentions of my company easily.

Aspetti negativi:

Articles were repeated multiple times, so really did not give an accurate representation of the writings.

Utente Verificato
Vice President Board Of Directors (Canada)
Utente LinkedIn Verificato
Circuiteria, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

An acceptable tool that allows us to track our Media impact

3,0 3 anni fa

Commenti: An OK tool to use if you've been used to the platform. Recommend looking elsewhere to see if another tool can help solve your specific needs and problems.

Aspetti positivi:

A fairly robust way of gathering all the news about our industry, company, and competitors all in one place. Quick setup after a couple of calls with our representative.

Aspetti negativi:

the boolean logic strings are difficult to configure at first. We had issues with languages/news that had nothing to do with our industry. Not easily possible to laser-in on the information that we would find relevant for mass distribution. They need to make some enhancements as the UI seems dated, and at times difficult to navigate.

Emirhan S.
Music (Turchia)
Musica, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Meltwater is useful

5,0 2 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

Thanks to its interface and content, it is very easy and functional, saving time and work. And one of the plus aspects is that it's free.

Aspetti negativi:

Although it is incomplete, it gives sufficient information.