Chi utilizza Freshdesk?

Le PMI e le imprese di tutto il mondo possono utilizzare Freshdesk per fornire un servizio clienti straordinario e di livello internazionale.

Cos'è Freshdesk?

Freshdesk è un sistema di helpdesk basato sul cloud che offre potenti soluzioni per il servizio clienti. Freshdesk unifica le conversazioni da e-mail, telefono, web, chat e social e ti aiuta a risolvere i problemi sui vari canali senza sforzi. Con Freshdesk puoi anche automatizzare i flussi di lavoro, offrire comode opzioni self-service, gestire gli accordi sul livello del servizio (Service Level Agreement, SLA) e generare report. Freshdesk viene utilizzato da oltre 40.000 clienti, tra cui Bridgestone, HP, Harvard University e DHL.

Dettagli su Freshdesk

Freshworks

https://www.freshworks.com

Fondata nel 2011

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Implementazione e assistenza di Freshdesk

Assistenza

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  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
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Caratteristiche di Freshdesk

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Valutazione complessiva

4,5/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,5
Servizio clienti 4,5
Caratteristiche 4,3
Rapporto qualità-prezzo 4,4

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Juan pablo A.
Installed Base Manager
Consulenza manageriale, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/12/2019

"Great ticket management software"

Commenti: I would gladly recommend FreshDesk as a very competitive option if you are evaluating ticket management software. The whole implementation could be done by us in a manner of hours and they have an academy where you can get a certification and learn how to deploy it.

Vantaggi: FreshDesk is one of the greatest ticket management software. It has a marketplace with addins that can expand it's features and possibilities and is easy to use. We deployed FreshDesk looking to upgrade how we managed out customers.They are now impproving with AI features.

Inconvenienti: The customer portal is a little bit dissapointing and can't be customized for every client. The contact management and arcade (gamification) features could be better, although they work.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/12/2019
Omnia H.
Customer Service Lead
Tempo libero, viaggi e turismo, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/5/2021

"With Freshdesk you can manage all your support channels in one place!"

Commenti: It was a good choice and I recommend Freshdesk if anyone is looking for Omnichannel solution with affordable price plans

Vantaggi: What I like about Freshdesk that we can manage all our support channel from one place, the automations and reporting features are excellent and we can customize it according to our needs. Also the support is good whenever I need help I can find quick response

Inconvenienti: It's only 3 cons: 1- Twitter: The DMs in Twitter is a little bit messy, it keeps the message history for only 7 days maximum and any new message from the same user will come after one week will be opened as a new ticket which is a true waste of time to keep checking the whole history for one case across many tickets that's unlike FB messages 2- Direct integration with iOS and GooglePlay stores so you can manage the reviews directly without using third party app with extra cost 3- When you compose new email it does not allow to enter more than one email in (To) field any additional mail have to be added in CC which is sometimes not practical at all also to use group emails is not allowed till now you need to log the emails one by one

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/5/2021
Gina S.
Customer Success Manager
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/6/2021

"How my Support Agents are Superhero's!"

Commenti: Without Freshdesk we would have to provide support totally through email. With multiple agents in different time zones it would be a nightmare not to have a ticketing system. Please we can keep track with unresolved issues so our customer's can rest assured we have not forgotten about them.

Vantaggi: Freshdesk is full of features and functionality that is super easy to implement and use. My company provides support for over 55,000 users worldwide. We have Agents across the globe and are able to quickly resolve customer problems, collaborate with the team experts and give our users quick access to self-help with our packed knowledge base full of solutions.

Inconvenienti: Only quirky thing is on our customer satisfaction surveys, it doesn't always show the exact person who gave the response when multiple customers are involved in a support ticket. I've made the request to Freshdesk and they have it for future consideration, which is completely understandable as I also work in software support.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/6/2021
Vladimir C.
Support Manager
Videogiochi, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/5/2021

"Game company (Freshdesk)"

Commenti: The software is good and has big potential. I send a lot of feedback. Unfortunately bug fix process is super slow. I wish company will be grateful for the bug report which I provide for free. Thanks.

Vantaggi: Powerful analytics, reasonable price, cool widget, knowledge base, automations....

Inconvenienti: Bad editor, slow bug fix. Sometimes customer has to wait for years. Success manager ignore complaints. Support do not have SLA for resolution. They can forget about you and do not update issue status for months.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/5/2021
Utente Verificato
Senior Systems Engineer
Software informatici, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/4/2021

"Good Customer Support Platform"

Commenti: Overall a positive experience with FreshDesk. The product was fairly easy to implement since we didn’t migrate data from our old system. Training for the staff was pretty quick and we’ve gained a lot of workflow improvements since switching.

Vantaggi: FreshDesk is a power and easy to use customer service platform. We use it to manage our customer support ticketing system and measure our response against SLA’s. It meets our expectations in all areas

Inconvenienti: We use FreshDesk to integrate with our on site ticketing system. We’ve run a series of challenges keeping this running, but besides that advanced feature we have had few issues.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/4/2021