Chi utilizza Freshdesk?

Le PMI e le imprese di tutto il mondo possono utilizzare Freshdesk per fornire un servizio clienti straordinario e di livello internazionale.

Cos'è Freshdesk?

Freshdesk è un sistema di helpdesk basato sul cloud che offre potenti soluzioni per il servizio clienti. Freshdesk unifica le conversazioni da e-mail, telefono, web, chat e social e ti aiuta a risolvere i problemi sui vari canali senza sforzi. Con Freshdesk puoi anche automatizzare i flussi di lavoro, offrire comode opzioni self-service, gestire gli accordi sul livello del servizio (Service Level Agreement, SLA) e generare report. Freshdesk viene utilizzato da oltre 40.000 clienti, tra cui Bridgestone, HP, Harvard University e DHL.

Dettagli su Freshdesk

Freshworks

https://www.freshworks.com

Fondata nel 2011

Omnichannel ticket list
Automation rules
Self-service portal
SLA management
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Freshdesk dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Freshdesk è disponibile a partire da 19,00 USD/mese.


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Implementazione e assistenza di Freshdesk

Assistenza

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  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
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Caratteristiche di Freshdesk

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  • Gestione delle attività
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  • Tracciamento delle interazioni
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Le migliori alternative a Freshdesk

Altre alternative a Freshdesk

Recensioni su Freshdesk

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Valutazione complessiva

4,5/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,5
Servizio clienti 4,6
Caratteristiche 4,3
Rapporto qualità-prezzo 4,4

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Sinencia V.
Executive Assistant
Gestione delle risorse, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/6/2019

"Freshdesk makes working easier!"

Commenti: In general, I think there are plenty of customizations and features with Freshdesk. The real selling point for our company was the analytics because we can see the history of our tickets and prevent them from reoccurring in the future.

Vantaggi: I love the analytics and history log in Freshdesk. Freshdesk tracks agents' productivity through out the day and breaks up this information by the hour. We can also look up who has resolved the most tickets or who sends out immediate responses. All of this information is especially helpful when assigning new tickets because we can see a history of our most efficient employees. Previous tickets can be easily searched by key words, agent, or time frame. When multiple people are working on one project, it really helps to decipher who did what and when!

Inconvenienti: One thing that I believe can be improved is having a group option to send out an email. It's not common when we have to include multiple people on a ticket but when we do, we have to cc them in the very beginning as opposed to adding "Group A". -- The information still gets everyone on the same page, however it is an additional step on the agent's end.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/6/2019
Carly M.
Owner
Vendita al dettaglio, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 15/10/2020

"Freshdesk is simple to setup and makes bug-tracking a cinch!"

Commenti: Personally, this was the best platform that ever happened to our team. We reviewed some pay-for feature models, as well as the free bug tracker in Spiceworks (which had a ton of adware), and Freshdesk was the simplest to use and track our bugs even with the non-ability to drill down further with the tier we were using for our staff. The only other thing I would mention, is that it is not HIPAA compliant, so you want to make sure anything users are posting in there is not anything related to proprietary software. Otherwise it worked like a charm for our team, and our users seemed to like it. You do need to make sure that your teams using it have their emails alerting them, otherwise a ticket can just sit there. I found that I was reminding folks to check the freshdesk--from an IT standpoint, we were in there every day fielding tickets and this really helped us to schedule out our day/week and prioritize.

Vantaggi: I set up and administered Freshdesk for a 200+ non-profit agency. There were three departments tracking bugs through it, and we were able to deploy it and announce its use with ease. It was easy to explain to our staff who didn't want to take time to learn something overly complex. As a non-profit, it was important to find a solution that could assist us day-to-day without breaking the bank. We were able to use the first-level with support for our use. The Freshdesk support was highly responsive and helpful if we had questions. Using this platform cut down on time spent fielding immediate requests that were not a high priority. It allowed us to really prioritize, track and automate repeat issues, and cut down on 'putting out little fires everywhere mentality.'

Inconvenienti: The automation was helpful, but I think it could have used a bit more complexity. We were able to implement an automated routing for email subjects and user emails so that certain requests or bugs/issues would go to a specific department. We used the platform in Communications, IT, and Facilities for all requests. We didn't have a bug or issue tracker prior to this platform. The Frequently Asked Questions portion of the portal really didn't end up being used, although we did use it when we first started the platform. Higher ups really liked the ability to see numbers in what we were fielding, but there was not enough drill-down in the pay/point we were using--that may have been available within higher paid levels. The automation has a lot of options for sending alerts when a new ticket is created. It can become cumbersome and send A LOT of emails. I'm not sure if there is a better way to automate/cut that down w/o losing that function. Also, the 'archive' user feature was a bit weird. We had a lot of employees that would leave and come back, and if you archived the user, it was a bit of an odd way to get them back into the platform, it's doable, just awkward.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 15/10/2020
Kreasan M.
Business Development
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/3/2021

"Starting the day..A FRESH"

Commenti: Coming to work either at the home or office is such a pleasure, as I know that all of my work is up to date and clear-cut credit to the Freshdesk ticketing system. Our department has had many debates initially but knows we all are thriving on this product and are super happy with it. A key feature would be the Freshdesk mobile application. I can be on the go and still stay in touch with my customers throughout the day, whilst providing real-time support.

Vantaggi: One of the most attractive features of the software is that without much training or hassle, users and employers can enjoy Freshdesk immediately and it can become quite fun to work with. Being a cloud-based product, the ease of use and almost no existent downtime is critical to any business need

Inconvenienti: We are currently going through data migration and copying so time will tell. There is nothing really that I don't like, I guess more features should be available in terms of the higher packages versus the lower packages.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/3/2021
Jeff K.
CEO
Design, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3 /5
  • Facilità d'uso
    2 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2 /5
  • Assistenza clienti
    1 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    2/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/10/2020

"Lacking rudimentary filter/show by date range feature, terrible for recordkeeping"

Commenti: Mediocre at best - it does what every other support desk system does - assign & distribute tickets, some automation etc. etc. I've submitted the above feature request for very basic date based filter & displays that any email system should have and what is supposed to be an advanced business management tool completely lacks this.

Vantaggi: For years I've been asking for date filters - something as simple as "see all emails sent by this client between 2020-04-10 to 2020-04-15" - NOTHING. To make matters worse, when looking at older emails in a list, it doesn't even show the date - it will show some ambiguous phrase like "About a year ago" which lumps in a 6 month period. If you want accurate tracking of communication, forget it. If you have one off emails that you'll never need to see again once resolved, maybe. If it weren't for the fact we have so many existing records with this company we'd switch but we are stuck, and years of asking them for a simple feature to either allow date based searches OR at least display actual date of email, has been futile. Regret having chose this as our support desk provider for our team of 8!

Inconvenienti: The lack of basic and very simple features such as filtering emails/communication by date, or even displaying an accurate date. What business runs on emails that show the date on a list as "About A Year Ago"? Absolutely horrible for business management or record keeping. If you want to manage long term relationship with clients and be able to look up conversations quickly, DO NOT USE FRESHBOOKS.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/10/2020
Viktoria J.
Customer Support
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/1/2021

"The best customer service desk available"

Commenti: We used it for daily customer service contact and it was great. It was great for assigning

Vantaggi: Freshdesk is an amazing solution that made my daily life easier. I used it as a part of my work as a customer service agent and it helped go through the tickets quickly and efficiently. Mostly I loved how easy it made for me to track the previous interactions with the customer and how efficient it made me.

Inconvenienti: We tried the call centre as well, but that did not work so well. We had calls drop randomly after a few seconds so we stopped using that feature.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/1/2021