PagerDuty

Chi utilizza PagerDuty?

Team di tecnici e di supporto, amministratori di sistema, team NOC di ogni dimensione, dalle startup alle società Fortune 500.

Cos'è PagerDuty?

PagerDuty è un'agile soluzione per la gestione degli incidenti che si integra con gli stack di monitoraggio di ITOps e DevOps per migliorare l'affidabilità e l'agilità operativa. Dall'arricchimento e l'aggregazione degli eventi alla loro correlazione in avvisi utilizzabili, PagerDuty semplifica il ciclo di vita della gestione degli incidenti mediante la riduzione del rumore e dei tempi di risoluzione. PagerDuty mette a disposizione centinaia di integrazioni native con strumenti operativi, nonché pianificazione automatizzata, creazione di report avanzati e affidabilità garantita.

Dettagli su PagerDuty

PagerDuty

http://www.pagerduty.com/

Fondata nel 2006

Panoramica dei prezzi di PagerDuty

PagerDuty non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita.

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di PagerDuty

Software IT Management
Accesso/Controllo remoto
Controllo accessi/Autorizzazioni
Gestione dell'inventario
Gestione della conformità
Gestione delle capacità
Gestione delle licenze
Gestione delle patch
Pianificazione della manutenzione
Verifica dei problemi
Gestione dei problemi
Gestione dei progetti
Gestione del rilascio e dell'implementazione
Gestione della configurazione
Gestione della disponibilità
Gestione delle modifiche
Gestione di contratti/licenze
Gestione di incidenti
Monitoraggio dei cespiti
Portale self-service
Avvisi/Notifiche
Monitoraggio FTP
Monitoraggio del server di posta elettronica
Monitoraggio delle transazioni
Monitoraggio in tempo reale
Parametri prestazionali
Pianificazione della manutenzione
Prova di disponibilità
Registro eventi
Relazioni sui tempi di disponibilità
Gestione degli approvvigionamenti
Gestione degli audit
Gestione dei fornitori
Gestione dell'inventario
Gestione della configurazione
Gestione della manutenzione
Gestione delle richieste
Gestione di contratti/licenze
Monitoraggio dei costi
Monitoraggio della conformità
Gestione delle credenziali
Gestione delle patch
Monitoraggio CPU
Monitoraggio dei server
Monitoraggio delle e-mail
Monitoraggio di macchine virtuali
Programmazione
Registro eventi
Archiviazione
Consolidamento
Correzione
Log di rete
Registri web
Registro eventi
Relazioni sulla conformità
Soglie
Syslogs
Tracciati di controllo
Visualizzazione di dati
Amministrazione di base
Dashboard
Diagnosi di rete
Gestione delle risorse di rete
Monitoraggio degli accordi sul livello di servizio
Monitoraggio dei server
Monitoraggio del tempo di disponibilità
Monitoraggio dell'utilizzo di Internet
Monitoraggio della larghezza di banda
Monitoraggio di indirizzi IP
Relazioni sul traffico web
Conformità OSHA
Gestione degli incidenti di sicurezza
Gestione delle attività
Gestione delle indagini
Gestione di incidenti informatici
Misure correttive e preventive (CAPA)
Rapporti sugli incidenti
Ripristino di emergenza
Tracciato di controllo

Recensioni su PagerDuty

Stai visualizzando 5 di 175 recensioni

Nel complesso
4,6/5
Facilità d'uso
4,3/5
Servizio clienti
4,4/5
Caratteristiche
4,4/5
Rapporto qualità-prezzo
4,3/5
Corey F.
Manager, Incident Management
Servizi e tecnologie dell'informazione, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/11/2019

"Bye Bye to old school on-call practices"

Commenti: Issues that use to "fall through the cracks" or receive no attention/acknowledgement at all have been almost eliminated totally. The time for a technical resource to be alerted to an incident and acknowledge it has gone from 15-25-35-45mins to 5 minutes or less. Teams are now proactively alerted to issues that may turn into something big before the customer notices any impact.

Vantaggi: PagerDuty is incredibly easy to setup and use. Creating new teams, on-call schedules, and escalation policies can be done in a matter of minutes. You can go from manually looking up people via a google calendar or an excel sheet, to engaging an on-call resource in 2 minutes or less from the great app while you are on the beach. The integration with Slack is great, no other way to say it. Very useful for incident notifications for those teams that rely heavily on Slack.

Inconvenienti: The reporting functionality of PagerDuty needs some further enhancements. Obtaining certain data such as "what users are using which contact methods" for example still needs to be provided by contacting their Support team. The filtering of the Visibility console needs work and is currently limited to "All Teams" or a single team.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/11/2019
Kenneth D.
Devops Engineer
Servizi finanziari, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/11/2019

"PagerDuty : A solution to almost every problem you didn't know you had yet"

Commenti: The software just works. We have had almost thirty thousand alerts flow through PagerDuty since we first started using it. The software completely replaced a rather broken SMS / Email alert chain overnight and has been by far the most valuable product we have purchased for keeping our system uptime levels where they need to be. Lastly a personal experience which I will always cherish. It's a snowy winter day and you're on call, but you needed paperless, and cat food, and pedlyte and diapers and other bits, so you took your 2 year old to a big box store. You're all the way at the back of the store and your phone goes off with "Something's broken... Something's Broken... It's your Fault! ... It's your Fault!..." In the box store, with a full cart and a toddler. Next thing you know... you're flying through the box store to the front, diapers falling out of the cart, sippy cup lost, toys missing, and toddler singing along with your phone since he now knows the words quite well. Get to the front, abandon the cart, the two children's voices still going full tilt, and get out to the parking lot just in the nick of time to production by ninja resizing a set of boxes as they are almost to the point of falling all over themselves. No one noticed. Thanks to PagerDuty. And now I'm *still* known as "The Something's Broken" dude by the managers of that store. They sing it to me every time I'm there 2 years later.

Vantaggi: Integration with CloudWatch, webhooks, Jira is outstanding, functional, and reliable. The application has gotten better over the years I have used it. Handles real issues in real time with everything you need Allows on-call individuals to customize their notification scheme to fit their life. Having full control over when, where and how you are "dinged" is just awesome.

Inconvenienti: It's a little expensive per user if you need simple API things. The rule set for routing isn't as good as VictorOps for the same price point. PagerDuty is missing a "default route" option like VictorOps has. This is minor, because it's rather trivial to setup an extra account and use that "extra dummy account" as the "Default". I'm counting this as a "con" since we have had to do this for every single deployment of PagerDuty I've worked on where we wish to have alerts go to a team, but not actually notify anyone. Lastly, business-hours-only alerting is a little weak. (Maybe it has gotten better.) Every implementation I've found, we need to have some sort of queued' alerts which we don't want to wake us up in the middle of the night but we want to or need to know about next business day situation we have had to work hard to implement in PagerDuty.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/11/2019
Utente Verificato
Sustaining Engineer
Internet, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/5/2020

"Did everything we needed it to"

Commenti: Kept our team groups and rotations organized and informed of production impacting problems. Easy to use so was there to help us solve our problems, not to be yet another configuration challenge to overcome.

Vantaggi: Simple to use intuitive interface via web and smartphone app, third party integrations with Nagios, Slack, and Atlassian products (Jira), as well as custom webhooks for use with monitoring tools (grafana). Overrides available for scheduled rotations. Custom alert sounds was a nice touch.

Inconvenienti: Attention from customer support requires being a larger customer paying a significant amount of money. Which we were when I used and configured this, and it worked well for us.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/5/2020
M. serhat D.
Senior Software Engineer
E-learning, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/4/2020

"On-call software with rich features"

Commenti: I have been using PagerDuty for 1 year now, and I'm with the product so far. The only negative thing about the PagerDuty is the big latency during the incidents.

Vantaggi: PagerDuty does the job. It's gonna wake you up in the middle of the night, no matter what. The number of ways they are providing for acknowledging an incident is great. You can get a call, an SMS message, a push notification on the browser, or a mobile notification for an incident.

Inconvenienti: PagerDuty has some latency when it comes to acknowledging incidents. After acknowledging an incident by using the mobile app, getting an additional phone call about the incident is a little bit annoying.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/4/2020
Monish K.
senior software engineer
Software informatici, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/4/2020

"Ensure High availability of your product to the end user by integrating it with PagerDuty"

Commenti: PagerDuty helped our product to become highly stable and it ensured high availability to the end user, overall had a great experience with it.

Vantaggi: PagerDuty is used to send alert notifications to developer,
We can use it in a way that when ever failure occurs notify the developer who is scheduled to be on-call,
Even a customer escalation to a email can trigger a pagerDuty notification alert, when the receiver email ID is subscribed with PagerDuty,
PagerDuty has escalation policies , in which multiple users can be in different level, if level 1 failed to resolve the issue, the level 2 dev gets a alert etc ..
and the dev's can be scheduled to rotate there levels in fixed time intervals, like weekly bases,
It Dose a good job of maintaining the issue states & the alerted issue has different lifecycle such as triggered, acknowledged , resolved, snoozed, It maintains analytical dashboards on dev's which shows the responsiveness of the developer , like how many issues they have resolved and what is the average resolution time or have they escalated it etc .. it maintains history of alerts, it has good customer support,
the resolution note's can also be added against the alert,
We can configure the alerts as Low and High Urgency , based on which we can have different type of notifications, types of notifications are phone call, message, email, push notification in pd app etc ... pagerDuty deduplicates the alerts with same message, if a incident is in open state and if same incident occurs again and again , it will not be raised.

Inconvenienti: Sometimes when i resolve the alert on web, i still get a call on phone, If the incident was resigned by the developer to a other user who is not in the escalation policy and if he did not answer the alert the escalation chain stops, instead it should be thrown back to older escalation policy from ware it begun

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/4/2020