Cos'è MultiFlex RMS?

Sistema di gestione della vendita al dettaglio per programmi per POS per punti vendita singoli o distribuiti su diversi sedi per rivenditori nei settori di moda, libri/musica, salute/nutrizione e merchandising generale… per controllare lo stock, gestire le relazioni con i clienti, creare report finanziari e automatizzare le funzioni di vendita e marketing.

Integra il tuo negozio fisico con il tuo e-commerce.

Il programma è affidabile, sicuro e supportato da esperti RMS qualificati.

Chi utilizza MultiFlex RMS?

Rivenditori di abbigliamento di moda, libri/musica, salute/nutrizione e merchandising generale. In una singola location, multi-sede, multi-negozio o multi-paese con più valute o imposte variabili.

Dettagli su MultiFlex RMS

Microhouse Systems

Fondata nel 1991

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Microhouse Systems

Fondata nel 1991

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Prezzo di partenza

895,00 USD/una tantum
N/D
129,00 USD/mese
N/D

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Implementazione e assistenza di MultiFlex RMS

Assistenza

  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Windows (desktop)
  • Windows (locale)
  • Linux (locale)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Documentazione

Caratteristiche di MultiFlex RMS

  • API
  • Acquisto e ricezione
  • Aggiornamenti in tempo reale
  • Avvisi/Notifiche
  • Campi personalizzabili
  • Check-in/Check-out
  • Codici SKU/UPC
  • Codici a barre/RFID
  • Contabilità integrata
  • Creazione di report/analisi
  • Database clienti
  • Elaborazione degli ordini
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione degli articoli
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei resi
  • Gestione del magazzino
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle fatture
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione dello stock
  • Gestione multi-canale
  • Gestione nuovi ordini
  • Gestione stock commercianti al dettaglio
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio degli ordini
  • Monitoraggio dei costi
  • Monitoraggio dell'inventario
  • Ordini di vendita
  • Ottimizzazione dell'inventario
  • Punto di vendita
  • Quadro della attività
  • Relazioni sulle vendite
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Riapprovvigionamento del magazzino
  • Ricerca/Filtro
  • Riconoscimento di codici a barre
  • Rilevamento di numeri di serie
  • Scansione di codici a barre / biglietti
  • Sistema multi-locale
  • Sistema multi-valuta
  • Stampa di codici a barre
  • Verifica dell'inventario

Visualizza l'elenco completo di Programmi per inventario

  • API
  • Aggiornamenti in tempo reale
  • Analisi dell'andamento delle vendite
  • Catalogo di prodotti
  • Contabilità integrata
  • Cronologia clienti
  • Cronologia delle transazioni
  • Database clienti
  • Elaborazione di carte di credito
  • Email Marketing
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Firma elettronica
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione degli sconti
  • Gestione dei buoni regalo
  • Gestione dei prezzi
  • Gestione dei prezzi e dei margini di utile
  • Gestione dei resi
  • Gestione del personale
  • Gestione dell'e-commerce
  • Gestione dell'imposta sulle vendite
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della liquidità
  • Gestione delle commissioni
  • Gestione delle promozioni
  • Gestione delle ricevute
  • Gestione dello stock
  • Gestione di negozi al dettaglio
  • Gestione stock commercianti al dettaglio
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio dei resi
  • Monitoraggio dell'inventario
  • Pagamento elettronico
  • Programma di fidelizzazione
  • Punto di vendita
  • Quadro della attività
  • Relazioni sulle vendite
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Riapprovvigionamento del magazzino
  • Riconoscimento di codici a barre
  • Scansione di codici a barre / biglietti
  • Sincronizzazione di dati
  • Sistema multi-locale
  • Sistema multi-valuta
  • Touchscreen

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  • API
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Acquisto e ricezione
  • Aggiornamenti in tempo reale
  • Assemblaggio di componenti (kitting)
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  • Contabilità integrata
  • Controllo dell'inventario
  • Creazione di report/analisi
  • Database clienti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei resi
  • Gestione del magazzino
  • Gestione dell'e-commerce
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle fatture
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione dello stock
  • Gestione multi-canale
  • Gestione nuovi ordini
  • Gestione scorte di produzione
  • Gestione stock commercianti al dettaglio
  • Identificazione del prodotto
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazioni di terze parti
  • Inventario gestito dal fornitore
  • Monitoraggio degli ordini
  • Monitoraggio dei costi
  • Monitoraggio dell'inventario
  • Monitoraggio dello stato
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  • Analisi dati in tempo reale
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  • Gestione degli ordini d'acquisto
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  • Gestione dei resi
  • Gestione del magazzino
  • Gestione del personale
  • Gestione dell'e-commerce
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle commissioni
  • Gestione delle merci
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  • Gestione delle ricevute
  • Gestione delle spedizioni
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  • Punto di vendita
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  • Relazioni sulle vendite
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Riapprovvigionamento del magazzino
  • Scansione di codici a barre / biglietti
  • Sincronizzazione di dati
  • Sistema multi-locale
  • Sistema multi-valuta

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Alternative a MultiFlex RMS

Altre alternative a MultiFlex RMS

Recensioni su MultiFlex RMS

Leggi tutte le 67 recensioni

Punteggio medio

Nel complesso
4
Facilità d'uso
4
Servizio clienti
4,1
Caratteristiche
3,9
Rapporto qualità-prezzo
3,9

Recensioni per valutazione

5
21
4
27
3
14
2
3
1
2

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Rav D.
Rav D.
Owner & Manager (Canada)
Utente LinkedIn Verificato
Medicina alternativa, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Easy to use

5 3 anni fa

Commenti: Running reports, tracking customer retention.

Aspetti positivi:

I like that it is simple to learn and teach. I also find the ability to pull all types of sales reports to be very helpful in keeping inventory up to date.

Aspetti negativi:

I find it slow when trying to retrieve customer purchase history, on the other hand it could just be my computer but I don't think so as everything else works fine.

Mario R.
CEO/General Manager (Cile)
Salute, benessere e fitness, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

Managing my stores with the right Retail Management System (RMS)

5 3 anni fa

Commenti: " When I open my first store for Cosmetics and Beauty tools I had no idea of the retail business. Coming from the financial world, I felt overwhelmed with so many little products that I needed to handle, so many varieties and colors, that I thought "I will never get control over what I am doing here". I tried many softwares, with a huge amount of time invested but couldn't get control of cash flow, tender types and most important of all,…over the stock. When I contacted MHSystems, they listen to me and asked critical questions of my business….exactly the ones I needed to be in control of,…and they were not only ables to understand my business but also suggest me the right retail software to handle my specific type of business…Until then I didn't know that there were specific softwares depending on the type of retail you are in. Furthermore, they gave me several papers and documents to read and study which illustrated me on how to use the right software they were offering me and how to make adequate control of the key variables of my business . It was not until I started following the "good practices" and follow the "know how" that MHSystems has on the retail industry by using their software when I begun to take control of my business. Coming from the financial world I know that stock and money are the most important things to take care of and the RMS has all the necessary controls and management tools to ensure these aspects are being permanently monitored and controlled. Furthermore, RMS has helped me to grow my company in several store every year because it just has what it takes to help you manage small to middle size companies on the tips of your finger. Of course you must be constantly studying and learning all the features this software has in order to produce more with less effort and time, but once you learn the logics on which the software is based then is like you are given 25 years experience from MHSystems right into your brain.,..you can't fail in your business if you work with these tools by your side."

Aspetti positivi:

1.- Scalable solution when your business begin to grow. I begin with one (1) single store, I have 10 Stores now and growing…Even a Franchise version allows to expand even more your business if you want. 2.- Total POS control, flexible promotions set up. 3.- Easy functionalities for Staff, complete set of features and reporting for Managers and owners. 4.- Accurate stock management. Bin location, Expiration dates, samples, damages, Serial Nos., etc. 5.- Powerful and accurate solution (specially for those with financial and business background).

Aspetti negativi:

Basic features are easy. BUT Not that that easy to learn all the middle to high features,… if you are planning to get the most of it you will need to invest time in order to learn and understand.

Chris C.
Owner (Canada)
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

SoSO.... you get what you pay for....

3 3 anni fa

Aspetti positivi:

Somewhat easy for daily use for the staff, for management, much MORE work :( Reports are many, but also means confusing at times

Aspetti negativi:

Customer support is confusing to get a hold of, I also have a 3 hour time difference, so my answers are usually 2-3 days later. Floor restocking report has a 1 minute "bug" where there's a blindspot and may affect you. They don't sound interested / willing to integrate their system w/ other credit card machine companies (they support only 2 services!) For some odd reason, I keep finding bugs in their system, and their latest update makes NO SENSE, why do I need to hit ANOTHER button to get the mix+match to kick in, before the update - it was automatic - do you see your grocery store checkout have a mix and match button? IT's AUTOMATIC! Every single one of my concerns that I've had in the past 2 years have gone unanswered and ignored - running a retail store is hard enough, and trying to get the backend support from these guy - it's like pulling teeth at times. I've been with them over 2 years - I've 2 different Tech support individuals (assigned) now, they got some turnover going on over there!

Angela R.
Owner (USA)
Moda e articoli di abbigliamento, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Stable, Functional, Outstanding POS System

5 3 anni fa

Commenti: Our Seattle-based small business purchased the Retail Management Software (RMS) for Fashion from Microhouse Systems in 2010, about 8 years ago and we have been using it successfully ever since. This is a very straightforward, Windows based system that meets all our needs ranging from a 100% accurate & easy POS to ring up sales and Customer Relationship Management...to...an outstanding Inventory management system to order, receive, price and tag our goods for sale (apparel, accessories, shoes, gifts, consignment jewelry) and more. There is a somewhat steep learning curve at first, as it has so many functions. I have found the POS easy to train new sales associates, and likewise my store managers can delve in deeper into the software to utilize more functions with ease (does take some practice and learning though) Each year, the Microhouse team performs automatic upgrades and adds more and more useful (sometimes eye opening) reports to help me better understand my business. The phone-based customer service from Microhouse is outstanding, though our staff does have to pay attention to the time difference as we are in the US and they are in Canada. One major feature of this POS is its stability. Our RMS-POS system has never malfunctioned, there's been ZERO downtime, and it has never been hacked or infected by a virus. (Note: we run this system on two older model Windows' PC's along with Kaspersky Total Security, connected to the Internet) .

Aspetti positivi:

The way in which the Customers, Inventory and Sales are all interlinked, and the personalized customer service and support you will receive.

Aspetti negativi:

The basic function of ringing up customers is easy and straight forward, but I can be difficult to train new employees on all the intricacies beneath the basics.

Lyndsay B.
Lyndsay B.
Owner (Canada)
Utente LinkedIn Verificato
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Good system with lots of tools and functions.

4 3 anni fa

Aspetti positivi:

RMS is great for customer relationships. I can easily see my list of clients, their purchase history, sizing, contact info, and any notes I make on their file. The functionality is good, with lots or reporting tools to better manage my business. Previously we operated with a cash register which didn't record anything, and kept tags as our tracking. With RMS, we can easily pull up sales figures from any given period, our top selling and slow moving styles, floor restocking, and much more. And counting inventory has gone from a two day ordeal to just a couple of hours. This system has definitely improved my business. Multiflex was also the only company I was working with who offered a payment plan, which made a huge impact as a small business.

Aspetti negativi:

The only down sides I have experienced in the last two years of using RMS is if there is a system update to my computer, sometimes it will interfere with the RMS system and I need to contact customer service to get the system operating again. But I would imagine this is an issue any software would have.