SolarWinds Service Desk

Chi utilizza SolarWinds Service Desk?

Ideale per aziende di qualsiasi dimensione, di qualsiasi luogo, con organizzazioni IT sofisticate che desiderano fornire un servizio superiore ai propri clienti interni (dipendenti e altri richiedenti interni).

Cos'è SolarWinds Service Desk?

Samanage è la soluzione di help desk IT più recensita e più votata. Il suo service desk semplifica le attività complesse e automatizza quelle di base, fornendo una vasta gamma di metriche, report e configurazioni, senza alcun sovraccarico. Samanage consente di seguire facilmente il framework ITIL, di ottenere una rapida risoluzioni dei ticket e migliorare gli SLA, evitando di sprecare meno tempo a ripetere la stessa attività più e più volte. Fornisci servizi più veloci e intelligenti e smetti di lavorare sotto pressione.

Dettagli su SolarWinds Service Desk

SolarWinds

http://www.solarwinds.com

Fondata nel 2004

Dashboard
Service Desk Automations
Incident Management
Knowledge Base
CMDB Dependencies
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Panoramica dei prezzi di SolarWinds Service Desk

SolarWinds Service Desk non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di SolarWinds Service Desk è disponibile a partire da 19,00 USD/mese.


Prezzo di partenza

19,00 USD/mese

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione e assistenza di SolarWinds Service Desk

Assistenza

  • Email/Help desk
  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Linux (desktop)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
  • Video

Caratteristiche di SolarWinds Service Desk

  • API
  • Accesso/Controllo remoto
  • Aggiornamenti in tempo reale
  • Avvisi / Allarme crescente
  • Avvisi/Notifiche
  • Branding personalizzabile
  • Chat/Messaggistica
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Dashboard
  • Flusso di lavoro configurabile
  • Gestione degli audit
  • Gestione dei biglietti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione dell'accordo sul livello di servizio (SLA)
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della conformità
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle capacità
  • Gestione delle conoscenze
  • Gestione delle licenze
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione delle patch
  • Gestione di incidenti
  • Gestione e monitoraggio da remoto
  • Gestione utenti
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio
  • Monitoraggio dei server
  • Monitoraggio delle attività
  • Monitoraggio delle risorse IT
  • Monitoraggio in tempo reale
  • Notifiche in tempo reale
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  • Pianificazione della manutenzione
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  • Rapporti IT
  • Registro eventi
  • Relazioni sui tempi di disponibilità
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
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  • Gestione del rilascio
  • Gestione dell'accordo sul livello di servizio (SLA)
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Le migliori alternative a SolarWinds Service Desk

Altre alternative a SolarWinds Service Desk

Recensioni su SolarWinds Service Desk

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Valutazione complessiva

4,6/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,6
Servizio clienti 4,7
Caratteristiche 4,4
Rapporto qualità-prezzo 4,5

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Patrick B.
IT Supervisor
Biotecnologie, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/8/2018

"Samanage is an easy to use solution that makes my life so much easier"

Commenti: We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is perfect and easy to use which enables users to understand the problem and submit tickets!

Vantaggi: The ease of use. The system allows the natural flow of tickets into problems, problems into changes and the audit trail is perfect for our validation/qa friends. We love that the API is easy to intergrate and have pulled in our sharepoint system with the API to automate tasks like account creation/separation.

Inconvenienti: The system could uses a few tweaks but I think this is just growing pains. The Samanage team has been straightforward with what they are implementing and changes are being released consistently. Over the past two years of having the system, I can say the updates are wonderful and truly address issues. Not purely cosmetic.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/8/2018
Dillon K.
Service Delivery Project Manager
Servizi ambientali, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/12/2019

"Huge Upgrade"

Commenti: Overall experience with this product have been great so far. Our employees use this platform more than our last and they have also been able to find their own solutions more. I really love the support from the customer support a lot. The support is always right on top of any issues and I have experience very quick responses when I do need to contact them. A+ on customer support.

Vantaggi: I like how easy the GUI is, editing the categories and assigning the ticket to a support tech is all very simple right from the first view. I also like how there is a quick view option where you can view the ticket without having to leave the screen.

Inconvenienti: We have an issue with Tasks. They cannot be changed once a service catalog item is ran which has made us have to create work around or create extra tickets in order for multiple people to work on one catalog item.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/12/2019
Utente Verificato
Service Desk Administrator
Magazzinaggio, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    3 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/10/2018

"Good Out-Of-Box product for small, scalable team"

Commenti: We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a great out-of-the-box solution, it didn't offer the unique scalability we needed and the customer service wasn't helpful in growing the product with our needs. However, I still believe that, for a small shop, this product offers the best value for the price and is a great entry-level solution.

Vantaggi: I like that, out-of-the-box, Samanage offers great core functionality with a stable product that ties neatly into a beautiful UI for the end users. The UI is where Samanage really knocks it out of the park though. It's modern, simplistic, "forum" layout is attractive and intuitive, and chat indicators on the tickets feels like your moving from a traditional email reply into a IM chat.

Inconvenienti: There's a lot to be desired when it comes to the fine details of the service. There are specific customization options for project management and ticket automation that aren't available that we wanted in our shop. When we reached out to our support member to discuss a possible addition/fix. They advised us to post our suggestion on their feedback board and if it received enough votes they would implement it. The same suggestion was found submitted over a year ago on the board (with over 300+ votes) yet no action was taken. I was hoping for a more, collaborative answer, instead of posting on a forum board in hopes that other members validate my need for them to implement it.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/10/2018
Asim M.
Service Desk Manager
Gestione di organizzazioni non profit, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/10/2020

"Excellent ITSM tool"

Commenti: Solarwind Service Desk has met all of our requirements. It is easy to use and follows ITIL best practises.

Vantaggi: Ease of use and customisation. Customer services

Inconvenienti: Reporting is limited. Even customisation in reporting is limited

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/10/2020
Matthaniel C.
IT Specialist
Ristoranti, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/10/2019

"Great Product for Helpdesk, Task Management and Software Inventory"

Vantaggi: This solution is great for tracking incidents, solutions, problems, etc for company IT departments. It provides an easy to use interface that allows for easy creation of FAQs and a Solutions Database.

Inconvenienti: There are some things bulk items that cannot be imported without the use of the API, which is a tiny bit annoying, and some of their python and Ruby API sample code is out of date or no longer maintained.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/10/2019