GoCodes Asset Management

Chi utilizza GoCodes Asset Management?

Elimina gli strumenti smarriti e rubati. GoCodes è progettato pensando agli affari. Include etichette per codici a barre in metallo resistenti, permettendo di iniziare in modo semplice e rapido. Nessun hardware da acquistare o software da installare.

Cos'è GoCodes Asset Management?

GoCodes offre una soluzione di gestione delle risorse IT totale che include tutto ciò di cui i team IT hanno bisogno per localizzare e gestire in sicurezza le proprie apparecchiature in movimento. Questa soluzione include software basati sul cloud avanzati e sicuri, app per scanner mobili ed etichette con codice QR brevettate. Sarai rapidamente operativo. È sufficiente scansionare l'etichetta del codice QR brevettata per creare richieste di assistenza sul campo, aggiornare le informazioni sulle risorse e assegnare attrezzature agli utenti.

Dettagli su GoCodes Asset Management

GoCodes

http://www.gocodes.com/

Fondata nel 2011

Assistenza

  • Orario lavorativo
  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Dispositivi mobili - iOS nativo
  • Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
Video di GoCodes Asset Management
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Panoramica dei prezzi di GoCodes Asset Management

GoCodes Asset Management non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita.


Versione gratuita

No

Prova gratuita

Caratteristiche di GoCodes Asset Management

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione dei tecnici
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della taratura
  • Gestione di chiavi e serrature
  • Manutenzione preventiva
  • Monitoraggio della cronologia dei servizi

Visualizza l'elenco completo di Software CMMS

  • Check-in/Check-out
  • Codici a barre/RFID
  • Gestione del deprezzamento
  • Gestione delle cessioni
  • Gestione delle prenotazioni
  • Monitoraggio delle attività
  • Rilevamento della posizione
  • Tracciato di controllo

Visualizza l'elenco completo di Software per asset tracking

  • Gestione degli approvvigionamenti
  • Gestione degli audit
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della manutenzione
  • Gestione delle richieste
  • Gestione di contratti/licenze
  • Monitoraggio dei costi
  • Monitoraggio della conformità

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione degli asset IT

  • Gestione della taratura
  • Libro cespiti
  • Monitoraggio dei cespiti
  • Pianificazione della manutenzione

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione degli strumenti e dei device

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione dei tecnici
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della taratura
  • Gestione di chiavi e serrature
  • Manutenzione predittiva
  • Manutenzione preventiva
  • Monitoraggio dei cespiti
  • Monitoraggio della cronologia dei servizi
  • Programmazione

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione della manutenzione

  • Codici a barre/RFID
  • Gestione dei beni
  • Gestione del ciclo di vita degli asset
  • Gestione del deprezzamento
  • Gestione delle cessioni
  • Gestione di documenti
  • Monitoraggio dell'inventario
  • Tracciato di controllo

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione patrimoniale

  • Avvisi/Notifiche
  • Controllo delle persone
  • Gestione dei conducenti
  • Gestione del territorio
  • Individuazione del veicolo
  • Monitoraggio dei cespiti
  • Monitoraggio dello stato
  • Monitoraggio tramite dispositivi mobili
  • Rapporti sulla cronologia
  • Ricerca del percorso migliore
  • Rilevamento in tempo reale

Visualizza l'elenco completo di Software per la localizzazione GPS

  • Controllo dell'inventario
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione del lavoro
  • Monitoraggio della garanzia
  • Monitoraggio delle apparecchiature
  • Pianificazione della manutenzione

Visualizza l'elenco completo di Software per la manutenzione delle attrezzature

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione delle ispezioni
  • Manutenzione predittiva
  • Manutenzione preventiva
  • Ordini di acquisto
  • Pianificazione della manutenzione
  • Promemoria

Visualizza l'elenco completo di Software per manutenzione predittiva

Le migliori alternative a GoCodes Asset Management

Altre alternative a GoCodes Asset Management

Recensioni su GoCodes Asset Management

Stai visualizzando 5 di 180 recensioni

Nel complesso
4,3/5
Facilità d'uso
4,3/5
Servizio clienti
4,4/5
Caratteristiche
4/5
Rapporto qualità-prezzo
4,3/5
Michael G.
Hire an iPad - Phone +353 86 2239 678
Forniture e materiali, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/1/2019

"Managing iPads"

Commenti: I am a repeat purchaser and its a reasonably priced product that gives a lot of functionality for the price.

Vantaggi: The online activation and tracking is excellent. I have a rental business and checking assets in and out is quick and simple compared to the time consuming manual way I did it before. Simple to add new assets once you get the hang of it,

Inconvenienti: I cannot really figure out the depreciation reports but thats not why I bought the tags so it does not matter to me. Would be nice to have a feature to add multiple activations where say only the serial number of the asset needed changing.

Risposta del fornitore

da GoCodes il giorno 23/1/2019

Hello Michael, thanks for providing your feedback. We would be happy to explain how our IRS GAAP deprecation reports work is needed. Also, did you know that there are three ways to add lots of assets quickly. There is a scan and copy feature, mass update feature and an upload. These three should really help you with data entry for new assets. As always call or email for additional assistance.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/1/2019
Utente Verificato
Delivery & Mastering Coordinator
Intrattenimento, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/1/2019

"Meets Expectations"

Commenti: For what we pay, and as a bare minimum of our needs it meets the bar. While there is certainly room for improvement, it is still a valuable resource and database that was created with a good amount of thought and effort.

Vantaggi: When it comes to meeting expectation for creating a database for physical assets, GoCodes does an excellent job at that. The app is very easy to use, it makes it easy in check things in/out as well adding photos and creating fields. There's minimal lag time between holding a camera over the code and it recognizing and reading it. The sites search functionality works great as well, I'm able to search and it will find those keywords within any of the fields available for an asset. This makes it easier to use a secondary way to reference an asset

Inconvenienti: A bit archaic. The site could definitely use a facelift that aligns more with 2018/19. It would be nice to create secondary databases, for example where I can just search once specific type of asset and see if something is checked in or not. It would also be nice to be able to create customizable views and dashboards that I can share internally with other departments who may be affected by the status of a specific asset

Risposta del fornitore

da GoCodes il giorno 15/1/2019

Thanks for the review and detailed feedback. You will be pleased to hear that GoCodes 2.0 is coming in Q1 2019 and will be a complete modern overhaul of the web based UI and user experience.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/1/2019
Ruth D.
Project Management
Consulenza manageriale, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    2/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/1/2019

"stock overview"

Commenti: Great thing. Happy what we have reached on automazation so far (using the customized fields for our specific needs). And very happy that the alert on minimum quantities was introduced so fast. Looking forward to more improvements.

Vantaggi: Easy check-in/out,
automated emails when low quantity is reached,
ability to draw inventory/order list

Inconvenienti: reports need to be formatted to excel each time manually. I also need to delete many fields each time manually. Would be great if I could create a template of my customized report and would have it on one click in future.
I also calculate order quantity minus stock quantity (enter formula in excel) each time I prepare material order. would be great to have this report automated.
Why can I scan codes without logging in? was confusing until I found out (why it was that I was asked if it was my item). I guess there is a reason but does it make sence to be on first level?
Your format of labels are only available in US as far as I know...

Risposta del fornitore

da GoCodes il giorno 30/1/2019

Hello Ruth, thanks for the review and glad to hear you like using GoCodes. Did you know we have an optional reporting module that would allow you to design and save custom reports charts and dashboards?

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/1/2019
Tom D.
Sole Proprietor/Photographer
Fotografia, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    2/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    4/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/1/2019

"Held my inventory list hostage"

Commenti: As a small Photographer in DC we didn't find ourselves needing to use it every day or in some cases every month. Therefore we simply wanted to use it when and as needed. Sadly the team had no interest in helping us when we needed the files. We had started to use them very early on when you could create your own asset tags - we had ordered a bunch of them and it took us a long time and we still haven't even gotten to use them all however the GoCodes teams wouldn't let us use them or even refund us just because we didn't really meet their client model.

Vantaggi: The concept of it is great, However for us it just seemed like they didn't have services for the little guy

Inconvenienti: wasn't friendly to the small business owner

Risposta del fornitore

da GoCodes il giorno 23/1/2019

Hello Tom, sorry to hear that things did not go as planned. As a GoCodes customer, you can view and download your asset data at any time. We always make it available to you from your online account. If you contact us with more information we can work to resolve any issue you had with our services.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/1/2019
Joshua K.
Owner
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/1/2019

"Great for Small Businesses"

Commenti: Prior to using GoCodes, I attached pre-printed numeric SKUs to my inventory. This was an issue for times when my business received a high volume of orders in one day because some numbers look alike and can be confusing. GoCodes has simplified everything by using QR technology.

Vantaggi: GoCodes makes tracking inventory super easy by assigning a unique QR-code to each item. This helps my business particularly in making sure that we are not picking and shipping wrong items for our orders.

Inconvenienti: Overall, I am disappointed that the lowest priced plan includes only 200 allowed SKUs. If you want to go to the next package which allows for 500 SKUs, you’ll pay three times the monthly rate of the base plan.

Risposta del fornitore

da GoCodes il giorno 15/1/2019

Hello Joshua, thanks for your review. We're glad to hear that you think GoCodes is great for small businesses. On the topic of price, you are correct but also bear in mind that competing systems often cost 2-3x more than GoCodes and provide very little of any additional value for most customers.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/1/2019