AIM

da Tri-Technical Systems

Chi utilizza AIM?

AIMsi è presente nei punti vendita al dettaglio di Stati Uniti e Canada, compresi quelli che trattano strumenti musicali, elettrodomestici, biciclette e fitness, aspiratori e macchine da cucire, liquori, hobby, golf, armi, rivendita, spedizione e altro ancora.

Cos'è AIM?

AIM mette a disposizione dei rivenditori non solo un modo per gestire stock, clienti e vendite, ma anche moduli aggiuntivi completamente integrati come contabilità fornitori e contabilità generale, ordini di acquisto, riparazioni e assistenza, pianificazione e fatturazione di lezioni/appuntamenti, affitti a breve termine, contratti di affitto e vendita, gestione dei contatti e funzionalità di invio tramite e-mail. Permette di creare una soluzione software personalizzata per la vendita al dettaglio aggiungendo ciò che serve all'utente. AIM si integra con Active-e per offrire una completa soluzione di vendita al dettaglio per l'e-commerce.

Dettagli su AIM

Tri-Technical Systems

http://www.technology4retailers.com

Fondata nel 1984

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Panoramica dei prezzi di AIM

AIM non dispone di un piano gratuito.


Versione gratuita

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Implementazione e assistenza di AIM

Implementazione

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Le migliori alternative a AIM

Altre alternative a AIM

Recensioni su AIM

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Valutazione complessiva

4/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 3,5
Servizio clienti 4,1
Caratteristiche 4,1
Rapporto qualità-prezzo 3,7

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Utente Verificato
Founder
Servizi ai consumatori
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    Nessuna recensione
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/3/2018

"Its really easy to make reports which is good for this type of software"

Vantaggi: I really like how you can easily generate reports, that's important for my business and I believe this software can do the best job of it.

Inconvenienti: I don't like that's a little clunky to use, but that should go without saying because this is super complex software we're dealing with here.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/3/2018
Holly V.
Owner/Operator
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 17/11/2020

"Pleased!"

Commenti: Overall we are very happy with AIM for our business. The tech support is awesome! They are always ready to help and super friendly. I love that they can remote in and show us what to do.

Vantaggi: We have been using the contract module side of AIM for our instrument rental contracts to keep track of monthly payments since the beginning of our business in 2004. We pulled away for a brief stint to try another company and it was a disaster. The instrument rental contracts are the bread and butter of our business. If it fails, we fail. If the customer doesn't feel like they can trust us with their personal info because the system fails, we fail. It's a reflection on us. We came back to AIM in 2019 and went all in with the full point of sale system and we've never looked back. We highly recommend AIM.

Inconvenienti: We do wish that there weren't so many steps to follow. Seems like there is a huge learning curve to this program. Once you live it and breath it like it do it's one thing. But my employees tend to make mistakes often because they miss a step.
And for example: having to get out of one frame and into another one for the same customer with a different question about their account is sometimes frustrating.
Also. I really wish that an email went out immediately to my rental contract customers on autopay when their card is declined. The ability is there, as they receive an email immediately when the payment goes through, but not when it declines. This would help our collection dept out tremendously if this option was implemented.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 17/11/2020
Miles S.
manager
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3 /5
  • Facilità d'uso
    1 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    1 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1 /5
  • Consigliato
    1/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/8/2017

"Legacy database that our company is slowly replacing with more modern systems"

Commenti: Years of data can be searched through. We currently use it for recurring billing via credit cards for monthly rental and lesson tuition payments. Those recurring charges must be manually triggered every day though.

Vantaggi: Does not have glitches or communication errors. Data that has been input stays there forever. Interface has never changed, ever. So if you are familiar with it, there is a comfort factor.

Inconvenienti: The user interface has very few, if any, task stream allowances or cross linking between data entry areas.
The typical interaction with Aimsi requires starting from the home screen and navigating the "Module" you need, selecting the "Find," searching for the correct customer account, pulling up the relative info about them.
Then...
Restarting from the home screen, module you need to add or edit part of the changes that are needed, "find," find that account again..
Then...
Restarting from the home screen, module you need to add or edit the other part of the changes that are needed, "find," find that account again...
While there are hot keys to speed up this process it is still a very primitive workflow. Newer systems have you choose the customer account first, then proceed to enter new data, while Aimsi requires finding the module, and then the account, over and over again. Networking your store for Aismsi to work off of one of your local PCs requires above average networking skills. Backups and hardware upgrades are your problem and responsibility. You will need someone on call unless you happen to have above average IT skills.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/8/2017
Tara C.
Office Manager
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 29/6/2020

"Phenomenal Experience"

Commenti: We were having problems remembering who put what in the system and if it got logged in correctly and whatnot. The ATF Compliant Bound Book completely mitigates that problem. The Technical Support team has been able to answer each and every question I've had, which is incredible, considering I've called them many times when I've in the middle of a process (both on the test system AND live system) I don't understand or forgot how to continue on. They've been wonderful and have not at all made me feel crazy or gotten tired of answering my questions. I cannot say enough good things about my experience. We did have a small issue with a scanner, but the way it was handled was done so professionally and so well, that I consider it a privilege to have dealt with the company in this manner. It showed me that they really care about their customers and back their products and will make it right, no matter what.

Vantaggi: We have been utilizing the POS (Point of Sale) System, and it's very intuitive. You go through a couple test transactions, and it's like riding a bike. You can do it so quickly and effectively. We used the testing system and were able to play around it a lot without worrying about mistakes that will mess up your entire system. We have the label printer, the receipt printer, and the wireless scanner, and they have made our little gun shop look SO professional and streamlined. Gone are the days of handwritten receipts! We can now track customers to see what each person buys and can add notes and wish list items! The Bound Book is ATF compliant, and it has made checking the firearms in and out a breeze. We are going to be purchasing the PO module next, so I can't wait to implement that!

Inconvenienti: I can't really say there are any Cons...I would just say it is a bit of a learning curve and can be a bit overwhelming at first, but the support that is offered is just phenomenal.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 29/6/2020
Georg L.
CFO
Articoli sportivi, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/1/2017

"AIMsi Does it All (almost)"

Commenti: Been using the software for two years now, and it seems to provide a solution for everything. I wish there was a bit better integration across the different modules, such as allowing station rentals, short-term rentals, long-term rentals, and contract payments to all be made on the same checkout as regular sales orders, instead of needing to process them all at once. The payroll area also needs some improvements, it is good for recording payroll expense, but you will need a separate application to actually do the real payroll tracking/deductions/taxes. Otherwise it handles everything from rentals, bay/station rentals, it has full accounting, chart of accounts, general ledger, integrates to your purchasing/receiving, has full inventory tracking with multiple locations. Basically you can run your business with a few minor outside resources, from this one package. Even managing employees/time tracking etc... Pros: Accounting, Rentals, POS Touchscreen support, Integrated Credit Card, Employee Management, Membership Modules, Integrated Gift Cards, Inventory Control, Invoice Management Cons: The systems don't all share one checkout - each type of transaction (rental, station, contract payment, merchandise sale) must be rung up separately - The payroll is not very robust

Vantaggi: Accounting
Rentals
POS Touchscreen support
Integrated Credit Card
Employee Management
Membership Modules
Integrated Gift Cards
Inventory Control
Invoice Management

Inconvenienti: The systems don't all share one checkout - each type of transaction (rental, station, contract payment, merchandise sale) must be rung up separately
The payroll is not very robust

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/1/2017