Cos'è AIM?

AIM mette a disposizione dei rivenditori non solo un modo per gestire stock, clienti e vendite, ma anche moduli aggiuntivi completamente integrati come contabilità fornitori e contabilità generale, ordini di acquisto, riparazioni e assistenza, pianificazione e fatturazione di lezioni/appuntamenti, affitti a breve termine, contratti di affitto e vendita, gestione dei contatti e funzionalità di invio tramite e-mail. Permette di creare una soluzione software personalizzata per la vendita al dettaglio aggiungendo ciò che serve all'utente. AIM si integra con Active-e per offrire una completa soluzione di vendita al dettaglio per l'e-commerce.

Chi utilizza AIM?

AIMsi è presente nei punti vendita al dettaglio di Stati Uniti e Canada, compresi quelli che trattano strumenti musicali, elettrodomestici, biciclette e fitness, aspiratori e macchine da cucire, liquori, hobby, golf, armi, rivendita, spedizione e altro ancora.

Video di AIM
AIM Software - 1 AIM Software - 2 AIM Software - 3 AIM Software - 4 AIM Software - 5

Hai dubbi su AIM? Confrontalo con una delle alternative più diffuse

AIM

4,1 (199)
AIM
Non disponibile nel tuo paese
995,00 USD
una tantum
Versione gratuita
Prova gratuita
40
Nessuna integrazione trovata
3,6 (199)
4,0 (199)
4,2 (199)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
71
2
3,9 (170)
3,6 (170)
3,5 (170)
Perché questo confronto?

Alternative a AIM

QuickBooks Point of Sale is an all-in-one solution with the software, hardware and payment service you need to sell online and in-store
Il software di contabilità leader per le piccole aziende. Accesso immediato alle informazioni di clienti, fornitori e dipendenti.
Software multifunzione per la gestione delle riparazioni che include ticket di riparazione, stock, CRM, fatturazione, creazione di report, pagamenti e altre funzioni.
Software per punti vendita e soluzioni di gestione delle vendite al dettaglio per rivenditori di Canada e Stati Uniti.
Solido sistema di gestione dei ticket e fatturazione, CRM, POS e piattaforma di marketing per officine meccaniche.
Soluzione di gestione aziendale integrata che automatizza i processi finanziari, le relazioni con i clienti e la catena logistica.
Immetti le informazioni una volta e il tuo sistema per punto vendita, sito web e sito mobile si aggiornano in tempo reale. Registri, prodotti e servizio clienti illimitati.
Provides the tools to easily control your inventory and prices, manage trends, build customer loyalty and stay ahead of the game.
Smart work management, from complex projects to simple jobs . Plan, Schedule and Complete work using a smooth user interface and apps.
Una soluzione commerciale unificata (ERP + POS) per la vendita al dettaglio e le strutture ricettive basata sulla tecnologia dinamica Microsoft
Un software per punto vendita avanzato, basato sul cloud, per negozi di vendita al dettaglio, eventi a pagamento, servizi di affiliazione e ristoranti con servizio rapido.
Easily manage your store and website as one; mobile point of sale, eCommerce, marketplace integrations, inventory, promotions, loyalty.
Gestione di punti vendita e stock per WooCommerce - WooPOS
Best for multi-store APPAREL, FOOTWEAR, SPORTS and GIFT chains. Most comprehensive inventory management in its class. 24/7 support.
Retail Express by Maropost Founded in 2004
Retail Point Of Sale Solutions for the Specialty Retailer, Private Cloud or Deploy on Premise - Two flexible options to choose from.
On Premise or Cloud based solution for single and multi-location food service operations and retail outlets.
PosBytz is a Complete Omnichannel Solution integrated with POS for Retail & Restauarants to manage both multi outlets and Online orders
We help thousands of stores in their day-to-day with their sales, stocks, customers, employee control.
Automate the entry of products, labels, sales, reports or inventories. Thousands of establishments have already been digitized.

Recensioni su AIM

Punteggio medio

Nel complesso
4,1
Facilità d'uso
3,6
Servizio clienti
4,2
Caratteristiche
4,2
Rapporto qualità-prezzo
4,0

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
41%
4
37%
3
11%
2
7%
1
6%
Utente Verificato
Founder (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi ai consumatori
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Its really easy to make reports which is good for this type of software

5,0 5 anni fa

Aspetti positivi:

I really like how you can easily generate reports, that's important for my business and I believe this software can do the best job of it.

Aspetti negativi:

I don't like that's a little clunky to use, but that should go without saying because this is super complex software we're dealing with here.

Mitch
Manager (USA)
Musica, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

Alternative considerate:

Small shop with multiple needs

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: Overall the POS has helped us make large improvements to how we do bussines. In many small ways the software is inflexable and since we have an owner with a CPA he has noted that the accounting side of the software is not as intuitive as others like quickbooks. As we get more familiar with it things are making more sense but the learning curve for the accounting reports is steeper than expected.

Aspetti positivi:

Customizing the menu system makes it easy to help new users get familiar.

Aspetti negativi:

The bugs that we do have often leave issues that take time to find or resolve after the initial issue is corrected.

Adam
President (USA)
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

AIM once the sale is made we don't care.

1,0 3 mesi fa

Commenti: I have been trying for several years now to get this company to finish installing the software with all paid for data transfers. AIM tech support Has been supposedly working on entering my inventory for about four years now.
Every time I call I get the we supplied the software so that I owe for it even though it is totally unusable without my inventory and bound FFL book installed. And just because I paid for extra for data transfer to make the program usable does not mean that that AIM has to actually do it (simple Excel format)
Tech support is useless as none of them have done their job yet. I am going to have to take the time away from my business to take these crooks to court.

Aspetti positivi:

Looks like if it worked it would be nice.

Aspetti negativi:

The way it just sits there with no data for the last several years waiting for AIM software to finish their job. The fact that I was charged for software and data transfer and received software without data transfer so it is useless. I have been waiting so long it was called AIMsi when I bought it.

Kellie
Office Manager (USA)
Articoli sportivi, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

Alternative considerate:

Product Review

5,0 2 mesi fa

Commenti: My overall experience has been great. From the beginning the help to set this program up for our needs was challenging but very successful. Josh, our salesman has been nothing but helpful and informative and always replys quickly and is always checking in. That is very important to us, someone who takes the time to email every so often to check in and make sure everything is going well. If we have a question he always responds quickly.

Aspetti positivi:

The more we use the software the more we learn and love the product. We use this software everyday runnig reports, for our POS, inventory, and much more. We love the button feature to make everyday use easy.

Aspetti negativi:

I find that it is hard to find a credit card company that is compliant with AIM.

Janice
Controller (USA)
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

Alternative considerate:

A jewel in a difficult and expensive industry

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: We deployed, then 4 years later deployed ecommerce

Aspetti positivi:

Ease of Use, Cost, Customer Service, Merchant Services relationship.

Aspetti negativi:

Canned Reports are often minimal, but I summarize them in complex Xcel worksheets