Chi utilizza questo software?

Clearview InFocus serves mid-to-large sized architecture and engineering firms.

Valutazioni medie

60 recensioni
  • Nel complesso 4.5 / 5
  • Facilità d'uso 4 / 5
  • Servizio clienti 4.5 / 5
  • Caratteristiche 4 / 5
  • Rapporto qualità-prezzo 4 / 5

Dettagli del prodotto

  • Versione gratuita No
  • Prova gratuita No
  • Implementazione Cloud, SaaS, Web
    Installazione eseguita - Windows
    Dispositivi mobili - iOS nativo
    Dispositivi mobili - Android nativo
  • Formazione Di persona
    Live Online
    Webinar
    Documentazione
  • Assistenza Orario lavorativo
    Online

Dettagli del fornitore

  • Clearview Software
  • http://www.clearviewsoftware.net
  • Fondata nel 2007

Informazioni su Clearview InFocus

Clearview InFocus is a powerful project-based ERP solution built for architects and engineers to run their firms more profitably with greater ease. Manage your firm's entire project lifecycle from opportunity to project completion with real-time accounting, billing, and time & expense. These features combined with InFocus's analytic dashboards, API management layer and cross-database analytics, integrated in real time, set it apart from any other ERP solution in the market.

Caratteristiche di Clearview InFocus

  • Disegno in 2D
  • Distinta base
  • Gestione contatti
  • Gestione dei progetti
  • Gestione di contratti
  • Gestione di documenti
  • Modellazione in 3D
  • Preventivi/Proposte
  • Redazione
  • Strumenti di presentazione
  • Sviluppo di modelli di informazione di un edificio
  • Calcolatore delle tasse
  • Database contatti
  • Elaborazione di pagamenti
  • Fatturazione dei progetti
  • Fatturazione di spese impreviste
  • Fatturazione online
  • Fatturazione per ore
  • Fatture personalizzabili
  • Fatture ricorrenti e abbonamenti
  • Gestione solleciti
  • Pagamenti online
  • Pagamenti tramite cellulare
  • Portale di fatturazione
  • Sistema multi-valuta
  • Asset Planning
  • Consolidation/Roll-Up
  • Contabilità generale
  • Controllo della versione
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione della liquidità
  • Multi-Department/Project
  • Profit/Loss Statement
  • Scenari possibili
  • Sistema multiaziendale
  • Stato patrimoniale
  • Analisi ad hoc
  • Analisi predittiva
  • Analisi qualitativo
  • Analisi quantitativa
  • Consolidamento / Incorporazione
  • Creazione di schede di valutazione
  • Dashboard
  • Indicatori chiave di performance (KPI)
  • Pianificazione e previsione delle spese
  • Pianificazione strategica
  • Report ad hoc
  • Analisi degli scostamenti
  • Contabilità generale
  • Costi delle operazioni
  • Crediti esigibili
  • Debiti esigibili
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione della liquidità
  • Gestione delle buste paga
  • Pianificazione e previsione delle spese
  • Preventivi / Stime
  • Ripartizione dei costi di costruzione
  • CRM
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del magazzino
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della catena logistica
  • Gestione della distribuzione
  • Gestione delle risorse aziendali
  • Gestione delle risorse umane
  • Gestione finanziaria
  • Gestione dei dati del prodotto
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei progetti
  • Gestione dei requisiti
  • Gestione della conformità
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione di documenti
  • Gestione progettuale
  • Monitoraggio dei costi
  • CRM
  • Controllo ore e spese
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Generazione di proposte
  • Gestione dei preventivi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del portafoglio
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di documenti
  • Portale clienti
  • Strumenti collaborativi
  • Controllo ore e spese
  • Diagramma di Gantt
  • Gestione del portafoglio
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di idee
  • Gestione finanziaria
  • Metodologie agili
  • Metodologie tradizionali
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio dei costi di completamento
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Portale clienti
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban
  • Diagramma di Gantt
  • Gestione dei modelli
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle risorse
  • Gestione finanziaria
  • Metodologie agili
  • Metodologie tradizionali
  • Monitoraggio dei progressi
  • Monitoraggio della data di scadenza
  • Prioritizzazione
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban
  • Allocazione delle risorse
  • Gestione dell'utilizzo
  • Gestione delle capacità
  • Individuazione delle competenze
  • Pianificazione del personale
  • Previsione della domanda
  • Ricerca con filtri
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)
  • Visualizzazione di dati

Le recensioni più dettagliate su Clearview InFocus

InFocus A Great System

Data della recensione: 15/12/2018
Chuck A.
Director of Appraisal Services
Servizi ambientali, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
5 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
5 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: With hundreds of projects and five offices our managers need to stay current on the status of their work and have the tools to develop new proposals. InFocus is indispensable for personnel management and project performance. Plus it provides financial statement and accounting data that is crucial for senior management and independent accountants. The data available and the variety of the reports are limitless. Also, our clients want their invoices and reports in a wide variety of styles. The open structure and adaptability of the InFocus system is a constant marvel at design and intuition.

Vantaggi: Its flexibility, power and data retrieval ability. We have forty-five people in our company, with five office locations and six profit centers (disciplines). Of these forty-five people, more than two thirds are field personnel that are often asked to work in various disciplines or support the work in our other offices. At any one time we have a couple hundred projects open for scores of clients. Keeping track of this is incredibly difficult. We worked with Clearview for a couple of months in order to transfer our existing clients, projects, time records and accounting records to our new system. With over 16,000 historical projects and a current work in process in the hundreds of thousands of dollars, we matched to the penny. Working with them is a pleasure. Not only is the InFocus package all that it claims to be, the folks at Clearview are great to work with. Sure there is a bit of a learning curve, but the answers are so intuitive you can’t believe you did not think of it yourself. Their support literature, training videos, white papers and support site are extremely helpful. There may be comparable products out there, but I seriously doubt there is anything better. If there was a better product or solution, these folks would match or exceed it. We all have competition; we need competition to push us to do a better job.

Inconvenienti: Getting others in our organization to appreciate and better use this management too.

Accounting and IT Manager

Data della recensione: 19/12/2018
Pamela J.
Accounting & IT Manager
Architettura e urbanistica, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
5 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Choosing InFocus is one of the best decision we've made. Training can be a challenge when adopting any new system. Clearview offers extensive training videos, consultations, and webinars. Considering most software products continue to improve and implement client-suggested upgrades, I appreciate Clearview's workshops, where users can continue their InFocus education on advanced levels. Having the opportunity to attend has helped me to really hone in on configuring our InFocus database in ways that are compatible with my company's workflow. I also picked up tips and tricks other users developed for their needs.
Customer service is also very important to me. I appreciate responsive, knowledgeable technicians and staff members who listen. They do not over promise, over-sell, or mislead when discussing requests, issues or customization. They believe in empowering their users. I LOVE THIS!! They offer a workshop for those wanting to learn advanced report writing. Support staff will work through any issue or request until it has been satisfied.
InFocus demonstrates its value. Invoicing is fast. Communicating project details flow more smoothly. Preparing invoices in various formats are easier. All this and more are offered for a low monthly cost per user. They even offer a training version of our data for a very low monthly fee, and any user can access it. This has been crucial when I'm working through project setup options and need to test my ideas.
Overall, I love it.

Vantaggi: It's easy to navigate, more intuitive than other products we've used, and customizable. It's difficult to pick my favorite aspect; it's such a great product overall.

Inconvenienti: I wish user's could change the color of the Sandbox (training environment). Having it the same color as the live version can make it a bit confusing when training others.

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