Chi utilizza questo software?

SimplePractice è la soluzione ideale per i fornitori di servizi per la salute e il benessere e piccoli gruppi del settore, tra cui terapisti, psicologi, assistenti sociali, logopedisti, nutrizionisti e una varietà di altre figure professionali.

Valutazioni medie

2.105 recensioni
  • Nel complesso 4.5 / 5
  • Facilità d'uso 4.5 / 5
  • Servizio clienti 4.5 / 5
  • Caratteristiche 4.5 / 5
  • Rapporto qualità-prezzo 4.5 / 5

Dettagli del prodotto

  • Prezzo di partenza 39,00 USD/mese
  • Versione gratuita
  • Prova gratuita
  • Implementazione Cloud, SaaS, Web
    Dispositivi mobili - iOS nativo
    Dispositivi mobili - Android nativo
  • Formazione Live Online
    Webinar
    Documentazione
  • Assistenza Orario lavorativo
    Online

Dettagli del fornitore

  • SimplePractice
  • http://www.simplepractice.com
  • Fondata nel 2012

Informazioni su SimplePractice

Fai crescere la tua attività, concentrati sui tuoi clienti e lascia che SimplePractice gestisca il resto. In pochi minuti puoi inviare dati completamente senza carta, comunicare con i clienti in modo sicuro, ricevere pagamenti automaticamente, inviare promemoria di appuntamenti gratuiti e persino gestire la tua attività in viaggio grazie all'app per dispositivi mobili più votata. Utilizza il portale clienti per connetterti al di fuori delle sessioni, pagare senza problemi l'assicurazione e condurre sessioni ovunque tramite Telehealth. Provalo gratuitamente oggi stesso e scopri perché migliaia di clienti hanno votato SimplePractice come numero 1!

Caratteristiche di SimplePractice

  • Cartelle cliniche dei pazienti
  • Certificato per la cartella clinica elettronica
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione account di pazienti
  • Gestione appuntamenti
  • Gestione reclami
  • Note SOAP
  • Valutazione dei risultati
  • Certificazione ONC-ATCB
  • Certificazione per un utilizzo responsabile
  • Creazione di grafici
  • Monitoraggio della conformità
  • Portale self-service
  • Prescrizione elettronica
  • Programmazione appuntamenti
  • Riconoscimento della calligrafia
  • Riconoscimento della voce
  • Avviso di pagamento
  • Claims Processing
  • Claims Scrubbing
  • Cronologia delle fatture
  • Gestione della clinica
  • Gestione solleciti
  • Inserimento di codici e spese
  • Insurance Verification
  • Monitoraggio della conformità
  • Pannello di controllo personalizzabile
  • Preventivi/Stime
  • Cartella clinica elettronica
  • Cartelle cliniche dei pazienti
  • Cliniche multi-specialistiche
  • Conforme alla legge HIPAA
  • Fatturazione di pazienti
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione reclami
  • Portale dei pazienti
  • Prescrizione elettronica
  • Programmazione dei pazienti
  • Programmazione di visite mediche
  • Registrazione dei pazienti
  • Sistema multi-ufficio
  • Verifica dei presupposti per la prestazione assicurativa
  • Appuntamenti ricorrenti
  • Faculty/Staff Management
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione dei medici
  • Gestione delle cartelle cliniche
  • Monitoraggio delle assenze
  • Pianificazione di contratti a chiamata
  • Portale self-service
  • Programmazione appuntamenti
  • Sistema multi-locale
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)
  • Cartelle cliniche in formato elettronico
  • Clinica polispecialistica
  • Fatturazione per consulenze mediche
  • Gestione del personale
  • Gestione reclami
  • Initial Assessments
  • Inpatient/Residential
  • Monitoraggio della conformità
  • Piani di trattamento
  • Portale self-service
  • Prescrizione elettronica
  • Programmazione appuntamenti
  • Promemoria appuntamenti
  • Studio medico privato
  • Banca dati nutrienti
  • Definizione degli obiettivi e monitoraggio dei progressi
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione dei pazienti
  • Pianificazione dei pasti
  • Portale dei pazienti
  • Programma dietetico
  • Programmazione appuntamenti
  • Cartelle cliniche dei pazienti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione della clinica
  • Gestione delle polizze assicurative
  • Gestione delle valutazioni
  • Gestione di piani d'assistenza
  • Monitoraggio dei progressi
  • Programmazione dei pazienti
  • Registrazione dei pazienti
  • Cartelle cliniche dei pazienti
  • Conforme alla legge HIPAA
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei ruoli delle udienze
  • Gestione delle referenze
  • Individuazione di candidati
  • Monitoraggio delle attività
  • Note di valutazione
  • Piano di trattamento
  • Schede di anamnesi medica
  • Verifica di idoneità
  • Gestione dei letti
  • Gestione del flusso di pazienti
  • Gestione delle ammissioni
  • Gestione delle risoluzioni di contratto
  • Monitoraggio dei pazienti
  • Rapporti sulla cronologia
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Rilevamento dei tempi di attesa
  • Rilevamento della posizione dei pazienti
  • Accesso alla cartella clinica
  • Conferma appuntamenti
  • Consulenze tramite video
  • Indipendente dalla cartella clinica elettronica
  • Messaggistica sicura
  • Pagamento delle fatture
  • Piani d'assistenza
  • Programmazione appuntamenti
  • Quadro delle cure
  • Questionari di valutazione iniziale
  • Rinnovo ricette
  • Risultati di laboratorio
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione appuntamenti
  • Gestione degli esercizi
  • Gestione della clinica
  • Gestione delle polizze assicurative
  • Informazioni sui progressi
  • Monitoraggio delle attività
  • Piani di trattamento
  • Sistema multi-locale
  • Valutazioni
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione delle polizze assicurative
  • Gestione delle valutazioni
  • Gestione di piani d'assistenza
  • Monitoraggio dei progressi
  • Note SOAP
  • Programmazione dei pazienti
  • Chat / Messaggistica
  • Clinica polispecialistica
  • Conforme alla legge HIPAA
  • Gestione della clinica
  • Gestione delle liste di attesa
  • Per telepsichiatria
  • Prescrizione elettronica
  • Programmazione appuntamenti
  • Promemoria appuntamenti
  • Videoconferenze

Le recensioni più dettagliate su SimplePractice

Excellent software, simple design

Data della recensione: 30/9/2019
Braden D.
Behavioral Health Consultant
Salute mentale, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
5 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Overall it is the best software solution that I was able to find and I tested quite a few. The only other one that came close at a comparable price was Therapy Appointment but I found Simple Practice to be overall better. I do like it and really hope that they constantly improve the software to include the things I mentioned above. If they do then I do not see myself leaving Simple Practice for a long time.

Vantaggi: For me the best feature of this software is the online integration such as the client portal, the syncing with my google calendar, the video appointment capability, online scheduling, online bill payment, texting feature, automatic appointment reminders and easy online access to my EHR. I also like the simple modern design - this is what initially attracted me to simple practice. I have had good experience with customer service. Sometimes chat has been available but other times I've had to email them (but I wish chat was always available).

Inconvenienti: I want more customization capability. Such as customizing what the client portal looks like (graphic design of the portal is lacking). Also would like to better customize the reminder and welcome emails, such as by being able to use rich text formatting. I would like to be able to customize discreet data fields in the EHR, such as being able to edit my demographics form to include things I want to track. And also be able to have discreet custom data fields such as to keep track of PHQ-9 scores or other biometric data I want to be able to track over time. I would also like to have faxing built into the software because I work closely with medical providers and this is their primary way of communicating with other providers. Also wish they would offer a different credit card processing vendor because Stripe is one of the most expensive ones I compared.

Not Bad, but I miss Epic

Data della recensione: 8/9/2019
Heather K.
Clinical Social Worker
Salute mentale, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
3 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
Assistenza clienti
4 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: So far, I've only created templates, added clients, and input insurance information. I'm moving on to billing next week so I'll know more then. I would add that I really appreciated the half-hour in-person tutorial (via zoom) I received near the end of my trial period.

Vantaggi: There are many things I like about this EMR: the format is pleasing and (mostly) intuitive, the side bars are handy, and the trove of FAQ's and videos is astounding and often very helpful.

Inconvenienti: The templates limit the user to certain forms and give fairly small boxes for narrative responses. I used to use EPIC and I miss being able to populate an open page with my template and add/adjust it as desired, like a Word document. I also wish the calendar allowed for more detail--like, a different color for intakes vs follow-up appointments would be really nice. Or, there could be a code before the client's name in the calendar slot--like, 'I - Jane Doe' and 'F - John Doe'. I also wish that the end time of the appts was more clear. I like to schedule a 15 min break between my appts and the "Weekly" view is definitely better than the "monthly" view for this, but still not as clear as I would like.

Seamless transition, works exactly as described

Data della recensione: 26/8/2019
Geoff G.
Licensed Marriage and Family Therapist
Ospedali e sistemi sanitari, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
5 / 5
Caratteristiche e funzionalità
Assistenza clienti
5 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Vantaggi: - Seamless transition from prior electronic medical record (EMR) to SimplePractice. Just great.
- Everything works, and loads fast
- UI is clear, intuitive
- Features work really well, including the videoconferencing add-on. Just really great!
Bottom line: It works exactly as described, was easy to set up, and really is a joy to use. Seriously.

Inconvenienti: I have not found something I didn’t like yet. I have been using it for a few days since I set it up this week, and everything is working really well! No problems.

Risposta del fornitore

da SimplePractice il giorno 4/9/2019

Geoff, welcome to the SimplePractice Community. We're glad that your transition to SimplePractice was seamless, and that you enjoy using our all-in-one practice management platform. - Gillian from SimplePractice

Super Easy for Solo Practitioners. Need Some Work for Group Practice Use.

Data della recensione: 6/8/2019
Michelle H.
CEO/Psychotherapist
Salute mentale, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione 
4/5
Nel complesso
4 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
3 / 5
Assistenza clienti
4 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: In spite of the cons noted above (and I could have written more), Simple Practice is VERY good software and would actually kill the game so to speak if they fixed some of the flaws noted above as well as improving customer service. While I do like that why have not outsourced customer service to a foreign country like many others, the lack of phone support can be rather irritating. No one wants to send emails back and forth to resolve issues,

Vantaggi: Simple Practice really is super easy for the average user. It has a modern look and feel. In less than 60 seconds (52 seconds to be exact) you and create a new client, schedule and send intake forms to be electronically signed. Overall the system is pretty intuitive. I love that you can create your own document and forms. The template creator is fairly easy. I also like that clients can "request" an appointment, which I can approve or deny. Finally, the calendar has very robust features (even better than 'many' of the scheduling apps). Also this comment isnt about the software per se but about the company-- I truly appreciate the they encourage feedback and suggestions from their subscribers and take action on 'some' of the suggestions.

Inconvenienti: Simple Practice takes a really long time to get enrollments with Medicaid & Medicare. They blame CMS but even CMS says it doesn't take months to get approved to bill though a clearinghouse (Yes, I know SP is not a clearinghouse). Secondary billing with is an absolutely nightmare. You literally have to do it manually--as in printing and mailing. I'm not really sure why but every single client I have with secondary insurance billing section is messed up. Allocating payments appropriately is a mystery and there is a 'special' way you have to do it which Ive never been able to grasp. The end result is no client with secondary insurance has a zero balance. Treatment Plans do not have electronic signatures, which is a great disappointment. While there is a template builder, it's not intended for Treatment Plans only Progress Notes. Technically you can create an ITP of your own liking but in order to see your ITP goals/objectives to write your notes, you MUST use one of their templates (creating double work). Simple Practice is now being marketed for use for Group Practices. I was disappointed to learn that if you have Interns or Intermediate/Pre-Licensed Clinicians while you can review and sign their notes, there is not notification of any kind. This mean the Intern/Pre-Licensed Clinicians would need to email the Supervisor which client notes to read either daily or weekly--which is simply ridiculous.

Risposta del fornitore

da SimplePractice il giorno 13/8/2019

Michelle, thank you for your comprehensive review. We're glad to support your practice with our best-in-class practice management platform. We're constantly working on improving our platform, as you've pointed out in our review, and are looking forward to improving our functionality around secondary claims, documentation, and group practices. Thanks for being our customer over the years. - Gillian from SimplePractice

Best Scope of Functionality for Price Out There

Data della recensione: 5/8/2019
Victoria F.
Psychotherapist
Salute mentale, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
4 / 5
Facilità d'uso
5 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
5 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Vantaggi: I love all that I can do with Simple Practice. I was looking for a service that can house my client documents for my in-person private practice, teletherapy practice, and coaching business all in one. It makes the onboarding/intake process for new clients so streamlined and easy. It's so nice to have one less thing to worry about as a new small business owner. Customer support has been excellent. It feels great knowing I'll have help if I need it for something so essential to my business.

Inconvenienti: Sometimes it's not that simple to use! But I think it speaks more to the breadth of options available than to the software itself. There's so much I could do with it, at times it is overwhelming.

Risposta del fornitore

da SimplePractice il giorno 13/8/2019

Victoria, we appreciate your glowing review. Our goal is to support practices like yours so they can grow and thrive. Thanks for choosing SimplePractice as your all-in-one practice management platform. - Gillian from SimplePractice

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