Chi utilizza Paycom?

Il software a singola applicazione di Paycom consente alle aziende di automatizzare e ottimizzare i processi di gestione degli stipendi e delle risorse umane senza sacrificare la conformità ai rigorosi standard di sicurezza dei dati.

Cos'è Paycom?

Stanco di affannarti tra infinite attività per la gestione dei libri paga e le pile di scartoffie? Il software multifunzione per l'HCM e la gestione dei libri paga di Paycom offre accesso a efficaci strumenti di reclutamento, gestione di libri paga, talenti e risorse umane e altro ancora, in un'unica applicazione. Le informazioni sui dipendenti vengono memorizzate in modo sicuro, pur restando facilmente accessibili per l'esecuzione delle importanti procedure di gestione del personale. Ciò consente di risparmiare il tempo e lo stress associati alla necessità di reimmettere le informazioni, alla navigazione tra le applicazioni HCM, alla ricerca di moduli o alla gestione di complesse attività di gestione di libri paga.

Dettagli su Paycom

Paycom

http://www.paycom.com/

Fondata nel 1998

Panoramica dei prezzi di Paycom

Paycom non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita.

Versione gratuita

No

Prova gratuita

No

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Caratteristiche di Paycom

Piattaforme di welfare aziendale
Amministrazione COBRA
Amministrazione FMLA
Amministrazione HSA/FSA (solo USA)
Amministrazione delle assicurazioni per invalidità
Amministrazione delle assicurazioni sulla vita
Amministrazione di polizze sanitarie
Conforme alla legge HIPAA
Dashboard delle prestazioni
Esternalizzazione della gestione delle prestazioni
Gestione dei fornitori
Gestione delle detrazioni
Gestione delle prestazioni dei dipendenti
Gestione di piani di pensionamento
Rapporti ACA
Sottoscrizione alle prestazioni online
Firma elettronica
Gestione dei task per l'inserimento di una nuova risorsa
Gestione della descrizione della mansione
Gestione della formazione
Gestione delle attività
Gestione di documenti
Manuale per dipendenti
Moduli di verifica elettronica E-Verify/I-9
Moduli elettronici
Portale self-service
Accredito diretto
Gestione dei benefit
Gestione esterna delle buste paga
Monitoraggio 401(k)
Monitoraggio vacanze/congedi
Multistato (USA)
Pignoramento dello stipendio
Portale self-service
Preparazione dei moduli W-2/1099
Resoconti sulle buste paga
Sistema multipaese
Stampa di assegni
Tracciamento della conformità fiscale
Accesso da dispositivi mobili
Creazione di report/analisi
Gestione delle buste paga
Gestione foglio presenze
Messaggistica
Monitoraggio dei lavoratori stipendiati
Monitoraggio della stazione di lavoro
Monitoraggio delle assenze per malattia
Monitoraggio vacanze/congedi
Riconoscimento biometrico
Scheda perforata
Scheda perforata online
Definizione di obiettivi
Gestione del ciclo di vita del personale
Gestione della formazione
Gestione della selezione del personale
Gestione delle competenze
Gestione delle prestazioni
Gestione delle retribuzioni
Inserimento aziendale
Piani di sviluppo individuali
Piano di avvicendamento del personale
Controllo degli orari di lavoro
Controllo degli orari di lavoro in base al cliente
Controllo degli orari di lavoro in base al progetto
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione dei risarcimenti
Monitoraggio del progetto
Monitoraggio delle attività
Tracciabilità delle spese
Forza lavoro variabile
Gestione del ciclo di vita del personale
Gestione della selezione del personale
Gestione orari e presenze
Gestione terzisti
Individuazione delle competenze
Parametri prestazionali
Pianificazione del personale
Pianificazione/previsione delle spese
Previsione del personale
Apprendimento a distanza (Mobile Learning)
Apprendimento asincrono
Apprendimento misto
Apprendimento sincrono
Conformità SCORM
E-commerce
Ludicizzazione
Portale degli allievi
Sistema integrato per la creazione dei corsi
Società di e-learning
Società/Imprese
Università/Istruzione
Videoconferenze

Recensioni su Paycom

Stai visualizzando 5 di 513 recensioni

Nel complesso
4,4/5
Facilità d'uso
4,3/5
Servizio clienti
4,4/5
Caratteristiche
4,4/5
Rapporto qualità-prezzo
4,3/5
Susie S.
National Director of HR and Payroll
Servizi finanziari, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 6/11/2019

"Outstanding Product and Support"

Commenti: The BEST Payroll, and HRIS system on the market hands down!

Vantaggi: This product has high technology and excellent ease of use. It is ever changing and improving to allow you to keep up with the latest technology. Paycom also will customize your product for your individual companies use. The customer support is outstanding and they are always there to assist you!

Inconvenienti: There isn't much I don't love about Paycom. They have outstanding support and walk me through each portion of the program. The only issue I have had with Paycom is not having the Back Benefits automatically calculated. BUT this feature is coming soon!

Risposta del fornitore

da Paycom il giorno 7/11/2019

Susie, thank you for sharing your Paycom experience! We are so thrilled that you enjoy using our products.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 6/11/2019
Elaine R.
Recruitment Specialist
Ospedali e sistemi sanitari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/12/2019

"Paycom- From Manual Processes to the Modern Age"

Commenti: Overall our experience with Paycom has been very positive. Like any new system it has not always been easy, and some days I have really wished that hitting a computer did make it work better. However, if you take time to understand the system, and really think through your processes to mold them to what Paycom is designed to do instead of trying to may Paycom fit into your old processes, it always works out.

Vantaggi: Paycom has been a massive change for my company. In January of 2019, we switch from a paper-driven, multi-system segmented way of running our HR and Payroll departments to Paycom, and we will NEVER go back! I worked with my team as well as Paycom's implementation team to get the system set up and then in training our Management Team as well as our employees in how to effectively use Paycom. After some bumps in the road, our departments are running smoothly, and we cannot begin to tell you how much of our time we have gotten back in our days because of it. My favorite thing about the system is how intuitive it is. Once you understand how the Personel Actions Forms work, you can easily understand the Performance Discussion forms. The things you learn from those programs will help you know how to interact with the other modules as well. We also really appreciate how often they create, advertise, and then released new features for free. Things that our team use regularly now did not exist when we first rolled out the system. It has made a massive difference in how we manage our people-data and administer almost every HR and Payroll function and several other processes besides.

Inconvenienti: The thing that we have struggled with the most is that the system is almost too customizable. Take a PAF (Personel Action Form), for example. On there is has an effective date feature that allows you to either back-date the pay-change or set it for a future date. We had been using that feature for months when an audit showed that the effective date was not working. When we contacted our Account Specialist, they said that they needed to "turn that feature on" before it would be working. There have been a few other features that we didn't know we needed to ask for them to be "turned on" and just assumed that they were.

Risposta del fornitore

da Paycom il giorno 30/12/2019

Thank you for the review and feedback, Elaine! We are thrilled that you and your organization are enjoying Paycom! Please let us know if there is any way we can improve your experience by either directly reaching out to your specialist or contacting our team at [email protected]

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/12/2019
Joel V.
District Manager
Vendita al dettaglio, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/6/2020

"Review of Paycom"

Commenti: My overall experience using Paycom is great! I've been using it for over seven years now and have had minimal issues.

Vantaggi: I like how easy it is to use Paycom. The interface is very user friendly and easy to navigate. I use Paycom weekly to approve time sheets and process PAFs for my employees. I like that Paycom provides videos that show you how to use all their features. The mobile app is also an essential part of my work as sometimes i am not near a computer to access Paycom. The App is very easy to use and very convenient.

Inconvenienti: What i like least about Paycom is that sometime i feel like i'm clicking on a bunch of links to get to my destination. Paycom has gotten better with time but when I am in a hurry and need to get somewhere quick, it feels like it takes forever with all the links i have to click.

Risposta del fornitore

da Paycom il giorno 29/6/2020

Joel, thank you for the 5-star review! We're glad you find Paycom to be user friendly! We appreciate your feedback, please be sure to let us know if there are any other improvements you would like to see at [email protected]

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/6/2020
Karissa B.
President
Prodotti alimentari e bevande, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    2/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    2/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/2/2020

"Bait and switch, twice"

Commenti: Bait and switch, twice now. Do not recommend.

Vantaggi: Client specialist is excellent at responding.

Inconvenienti: Beware this is a company that seems to be having some internal changes to its policies and practices. The first sign is when our sales person quit. Upper Management and local sales team members blame others instead of focusing on customer service and doing the right thing. We were absolutely "misled". Twice. We should have gone with Paylocity which was considerably less expensive but chose this company because it had excellent reviews and we were told that our price point would not change, that Paycom does not raise their prices on existing clients. Lie. Just received a notice of a 3.8% after one year. We were told price would only increase if we opted to use any future add on features they developed. We were also misled and told that what we signed on for included all the modules they offered at the time of signing. Another lie. When we went to get training on some of these features, we were told we didn't have them activated even though we provided email proof with our sales person that we were expecting to have access to these modules when we signed on. I do not trust this company. A little over a year with them and we've had two major issues where we've had the bait and switch pulled on us. Software is ok once you're trained. We've experienced payroll glitches with incorrect amounts being shown as being removed from our bank but all three times it was caught and fixed in time thankfully. I cannot recommend this company.

Risposta del fornitore

da Paycom il giorno 18/2/2020

We're saddened to see this as your experience, as what you have described does not meet our expected standards. We pride ourselves on cultivating strong partnerships with our clients through our commitment to transparent communication. We would love the opportunity to learn more about your feedback and how we can help to improve your experience. Please reach out to us at [email protected] We look forward to speaking with you, Karissa!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/2/2020
Armaan D.
Vice President & COO
Ristoranti, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 1/5/2020

"Paycom is Incredible and has the best support team!"

Commenti: Engaging with our employees has been so much more efficient with Paycom! They love the interface and once they got the hang of using it, we began to learn things from them as we made our transition.

Vantaggi: There are so many features within Paycom that we utilize to make our operations smoother and mainly to communicate messages from the top level all the way to our team members.

Inconvenienti: There are still times where you have to jump through certain hoops to get to an end goal, or a particular report is dug down deep somewhere, but for the most part, Paycom has been user friendly and their support team is great.

Risposta del fornitore

da Paycom il giorno 5/5/2020

Thank you for the 5-star review, Armaan! We're thrilled you have enjoyed working with our sales team and our support specialists! We appreciate your feedback, and we encourage you to continue sharing any enhancements you would like to see from us with your dedicated support team.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 1/5/2020