Chi utilizza Chargebee?

PMI e imprese di livello enterprise del mercato medio. SaaS, PaaS, e-commerce, commercio basato su abbonamenti, telecomunicazioni e media, spazi di lavoro condivisi, servizi in abbonamento, IoT, organizzazioni non-profit.

Cos'è Chargebee?

Chargebee è una piattaforma di fatturazione ricorrente con certificazione PCI Livello 1 per aziende di soluzioni SaaS e basate su abbonamenti. Chargebee si integra con i principali gateway di pagamento di tutto il mondo, per consentire di automatizzare la riscossione dei pagamenti, la fatturazione, le notifiche e-mail e la gestione dei clienti.

Grazie a integrazioni avanzate con Xero, QuickBooks Online, Avalara, NetSuite, Zendesk, MailChimp, ShipStation, Salesforce, Slack e Shopify, Chargebee facilita la fatturazione dei servizi in abbonamento.

Dettagli su Chargebee

Chargebee

http://www.chargebee.com

Fondata nel 2011

Panoramica dei prezzi di Chargebee

Chargebee dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Chargebee è disponibile a partire da 299,00 USD/mese.

Prezzo di partenza

Versione gratuita

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Formazione

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Online

Caratteristiche di Chargebee

Programmi per contabilità
Contabilità dei fondi
Contabilità del progetto
Crediti esigibili
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione delle buste paga
Gestione delle immobilizzazioni
Gestione delle tasse
Ordini di acquisto
Organizzazioni senza scopo di lucro
Pubblica amministrazione
Riconciliazione bancaria
Studi contabili/commercialisti
Tracciabilità delle spese
Calcolatore delle tasse
Database contatti
Elaborazione di pagamenti
Fatturazione dei progetti
Fatturazione di spese impreviste
Fatturazione online
Fatturazione per ore
Fatture personalizzabili
Fatture ricorrenti e abbonamenti
Gestione solleciti
Pagamenti online
Pagamenti tramite cellulare
Portale di fatturazione
Sistema multi-valuta
Elaborazione di pagamenti
Fatturazione ricorrente
Fatturazione ricorrente multi-periodo
Fatture ricorrenti e abbonamenti
Gestione solleciti
Pagamento posticipato
Portale self-service
Sistema multi-valuta
Catalogo di prodotti
Contabilizzazione dei ricavi
Fatturazione ricorrente
Gestione dei piani di abbonamento
Gestione delle cancellazioni
Gestione delle iscrizioni
Gestione delle tasse
Gestione delle versioni di prova
Gestione sconti / coupon
Gestione solleciti
Monitoraggio/analisi dell'uso
Portale self-service
Strumenti per la riscossione delle entrate
Conformità PCI
Creazione di report/analisi
Elaborazione dei pagamenti online
Elaborazione di carte di debito/credito
Elaborazione di criptovalute
Elaborazione di pagamenti
Fatturazione e contabilizzazione
Fatturazione ricorrente
Firma elettronica
Gestione dei pagamenti ACH
Integrazione di servizi per l'elaborazione dei pagamenti
Integrazione di terminali di cassa
Modalità di pagamento multiple
Pagamenti di persona
Pagamenti tramite cellulare
Prevenzione dei pagamenti fraudolenti
Sicurezza dei dati
Controllo degli orari di lavoro
Fatturazione e contabilizzazione
Flusso di lavoro per le valutazioni
Gestione dei clienti
Gestione dei progetti
Gestione del personale
Gestione di documenti
Monitoraggio della data di scadenza
Per studi contabili/commercialisti
Portale clienti

Recensioni su Chargebee

Stai visualizzando 5 di 33 recensioni

Nel complesso
4,5/5
Facilità d'uso
4,2/5
Servizio clienti
3,8/5
Caratteristiche
4,4/5
Rapporto qualità-prezzo
4,1/5
Brad H.
Co-Founder
Software informatici, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 3/10/2017

"Chargebee saved us a TON of dev time."

Vantaggi: I love that Chargebee allows young startups to get their feet under them before charging them. The integration into Braintree was SUPER easy and we haven't really had any problems with it since we started using it. It allows us to manage subscriptions without building our own dev dashboard to do that and gives us much more flexibility than Braintree for doing so. We use coupons to run promos and Chargebee makes that super easy. We use their hosted page for payments inside of an iframe and that has been helpful as well. Again the biggest thing as a young startup is not having to build all of that ourselves or asking the dev team to make changes every time we need to address an issue. Overall I've been very happy with Chargebee and we plan to continue to use them moving forward.

Inconvenienti: I'd love for the reporting dashboard to be a little more robust and user friendly. It's not bad but it could definitely be better. Being able to accept multiple currencies could also be handled better, but we get by just fine with the way it's set up. It makes you change your password every 90 days, which is annoying to me but I guess it's more secure...

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 3/10/2017
Nuno L.
CEO, Co-Founder
Computer e sicurezza della rete, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/11/2018

"Our perfect subscription manager"

Vantaggi: We rely on Chargebee to manage subscriptions to our product. It's easy to use and to be integrated, and offers many features such as invoicing, TAX calculator based on location, several plans, offline payments, etc. Customer Support is great and they always hear what you say. Besides managing your subscriptions, it does something very important. By using their payment form on your website, you can easily integrate with several payment processors. This is especially important if you have payments that have been rejected by one processor and you can send them to another processor. It also reduces the dependency on one single processor.

Inconvenienti: The only thing that comes to mind is that the invoices it produces are not legal in some countries. For instance, in my country, invoicing software needs to be certified and to produce a SAF-T file with all invoices, that we need to submit to tax authorities. Since Chargebee doesn't do any of that, I need to have a separate invoicing platform.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/11/2018
Ryan H.
Owner
Software informatici, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    2/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    2/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/7/2019

"Grossly incompentant"

Commenti: If I could do things over again I would have selected a similar provider even if I was forced to pay several hundred dollars per month it would have obviously been worth it. Now I have to make the decision of whether I want to potentially lose over half my subscribers again like the last time I switched billing systems (to Chargebee) or accept that I'm locked in for life.

Vantaggi: Easy to set up and has a good API. Support is good and fast response so long as the issues are simple and don't involve anything technical.

Inconvenienti: The backend system is grossly unoptimized to the point many of my customers cannot be billed anymore. I was not informed of these issues when signing up and was promised that the system would be able to handle my very specific usecase. It clearly can't despite me giving them actual numbers. I've already lost over $6000 in charges I can't add to my customers' invoices and a few thousand dollars in invoices that can't be generated. For the past two months I've been unable to add charges for any of my customers and keep getting the runaround by different support agents as to what the cause is. First I was told I was violating a 150 API calls per minute limit despite the fact that not a single call had gone through successfully in the entire time period they were citing but also I'm skeptical of because each API call I make to their service takes between 2 and 10 seconds to complete. Now I'm told I need to batch things weekly because adding charges to my customers is too taxing on their CPUs. Billing line items should scale linearly but it is clear from how quickly their API bogs down that it scales exponentially for them at best and likely even worse. I never had this problem with my previous provider and they aren't even a billing or invoicing company.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/7/2019
László M.
CEO
Software informatici, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/10/2019

"Excellent subscription management platform"

Commenti: Overall a very capable subscription management tool with great integrations and great support them!

Vantaggi: Excellent platform to manage your Saas Business. Great, very easy to use integrations with many vendors (Stripe, QuickBooks, Zapier, etc). Highly customizable settings for everything: email templates, the general look, and even the workflow & the custom fields.

Inconvenienti: Takes some time to get used to how to work together with your app and integrate everything to work flawlessly, but it worth it. I just wished that when the client has to select the quantity of their licenses, you could edit the label from Quantity to "users" or "licenses".

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/10/2019
Max S.
Director, Customer Success
Software informatici, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/1/2019

"Basically, perfect in all aspects"

Commenti: We're ourselves are SaaS product, and use Chargebee as a backend for our payments and billing. We extensively use addons and various combinations of subscription plans. I couldn't name another product that I would be that happy with as I am with Chargebee.

Vantaggi: - Perfect UX/UI: all the filters, mass operations, detailed settings are available just as I need them, never think a second where to find a function I need
- Great API & integration support
- Very powerful analytics (especially with RevenueStory)
- Awesome support
- A very, very carefully and thoughtfully planned interface with a deep understanding of the user.

Inconvenienti: I faced literally two issues through the course of 6 years using Chargebee in production.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/1/2019