Chi utilizza Userlike?

Negozi online, fornitori di software, fornitori di servizi online (ad esempio finanziari). La live chat funziona alla grande per tutte le aziende online che vendono prodotti o servizi complessi sul loro sito web.

Cos'è Userlike?

Userlike combina la chat del sito web con la messaggistica mobile.

Utilizza un metodo ottimale per comunicare con i clienti. Per i tuoi clienti, agenti di supporto, rappresentanti di vendita e gestori.

Chatta con i tuoi clienti tramite il tuo sito web, Facebook Messenger, WhatsApp, Telegram ed SMS. Collega il tuo chatbot e automatizza parte delle interazioni con i clienti.

Creato e ospitato in Germania. Userlike preserva la sicurezza dei tuoi dati e di quelli dei clienti, con una soluzione di comunicazione conforme al GDPR al 100%.

Dettagli su Userlike

Userlike

http://www.userlike.com

Fondata nel 2011

Video di Userlike
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Userlike dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Userlike è disponibile a partire da 90,00 USD/mese.


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Implementazione e assistenza di Userlike

Assistenza

  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Orario lavorativo
  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione

Caratteristiche di Userlike

  • Chat / Messaggistica
  • Comunicazione multi-canale
  • Comunicazioni in batch
  • Comunicazioni su richiesta
  • Contenuti interattivi
  • Contenuti video
  • Distribuzione di e-mail
  • Gestione dei contenuti
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  • Messaggistica dei cellulari
  • Messaggistica di gruppo
  • Passaggio di consegne da chatbot ad agente
  • Programmazione appuntamenti
  • Raccomandazioni di prodotti
  • Segmentazione del pubblico
  • Video Chat

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Le migliori alternative a Userlike

Altre alternative a Userlike

Recensioni su Userlike

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Valutazione complessiva

4,6/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,5
Servizio clienti 4,6
Caratteristiche 4,5
Rapporto qualità-prezzo 4,4

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Coty T.
CEO
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/9/2019

"Absolutely wonderful!"

Commenti: Overall, Userlike has helped us grow as a business by creating a customer relation with each and every customer to help make them feel twice as special as we ever could!

Vantaggi: Userlike is an awesome chat platform! We have started using this after transferring from a different live chat platform that had little to no features. Userlike gives us the options to live chat on Messenger, Whatsapp, and so many more! Userlike also helps build customer relationships by helping remember previous customers and conversations!

Inconvenienti: There hasn't been one feature that I have not liked by using this platform. Everything has been absolutely wonderful!

Risposta del fornitore

da Userlike il giorno 16/9/2019

Thanks for your review! We're happy to hear that you're enjoying Userlike.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/9/2019
Brayan agostinho D.
Consultor SOA
501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/5/2018

"beautiful real-time chat software developed on web and mobile"

Vantaggi: Userlike is a beautiful real-time chat or live chat software ideal for customer services, where it offers multiple functions in a simple and easy way, making the software easy to use.
You can use Userlike with just a few clicks from your website, ideal for communicating with customers, or where we can also always be updated with the widgets of your browser available in Google Chrome or downloading your mobile application to take it with us anywhere. .
the interface is very comfortable and beautiful, fully customizable and easy to use to make the chats more efficient with predefined texts to chat with several clients at the same time.
The most attractive feature of Userlike is its integration with other applications, ideal for several jobs. such as: Slack, salesfroce, pipedrive ...
It also has enough documentation on its website where we can see everything that this software can do and where the language will not be a problem, since it is developed in several languages.

Inconvenienti: It would be very difficult to say something negative about this software. It fulfills all its objectives. the only thing is that it offers a free version and a complete test of your program for 14 days, and if you want to hire these full services you must pay, and this service could be expensive for some people.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/5/2018
Pavel A.
Director
Tempo libero, viaggi e turismo, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    1 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1 /5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/12/2020

"Software that almost ruined our business"

Commenti: We've been using Userlike since summer 2017, for 3 years overall. We choose it essentially for customisation features (absolutely needed dark theme for the chat widget). Right from the start we were aware about the major technical issue: broken sessions, but at the moment we didn't find an other solution with dark theme chat widget so we accepted this issue. But it was really weird, imagine: the client close the chat widget to continue the navigation or to read something on the page, and when he reopens it - it's a new conversation that starts! But we lived with this because we are a small company and we didn't have much conversations per day.
The major problem came suddenly and imperceptibly: the userlike system stopped to send offline messages to our inbox. All our team, including me the director, didn't notice it, because there are other sources of messages on our site (contact page, "ask question" on products pages). But we stopped to receive the "You've received a new offline message from..." offline emails from userlike chat widget!
So we were in the middle of coronavirus pandemic when we suddenly discovered the loss! 240 messages where not delivered to our inbox since December 2019 to July 2020! Just imagine how many clients we lost!
As the support team explained me - your main e-mail address in the system was marked as "invalid". The system didn't alert us properly (only a little red point under the bell in the admin interface of the main administrator).

Vantaggi: Nice design, widget customisation features

Inconvenienti: Critical alert system not working properly.
240 off line messages not delivered to our inbox!
Broken chat sessions: every request from the same client creates a new conversation! nonsense!
The system stopped to send offline messages, but continued to send monthly invoices to the same main email [email protected] As a result this contributed to ruin our business among pandemic times (tourism business). Unforgivable loss of clients because of the interface alerts system fault. The system marked the primary email as "invalid" but did not alert as properly so we can fix the issue. A little red dot under the bell icon visible only in the main administrator account was indicating the problem. Me as the admin didn't log in each day in my admin account, and operators didn't have this alert! As a result - more then 240 emails not delivered to our main inbox. However Userlike didn't miss to continue to send us monthly bills to the same email... As compensation they proposed us a free month of subscription (32USD)... But the loss caused by this issue would cost thousands of usd!

Risposta del fornitore

da Userlike il giorno 6/1/2021

Hello Pavel,

I'm very sorry to hear about your bad experience. It's especially painful to see this has happened with a long-term customer like you.

I've checked in with our support team about this issue. They explained me that, unfortunately, they were not able to inform you about the problems with your integration for the same reason that the integration did not work: because the email you provided did not work anymore. They had no way to contact you. We are now looking into whether we can improve our notifications for such edge cases.

We of course hope you will give us another shot, but if not, we thank you for your time with us and wish you all the best for the future.

Best regards,

Francesca

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/12/2020
Pratik K.
Software Development Engineer
Mezzi di comunicazione, 201-500 dipendenti
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 23/2/2017

"User friendly | Supports offline messaging | Supports sending custom data for user identification"

Commenti: I have been using Userlike since a few months. It is very user-friendly to use. I am from a software background and found it pretty easy to integrate the APIs, in the application.

Vantaggi: - Identification of users is very accurate. Email, mobile and name are the default keys that help in identifying the keys. You can also store custom data through session.
- APIs are well documented to help set it up
- Support provided by the team is also very good. Just message them and they get back asap.
- The best part, they promote startups!
- If you are offline and if someone needs support and messages through the app, you are notified via email.

Inconvenienti: - Email received for offline messages, is sometimes delayed, though never missed.
- On closing a chat window, the operator cannot send a message back to the user. So you need to be careful to not close the window until the chat is over. Multiple users chat is supported, though. You can keep switching chats as and when you want.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 23/2/2017
Bukola S.
Data scientist
51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/5/2018

"Affordable and effective."

Vantaggi: Userlike is easy to install,and has got a dependable customer care team ; who are always of positive assistance anytime we have needed to liaise with them to resolve complaints and bugs. We are provided with good analytical stats. about visitors who access our websites or app ; and that has been useful for the marketing team to tweak our marketing plans and strategy towards acquiring more users.

Inconvenienti: Userlike does not provide a smartphone app. for customer care teams,to be able to access the Userlike chat program without a pc. In this day and age , this is a letdown.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/5/2018