Chi utilizza Wimi?

Wimi è la scelta ottimale per team e aziende che gestiscono i progetti e desiderano aumentare la produttività. Oltre 50.000 aziende utilizzano Wimi ogni giorno: piccole e medie imprese, freelance, NPO e grandi aziende.

Cos'è Wimi?

Wimi è una serie completa di strumenti per la collaborazione digitale che consente di organizzarsi e rendere più efficiente il lavoro in team. Wimi va oltre il tipico software di collaborazione, poiché comprende canali di messaggistica, file e unità, attività, calendari e videoconferenze. Wimi consente ai team di collaborare facilmente e lavorare in modo più intelligente. L'avanzata gestione dei diritti di accesso di Wimi consente anche di includere i propri clienti e condividere con loro dati specifici.

Dettagli su Wimi

Wimi

https://www.wimi-teamwork.com/

Fondata nel 2010

Panoramica dei prezzi di Wimi

Wimi dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Wimi è disponibile a partire da 9,00 USD/mese.

Prezzo di partenza

9,00 USD/mese

Versione gratuita

Prova gratuita

Implementazione

Installazione eseguita - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installazione eseguita - Windows

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Wimi

Programmi per condividere file
Collaborazione
Controllo accessi/Autorizzazioni
Crittografia
Firma elettronica
Gestione del flusso di lavoro
Gestione di documenti
Messaggistica
Ricerca/Filtro
Sincronizzazione in tempo reale
Tracciato di controllo
Trascinamento della selezione (Drag & Drop)
Brainstorming
Controllo della versione
Forum di discussione
Gestione contatti
Gestione dei calendari
Gestione dei contenuti
Gestione dei progetti
Gestione delle attività
Gestione di documenti
Modifica in tempo reale
Videoconferenze
Controllo ore e spese
Diagramma di Gantt
Gestione del portafoglio
Gestione delle risorse
Gestione di idee
Gestione finanziaria
Metodologie agili
Metodologie tradizionali
Modelli personalizzabili
Monitoraggio dei costi di completamento
Monitoraggio di attività e progressi
Portale clienti
Strumenti collaborativi
Tabella del metodo Kanban
Accesso remoto
Collaborazione
Conferenze web
Firma elettronica
Gestione delle attività
Gestione delle riunioni
Live Chat
Monitoraggio dei fusi orari
Monitoraggio delle attività dei dipendenti
Softphone
Supporto da remoto
Video Chat

Recensioni su Wimi

Stai visualizzando 5 di 93 recensioni

Nel complesso
4,7/5
Facilità d'uso
4,8/5
Servizio clienti
4,8/5
Caratteristiche
4,6/5
Rapporto qualità-prezzo
4,7/5
Franck C.
Webmaster / Web Developpeur since 10 years
Design, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/8/2018

"Wimi will soon become the world's number one ?! Read on and you will understand why."

Commenti: I have been a full-stack Webmaster for 10 years. I use Wimi for 2 years and believe me, Wimi has changed my productivity in just a few days .. A real revolution!
Exceptional ease of use and I weigh my words! for having tried his 3 main competitors - complicated or obscure interfaces ... without comments.
Wimi knew how to use our collaborative working software our natural habits of use of our computer.
This has the enormous advantage of not having to learn for days how a new software works.
Wimi is as easy to use as when the very first iPhone came out in the world of telephony!
Everything is intuitive and rich in features!
Do like me be productive, organized with disconcerting ease! Save time, win your employees, customers and partners by using Wimi, the next-generation software that brings professionals from all over the world together in a central location and in a real office.
The success of your projects and those of your clients and partners only depends on your curiosity to test Wimi free for 14 days. So do not wait!
It is by testing a product that one really makes one's efficiency, not letting it absorb through cleverly constructed advertisements.
Tesla, Total, Sephora, Shazam, SNCF, Publiciseto use Wimi, you know why?
Test Wimi 14 days for free and you will understand why for yourself! ;-)
It integrates OneDrive, Dropbox, Box Google Drive, Skype, Zapier etc.
A huge congratulations to the developers and the CEO who had the idea of this French innovation

Vantaggi: All "real" professionals use team tools to collaborate effectively and maximize their time. Team work. Effective. Powerful. Organized.
Wimi is THE solution!
To achieve this organizational excellence, the choice of the tool is absolutely crucial.
To boost your productivity easily with confidence and without having to spend hours or days training on software often too complicated or a gas plant that ultimately causes the opposite effect and wasting time.
With Wimi it's the opposite! :-)
Make the "intelligent" choice of formidable efficiency without any compromise!
A very powerful tools, suitable for all! Freelances, freelancers, communication agencies, small and medium-sized companies and companies listed on the Cac 40!

Inconvenienti: For the moment I have not noticed any inconvenience.
I just wish to see these improvements happen soon .. I hope ;-)
- The ability to create shortcuts for files, URLs, or folders (as on computer) to duplicate information from one project to several others. - the ability to drag and drop a URL into the Wimi window that will automatically create the URL link and automatically retrieve the title and be visible in Wimi Drive! - View the acknowledgment of reading Chat messages on mobile smartphone, tablets and in the browser of a computer when the correspondent read our message while he read our message on mobile. - The drawing board: drawing and commenting our drawings to illustrate ideas and store the different drawings in thematic folders.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/8/2018
Dan-claudiu G.
Founder & CEO
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    Nessuna recensione
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    Nessuna recensione
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 12/5/2016

"Bringing order to chaos in a startup venture"

Commenti: Being part of a startup is challenging and the lack of order can ruin your chances to deliver a great product or service. I’ve been looking for a solution that can help me manage my tasks, appointments and last but not least synchronize my files with my collaborators and even customers. Wimi has allowed me to deliver my companies services and products in time and with ease, while in direct communication with my customers, through chat or even video conference, all in one solution – no more running around through different platforms and forgetting login details, and that’s something that you all know it’s really difficult to keep in mind while bootstrapping your business. Ah, and I’ve almost forgot to mention that being on the run, I really enjoyed having a mobile app that allowed me to access my files and task on the go. Yes, nobody is perfect, but this is the most useful and affordable platform on the market, and they are improving it every day. TL;DR Just give it a try, I’m sure you’ll not regret it.

Vantaggi: All in one solution for bringing order to chaos in a startup venture: documents synchronisation and access(web/desktop/mobile)/tasks/calendar/appointments/chat/video-conference and yes, todays primary request, mobile apps.
You can create client accounts to share the project progress with your customers.
High quality support.

Inconvenienti: Every project has its cons, but I can't see any, that can be so big and cannot be overcome, or just requested and delivered in the next updates.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 12/5/2016
Clayton H.
Founder
Relazioni governative, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/1/2019

"A Suped Up Google Suite"

Vantaggi: I liked that it's pretty easy to use, so there wasn't much training time for our small staff.

Inconvenienti: There are a lot of products on the market that are competing for the same space, some of them are free like the Google Suite with calendars and messaging. There's also other platforms like Slack that provide some of the same services for cheap or free.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/1/2019
Anastasia P.
Director of Product Management
Servizi e tecnologie dell'informazione, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 24/3/2020

"Online project management solution"

Commenti: Good for team work and collaboration. Keep all your projects organized and increase productivity of the team.

Vantaggi: It is a good online project management solution and it has all essential features for project management. You can get access anytime from any device. It also has offline version.

Inconvenienti: It has 14-day free trial option and all ohter options are subject to pay. But these options are flexible, so you can choose one of them based on your business size and needs.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 24/3/2020
Gerald M.
Conseiller en Gestion de Patrimoine
Gestione degli investimenti, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 3/10/2016

"After years of searching the perfect tool"

Commenti: We use to have tasks, calendars, sharing system.... none allowed me to do exactly what I needed. Then we found Wimi....
In one sign in, my team and I were able to share documents, tasks, follow projects, keep a historical log of the work done by projects and clients.
We used logos and images for each client, so quickly and with just one look we're able to go to the client project. I'm glad we found wimi

Vantaggi: Very user friendly.
Does 95% of what we needed in project management and sharing tools.

Inconvenienti: At first we had some interface issue. But with each upgrade, it became better.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 3/10/2016