Chi utilizza Pike13?

Pike13 è adatta alle imprese che svolgono attività didattiche, come studi di fitness, yoga e pilates, scuole di musica, danza e nuoto, asili e altro.

Cos'è Pike13?

Facile da usare e da insegnare, Pike13 semplifica le attività amministrative per lasciare più tempo da dedicare ai clienti. La piattaforma Pike13 è ottimizzata per i dispositivi mobili e consente alle imprese che svolgono attività didattiche, come palestre per lo sviluppo di resistenza e condizionamento, studi di yoga e pilates, scuole di musica e danza e altro ancora, di gestire qualsiasi cosa dai clienti agli orari, fino alla fatturazione e ai libri paga. La creazione di report intelligenti fornisce utili informazioni approfondite sullo stato di salute dell’impresa e un’app client che facilita le interazioni con i clienti.

Dettagli su Pike13

Pike13

https://www.pike13.com/

Fondata nel 2012

Assistenza

  • Orario lavorativo
  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Dispositivi mobili - iOS nativo
  • Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione

Panoramica dei prezzi di Pike13

Pike13 non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Pike13 è disponibile a partire da 129,00 USD/mese.


Prezzo di partenza

129,00 USD/mese

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Caratteristiche di Pike13

  • Elaborazione di pagamenti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione del marketing
  • Gestione del personale
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle iscrizioni
  • Gestione delle lezioni e degli orari
  • Gestione di contratti
  • Gestione eventi
  • Monitoraggio delle presenze
  • Prenotazioni online
  • Rilevazione automatica degli ingressi e delle uscite

Visualizza l'elenco completo di Gestionale per palestra

  • Creazione di reportistica
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione costumi
  • Gestione dei clienti
  • Gestione del personale
  • Gestione di corsi
  • Monitoraggio delle presenze
  • Pagamenti online
  • Pianificazione delle lezioni
  • Portale self-service
  • Punto di vendita
  • Registrazione online

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  • Acquisti
  • CRM
  • Controllo ore e spese
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del marketing
  • Gestione del personale
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della formazione
  • Gestione finanziaria
  • Parametri prestazionali
  • Programmazione

Visualizza l'elenco completo di Programmi gestionali per aziende

  • Gestione appuntamenti
  • Gestione dei calendari
  • Gestione della clientela
  • Gestione di foto
  • Notifica dei compleanni degli animali domestici
  • Toelettatura

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  • Gestione dei team
  • Gestione delle iscrizioni
  • Gestione delle liste di attesa
  • Gestione eventi
  • Individuazione delle competenze
  • Monitoraggio delle presenze
  • Monitoraggio delle valutazioni
  • Pagamenti online
  • Pianificazione delle lezioni
  • Portale dei genitori
  • Registrazione online

Visualizza l'elenco completo di Software per centri di ginnastica artistica

  • Catalogo di prodotti
  • Contabilizzazione dei ricavi
  • Fatturazione ricorrente
  • Gestione dei piani di abbonamento
  • Gestione delle cancellazioni
  • Gestione delle iscrizioni
  • Gestione delle tasse
  • Gestione delle versioni di prova
  • Gestione sconti / coupon
  • Gestione solleciti
  • Monitoraggio/analisi dell'uso
  • Portale self-service
  • Strumenti per la riscossione delle entrate

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione degli abbonamenti

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Elaborazione di pagamenti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione dei team
  • Gestione dei visitatori
  • Gestione del marketing
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle iscrizioni
  • Gestione di siti web
  • Gestione eventi
  • Monitoraggio delle presenze
  • Portale degli iscritti
  • Prenotazioni online
  • Punto di vendita

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  • Avvisi/Notifiche
  • Gestione delle prenotazioni di camere
  • Pianificazione automatica
  • Pianificazione del personale
  • Pianificazione delle lezioni
  • Pianificazione delle risorse
  • Pianificazione di gruppi
  • Pianificazione in tempo reale
  • Programmazione appuntamenti
  • Programmazione di infrastrutture
  • Sistema multi-locale

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  • Banca dati per registrare le iscrizioni
  • Directory degli iscritti
  • Elaborazione di pagamenti
  • Email Marketing
  • Gestione delle commissioni
  • Gestione delle quote
  • Gestione di applicazioni
  • Gestione di siti web
  • Gestione eventi
  • Portale degli iscritti
  • Rinnovo delle iscrizioni
  • Tipologia di membri iscritti

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  • Accesso da dispositivi mobili
  • Appuntamenti ricorrenti
  • Banca dati cliente
  • Gestione delle prenotazioni di camere
  • Pagamenti online
  • Pianificazione automatica
  • Pianificazione di gruppi
  • Prenotazioni online
  • Promemoria appuntamenti
  • Sincronizzazione dei calendari
  • Sistema multi-locale

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  • Conferma delle iscrizioni
  • Elaborazione di pagamenti
  • Gestione dei calendari
  • Gestione del marketing
  • Gestione delle liste di attesa
  • Gestione delle promozioni
  • Monitoraggio delle presenze
  • Promemoria
  • Registrazione di gruppi
  • Registrazione online
  • Registrazione sul posto
  • Sondaggi e feedback

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  • E-commerce
  • Elaborazione di pagamenti
  • Libreria di esercizi
  • Monitoraggio delle certificazioni
  • Monitoraggio delle presenze
  • Programma alimentare
  • Programmi di allenamento
  • Valutazione delle condizioni fisiche

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  • Gestione degli studenti
  • Gestione del repertorio
  • Gestione delle presenze
  • Gestione di corsi
  • Programmazione
  • Registrazione online
  • Registro delle esercitazioni

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  • Gestione degli iscritti
  • Gestione dei team
  • Gestione del personale
  • Gestione eventi
  • Individuazione delle competenze
  • Monitoraggio delle presenze
  • Pagamenti online
  • Pianificazione delle lezioni
  • Portale dei genitori
  • Registrazione online

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  • Gestione del personale
  • Gestione dell'inventario
  • Pagamenti online
  • Programmazione di infrastrutture

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  • Banca dati per registrare le iscrizioni
  • Elaborazione di pagamenti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione dei calendari
  • Gestione del personale
  • Gestione delle comunicazioni
  • Gestione delle iscrizioni
  • Gestione delle liste di attesa
  • Monitoraggio dei pasti
  • Portale dei genitori
  • Rapporti giornalieri
  • Rilevazione automatica degli ingressi e delle uscite
  • Tracciamento di vaccinazioni ed allergie

Visualizza l'elenco completo di Software per scuole ed asili

Le migliori alternative a Pike13

Altre alternative a Pike13

Recensioni su Pike13

Stai visualizzando 5 di 129 recensioni

Nel complesso
4,1/5
Facilità d'uso
4/5
Servizio clienti
4,1/5
Caratteristiche
3,9/5
Rapporto qualità-prezzo
4/5
Marissa D.
Independent Business Owner
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    Nessuna recensione
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/6/2018

"We LOVE Pike13. They offer everything a small studio, or a large gym needs to operate."

Vantaggi: Ease of use, and reliability are amazing! But my FAVORITE thing is definitely the staff app. I can do almost everything from the staff app, so I can work from anywhere, at any time. From running payroll to creating packages or plans, it does it all. Most apps come with limited function, but this software is almost as complete as the desktop version. And what I love about the company is they are always trying to get better. We have been users for man years and they add things I haven't even thought about needing. Its a pleasure to be a customer.

Inconvenienti: The reporting can be a bit confusing for me. Recently they have added a new reporting feature which has much more information, but I still struggle trying to see exactly what I need at times.
But I cant even call it a complaint. I had to really think of something to answer this question.

Risposta del fornitore

da Pike13 il giorno 6/6/2018

Hi Marissa,

Thank you so much for the feedback. We truly appreciate knowing what works and what our customers would like to see. As questions come up about reporting, please continue working with our customer care team and your account manager. We are happy to have calls to help you build exactly what you need to see.

Thank you,
Cindy Schneider
Manager, Customer Success

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/6/2018
Rebekah L.
business owner
Intrattenimento, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/8/2019

"Outstanding Software!"

Commenti: Absolutely 100% positive and fantastic experience. Customers comment on how easy it is to use and I greatly value this software.

Vantaggi: I love how versatile it is. i need to be able to run both monthly tuition for regular, weekly classes, plus courses plus punch cards, as my business serves many different populations. I love how easy it was to set-up and how easy it is for my staff to learn. I don't have to provide training for new employees. For the weird times things don't go as planned, customer service is on top of it, very speedy, thorough and helpful.

Inconvenienti: The reporting end is so versatile that I don't know how to easily pull up reports. there are so many ways to filter, which can be a good thing, but I don't know how to pull it up. I wish I could get notifications when someone buys a particular package that I am waiting to get sold.

Risposta del fornitore

da Pike13 il giorno 20/8/2019

Hi Rebekah,

Thank you so much for taking the time to provide a review of our product. We appreciate the comments and the feedback!

Thank you,
Cindy Schneider
Director of Customer Success

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/8/2019
Jessica F.
ceo
Salute, benessere e fitness, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    1/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/12/2018

"Weird Set up"

Commenti: It's almost good. There are definitely things that need fixing, but they don't seem to care and are not evolving. I wish there was a customer service number though. I can't believe there is no way to get answers when you need them. Very disappointing.

Vantaggi: I do like the dashboard reporting. I can easily keep track of the money that comes in and any payments that fail, etc.

Inconvenienti: The set up is super weird. Like, the software assumes all teachers that teach the same class make the same rate of pay. You have to manually add each teacher to each class in order for them to get paid as well. Instead of assigning pay rates to teachers, you assign them to classes, and even then, it doesn't assume any of your staff is allowed to teach that class. We have 75 classes a week on our schedule and several of them are different types of classes, so each time we add a class (or a new teacher), we have to manually add every teacher to the pay for that class. The customer service is bad. In fact, there is NO customer service number. You literally can't get answers unless you email them and the answers you get back are often a link to one of their self help articles and don't really answer your questions. Also, if you want to raise your prices on existing memberships, you will have to do that manually for every single person. The digital waiver set up through docusign does not work well and no one will help you set it up. Families are unable to manage each other so each child has to have their own unique email address to have a waiver on file as well as an account with us. Parents are always mad about this.
Probably one of the worst features is that if someone is on an autopay contract/membership and their payment fails, it's not very obvious. They can continue to take classes (the system does not automatically cancel them nor do they show up as unpaid).

Risposta del fornitore

da Pike13 il giorno 2/1/2019

Hi Jessica,

Thank you for taking the time to provide feedback. We appreciate it and value what our customers have to say.

I am sorry to hear about the poor level of customer service you receive. Your account manager will reach out to you soon to discuss your concerns further and ensure you have all of the information for our customer care team. He will also ensure that your feedback is added to our internal system that tracks requests.

Thank you,
Cindy Schneider
Manager, Customer Success

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/12/2018
Dan G.
President
Salute, benessere e fitness, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/4/2020

"Used Pike13 (formerly FrontDesk) for years"

Commenti: Overall I was pretty happy the experience, eventually we decided to part ways though.

Vantaggi: Very stable platform, app made it easy to access / manage remotely.

Inconvenienti: I was a grandfathered user on an older plan - I eventually left since I got tired of having limited access to reports and metrics that would be included if I 'upgraded'

Risposta del fornitore

da Pike13 il giorno 16/4/2020

Hi Dan,

Thank you for taking the time to provide a review even after switching platforms. It is great to hear from all of our customers, past and present. We hope you are doing well.

Thank you,
Cindy Schneider
Director of Customer Success

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/4/2020
Mike M.
Treasurer/CIO
Gestione formativa, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/8/2016

"Best All Around Management Software for our Music School"

Commenti: We looked at many others, from the low end to the very high end. We actually began deployment of another product and found that "the devil is in the details" - there were significant workarounds and changes to our business practices that would be required, and which we were not willing to make. So we looked again, and found that, while not perfect, Front Desk did meet 100% of our "Must Have"s and the clear majority of our "Nice to Have" items without requiring us to squeeze into a predefined mold. All the products out there have feature lists that sound great, but with most, the further we dug into actual implementation, the harder the task became. With Front Desk, instead I found that several of the business practices that make our school unique were handled very elegantly by the software. This is primarily due to the fact that Financials (payment plans, billing, etc.) are completely decoupled from Enrollments (maintaining Schedules, Attendance, etc). At first this was disorienting, but I soon realized it was the distinctive that provided much of the flexibility we needed.

Vantaggi: Very easy to use, modern / clean interface. The site is essentially identical on a Desktop and on Mobile devices. Note that some would say lack of an "App" was a Con (that was my first reaction) but the Mobile friendly website performs very well on all platforms. Lots of flexibility around pricing models - per class as well as per instructor pricing, e.g. Prices, Discounts and Coupons are all clearly delineated in their roles and each is modifiable at time of sale. The Merchant Account Rates were the best we found also. Viewing schedules for a few dozen teachers can be overwhelming; Front Desk has great flexibility in filtering the schedule (by person, activity, location, etc) as well as flexibility in presentation (list, day, week and month formats). Innovative use of colors also helps make attendance status clear at a glance. I am also very pleased with how flexible the Customer view of the website is. The presentation of our "Course Catalog" can be very customizable, including defining what navigation tabs are available in the interface, etc.... not just what colors and icons are used! (We have yet to integrate the Front Desk website with our main site, but will do so next quarter.)

Inconvenienti: The Payroll functionality appears good with one glaring exception, which is that it does not support hourly pay; instead, you use either commission rates or pay per task (as opposed to per hour). In other words, an instructor earning $20/hour must be separately configured to earn $15 for a 45 minute class and $10 for a 30 minute class. This makes payroll setup (and maintenance with changing rates) quite a bit more labor intensive. So, the system is flexible, but not very efficient. In our case, we've opted to use the reporting functionality to generate all payroll statistics we need, and roll them up in a spreadsheet, rather than take on the multiple Pay Rates per Instructor overhead. We can always adopt their Payroll tools later if we wish. The Reporting function has apparently recently been revamped; the Interface has "Classic" and "New" Reports sections. So, my hope is that the New Reports functionality will be enhanced soon. The data content, and its filtering are very robust - however, right now there are still significant shortcomings; Column order/width cannot be adjusted, for instance. Reports can be grouped only at one level (by Instructor, or by ClassType, but not both). These problems can all be worked around by using the Export to CSV or Excel to handle those requirements offline. Hard copy printouts are also not very impressive for the schedules and reports, although they're functional.

Risposta del fornitore

da Front Desk il giorno 26/8/2016

Hi Mike,

Thank you so much for your review! I'm happy you're enjoying Front Desk so far and we really appreciate your feedback.

We plan to discontinue Classic reporting soon and are working on some updates to our New Reporting that will allow to you gain deeper insights into the performance of your business.

We'll share more info with you as soon as it's available to share.

In the meantime, please feel free to reach out to our Customer Care team at [email protected]

Best,
Kris and the Front Desk team

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/8/2016