Cos'è Front?

Front è il primo software di gestione delle e-mail che consente ai team di collaborare con maggiore trasparenza e responsabilità nella gestione di centinaia di e-mail inviate a indirizzi generali, come quelli del servizio clienti (ad es. [email protected]) e delle vendite (ad es. [email protected]). Con Front puoi assegnare e-mail ai colleghi del tuo team, condividerle e discuterle internamente senza disordinati inoltri e azioni rispondi-a-tutti oppure impostare promemoria per rispondere in un secondo momento. Modelli di e-mail, sequenze, stampa unione e scelte rapide automatizzano il tuo flusso di lavoro per risparmiare tempo. Prova Front gratuitamente.

Chi utilizza Front?

Qualsiasi team che si affida alle e-mail per eseguire il lavoro sia internamente che esternamente.

Video di Front
Front Software - 1 Front Software - 2 Front Software - 3 Front Software - 4

Hai dubbi su Front? Confrontalo con una delle alternative più diffuse

Front

4,5 (230)
Front
19,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
129
72
4,5 (230)
4,1 (230)
4,4 (230)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
15,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
111
50
4,6 (5.354)
4,7 (5.354)
4,7 (5.354)
Perché questo confronto?

Alternative a Front

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Recensioni su Front

Punteggio medio

Nel complesso
4,5
Facilità d'uso
4,5
Servizio clienti
4,4
Caratteristiche
4,4
Rapporto qualità-prezzo
4,1

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
68%
4
23%
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5%
2
3%
1
2%
Anthony
Anthony
System Engineer
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Front has allowed our company to save about a 5 to 1 ROI in time savings

5,0 2 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Marjolaine
Marjolaine
Co-founder (Francia)
Utente LinkedIn Verificato
Trasporti/Trasporto merci/Ferrovie, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Best email software ever

5,0 3 anni fa

Commenti: We have a shared inbox and we had trouble to avoid double answers and we had to forward the emails to each other or CC them on our replies so they could get informed of a conversation

Aspetti positivi:

Sharing emails without having to forward them, being able to have internal conversations within an email, plenty of integrations

Aspetti negativi:

When I need to speak to all the team, I have to create a discussion and add them all, one by one. I'd rather have the possibility to @team within an email or a discussion to make sure they are all included. I also whish we could find a slack inbox where we could find all the channels we have and avoid having to switch between the two softwares.

Utente Verificato
Key Account Manager (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Front is the best Shared Inbox for collaborative customer support

5,0 3 anni fa

Commenti: Front truly is a dynamic tool for teams looking to improve their internal workflows for external-facing communications. There is some fantastic automation that is built into the platform that has helped streamline and build in consistency for external client-facing communication.

Aspetti positivi:

My favorite functionality would be the collaborative chat tools amongst team members for email threads. Its an amazing tool.

Aspetti negativi:

The thing I struggled the most to adapt to was the Tags functionality. It is not something we use daily but had a slight learning curve for me and my team.

Alexis
Data Migration Manager (USA)
Software informatici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

I love Front

5,0 2 mesi fa

Commenti: I love Front and I never want to stop using it.

Aspetti positivi:

I love being able to tag coworkers on emails instead of forwarding it to them.

Aspetti negativi:

I wish threads were more customizable... merging certain ones together that wouldn't necessary give you the option to merge normally.

Utente Verificato
Purchasing (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

One of the worst email applications I've ever used

1,0 5 anni fa

Aspetti positivi:

The overall look of Front is simple, which is nice. The snooze function on emails. The support staff were friendly and quick to answer.

Aspetti negativi:

My company switched my team over to Front after a couple people who shared an inbox had issues with managing it. I didn't have a shared inbox, but struggled with the lack of functionality for just personal inboxes. There are so many missed functionalities to Front it made my job incredibly inefficient. I found myself spending more time doing my job which consists of heavy emailing because of Front problems. 1. No calendar. Cannot make appointments, set up meetings, etc. 2. Unable to edit messages in a previous thread. Say someone sends you a list of questions. You cannot just answer next to their list in the previous email and say "see below." 3. Archiving messages... when we first switched to Front, the management team used it for a few weeks to test it. When the team was instructed to switch within the next couple weeks, and BOOM thousands of emails that Front could not autoarchive. I had about 10 emails in Outlook during the switch. The front inbox had accumulated thousands over the course of the management test period. Front could only auto archive shared inboxes, not personal. I had to spend 20 minutes selecting 3000 emails to auto archive since it didn't sync correctly with Outlook. 4. Saving emails... you can't. You only have the option to send a link of the email which only works for those that also used front. 5. You cannot edit pasted tables in front, as far as formatting goes. No deletion of columns or making rows smaller. 6. No red flags or categorizing. Often I'd keep emails in Outlook and red flag them to remind myself to check on it before I leave. No flagging in Outlook. This is replaced by snoozing in Front to make it reappear later, but I do miss the flag option. 7. You archive something in someone else's inbox that they share with you... it archives in their inbox, too. 8. No options to make folders. You want to move emails to a folder to refer to later? You cannot. I could go on and on and ended up emailing a list of 18 problems after using Front for the first 3 months to management who sent to Front support. The responses were basically they hope to rollout that feature one day. Which obviously doesn't help now.

David
David
Owner (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi ai consumatori, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Great product with a few annoying things

5,0 4 mesi fa

Commenti: Overall great product, really happy with the exception of the email nesting

Aspetti positivi:

Easy to use - actually integrates well and completely replaces all other email managers. Unlike Zendesk or similar products; emails you send from Front are actually sent from your email address, not a weird routing domain like yourcompany.zendesk.com

Aspetti negativi:

When multiple emails come in on the same day with the same title (e.g., two customers respond to the same automated email they got), Front will nest them together as if they are one thread. This causes problems with the customer support team because sometimes they forget / don't know they need to scroll up to respond individually to each nested email. Pretty annoying and error prone