Chi utilizza Sendinblue?

Offre strumenti di email marketing, marketing automation e molto altro ad oltre 175.000 aziende in crescita in tutto il mondo.

Cos'è Sendinblue?

Sendinblue consente alle imprese di creare e sviluppare relazioni attraverso marketing automation, campagne email, email transazionali ed SMS. Cosa lo rende diverso? Sendinblue è gestito da un team internazionale che assicura la felicità dei clienti e offre piani tariffari adatti ad ogni necessità. La piattaforma combina diverse funzioni marketing in un'unica soluzione di facile utilizzo. Buon invio!

Dettagli su Sendinblue

Sendinblue

https://www.sendinblue.com

Fondata nel 2012

Panoramica dei prezzi di Sendinblue

Sendinblue dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Sendinblue è disponibile a partire da 19,00 €/mese.

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Prezzo di partenza

Versione gratuita

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Sendinblue

  • Campagne di drip marketing
  • Conformità CAN SPAM
  • Contenuti dinamici
  • Creazione di report/analisi
  • E-mail generate da eventi
  • E-mail ottimizzate per cellulari
  • Editor di posta elettronica WYSIWYG
  • Gestione degli elenchi
  • Gestione degli iscritti
  • Gestione dei modelli
  • Libreria di immagini
  • Pagine di destinazione/Moduli web
  • Risponditori automatici
  • Sondaggi per clienti
  • Test A/B

Visualizza l'elenco completo di Programmi per email marketing

  • Archiviazione e conservazione
  • Blocco spam
  • Caselle di posta condivise
  • Elenco elementi consentiti/non consentiti
  • Gestione delle code
  • Gestione delle firme
  • Gestione delle risposte
  • Monitoraggio delle e-mail
  • Recupero dati
  • Ricerca del percorso migliore
  • Risposte predefinite

Visualizza l'elenco completo di Programmi per gestire email

  • Analisi dati/Tracciamento ROI
  • CTA personalizzabili
  • Campagne di drip marketing
  • Contenuti dinamici
  • Intelligenza commerciale
  • Lead Scoring
  • Monitoraggio degli utenti di siti web
  • Pagine di destinazione/Moduli web
  • Search Marketing
  • Segmentazione
  • Social Marketing
  • Test A/B

Visualizza l'elenco completo di Software di marketing automation

  • Azioni innescate da eventi
  • Database contatti
  • Email Marketing
  • Gestione dei canali
  • Gestione di potenziali clienti
  • Multi-campagna

Visualizza l'elenco completo di Software per campagne online

  • Contenuti dinamici
  • Controllo spam
  • Creazione di report/analisi
  • Database contatti
  • Gestione degli elenchi
  • Gestione dei modelli
  • Monitoraggio delle e-mail
  • Test A/B

Visualizza l'elenco completo di Software per creare email transazionali

Le migliori alternative a Sendinblue

Altre alternative a Sendinblue

Recensioni su Sendinblue

Stai visualizzando 5 di 481 recensioni

Nel complesso
4,4/5
Facilità d'uso
4,4/5
Servizio clienti
4,3/5
Caratteristiche
4,3/5
Rapporto qualità-prezzo
4,4/5
Cesare M.
consulente aziendale
Moda e articoli di abbigliamento, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/7/2020

"BRAVI !!!!!!!!!!!!!"

Vantaggi: La semplicità di utilizzo e la possibile interattività con il software

Inconvenienti: Non ho trovato negatività degne di nota e per questo mi è sembrato un prodotto estremamente pratico

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/7/2020
Julian S.
Founder/Strategic Director
Gestione degli investimenti, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/8/2020

"Best value in the business"

Commenti: I've been doing email-centric marketing for years, and the game has changed over the last few years. If you're looking to move from an old-school platform like Mailchimp to a proper (email-centric, web-tracking) marketing automation platform, you're typically looking at expensive options (Marketo/Pardot/Hubspot/Eloqua). SendinBlue is more in line with a platform like Active Campaign, and while perhaps not as mature/feature-full, it is incredibly affordable for what it offers.

Vantaggi: Fantastic contact management/filtering/segmentation
Modern web-tracking/lead-scoring capabilities
Modern marketing automation capabilities

Inconvenienti: A few non-core features are 'half-baked' (e.g chat widget doesn't have mobile apps for operators, who must rely on browser notifications; 'CRM' is really a bare-bones marketing-CRM, not a proper CRM that a sales team or larger organization could rely on).
Email builder could be a little more flexible (forces you to choose between raw HTML mode and page-builder mode)

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/8/2020
Utente Verificato
Software Engineering
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/6/2020

"Sendinblue - so cool and easy!!"

Commenti: The overall experience with them is great, I always discover new things and manage to give the best for myself and my clients. I'm glad I'm leaning on a strong, veteran company that knows how to respond and feedback on every action I take. The good support network gives me the confidence that I can continue to grow and grow together, in the businesses I do and the services I offer to other businesses.

Vantaggi: I just love them! The amount of features offered, the great support, on each question answer, and plenty of resources for self-learning. I use their API with node.js and it is easy and intuitive and also their interface is very nice and short processes.
The feedback I have for every action I do is great.

Inconvenienti: the support RTL for Hebrew and Arabic lng's in the SMS not exist at all, and the text editors needs some more adjustments in order to keep it easy.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/6/2020
Utente Verificato
VP of BI
Telecomunicazioni, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    1/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1/5
  • Assistenza clienti
    1/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/8/2020

"Worst company to deal with - Stay away!"

Commenti: Sendinblue is probably the worst company I have ever dealt with. Not only their support is close to inexistent for users with premium account, but they treat you like a criminal. I've been using them for almost a year, when suddenly they deactivated the account, saying there was a complaint. That's it: someone makes a complaint, you have no chance to defend yourself, and they DEACTIVATE the account???
What happens with all the customer information I had stored there? What happens with the SMS credits I purchased? What happened with the monthly subscription?
Went on their Facebook page and guess what, I found at least 2 other customers having the EXACT same issue. Which FB page is also a joke, there's no engagement with THEIR customers.
Now I understand why they are such a cheap alternative.... because their service is the same: cheap

Vantaggi: There are no pro's, you have to figure it our yourself, and even the information posted on their website contradicts with real life usage

Inconvenienti: No customer support, even if you have the Premium account, they have no respect for that. Their Social Media is also irrelevant, even their CEO's Linkedin account is irrelevant. His contact info on the Linkedin page is incorrect. My advice? Stay AWAY!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/8/2020
Kevin W.
Director of Online Education Technology
E-learning, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    2/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/6/2020

"Amazing Value, Versatile, Poor Customer Support"

Commenti: Excellent, reliable, versatile, and easy to use product at a great price with limited poor support.

Vantaggi: Great value! Dedicated IP, transactional email, marketing automation that includes emails and SMS, easy integration with WooCommerce and Google Analytics.

Inconvenienti: Support is terrible. They got a second star because they are helpful sometimes and at least there is support. I have had many unnecessary back and forth emails because support did not read my original request carefully or did not understand it, and I really make an effort to be thorough and clear. A number of times I have had to simply come up with my own workaround because resolution was so painfully slow. I think their primary support is in France and their more advanced technical support is in India which can add to the delay in response and make unnecessary back and forth more frustrating. What compounds this problem is that their documentation is lacking and sometimes inaccurate so I was not even able to serve myself in some instances, even with great effort and internal expertise. All that said, I still consider the value worth it but be prepared to solve timely things without SendinBlue's support. There are also some quirks that you'll need to learn. For example, what they call a template is not a template at all but simply an automated email. There is no concept of a template in SendinBlue: that is, if you want to change your email footer across 50 automated emails, you need to make the change 50 times.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/6/2020